Euthanasie bij ouderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:56

Mijn oma heeft enkele jaren geleden euthenasie laten doen. Maar makkelijk was het zeker niet! Het heeft lang geduurd voor het goed gekeurd was. En als de koppige sterke vrouw die het was heeft ze ondanks ondraagelijke pijn (niet kunnen zitten, maar ook niet liggen, en eigenlijk ook niet lopen) geweigerd om ook maar 1 pil te nemen net zolang tot het goed gekeurd werd... Heeel erg om te zien!

Het was moeilijk, ook voor de arts. Maar het was haar beslissing en haar leven. Het was haar goed recht! Ik vind dus inderdaad dat mensen zelf moeten beslissen en niet moeten afzien en dan sterven.. Ik ben 22 nu, en ben al aan het denken om die papieren in orde te laten maken :+

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."


Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 07:39

moonsparkle schreef:
Joliieeenn schreef:
Mijn oma heeft enkele jaren geleden euthenasie laten doen. Maar makkelijk was het zeker niet! Het heeft lang geduurd voor het goed gekeurd was. En als de koppige sterke vrouw die het was heeft ze ondanks ondraagelijke pijn (niet kunnen zitten, maar ook niet liggen, en eigenlijk ook niet lopen) geweigerd om ook maar 1 pil te nemen net zolang tot het goed gekeurd werd... Heeel erg om te zien!

Het was moeilijk, ook voor de arts. Maar het was haar beslissing en haar leven. Het was haar goed recht! Ik vind dus inderdaad dat mensen zelf moeten beslissen en niet moeten afzien en dan sterven.. Ik ben 22 nu, en ben al aan het denken om die papieren in orde te laten maken :+


Kan dat? En hoe dan?



Ik heb geen flauw idee eigenlijk. Op dit moment woon in in Belgiƫ en hier is het sowieso nog niet zo geaccepteerd als in Nederland. Maar ik heb me ooit laten wijs maken dat je bij je dokter al die papieren kan invullen? Of het echt zo is, geen idee. Maar je kan het altijd al eens vragen als je dit wilt.. Ik ga toch nog eventjes wachten maar wil het liefst wel geregeld hebben voor ik ziek zou worden.

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, fohadie, Groetje, linoleum, Manou, Schrompeltje, Tieneke, topsylover en 40 bezoekers