Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marlies85

Berichten: 5310
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: Oss

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 08:04

De mensen gooien zelfs bloemen en beertjes in de tuinen van de getroffen gezinnen en blijkbaar vinden sommige het zelfs nodig om vriendschapsverzoeken te gaan sturen op facebook |o

Suzanne F.

Berichten: 49208
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 08:06

marlies85 schreef:
De mensen gooien zelfs bloemen en beertjes in de tuinen van de getroffen gezinnen en blijkbaar vinden sommige het zelfs nodig om vriendschapsverzoeken te gaan sturen op facebook |o


Nee echt? Die hebben vast goede bedoelingen maar het inlevingsvermogen van een badkamertegeltje.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 08:07

Mensen zijn vreemde wezens. Zichzelf opdringen aan de rouwende families of bekenden, op huisadressen die arme mensen lastigvallen.

Echt, kennen ze dan helemaal geen schaamte? :?

En de media blijft dit verslaan zo lang er mensen over praten. Dat was toen met Anne Faber ook. Over een paar weken is het weer over tot de orde van de dag en horen we er verder weinig meer over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 08:58

Als het op sterfgevallen aan komt zijn mensen echt horken.. Mijn ex zijn neefje is verongelukt toen hij 19 was. In de week van de crematie gewoon mensen die onaangekondigd op de meest onmogelijke tijdstippen binnenlopen bij de ouders :roll: Heb me toen echt verbaasd over wat zij meemaakten :n

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:44

Ik denk dat dit zo enorm onder de aandacht van de mensen en media blijft, omdat er iedere dag duizenden kinderen naar en van school gereden worden met een Stint en omdat het vraagstuk of de spoorwegovergangen te onveilig zijn al jaren duurt. Zolang niet bekend is wat er is gebeurt, zullen duizenden ouders dagelijks hun kind met een knoop in hun maag in een Stint zetten. Natuurlijk is een familiedrama verschrikkelijk, maar daar hebben we geen persoonlijke binding mee. Ik denk dat dat het is....

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:51

Ocean_Child schreef:
Ik denk dat dit zo enorm onder de aandacht van de mensen en media blijft, omdat er iedere dag duizenden kinderen naar en van school gereden worden met een Stint en omdat het vraagstuk of de spoorwegovergangen te onveilig zijn al jaren duurt. Zolang niet bekend is wat er is gebeurt, zullen duizenden ouders dagelijks hun kind met een knoop in hun maag in een Stint zetten. Natuurlijk is een familiedrama verschrikkelijk, maar daar hebben we geen persoonlijke binding mee. Ik denk dat dat het is....


Nee dat snap ik wel, maar is het dan nodig om 3x per dag een nieuw bericht te moeten plaatsen met dat er nog steeds 100en mensen op en aan komen met bloemen? Want dat blijft voorlopig nog wel zo. Er zijn zelfs nieuwe tenten bijgezet volgens mij. Als ik familie van ze was had ik echt niet zoveel aandacht van de media gewild...

En misschien willen ze het juist wel he, of maakt het voor hun niks uit omdat hun situatie toch al niet erger kan.

Maar mijn mening is dat ik het onnodig vind dat er nu gewoon nog steeds gefilmd wordt. Iedereen weet nu wel wat er gebeurd is. En als er updates over zijn horen we dat vanzelf wel..

En zoals ik al zei, ik en mijn ouders en broertjs wonen hier 50m vanaf, komen meermaals per dag over desbetreffende overgang heen en heb ons al een aantal keer op beelden gespot. Ik vind het gewoon niet fijn dat wij hier zomaar op staan. En dat iedereen hier zomaar op beelden staat terwijl we allemaal in de rouw zijn..

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:05

Pepperrr, in wie draait t nu? Om jou of om de ouders een direct betrokkenen?

Als het je zo stoort kan je contact opnemen met de diverse nieuwsstations

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 13:58


Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 14:00


Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 16:43

Saaams schreef:
Cayenne schreef:
Nu onderzoek of straling de Stint heeft beinvloed.
Zou dat echt kunnen? :? http://www.omroepbrabant.nl/?news/28276 ... ek+in.aspx


Ja, er zijn wel eens (dodelijke) gevallen gemeldt met autos die uitslaan op de overgang.


Komt dat door de straling dan, dat ze uitvallen op een spoorweg? Dan zou dat toch veel bekender zijn

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 16:54


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 17:56


_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:00


Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:02


Lente
Berichten: 27778
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:04

Heel fijn om te horen. Hopelijk zullen ze ook een manier vinden om om te gaan met de psychologische en lichamelijke gevolgen van dit ongeluk.

marlies85

Berichten: 5310
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: Oss

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:09

Gelukkig zijn ze buiten levensgevaar. Maar ze hebben nog een lange weg te gaan.

Urona447
Berichten: 2798
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:44

Fijn te horen zeg!

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:51

Des te zuurder vind ik het dat eerder, onder andere in dit topic, gemeld werd dat beiden overleden zouden zijn. :n

Maar wat een goed nieuws in een vreselijke situatie. Ik hoop dat zowel het kind als de leidster de hulp krijgen die nodig is en dit trauma kunnen gaan verwerken.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:03

Aranel schreef:
Des te zuurder vind ik het dat eerder, onder andere in dit topic, gemeld werd dat beiden overleden zouden zijn. :n

Maar wat een goed nieuws in een vreselijke situatie. Ik hoop dat zowel het kind als de leidster de hulp krijgen die nodig is en dit trauma kunnen gaan verwerken.


Volgens mij had het NOS dat ook heel even in hun online nieuwsbericht over de situatie staan, dan is het niet heel vreemd dat mensen dat voor waarheid aannemen.

Maar idd fijn dat ze beiden buiten levensgevaar zijn.

Suzanne F.

Berichten: 49208
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 07:19

Ik vind het heel dubbel. Voor de nabestaanden is het geweldig nieuws dat ze het zullen overleven. Maar voor henzelf weet ik het niet. Ik heb nu al kippenvel als ik denk wat ze te wachten staat. En waar ze de rest van hun leven mee om moeten gaan en mee moeten leren leven. Dat draag je voor altijd bij je, ik zou het vreselijk zwaar vinden denk ik. Voor beiden.

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 07:57

Suzanne F. schreef:
Ik vind het heel dubbel. Voor de nabestaanden is het geweldig nieuws dat ze het zullen overleven. Maar voor henzelf weet ik het niet. Ik heb nu al kippenvel als ik denk wat ze te wachten staat. En waar ze de rest van hun leven mee om moeten gaan en mee moeten leren leven. Dat draag je voor altijd bij je, ik zou het vreselijk zwaar vinden denk ik. Voor beiden.


Precies mijn gedachte.. wat zullen ze het vreselijk zwaar hebben

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:29

Ik hoop idd ook dat ze veel mentale begeleiding krijgen.
Voor de nabestaanden van de overledenen zal het wellicht ook fijn zijn om in de loop der tijd het verhaal van de begeleidster te horen. Misschien helpt dat hen ook bij de verwerking. Maar dat is natuurlijk nu niet de eerste zorg.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:27

Ik heb de vreselijkste reacties op FB voorbij zien komen over het ongeluk in Oss, gruwelijk en respectloos om zo te reageren...maar "de pot verwijt de ketel..." vind ik als we allemaal voor eigen rechter gaan spelen. Dat vind ik net zo ziek en gruwelijk.

https://www.ad.nl/eindhoven/heksenjacht ... ~a0245a88/

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:59

manubres schreef:
Ik heb de vreselijkste reacties op FB voorbij zien komen over het ongeluk in Oss, gruwelijk en respectloos om zo te reageren...maar "de pot verwijt de ketel..." vind ik als we allemaal voor eigen rechter gaan spelen. Dat vind ik net zo ziek en gruwelijk.

https://www.ad.nl/eindhoven/heksenjacht ... ~a0245a88/


Afschuwelijke dingen staan daar tussen. Bedreigen vind ik te ver gaan, maar de werkgever op de hoogte stellen heb ik dan weer geen moeite mee. Vooral ook met die juf. Zij heeft een voorbeeldfunctie. En dan maakt ze juist over die doelgroep in het openbaar een ontzettend misselijkmakende zeer ongepaste groffe opmerking. Zo iemand zou ik niet in dienst willen hebben en zo iemand zou ik niet voor de klas van mijn kinderen willen zien staan.

Een klein lichtpuntje dat de zwaargewonden inmiddels stabiel zijn, maar jeej wat hebben die nog een lange weg te gaan. Ik hoop dat voor hen ooit de zon weer een beetje gaat schijnen, want wat een zware impact moet dit op ze hebben. Voor de families van de nabestaanden trouwens ook. Ik kan me niet voorstellen dat er een zwaardere last is dan het verlies van je kind(eren) mee te moeten dragen.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:41

wow net even wat reacties gelezen...er kan er niet bij dat men zoiets kan schrijven...hoe dan? geen gevoel/stoer doen. Ongeloof van mijn kant dat men dit durft neer te zetten