Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:58

|( Wat een gruwelijk ongeval, wat een verdriet. |(


Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:08

Ik heb ook echt medelijden met de machinist. Hij kon er helemaal niks aan doen om het te voorkomen, dat is toch vreselijk!

Alle nabestaanden, slachtoffers, getuigen.. Ik heb er geen woorden voor.

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:22

Ook prorail kan hier niks aan doen! Dit is gewoon een afschuwelijk ongeval.

Ik hoop overigens wel dat de producent van die dingen ze allemaal terugroept en controleert. En dat de betreffende bakfiets kan worden onderzocht om herhaling te voorkomen.


Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 08:07

Mensen zijn vreemde wezens. Zichzelf opdringen aan de rouwende families of bekenden, op huisadressen die arme mensen lastigvallen.

Echt, kennen ze dan helemaal geen schaamte? :?

En de media blijft dit verslaan zo lang er mensen over praten. Dat was toen met Anne Faber ook. Over een paar weken is het weer over tot de orde van de dag en horen we er verder weinig meer over.

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:07

karuna schreef:
Joolien wachten op ongelukken hoeft niet eens, kan ook een verbetering zijn of een probleem weghalen. Maar je moet altijd melden en laten testen door een onafhankelijk testinstituut.

Omdat het mijn vak was dit ben ik er extra in geinteresseerd. Maar alleen al de goedkeuring is dus dubieus vrees ik. Dergelijke grote problemen als stilvallen of niet remmen komen met testen boven water, dan is er te gemakkelijk gedaan in mijn ogen met de kwakiteitscontrole. Niet even een exemplaar testen maar meer testen over langere tijd


Als ze al getest zijn. Niet alles waar een CE markering opstaat heeft de verplichting van een test. Er zijn ook zat producten waar er wordt gewerkt met een zogenoemde eigenverklaring.

En aangezien dit product in feite een laag risico heeft, kan dit zomaar het geval zijn.

Dan zou het product feitelijk aan de minimale wettelijke eisen volgens de wet voldoen.

Net als onze paardrij veiligheidshelmen. Die worden geproduceerd volgens de minimale eisen van de wet. Je moet de helmen hebben die uitgebreider zijn getest, die houden je hoofd heel.

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:13

karuna schreef:
Joolien wachten op ongelukken hoeft niet eens, kan ook een verbetering zijn of een probleem weghalen. Maar je moet altijd melden en laten testen door een onafhankelijk testinstituut.

Omdat het mijn vak was dit ben ik er extra in geinteresseerd. Maar alleen al de goedkeuring is dus dubieus vrees ik. Dergelijke grote problemen als stilvallen of niet remmen komen met testen boven water, dan is er te gemakkelijk gedaan in mijn ogen met de kwakiteitscontrole. Niet even een exemplaar testen maar meer testen over langere tijd


Je snapt het! Ik zit in de wereld van CE markeringen. Het is mijn dagelijks brood.

Een CE markering zegt in feite niks, alleen dat het aan minimale wettelijke eisen voldoet. Het schrijft niet hij iedere norm voor dat er jaarlijks getoetst moet worden. Je moet er een goed, geaccrediteerd testinstituut op zetten.

Ellendig voor de ondernemer. Als hij goedkeuring kan aantonen, dan heeft hij er echt alles aan gedaan om een veilig product te verkopen. Is het een eigenverklaring zonder testen geweest, dan heeft hij er een harde dobber aan.

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:47

Ik hoorde vanmorgen op het nieuws van RTLZ dat het bedrijf wat de stints maakt zijn faillissement heeft aangevraagd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers