Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 23:00

Ik vind het zo triest allemaal. Ik hoop dat het kind en de begeleidster het redden. (Al denk ik dat je zelf niet meer wil leven als je zoiets meemaakt als begeleider :\) Lijkt me verschrikkelijk om daarmee te moeten leven.
Y;(

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 23:37

Tranen op de rails
Bloed in het gras
Terwijl je vanmorgen
Nog bij je ouders was

Weggerukt uit de warmte
Laat je ze achter met pijn
Maar je verwachtte
Vanavond veilig thuis te zijn

Armen die nooit meer sluiten
Verdriet dat nooit verlaat
Doe ik me beseffen
Dat voor deze ouders
De tijd voor altijd
Stilstaat

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 23:39

Storm schreef:
Tranen op de rails
Bloed in het gras
Terwijl je vanmorgen
Nog bij je ouders was

Weggerukt uit de warmte
Laat je ze achter met pijn
Maar je verwachtte
Vanavond veilig thuis te zijn

Armen die nooit meer sluiten
Verdriet dat nooit verlaat
Doe ik me beseffen
Dat voor deze ouders
De tijd voor altijd
Stilstaat


Prachtig geschreven! ;(

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 00:16

Zo verdrietig voor alle betrokkenen

Vorige week dacht ik toevallig nog aan zo'n soort doemscenario toen ik zo'n fiets zag met 10 kinderen. Ze zitten wel heel onbeschermd. Ik vermoed dat hier wel regels voor komen.

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 05:13

Ik heb er geen woorden voor..

Vanaf gisteren ochtend grijpt het me al zo aan. Tranen heb ik er om gelaten en toen ik thuis kwam heb ik mijn eigen peuter helemaal plat geknuffeld.

Ik wens alle betrokkenen heel veel sterkte en kracht.

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 06:22

Verschrikkelijk wat er gebeurd is. Mijn maag kromp ineen bij het horen van het bericht gisterochtend.

Ik kan me niet eens voorstellen hoe in en in verdrietig/geshockeerd de mensen zijn die hierbij betrokken zijn. :'(

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 06:48

senna21 schreef:
Zo verdrietig voor alle betrokkenen

Vorige week dacht ik toevallig nog aan zo'n soort doemscenario toen ik zo'n fiets zag met 10 kinderen. Ze zitten wel heel onbeschermd. Ik vermoed dat hier wel regels voor komen.


Had ik het ook over met de leidster die ik gister sprak. Of de kindjes allemaal een helm op zouden gaan moeten in die stints. Kan in sommige gevallen misschien wel nuttig zijn. Maar tegen een trein zullen helmpjes ook niet veel uithalen. Er zitten heupgordels in, dus ze zitten niet helemaal los erin.
Maar goed in een bakfiets bij mama zie ik ze meestal ook niet met een helm op en daarin zitten ze net zo onbeschermd.
Ik ben het echt wel eens dat goed gekeken moet worden hoe veilig ze zijn. Maar tegen een trein kan een auto het ook niet winnen.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 07:35

Die dingen zouden gewoon apk gekeurd moeten worden en een noodstop.
Je rijd toch met een groot gewicht op zo'n ding

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 07:43

Ze worden, tenminste bij de opvang waar mijn kids zitten, regelmatig gecontroleerd en evt gerepareerd door de dealer. En het lijkt mij dat alle kdv die het goed doen dit ook zo doen.
Er zit een soort noodstop op als in zodra je het gas los laat staat hij stil.
Ik denk echt niet dat de stint in het algemeen gevaarlijk is. Ze komen mij over als robuuste degelijke vervoersmiddelen. Maar ja alles waar techniek bij komt kijken kan mankementen hebben. Dat kan op zichzelf staan, maar kan natuurlijk ook grootschaliger zijn. Ik vind het dus echt wel goed dat ze de boel onder de loep nemen. Want als er meer ongelukken voorkomen kunnen worden is dat natuurlijk wel zo handig. Het is gewoon zwaar klote dat dit technische probleem op die plaats en dat moment is geweest.
Ik ben echt geen aandeelhouder van de Stint, maar ik vind het altijd erg makkelijk roepen dat het dan maar hele gevaarlijke dingen zijn, want dat zijn het in mijn ogen niet.
Maar goed ik ben geen expert dus ik neem aan dat als ze de boel goed checken dat er dan eventuele problemen wel boven water komen.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 07:45

purny schreef:
Die dingen zouden gewoon apk gekeurd moeten worden en een noodstop.
Je rijd toch met een groot gewicht op zo'n ding


Dat is dus het ding met dat alles gerobotiseerd wordt tegenwoordig. Klinkt leuk in de theorie, zo'n noodstop kunnen maken. Maar in de praktijk valt dit vaak zo enorm tegen... -O-

Ik lees nu ook verschillende reacties op kinderdagverblijven die de stints wél blijven gebruiken. ''Moordenaars, kindermishandelaars'' zijn het... :( Sorry, maar imo is het idd gewoon pech dat zo'n storing precies op zo'n rotplek als dit gebeurd... Moet een kinderdagverblijf daar dan de schuld van krijgen en zwartgemaakt worden? :n

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 07:48

Overigens is het niet zozeer dat ik de stints probeer te verdedigen. Ik probeer er een beetje rationeel naar te kijken, mijn zoontje wordt er straks ook weer mee naar school gebracht en als ik alleen maar ga zitten denken dat al die dingen levensgevaarlijk zijn, maak ik mezelf alleen maar gek. Die meiden hebben een meerdaagse training voor gehad om met de Stints te rijden en we kregen wel bericht van de opvang dat de leidsters zonder rijbewijs er niet meer mee mogen rijden. Dus ik moet er gewoon op vertrouwen dat als hun het niet vertrouwen dat ze die dingen laten staan.

Ik snap echt wel dat er nu ouders het eng vinden om hun kinderen met de stint mee te laten gaan en er zijn ook kdv die ze laten staan. Maar goed sommige hebben niet echt andere opties. Kindjes moeten toch naar school. Als ik niet had gewild dat hij met de stint mee zou gaan zou ik hem zelf moeten brengen. Als ik het niet zou vertrouwen zou ik dat ook zeker gedaan hebben.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 07:56

Hoeveel kindjes kunnen er in zitten, 8?
Wat ik erg bijzonder vond dat die eigenlijk vervoert mogen worden zonder enige vorm, van veiligheid.
Dat riempje geeft echt geen veiligheid.
In auto's willen voor en zijkant airbags, kreukelzone en noem maar op.
En in dat ding mogen zo ineens zoveel kleine kindjes zitten.
Nu is tegen een trein niets bestand, ook geen veilige auto.
Maar het gevaar zit hem net zo goed in het dagelijks verkeer waar ze met deze onveilige dingen tegelijkertijd veel kindjes in mee nemen.

Nikass

Berichten: 16694
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 07:58

Ik vind het vooral vreemd dat een zestien jarige zonder rijbewijs ermee mag rijden >;)
Je geeft toch sowieso niet een 16 jarige de verantwoordelijkheid over zoveel kinderen.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 21-09-18 07:59, in het totaal 1 keer bewerkt

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 07:59

enjoymyhorse schreef:
Hoeveel kindjes kunnen er in zitten, 8?
Wat ik erg bijzonder vond dat die eigenlijk vervoert mogen worden zonder enige vorm, van veiligheid.
Dat riempje geeft echt geen veiligheid.
In auto's willen voor en zijkant airbags, kreukelzone en noem maar op.
En in dat ding mogen zo ineens zoveel kleine kindjes zitten.
Nu is tegen een trein niets bestand, ook geen veilige auto.
Maar het gevaar zit hem net zo goed in het dagelijks verkeer waar ze met deze onveilige dingen tegelijkertijd veel kindjes in mee nemen.


Op een fiets oid zijn ze toch ook niet beveiligd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:00

5 lege bedjes deze morgen.
Dat wakker worden en de wereld 1 seconde normaal lijkt. Maar dan dat besef wat met een mokerslag op je inbeukt... ik wens met alles wat ik heb dat 1 bedje weer gevuld zijn zijn in de toekomst ;(

wat ben ik rijk dat mijn jongen vanochtend ons om 6uur stuiterend wakker maakte door de sportdag van vandaag.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:01

theadora99 schreef:
enjoymyhorse schreef:
Hoeveel kindjes kunnen er in zitten, 8?
Wat ik erg bijzonder vond dat die eigenlijk vervoert mogen worden zonder enige vorm, van veiligheid.
Dat riempje geeft echt geen veiligheid.
In auto's willen voor en zijkant airbags, kreukelzone en noem maar op.
En in dat ding mogen zo ineens zoveel kleine kindjes zitten.
Nu is tegen een trein niets bestand, ook geen veilige auto.
Maar het gevaar zit hem net zo goed in het dagelijks verkeer waar ze met deze onveilige dingen tegelijkertijd veel kindjes in mee nemen.


Op een fiets oid zijn ze toch ook niet beveiligd?

Klopt.
Maar heb jij dan 8 kinderen bij?
Hoe erg ook maar dan ben je bij een zwaar ongeluk niet verder dan 3 gewonden of doden. Waarvan 2 kindjes.
Hier was zelfs al het geluk dat er al net een paar kindjes uitgestapt waren, anders was het leed nog groter geweest.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:04

Ik lees nu zelfs dat er 10 kindjes in kunnen.
Dat is meer dan een taxi aan personen mag vervoeren.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:08

enjoymyhorse schreef:
Hoeveel kindjes kunnen er in zitten, 8?
Wat ik erg bijzonder vond dat die eigenlijk vervoert mogen worden zonder enige vorm, van veiligheid.
Dat riempje geeft echt geen veiligheid.
In auto's willen voor en zijkant airbags, kreukelzone en noem maar op.
En in dat ding mogen zo ineens zoveel kleine kindjes zitten.
Nu is tegen een trein niets bestand, ook geen veilige auto.
Maar het gevaar zit hem net zo goed in het dagelijks verkeer waar ze met deze onveilige dingen tegelijkertijd veel kindjes in mee nemen.


Die dingen zijn uitvoerig onderzocht en veilig bevonden.
De bak is stevig en hoog en de kinderen zitten in riempjes. Zo hard kan het ding ook niet.
Er moet zoveel getest worden voor zoiets de weg op mag. Veilig was het iig.

Het probleem zit m in het moment waarop dit gebeurd is. Had het 5 minuten eerder gebeurd hadden ze een lantaarnpaal of auto geraakt, was die bak misschien gekapseisd en had iedereen wat blauwe plekken en schrammen.
Maar nu zijn de gevolgen zo groot omdat het uitgerekend bij een spoorwegovergang gebeurde.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:11

Hoe kun je zoiets nu veilig vinden?
Denk je echt als ze in botsing met een auto was gekomen, wat dagelijks zou kunnen gebeuren met die dingen. Dat er dan geen zwaar gewonden of erger kunnen zijn.
Je hoeft zelf niet hard te gaan om wel een zware botsing te krijgen.

Zoals gezegd in de auto stappen we niet meer in zonder kreukelzone en airbags en hier zetten 10 kleine kindjes in een stuk plastic.
Ik kende deze dingen niet tot gisteren en ik verbaas me echt dat mensen hier hun kindjes in laten vervoeren.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:12

suze_ schreef:
5 lege bedjes deze morgen.
Dat wakker worden en de wereld 1 seconde normaal lijkt. Maar dan dat besef wat met een mokerslag op je inbeukt... ik wens met alles wat ik heb dat 1 bedje weer gevuld zijn zijn in de toekomst ;(

wat ben ik rijk dat mijn jongen vanochtend ons om 6uur stuiterend wakker maakte door de sportdag van vandaag.


Zes lege bedjes. Ik heb nergens gelezen dat de begeleidster(32) en het zwaar gewonde kindje (11) of gehoord dat deze al thuis zijn.

Ik hoor en lees uberhaupt nergens meer iets daarover. Net het nieuws op rtl 4 bekeken en het word totaal vergeten.

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:13

Waarom gaan we hier een discussie houden over het wel of niet veilig zijn van een stint. Het is al erg genoeg dat dit gebeurd is, of het nou met een fiets, stint of auto zou zijn...

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:15

enjoymyhorse schreef:
Hoe kun je zoiets nu veilig vinden?
Denk je echt als ze in botsing met een auto was gekomen, wat dagelijks zou kunnen gebeuren met die dingen. Dat er dan geen zwaar gewonden of erger kunnen zijn.
Je hoeft zelf niet hard te gaan om wel een zware botsing te krijgen.

Zoals gezegd in de auto stappen we niet meer in zonder kreukelzone en airbags en hier zetten 10 kleine kindjes in een stuk plastic.
Ik kende deze dingen niet tot gisteren en ik verbaas me echt dat mensen hier hun kindjes in laten vervoeren.


Weet je wel hoe uitvoerig die dingen getest zijn, en moeten zijn voor ze überhaupt op de markt mogen komen? Ze zijn veilig bevonden.

In een auto rijden we ook een stukje harder dan met een stint. Die airbags en kreukelzones zitten er niet in voor als je een aanrijding krijgt met 20km/h.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:18

Waarom zou de discussie er niet over mogen gaan?
Het is gewoon afwachten tot het weer een keer mis gaat met zo'n plastic ding.
En dan zijn er ineens wel veel kindjes bij betrokken omdat er zoveel kindjes in mogen.
De ramp is dan ineens erg groot zoals nu.

@verootje
Om een zwaar ongeluk te krijgen hoef je zelf geen 80 te rijden.
Dus die veiligheid in de auto zit er niet alleen in omdat jezelf hard kunt, maar omdat er ook iemand hard in jou zijkant kan beuken terwijl je stil staat of net aan rijdt bij het kruispunt.
Als een ander met 80 tegen je botst ben je ook dood hoor in zo'n plastic ding, hoe veilig bevonden ook.
Ja dat ben je op de fiets ook, maar dan heb je niet deze hoeveelheid kindjes bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:18

xdenies ik heb het over de kinderen. Dat zijn er 5 totaal. Waarvan 1 in het ziekenhuis. Waarvan ik hoop dat zij thuis komt.

Serieus een discussie aan gaan over een aantal wat ik noem. Ik begrijp soms niets van mensen. Is dat wat je er uit haalt. Is dat belangrijk?

Nikass

Berichten: 16694
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:19

xDenies schreef:
suze_ schreef:
5 lege bedjes deze morgen.
Dat wakker worden en de wereld 1 seconde normaal lijkt. Maar dan dat besef wat met een mokerslag op je inbeukt... ik wens met alles wat ik heb dat 1 bedje weer gevuld zijn zijn in de toekomst ;(

wat ben ik rijk dat mijn jongen vanochtend ons om 6uur stuiterend wakker maakte door de sportdag van vandaag.


Zes lege bedjes. Ik heb nergens gelezen dat de begeleidster(32) en het zwaar gewonde kindje (11) of gehoord dat deze al thuis zijn.

Ik hoor en lees uberhaupt nergens meer iets daarover. Net het nieuws op rtl 4 bekeken en het word totaal vergeten.


Dat het hele land niet continu op de hoogte gehouden wordt van de toestand van deze mensen wil toch niet zeggen dat ze worden vergeten?
Als je met zwaar letsel in het ziekenhuis wordt opgenomen is er denk ik niet elk uur iets te melden.
In elk geval niet voor buitenstaanders.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 21-09-18 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt