Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:28

xxSaschaa schreef:
Even om ook de andere kant te bekijken: hij is dus langsgekomen met chocolade en bloemen. Maar hoe komt hij aan dat adres dan? Waarschijnlijk van die dochter. Ik zelf vind dat nou ook niet de allerslimste zet van haar. Je gaat toch niet zomaar je adres aan een wildvreemde die je via internet hebt ontmoet geven? Natuurlijk weet ik niet of het zo is gegaan, maar vind het toch raar.


Victim blaming, goed bezig >;)

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:02

Groomen is niet voor niks strafbaar hè.
Pubers zijn zwaar onder invloed van hormonen en daardoor inderdaad oliedom en vatbaar voor geslijm op het internet.
Het besef dat iets dat te mooi lijkt om waar te zijn dat meestal ook is hebben de meeste (nog) niet.
Zij moeten beschermd worden tegen lui die daar misbruik van willen maken... Niet op een forum lezen dat het hun eigen schuld is dat ze erin zijn getrapt -O-
Als dat al zo is, want er zijn echt meer dan genoeg creeps die aan een paar foto’s op jou social media genoeg hebben om je adres uit te vogelen. :=

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:08

Coloured schreef:
A3a1 schreef:
Maar de laatste is wel feitelijk...


De eerste net zo goed.

verdedigen (ww): behoeden, beschermen, beveiligen, verweren, beschutten, dekken. verdedigen (ww): bepleiten, opkomen voor, voorspreken, voorstaan.

En het is niet volledig:

Een kerel die bloemen en chocola meen ik bij de deur gaat leggen heeft in mijn optiek duidelijk bepaalde bedoelingen/gedachtes waar ik mijn dochter ook voor zou willen beschermen. En ja, VOORDAT er daadwerkelijk iets gebeurt.

En inderdaad wat al genoemd is, proberen je kinderen te leren dit soort personen te "herkennen" en te blokkeren.


Nou, hij deed wel wat meer dan zijn dochter beschermen.
Dan had hij de politie wel de verblijfplaats vertelt en dan kun je er alsnog wel heen gaan om de man te overmeesteren en over te leveren aan de politie.
Dat zou beschermen zijn, nu heeft hij iemand mishandelt en voor dood gelaten.

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:02

Mer1980 schreef:
xxSaschaa schreef:
Even om ook de andere kant te bekijken: hij is dus langsgekomen met chocolade en bloemen. Maar hoe komt hij aan dat adres dan? Waarschijnlijk van die dochter. Ik zelf vind dat nou ook niet de allerslimste zet van haar. Je gaat toch niet zomaar je adres aan een wildvreemde die je via internet hebt ontmoet geven? Natuurlijk weet ik niet of het zo is gegaan, maar vind het toch raar.


Die dochter zat met een leuke knappe 17 jarige jongen te chatten op het internet, niet met een vieze oude potentiële kinderverkrachter (althans, dat DACHT zij). Je moest eens weten hoeveel jonge meisjes denken te chatten met een leuke jongen van hun eigen leeftijd. Vervolgens wordt zij 'verliefd' via het internet en geeft zij haar veilige thuis adres aan deze ogenschijnlijke knappe 17 jarige jongeman. GOD DANK was haar beschermende vader in de buurt om deze kansparel met zijn bloemen en chocolade op te vangen voordat hij zijn kwade bedoelingen op zijn meisje kon botvieren.

Ik weet niet hoe mijn man zou reageren als er opeens een vieze oude man voor de deur staat met bloemen en chocolade voor ons jonge dochter om haar mee uit te nemen. Deze smeerlap is hem naar zijn auto gepeerd en vader heeft hem achtervolgd. Dit is te te lezen in de diverse stukken die al geplaatst zijn in dit topic.

Wij komen ook uit een prima milieu en mijn vader of mijn man hebben misschien nog nooit een klap uitgedeeld, maar ik weet niet hoe zij zouden reageren als er zo'n oude viespeuk voor de deur zouden treffen.

Ik vind het schokkend te lezen dat jij een meisje van 14 de schuld min of meer in de schoenen schuift terwijl dat kind in haar opinie zat te chatten met een bijna leeftijdgenootje.

Vader verdient straf, hij is te ver gegaan, maar 4,5 jaar is absurd.


Tuurlijk snap ik dat ze dacht met iemand te chatten die 17 zou zijn. Ik snap alleen niet waarom je je adres zou geven aan iemand die je niet kent. Ik probeer hier absoluut niet te doen aam victemshaming, maar ik vind het gewoon erg dat dit gebeurt. Ik denk dat we er met z'n allen voor moeten zorgen dat deze situaties niet meer gebeuren. Dus ervoor zorgen dat kinderen niet zomaar adresgegevens weggeven en natuurlijk dat tbs-ers op de plek blijven waar ze horen.

Om het nog even te noemen vind ik de situatie absoluut verschrikkelijk. Ook voor het meisje die ik ook echt niet de schuld geef, maar ik vind wel dat wij met z'n allen beter moeten opletten op wat je weggeeft.

Brainless

Berichten: 29735
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:05

Het is gewoon zo dat pubers na 2 weken chatten denken de ander (goed) te kennen en dat het dan geen vreemde meer is.
Helaas geven ze dan snel(ler) persoonlijke info over zichzelf.
Ook als je je kinderen hierop probeert voor te bereiden en/of te waarschuwen.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:49

Brainless schreef:
Het is gewoon zo dat pubers na 2 weken chatten denken de ander (goed) te kennen en dat het dan geen vreemde meer is.
Helaas geven ze dan snel(ler) persoonlijke info over zichzelf.
Ook als je je kinderen hierop probeert voor te bereiden en/of te waarschuwen.


Dan is de schone taak aan ons om ze te leren dat dat niet zo is.
En ik werk vaak met jongeren.

Ik ga het volgende voorleggen aan mijn baas:
Dat ik een fakeaccount ga maken van een coole jonge gast, dat ik meisjes van onze instelling ga benaderen en kijken hoe ver ik kan gaan.

En dan na een korte periode, als ze toehappen, op komen dagen met wat mooie cadeautjes.

Mooie aanleiding voor een gesprek!

Misschien kunnen leraren dit soort acties ook doen, omdat dan op een veilige manier duidelijk wordt, dat je iemand die je nog nooit hebt gezien, niet kunt vertrouwen.

Ook kunnen er misschien dan uitwisselingen worden gedaan, zodat loverboy situaties nagebootst kunnen worden.

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:06

Maar wie zegt nou dat ze zelf het adres heeft gegeven, misschien heeft hij haar wel een x gevolgd vanaf school :roll:

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:00


Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:40


Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:45

Goed stuk, ik kan niet anders dan me er bij aansluiten.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:27

Wellicht heeft bij deze Mario H ook meegespeeld dat hij zelf ook een hele enge meneer is die veelvoudig al is veroordeeld wegens ernstige geweldsmisdrijven.
Deze man is geen held die zijn dochter beschermd het is een idioot met een kort lontje die iemand heeft geprobeerd te vermoorden.

WeCo

Berichten: 480
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 17:41

Shadow0 schreef:
Dit artikel is hier ook wel relevant bij: https://www.rijnmond.nl/nieuws/175126/C ... -crimineel


God wat heeft deze man 300% gelijk, ik ben alleen bang dat onze maatschappij niet meer te redden is van het ongenuanceerde geschreeuw van "het volk".
Als we dat geschreeuw gaan volgen zijn we pas reddeloos verloren.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 17:47

WeCo schreef:
Shadow0 schreef:
Dit artikel is hier ook wel relevant bij: https://www.rijnmond.nl/nieuws/175126/C ... -crimineel


God wat heeft deze man 300% gelijk, ik ben alleen bang dat onze maatschappij niet meer te redden is van het ongenuanceerde geschreeuw van "het volk".
Als we dat geschreeuw gaan volgen zijn we pas reddeloos verloren.

Helemaal mee eens. Ik word onderhand strontziek van het opgezweepte ongenuanceerde volk dat overal maar een mening over moet geven zonder enige kennis over het betreffende onderwerp. Alsof jij het beter weet dan een expert gebaseerd op emotie en één Google search.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:45

Hier nog iemand die er wel klaar mee is.
Als ik niet meer hoef te werken, ga ik verhuizen en mag Nederland van mij roemloos ten onder gaan.....
Ik hoop dat al mijn dierbaren met me mee gaan.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:00

Shadow0 schreef:
Dit artikel is hier ook wel relevant bij: https://www.rijnmond.nl/nieuws/175126/C ... -crimineel
Inderdaad, het is hele relevante informatie. Meer heb ik eigenlijk niet te lezen. Ik hoop dat iedereen die een lintjesreactie heeft geplaatst het artikel aandachtig leest.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:24

Jammer dat "dat geval" (een mens kan ik het niet noemen, die op jacht gaat naar jonge meisjes) nog leeft.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:26

sneeuwpop schreef:
Jammer dat "dat geval" (een mens kan ik het niet noemen, die op jacht gaat naar jonge meisjes) nog leeft.

>;)

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:41

Top, niet 1 maar 2 gevaren voor de maatschappij opgepakt.

Rocamor

Berichten: 10861
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:14

Boras schreef:
Top, niet 1 maar 2 gevaren voor de maatschappij opgepakt.


Nou, inderdaad. Nu maar hopen dat ze er eens wat van gaan leren...

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:33

Rocamor schreef:
Boras schreef:
Top, niet 1 maar 2 gevaren voor de maatschappij opgepakt.


Nou, inderdaad. Nu maar hopen dat ze er eens wat van gaan leren...


Hoewel ik dat betwijfel, als ik lees hoeveel mensen de ene idioot/gevaar voor de maatschappij een lintje wil geven, die "held"zijn ego zal wel teveel gestreeld worden, hopelijk krijgt hij intern een lesje.

Ben trouwens benieuwd wat de lintjesgevers zouden doen als per ongeluk hun vader, broer, zoon of man het ziekenhuis in was gehengst

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:47

_lautje_ schreef:
Wellicht heeft bij deze Mario H ook meegespeeld dat hij zelf ook een hele enge meneer is die veelvoudig al is veroordeeld wegens ernstige geweldsmisdrijven.
Deze man is geen held die zijn dochter beschermd het is een idioot met een kort lontje die iemand heeft geprobeerd te vermoorden.

Zeker iemand met een kort lontje, en waar 'fysiek eens goed de waarheid vertellen op zo'n manier dat hij nooit meer in de buurt van de dochter komt' is overgegaan in poging tot doodslag, is hij ook echt te ver gegaan. Daarvoor had hij bestraft moeten worden, maar niet voor het zelf handelen op zich.
Naar ik heb begrepen heeft deze vader in een eerder stadium behoorlijk duidelijk aangegeven aan de politie dat het latere 'slachtoffer' contact zocht met zijn dochter. Pas nadat door de politie was kenbaar gemaakt dat zij in dit stadium niets konden/wilden/gingen doen, heeft hij besloten zelf in te grijpen.
Bij die actie heeft hij inderdaad de politie niet meer geïnformeerd. Zit ik er ver naast als ik denk dat, wanneer hij de politie toen wél had ingelicht, de politie voornamelijk deëscalerend zou hebben opgetreden en nog steeds niet het 'slachtoffer' zou hebben opgepakt? Was zijn inschatting dat de ex-TBS'er die contact zocht met zijn dochter, niet of nauwelijks via de officiële kanalen bestraft en/of vastgezet zou worden, een onjuiste inschatting? Ik ben bang van niet.

Ja, deze vader heeft een kort lontje, maar zou het kunnen dat ons strafrecht niet ook gewoon een veel te lang lontje heeft gekregen? Als het strafrecht niet of nauwelijks kan/mag/wil bestraffen, de handhaver niet kan/mag/wil handhaven, is eigenrichting dan wel het werkelijke probleem? Of is dat vooral een symptoom?

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:00

Die Mario kan dan wel zijn dochter willen beschermen, ik vraag me af met al die veroordelingen hoe vaak zijn dochter hem gezien heeft in haar leven. Echt een man die gewoon alles met wapens of vuisten oplost blijkbaar. wanneer ons zoiets zo gebeuren en ik zou weten waar die TBS er zat dan had ik de politie gebeld. Met duidelijk daarbij dat ze meteen moeten komen omdat je anders niet voor jezelf instaat, reken maar dat de politie dan echt met toeters en bellen aankomt. Hij heeft wederom het recht in eigen hand genomen en nu kan dochterlief hem eens in de maand met een bezoekje in de bak verblijden, hoezo, gezin beschermen, juist niet.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:02

A3a1 schreef:
Ben trouwens benieuwd wat de lintjesgevers zouden doen als per ongeluk hun vader, broer, zoon of man het ziekenhuis in was gehengst


Wat als?
Er zijn zoveel "wat als" denkbaar.
Wat als de ex-tbs-er niet vrij was?
Wat als de politie eerder had ingegrepen?
Wat als de ex-tbs-er het meisje wel had verkracht en vermoord?

Het is nu eenmaal zo gegaan en niet anders...

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:05

bigone schreef:
Wanneer ons zoiets zo gebeuren en ik zou weten waar die TBS er zat dan had ik de politie gebeld. Met duidelijk daarbij dat ze meteen moeten komen omdat je anders niet voor jezelf instaat, reken maar dat de politie dan echt met toeters en bellen aankomt.

Helaas komen ze dan vooral vanwege die laatste opmerking, om te voorkomen dat je hem wat aandoet. Niet om de bewuste man definitief mee te nemen en/of het klusje vast zelf af te maken.

Toevoeging:
Het lijkt erop dat we ook te maken hebben met een enorme 'versofting' van de maatschappij, waarin iedere vorm van fysiek ingrijpen in welke situatie dan ook taboe lijkt te worden. Is het niet een beter idee om, in plaats van alle 'kanjertrainingen' en 'uitpraatprotocols' gewoon een lesje basisgeweldetiquette verplicht te stellen op scholen? Gewoon heel simpel een lijstje met wat wel en niet geaccepteerd wordt:
-geen wapens
-niet met meer tegen een
-niet in iemands rug aanvallen
-stoppen wanneer iemand ligt
-je slaat geen vrouwen
-je slaat er alleen op met een goede reden en als het je de eventuele consequenties waard is

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:13

Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen altijd denken dat in Nederland niet streng wordt gestraft.
Wij kennen in Nederland namelijk vrij strenge strafeisen. Het zijn geen Amerikaanse praktijken (we kennen ook een heel ander systeem), maar de straffen in Nederland zijn niet laag en je komt ook echt niet overal mee weg.

En natuurlijk is meneer veroordeeld voor het recht in eigen hand nemen. Dat is bijzonder onwenselijk want waar ligt de grens. Jij kan als betrokkene niet onbevooroordeeld oordelen wat de juiste strafmaat is voor deze persoon.
Daarom hebben wij een zeer uitgebalanceerd rechtssysteem.

Sneeuw: Waarom zou een ex-tbs'er niet meer vrij mogen komen?
In de TBS zitten ook mensen die dwangmatig stelen bijvoorbeeld of mensen dwangmatig oplichten. De TBS kom je niet zomaar uit en heeft een vrij hoge succesrating. Door de media waar vooral de excessen in naar voren komen (logisch!) lijkt dit heel anders. Maar dat is niet de realiteit.
Voor zover ik heb kunnen vinden was deze ex-tbs'er ook geen zedendeliquent, maar iemand die vooral jonge meisjes oplichtte. Niet misbruiken.