Mensenstallen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:52

Nico12 schreef:
financieel stimuleren van emigratie.

Want het is een strak plan als wij andere landen met ons 'probleem' opschepen? :+



Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:56

Lau schreef:
Ja vind ik wel :+

Vooral leuk als een ander land met een hoger inwonersaantal dit plan ook gaat uitvoeren, wordt het nog knusser in ons land met de grootte van een postzegel :D

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:18

Celiien schreef:
Citaat:
Verminderen inwoners is m.i. mogelijk door bijvoorbeeld max. 1 kind per stel, financieel stimuleren van emigratie.


En vervolgens zitten we straks in een nog ergere vergrijzing, waardoor pensioenen helemaal nihil worden..
Vind ik ook niet echt een strak plan.. of gaan we alle oudjes laten emigreren (60+ = wegwezen uit het land :+ )

Dit zie je wel steeds meer gebeuren in Duitsland trouwens. Bejaarden kunnen niet naar verzorgingstehuizen want die zijn of onbetaalbaar of de juiste zorg kan niet geleverd worden door een gebrek aan personeel. Ik zag laatst een item over Duitse bejaarden die naar Polen waren verhuisd en daar in verzorgingstehuizen zaten die volledig in het Duits werden gerund met Poolse medewerksters. Daar was nog wel tijd voor een spelletje en Bingo, in Duitsland helaas niet... Ze vonden het vreselijk om bij hun familie weg te zijn, maar hun woonsituatie was in Polen vele malen beter, dus dat offer hebben ze maar gebracht.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fleurtjeuh, HarmanyL, juliedo24, Kirrietje, lizy29, Manou, Mars, rink en 47 bezoekers