.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:26

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Grote aanslag in Nederland voorkomen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:29

Las het ook net in de krant.
Eerlijk? Zal er niet van wakker liggen, heb nachtdienst namelijk :+
Maarre ergens te verwachten, andere kant ik ga nooit naar grootse evenementen dus ik maak me geen zorgen.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:31

We lijken imuum geworden voor dit soort dingen.
We kijken gewoon de andere kant uit. Ben hier ook van geschrokken. Gister ook al met die man in den haag.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:32

Onali schreef:
Las het ook net in de krant.
Eerlijk? Zal er niet van wakker liggen, heb nachtdienst namelijk :+
Maarre ergens te verwachten, andere kant ik ga nooit naar grootse evenementen dus ik maak me geen zorgen.

De vraag is idd niet waar maar wanneer dit gaat gebeuren.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:32

Ik hoorde het op de radio en vind dat je dit geen platform moet geven. Want nu wordt er toch over gesproken, angst gezaaid, precies wat ze willen....

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:38

LadyMadonna schreef:
Ik hoorde het op de radio en vind dat je dit geen platform moet geven. Want nu wordt er toch over gesproken, angst gezaaid, precies wat ze willen....

Hoezo angst gezaaid, met een wilders binnen de landsgrenzen en veel kritiek ( terecht) op IS kun je verwachten dat er iets gepland word in ons land. Maar het fijne is dat onze veiligheidsdiensten zeer bekwaam en alert zijn. Er zijn de afgelopen jaren al meer aanslagen verijdelt. Door er miet over te praten verdwijnt de dreiging echt niet en angst? Ik vind angst een hele slechte raadgever en leef gewoon mijn leven zoals voor dit bericht .

Maris_

Berichten: 1449
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:40

purny schreef:
De vraag is idd niet waar maar wanneer dit gaat gebeuren.


Dit idd....

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:41

Het is gewoon wachten op een aanslag met die gek van een Wilders in ons land.

En omdat iedereen het al verwacht komt het niet bepaald als een verrassing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:42

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:47

DiantaM schreef:
Het is gewoon wachten op een aanslag met die gek van een Wilders in ons land.

En omdat iedereen het al verwacht komt het niet bepaald als een verrassing.

Nee. Het is omdat er IS strijders terug komen of omdat iedereen maar binnen is gekomen waarvan men niet weet wie ze zijn. Dit speelt ook voor een deel mee.
En ik ben GEEN pvv stemmer
Het speelt misschien wel een beetje mee dat hij al die rare dingen roept over de islam.
Btw: heeft ie al wat van zich laten horen?

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:52

purny schreef:
De vraag is idd niet waar maar wanneer dit gaat gebeuren.


Dit denk ik ook zeker, helaas.

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:54

Hoezo angst zaaien en vingertje wijzen naar Wilders? Wees blij dat die paasei griezels zijn opgepakt!! Als jij leuk op dat grote evenement had rond gewandeld waar ze zouden gaan schieten en al wat niet nogmeer dan piep je wel anders!!

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Re: Grote aanslag in Nederland voorkomen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:58

Want het is Wilders zijn schuld dat er een aanslag zou kunnen worden gepleegd?? Is niet zijn fout dat dat soort mensen ze niet helemaal op een rijtje hebben hoor :+ Er zijn zoveel landen waar al een aanslag is gepleegd door IS, wel of geen Wilders, deze mensen zijn gewoon niet goed snik :r

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 23:00

Was op omroep gelderland dat er een extra uitzending was om 2200. Alleen bij al deze berichten vraag ik me altijd af, in hoeverre zijn het concrete plannen. Vaak genoeg geroepen dat het voorkomen was waarbij achteraf het vooral grootspraak en stoerdoenerij was, zowel in nl als erbuiten.

Maar ja helaas ook wij zullen een keer aan de beurt zijn, vooral zolang wilders ook blijft roepen dat ie bv een internationale cartoon wedstrijd wil gaan houden en zo. Dat maakt het niet beter. En we zijn vriendjes met amerika dat helpt ook niet mee :')
Laatst bijgewerkt door karuna op 27-09-18 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 23:01

Het is een opstapeling van evenementen, mensen, uitspraken etc. Wat al jaren aan de gang is. Niet vanwege 1 persoon.

Kwestie van afwachten wanneer en waar de ‘bom’ knalt denk ik dan maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 23:01

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 23:02

Annet_Dottie schreef:
https://nos.nl/liveblog/2252385-politie ... ouden.html
Als je dan die filmpjes ziet van dat ze binnen stormen in zo'n huis en die arrestatie enzo is het toch eigenlijk bijzonder dat dit nu daadwerkelijk hier in Nederland is geweest. Normaal zie ik dat soort filmpjes alleen vanuit het buitenland ofzo..


Dit gebeurt zoveel vaker dan je denkt :+ alleen je hoort er niks over.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 23:03

karuna schreef:
Was op omroep gelderland dat er een extra uitzending was om 2200. Alleen bij al deze berichten vraag ik me altijd af, in hoeverre zijn het concrete plannen. Vaak genoeg geroepen dat het voorkomen was waarbij achteraf het vooral grootspraak en stoerdoenerij was, zowel in nl als erbuiten.

Maar ja helaas ook wij zullen een keer aan de beurt zijn, vooral zolang wilders blijft roepen dat ie bv een internationale cartoon wedstrijd wil gaan houden en zo. Dat maakt het niet beter


Nou ja. Als jij maar vaak genoeg op het internet Googlet naar hoe je het beste een auto op kan blazen of waar je een kalasjnikov kan kopen dan staan ze vanzelf wel bij je op de stoep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 23:03

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 23:03

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Grote aanslag in Nederland voorkomen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 23:06

Ik zeg ook niet dat dat hier ook zo was maar deze berichten zijn echt al heel vaak geweest en achteraf nagenoeg altijd was het hoop roepen maar niks concreets doen.

Ik kan ook gaan opzoeken hoe ik een bom maak met kunstmest en spijkers en wat glaswerk. Maakt dat dat ik een aanslag wil plegen nee natuurlijk niet. Maar mensen die zo zoeken op internet kan ik minder serieus nemen eigenlijk. Echte is leden kloppen aan bij de ervaringsdeskundigen van is. Die gaan niet openbaar lopen zoeken naar dit soort dingen

Blue_flower
Berichten: 1930
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 23:09

karuna schreef:
Was op omroep gelderland dat er een extra uitzending was om 2200. Alleen bij al deze berichten vraag ik me altijd af, in hoeverre zijn het concrete plannen. Vaak genoeg geroepen dat het voorkomen was waarbij achteraf het vooral grootspraak en stoerdoenerij was, zowel in nl als erbuiten.

Maar ja helaas ook wij zullen een keer aan de beurt zijn, vooral zolang wilders ook blijft roepen dat ie bv een internationale cartoon wedstrijd wil gaan houden en zo. Dat maakt het niet beter. En we zijn vriendjes met amerika dat helpt ook niet mee :')


Als ze echt tot een straf veroordeling willen komen, moeten de plannen dusdanig concreet zijn dat ze eigenlijk al uitgevoerd kunnen gaan worden. Dus als deze actie goed gevolgd werd, zullen ze tot op zo’n moment gewacht hebben met arrestaties.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 23:41

Annet_Dottie schreef:
https://nos.nl/liveblog/2252385-politie ... ouden.html
Als je dan die filmpjes ziet van dat ze binnen stormen in zo'n huis en die arrestatie enzo is het toch eigenlijk bijzonder dat dit nu daadwerkelijk hier in Nederland is geweest. Normaal zie ik dat soort filmpjes alleen vanuit het buitenland ofzo..

Sterker nog, het is het huis van mijn ‘buurman’. Niet letterlijk, de straat ernaast maar we noemen hem zo. Geloven niet dat hij zelf ermee te maken heeft ( leeftijd en nationaliteit klopt dan niet) maar dit was vanmiddag dus heel dichtbij!

Liep met mijn dochter toen we twee harde knallen hoorden. Bleek dus de ‘politie’ te zijn, die de inval deed. Twee buurjongentjes hebben het gezien (zwaar bewapende man met bivakmuts die dus de ‘granaat’ naar binnen gooide. Die renden dus in paniek naar hun huis. Gelukkig bleek het dus de ‘ politie’ zelf te zijn.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 00:09

Popstra schreef:
Hoezo angst zaaien en vingertje wijzen naar Wilders? Wees blij dat die paasei griezels zijn opgepakt!! Als jij leuk op dat grote evenement had rond gewandeld waar ze zouden gaan schieten en al wat niet nogmeer dan piep je wel anders!!

Omdat mensen zich nu bedenken om naar een groot evenement te gaan. Jij en ik misschien niet, maar genoeg die dat wel doen, dus angstzaaien, dus ontregelen, dus wat ze willen...
Daarom zeg ik: geef het geen platform.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 00:12

Ik heb het andersom: niks in de gaten hebben (gehad) en ‘de politie’ rolt zo een groep terroristen op vóórdat er iets is gebeurd. Geeft me juist wel een veilig gevoel eigelijk.