Wat vind jij een probleem in onze maatschappij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:51

Ik maak me zorgen om de tolerantie van LGBTQIAP. Dat gaat nog helemaal niet zo goed als wij denken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:51

Ja kijk daar zit verschil in. Maar nl is meer dan drukke Randstad

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:53

Quera dat is pertinent niet waar!
Mijn man had er al 43 werkjaren opzitten toen hij zonder werk kwam, hij is gezond en sportief, maar kwam nergens aan de bak, zelfs niet als schoonmaker!
Nee, de gemeente stuurde hem naar een re-integratie cursus om te leren met mensen om te gaan, terwijl hij altijd in de horeca/ taxiwereld heeft gezeten. Hij was daar de oudste en wat heeft hij geleerd? Juist, helemaal niets.
Na een jaar heeft hij via via een baan gevonden maar zelfs de uitzendbureau’s zijn picky tegenwoordig dus zo makkelijk is het niet.
Dus dat mag van mij wel anders, de aanpak van mensen die meer dan 40 jaar hebben gewerkt sowieso!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:54

Magrathea schreef:
ItsMe2 schreef:
Zijn heel veel problemen die jullie hier melden niet te danken aan onze regering?
Ik denk dat daar een heel goed begin gemaakt kan worden om vele problemen op te lossen.

Zeker maar zolang de mensen VVD blijven stemmen gaat er voor het klimaat natuurlijk niks gebeuren 8)7


_/-\o_
Ik denk dat er niet alleen niks voor het klimaat gaat veranderen. Maar zolang mensen VVD blijven stemmen er sowieso zeer weinig verbeterd gaat worden

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:54

chanicha schreef:
Quera dat is pertinent niet waar!
Mijn man had er al 43 werkjaren opzitten toen hij zonder werk kwam, hij is gezond en sportief, maar kwam nergens aan de bak, zelfs niet als schoonmaker!
Nee, de gemeente stuurde hem naar een re-integratie cursus om te leren met mensen om te gaan, terwijl hij altijd in de horeca/ taxiwereld heeft gezeten. Hij was daar de oudste en wat heeft hij geleerd? Juist, helemaal niets.
Na een jaar heeft hij via via een baan gevonden maar zelfs de uitzendbureau’s zijn picky tegenwoordig dus zo makkelijk is het niet.
Dus dat mag van mij wel anders, de aanpak van mensen die meer dan 40 jaar hebben gewerkt sowieso!

Uitzonderingen daar gelaten. Hoor vaak : ja maar daar heb ik niet voor geleerd dat ga ik echt niet doen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:57

ItsMe2 schreef:
Magrathea schreef:

Zeker maar zolang de mensen VVD blijven stemmen gaat er voor het klimaat natuurlijk niks gebeuren 8)7


_/-\o_
Ik denk dat er niet alleen niks voor het klimaat gaat veranderen. Maar zolang mensen VVD blijven stemmen er sowieso zeer weinig verbeterd gaat worden

Haha, dat hangt er maar net vanaf waar je zit :=

Nee ik viel echt van mijn stoel toen het klimaatakkoord werd aangevoerd, en dan kwam die VVD-milieu woordvoeder aan met "nee hoor het volk hoeft niets in te leveren, het gaat ook niets kosten, alles blijft zoals het was, maar we gaan wél de klimaatdoelstellingen halen hoor!" Ja doei :=

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Wat vind jij een probleem in onze maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:59

Klimaatverandering is normaal, gebeurt om de zoveel miljoen jaren. Alleen is de mens het aan het versnellen.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:59

De voortplanting van de mensheid. Het jonkt maar door, kinderen is een recht, terwijl de hele planeet inclusief andere levende wezens op deze planeet zwaar de dupe zijn van onze, nu al, overdadige aanwezigheid.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:00

_Nelleke_ schreef:
De consumptiemaatschappij en de gevolgen op het milieu hiervan. Dan heb ik het met namen over de consumptie van dierlijke producten zoals vlees en vis, maar ook over het elk jaar kopen van een nieuwe telefoon of tablet, het leegkopen van de action met spullen die je niet nodig hebt, het kopen van kleding die slechts een aantal maal wordt gedragen etc.


Vooral dit, en het gepamper van kinderen. Mijn kinderen worden zelfs zielig gevonden omdat ze op de fiets naar school gaan... , dan vraag ik mij echt af waar het heen gaat met de wereld :? .

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:01

Ik denk dat er bij 45 plus niet zoveel uitzonderingen meer zijn maar dat het helaas heel gewoon geworden is dat deze al buiten de boot gaan vallen op de werkvloer. Te gek maar waar. Ik zie het in mijn omgeving ook, mensen die echt willen, maar die niet aan de bak komen.
Voor hen een 22 jarige en ja die hebben toch minder "mankementjes" dat iemand van middelbare leeftijd gaat krijgen. Zeker als het gaat om fysiek zwaarder werk waarvan jullie zeggen dat er genoeg is.
Ik denk dat ze inderdaad de mensen die bewezen al jaren gewerkt hebben, die dus al flink bijgedragen hebben aan de maatschappij wel eens wat mogen gunnen.
maar de duizenden mensen, die niet ziek zijn, maar wel altijd al in de bijstand zitten eens wat meer aan mogen pakken.
Oude Nederlanders, maar ook de nieuwe Nederlanders.

Ja VVD is niets, maar de andere partijen ook niet.
Weer kom ik terug op teveel mensen wereldwijd en zeker in een klein Nederland. Hoe moet je dat gaan oplossen?
Daar heeft geen 1 partij het antwoord op.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Wat vind jij een probleem in onze maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:05

Magrathea: klopt :’)
Maar ik doel vooral op de doelgroepen waar het ook nodig is waar het verbeterd gaat worden.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:07

Dat alles maar dan ook echt alles om geld draait.

Ze zeggen geld maakt niet gelukkig, ik begin toch te denken van wel. Geen geld of te weinig geld om fatsoendelijk in deze maatschappij te leven maakt ook ongelukkig. Alles word maar duurder en duurder maar onze lonen blijven veel te laag...

Goof

Berichten: 28783
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wat vind jij een probleem in onze maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:08

De verhuftering, het asociale, het geen rekening willen houden met elkaar en enkel aan je eigen belang denken.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:10

Joliieeenn schreef:
Dat alles maar dan ook echt alles om geld draait.

Ze zeggen geld maakt niet gelukkig, ik begin toch te denken van wel. Geen geld of te weinig geld om fatsoendelijk in deze maatschappij te leven maakt ook ongelukkig. Alles word maar duurder en duurder maar onze lonen blijven veel te laag...

moest meteen hier aan denken
http://www.welingelichtekringen.nl/wete ... ukkig.html

Ik denk ook zeker dat het wel gelukkiger maakt.
Teveel mensen die geld zorgen hebben. En echt niet omdat ze op veel te grote voet leven, maar dat onze normale vaste lasten als zo enorm hoog zijn.
Dat kan prima bij een beter betaalde baan, maar niet voor de mensen die met de handen werken, waar nu een enorm te kort aan is, maar daar niet de waardering voor krijgen en al helemaal niet uitgedrukt in loon.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wat vind jij een probleem in onze maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:14

Geld maakt heel gelukkig. Tegelijkertijd is gezondheid het allerbelangrijkst maar zonder geld zou mijn vader er misschien nu niet meer zijn want kanker hebben is een dure aangelegenheid.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:21

lieveli schreef:
Geld maakt heel gelukkig. Tegelijkertijd is gezondheid het allerbelangrijkst maar zonder geld zou mijn vader er misschien nu niet meer zijn want kanker hebben is een dure aangelegenheid.


Idd! 'vroeger' was gezondheid niet te koop, nu moet je gezondheid kopen. Zonder geld, geen behandeling voor bepaalde ziekte's.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:26

gohya schreef:
lieveli schreef:
Geld maakt heel gelukkig. Tegelijkertijd is gezondheid het allerbelangrijkst maar zonder geld zou mijn vader er misschien nu niet meer zijn want kanker hebben is een dure aangelegenheid.


Idd! 'vroeger' was gezondheid niet te koop, nu moet je gezondheid kopen. Zonder geld, geen behandeling voor bepaalde ziekte's.


Jawel, vroeger ook hoor. Toen had je private zorg en ziekenfonds.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Wat vind jij een probleem in onze maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:28

Alleen was het ziekenfonds toen niet zo uitgeknepen en werd bijna alles vergoed.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wat vind jij een probleem in onze maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:28

Dat weet ik niet, wij zaten daar niet.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Wat vind jij een probleem in onze maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:30

Wij eerst ook niet door eigen bedrijf, later bij verkoop wel. Maar dat was geen straf.
Genoeg mensen de probeerde onder een bepaalde grens te blijven met loon want dan werd het ziekenfonds tenminste betaald en hoefde ze zich niet zelf te gaan verzekeren want dat was duurder.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:30

De huizenmarkt :x
Je staat zomaar tien jaar in de wachtrij voor een woning. Een hypotheek krijgen we niet. We moeten maar particulier gaan huren, maar daar verdienen we weer net te weinig voor.
Voor sociale huurwoningen verdienen we €200 per jaar teveel.

Het van-het-kastje-naar-de-muur beleid van de overheid/gemeenten.
Vaak zijn er voor veel sociale problemen/ziekte/uitval/bijzondere situaties best handvatten te krijgen. Zij het niet dat elke instantie je blijft door verwijzen naar een ander die het maar op moet lossen. Vaak duurt het maanden voor je de juiste hulp hebt gevonden.
Belastingdienst die onbereikbaar is, gemeenten die gewoon niet meer terugbellen, instanties die er zes weken over mogen doen om überhaupt te reageren.

Criminaliteit. Elk jaar lezen we weer hoeveel de misdaadcijfers zijn gedaald. Dat zou natuurlijk super zijn! Maar als ik elke dag lees dat er weer iemand neer is geschoten, er weer een steekpartij is geweest op klaarlichte dag... ik weet het niet met die misdaadcijfers.
Politiebureaus die sluiten, aangiftes die gewoon niet worden aangenomen of waar je gewoon niet meer van hoort. Tenzij iemand fraudeert met geld van het rijk, dan zijn ze er als de kippen bij.
Taakstraffen voor het bijna doodschoppen van een kind.

De slechte(rende) zorg voor onze ouderen.
Bij mijn zus op het werk staan ze met 2 man op 25 ouderen. Ook als de mensen moeten douchen en naar bed willen. Als ze onverhoopt bijv. een sterfgeval op de afdeling hebben, is er niet eens tijd om de mensen te wassen en moeten ze zwoegen om iedereen in bed te krijgen.

Over werk vinden; ik ben 30 en grotendeels afgekeurd. Werkgevers vinden mij een ‘onzekere’ kracht. Ze kunnen er simpelweg niet van uitgaan dat ik er altijd kan zijn. Dat is de reden dat ik ook vanaf volgende week, na een jaarcontract weer thuis kom te zitten. Contract niet verlengd. Ik ben te duur. Ik heb er niet om gevraagd om ziek te zijn, zou dolgraag gezond zijn! Ziek zijn en medicatie krijgen is al een dure aangelegenheid, zeker als je daardoor dus al met 40% minder inkomen komt te zitten als voorheen.
Thuiswerk, daar heeft ook niet iedereen ruimte voor (6 weken gedaan, weet je hoeveeeeeel dozen je thuis krijgt iedere week? :wow: )
Op slechte dagen (lichamelijk) kreeg ik het ook gewoon niet af. Het is niet alleen wíllen namelijk, ik heb iedere week wel twee of drie dagen dat ik enkel in bed kan liggen en gewoon ‘weg’ ben door m’n medicijnen.
Dat brengt me meteen op het taboe van ziek zijn: mensen denken of vinden altijd maar dat het vast wel weer overgaat of beter wordt. Hoevaak ik al niet gehoord heb afgelopen maanden: ‘Ja maar dat blijft toch niet zo?!’
Ja. Dat blijft wel zo. Het is chronisch.
‘Maar ze kunnen toch heus wel meer voor je doen? Medicijnen ofzo?’
Op dit moment niet. Ik heb van alles (en dat is veel) de maximale dosis. Meer is er niet of is te gevaarlijk. Mensen lijken dat niet te kunnen accepteren, zelfs mijn eigen vriend blijft zeggen (of hopen) dat het op een dag heus wel beter wordt. Gelukkig heb ik ook goede dagen, maar beter wordt ik niet meer.
Stijgende kosten voor de zorgverzekeringen, terwijl er steeds meer UIT het basispakket wordt gegooid.

Voor de rest het milieu, de grote verschillen tussen arm en rijk, de ik-ik-ik mentaliteit.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Wat vind jij een probleem in onze maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:31

De individualisering, het gebrek aan tolerantie en respect naar elkaar, 24-uurs economie om er zo maar 3 te noemen.

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:34

Dat mensen nog steeds achteloos, zonder zelf na te denken of enig gevoel van compassie, dierlijke producten gebruiken en zo de wereld naar de klote trappen. :r
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 22-10-18 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:35

Ik stam nog uit de tijd van het ziekenfonds, ik betaalde 45 gulden per maand geloof ik in de allerduurste periode. Was toen nog meer ziek dan nu. Maar geen geldzorgen erover. Nu met de duurder wordende zorgkosten en premies zie ik met schrik mijn dadelijk weer peperdure bril tegemoed. Een glas bijna 400 euro, andere rond de 200 euro. Montuur hopelijk gaat het in het oude montuur passen. Maar de verhoeding die ik krijg is geloof ik 100 euro of zo. Mijn bril eerder werd steeds vergoed, heb de glazen niet voor mijn plezier zo duur. Altijd grappige uitgaves als je net dacht jee ik kan wat extra uitgeven aan iets waar ik voor gespaard heb. -O-

Maar vanwege de bril moet ik een reconstructie van een kies op de lange baan schuiven en moet die nog een volhouden met een hopelijk houdende nieuwe vulling. En ik weet van heel veel mensen dat die dergelijke keuzes moeten maken tegenwoordig. Waardoor mogelijk de lange termijn kosten nog meer oplopen.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:35

Het gefiemel met kinderen.Mogen amper buiten spelen.Want wat als ze vallen enz.Dan allerlei middeltjes voor schaafplekken,blauwe plekken,speciale pleisters enz.Bij mijn dochters gebeurde dat toch anders.Hetzelfde met paarden.