Legaliseren van XTC

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57917
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Legaliseren van XTC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:16

Ik vind het altijd interessant dat wanneer ze er niet in slagen iets succesvol te verbieden, dat ze het dan maar legaliseren.... If you can't beat them, join them ...... :x :x
Gek he dat "men" de wet steeds minder serieus neemt. :)

Nu ben ik Belg, dus wellicht heb ik hier niet eens iets van te vinden. _O- Maar ik zou tegen zijn als het in België was. Nu begrijp ik ook niet waarom alcohol zo geaccepteerd is dus dat zal ook wel aan de basis van die mening liggen.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie



Ayasha
Blogger

Berichten: 57917
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:31

Desty schreef:
Ik vind het opvallend (vervelend) dat als Lubach iets zegt het meteen ‘waar’ als waar bevonden wordt door het overgrote deel van NL zonder verder zelf onderzoek te doen. Nee, het is geen makkelijk onderwerp om je in te verdiepen, maar de lethale dosis XTC is in de vorm van enkele pilletjes, terwijl overdoseren met alcohol en zeker tabak al een heel (heeel) stuk moeilijker is.
Nog niet gehad over (langetermijn) hersenschade die zelfs een enkele keer gebruik aan kan richten.

Nee, ik ben het absoluut niet eens met legaliseren.

Hersenschade doet Alcohol ook, en voor zover ik me herinner, aan de hand van hoe vaak de ambulance gebeld werd voor iemand die zich letterlijk zo goed als dood gezopen had is dat overdoseren ook weer niet zo heel moeilijk. :)
Niet het ene slechte goed l*llen om het andere slechte te kunnen verbieden.
Beide horen gewoon niet legaal te zijn.

En esplendido: natuurlijk wel. :) Genoeg landen waar ze het nog steeds illegaal kunnen verkopen en er zo geld aan kunnen verdienen. :)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57917
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:18

Kwanyin schreef:
Ik vraag mij af, softdrugs is toch onder voorwaarden legaal(of gedoogd) in Nederland? Je hebt toch plaatsen waar er coffeeshops zijn die het mogen verkopen?
Merken de mensen die rond zulke shops wonen dat er de laatste jaren veel minder illegale cannabis op straat verkocht wordt, dat er minder overlast is daarvan, een veiliger gevoel, dat het zeg maar een stuk verbeterd is nu het gelegaliseerd is?
Overigens een oprechte vraag, geen verkapte mening van me ofzo, ik weet hier zelf niet veel van maar was er wel benieuwd naar bij het lezen van dit topic hoe dat legaal maken afgelopen is.

Vind dit wel een goede vraag.
Ik weet dat ze in de grensstreken over gegaan zijn op de wietpas ivm het drugs-toerisme dus ik ben ook wel benieuwd of dat nu uiteindelijk dan het gewenste effect heeft gehad. :)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57917
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:49

Popstra schreef:
Ik heb het vroeger gebruikt en weet ook dat je er knap ziek van kunt zijn als er is eentje verkeerd valt := maar dat is met alcohol net zo, kun je ook je zelf een flinke delerium mee zuipen als je dat wenst.
Ik vind het lastig om te zeggen of het gelegaliseerd zou moeten worden. Het end raakt een beetje zoek met al die middelen. Coke word ook bij de vleet gebruikt dus moet je die dan ook maar legaliseren?

On the bright side; als je gewoon alles toe laat dalen de criminaliteit-cijfers wel en dat is wat echt belangrijk is voor de verkiezingen toch?
Als de cijfertjes maar goed zijn....

Mensen die het hebben over "goed gebruik" en "dan kunnen ze het "regulariseren"...
Weet je, in theorie is er genoeg rijkdom en eten dat niemand in de wereld honger moet lijden. Eten en geld zijn legale en gereguleerde middelen......

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lukka63 en 24 bezoekers