Prinsjesdag en de berekeningen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:01

Mensen die een hoog inkomen hebben, werken hier net zo goed voor. Hebben hier hoogstwaarschijnlijk de nodige studies voor gevolgd. Dus ook zij hebben net zo goed recht op vooruitgang.

Ik word er echt schijtziek van dat mensen maar klagen, zeiken en zeuren over de 'armoe' in Nederland.

Laten we wel wezen, mensen die 'makkelijk rondkomen' doen hier ook het nodige voor.

Mensen die moeilijk rondkomen maken het zich vaak nog moeilijker dan dat ze het al hebben. Nóg een kind, nóg een huisdier, nóg een pakje sigaretten enz.

Maar wel maar klagen en zeuren.

Wij hebben ook wel eens maanden dat het lastiger rondkomen is door onvoorziene (of onverwacht) rekeningen. Kan gebeuren, maar ik zorg er wel voor dat alles betaald is. Dan maar zelf een week 'op brood en water', en geen luxe, maar om nou te klagen over armoe, nee, zeker niet.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:03

benangelique schreef:
Ik denk dat ze bedoeld dat er nu al een groot te kort is aan praktisch opgeleide mensen. Dat zijn vaak de mensen met lagere inkomens, maar vervullen wel een grote rol binnen onze economie


Net zoals de mensen met een hoger inkomen, chirurgen en dergelijke. Als die er niet meer zijn hebbende net zo'n groot probleem.

Ik denk eerder dat het probleem zit in de werkwilligheid van de mens, en vooral het lager inkomen.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:06

karuna schreef:
Eh ik rook en drink niet, geen kinderen. Huisdieren nog twee honden maar eenmaal overleden komt er niks meer terug.

En uitkeringsmensen zijn ook wao ers en wajongers die buiten hun schuld in inkomen teruggeklapt zijn. En niet iedere bijstander rookt enz. Bijvoorbeeld ouder dan 50 gedumpt door de baas. Succes zing het maar uit tot je verlate pensioen.


Ook dat is bullshit, er zijn genoeg banen waar een 50+ van harte welkom is. Sterker nog, ik werk op dit moment op twee na met alleen maar 60+ en ik zou ze voor geen goud willen missen!

Als het zo zou zijn dat er een nieuwe in dienst moet komen en een 50+ stuurt een sollicitatie, nou, van harte welkom hoor! _O_

Maar ook daar zitten sollicitaties bij 'om maar te solliciteren'. Dan ben je voor een gesprek en dan zeggen ze 'Nee, liever niet, stuur maar een afwijzing aub.'


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:08

Echt, je doet alsof alleen maar 'arme' mensen 80 uur per week hard werken en er niks voor krijgen. Wat een onzin! Kan door eigenlijk best boos om worden...

Ook hoog verdieners werken vaak die uren, krijgen met ontslag en uitkeringen te maken, tegenslagen etc.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:12

Jess897 schreef:
KimD schreef:
Mensen die een hoog inkomen hebben, werken hier net zo goed voor. Hebben hier hoogstwaarschijnlijk de nodige studies voor gevolgd. Dus ook zij hebben net zo goed recht op vooruitgang.

Ik word er echt schijtziek van dat mensen maar klagen, zeiken en zeuren over de 'armoe' in Nederland.

Laten we wel wezen, mensen die 'makkelijk rondkomen' doen hier ook het nodige voor.

Mensen die moeilijk rondkomen maken het zich vaak nog moeilijker dan dat ze het al hebben. Nóg een kind, nóg een huisdier, nóg een pakje sigaretten enz.

Maar wel maar klagen en zeuren.

Wij hebben ook wel eens maanden dat het lastiger rondkomen is door onvoorziene (of onverwacht) rekeningen. Kan gebeuren, maar ik zorg er wel voor dat alles betaald is. Dan maar zelf een week 'op brood en water', en geen luxe, maar om nou te klagen over armoe, nee, zeker niet.


Hier heb ik moeite mee...
Jah er staat ‘vaak’ in je zin, maar het voelt alsof je iedereen over een kam scheert door de toon in je hele bericht, sorry dat moest ik gewoon even kwijt.


Tja, het is nou ook eenmaal vaak. Zeker in bepaalde regio's.

De moeder van een vriend werkt met mensen in de schuldsanering. Als je hoort wat daar voorbij komt, daar kan ik geen begrip voor hebben, het spijt me.

Net een kind naar jeugdzorg gegaan, een kind ter adoptie vrijwillig afgestaan en raad eens, wéér zwanger.

Maar moeite doen om een baan te vinden? Ben je gek! Die uitkering doet het toch prima? Hoeven ze niks voor te doen.

Wel op Facebook zetten "iets nog iemand een iPhone 6 voor een kleine prijs, sta onder bewind". 8)7

Nee, het is zeker niet iedereen, en zoals je na het dikgedrukte stuk kunt lezen hebben wij dat ook wel eens. Toch vallen wij niet onder die ene kam.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:20

karuna schreef:
60/80 uur mag officieel niet eens trouwens. :+ Tenzij je eigen baas bent. Maar ook dat houdt geen mens jaren vol zonder schade.

En nee geen klaag klaar maar een simpele rekensom met feiten dat de cijfers over vooruitgang gewoon niet kloppen.


Mag zoveel niet, maar sommige mensen hebben hart voor de zaak waar ze werken en doen dat met liefde.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:45

Cinderella schreef:
LindyH helemaal mee eens. Ik denk ook meteen aan communisme en dus een instortende economie.
Note: ook in een communistisch land, júist in een communistisch land, zijn er zeer grote inkomensverschillen (gepaard met machtsmisbruik).
Maar het kan zijn dat Shadow ergens anders op doelt, dus daar ben ik benieuwd naar. :j

Overigens: op rtl5 is om half 10 Ewout in de slobberwijken te zien. Erg interessant en wellicht ook weer een goede relativering voor personen die denken dat we het zo slecht hebben in Nederland. :)


Dat denk ik ook.

Datzelfde dacht ik ook van de zomer toen geopperd werd om zuinig te doen met water. En dan toch mensen die zeggen "Ja, maar ik zet nu pas mijn zwembad op!" Of "Maar de auto moet echt gewassen worden. Die vuiligheid is zo slecht voor de lak."


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:20

Selka schreef:
Wat ik zo ontzettend jammer vind is de BTW verhoging van 6 naar 9%.

En de hogere inkomens worden wel zeker getroffen.
- Minder arbeidskorting
- Maximaal aftrektarief aftrekbare kosten eigen woning daalt enorm de komende jaren
- Maximaal aftrektarief andere grondslagverminderende posten daalt enorm de komende jaren

Enige voordeel wat mij zo opvalt is een iets lager belastbaar tarief voor de IB.

Laten we het zo stellen, ik als fulltime werkende met modaal inkomen ga er meer op vooruit dan mijn meer dan fulltime werkende partner met hoog inkomen. Maar uiteindelijk schieten we er niks mee op want de woning hakt er flink in.


Die BTW verhoging vind ik ook maar een vreemde zaak, het is me ook niet helemaal duidelijk waarom ze daarvoor gekozen hebben.

Wij krijgen er wel mee te maken, maar wonen kort op de grenzen, dus bij gaan hoofdzakelijk inkomen doen in Duitsland en België, waar de BTW weer anders geregeld is en waardoor veel stukken goedkoper is. Zeker in de supermarkt.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:42

robert45 schreef:
Resistance schreef:
De overheid gooit gewoon volledig z'n eigen glazen in.

Kom, we schaffen de dividentbelasting af, maar laten we ter compensatie wel nóg meer bezuinigen op universiteiten, en rente op de studielening gooien. :Y)

Zijn ze nou écht zo dom, of boeit het ze echt gewoon geen flikker hoe het met de wereld moet wanneer zij dood zijn?

één ding is zeker; voor dit land wil ik, en met mij een heleboel anderen, niet werken. Na m'n studie ben ik weg. Goed geregeld, je toekomstige generatie vertrekt! *D Maar als het maar wel aantrekkelijk is voor multionationals om hier te handelen. :Y)


Ben ik benieuwd naar welk geweldig land je dan wil verhuizen. Overal heb je wat en het gras is altijd groener bij de buren. De meeste landen hebben niet zo’n sociaalvangnet als NL.

En wat betreft de rente op je studieschuld. Op dit moment is er geen renteheffing, de afgelopen jaren ook al niet omdat het gekoppeld is aan de 5 jr leningen. Nu willen ze de rente koppelen aan de 10jr leningen. Dan praat je voor een schuld van 21.000 over zon 12 euro per maand wat je extra kwijt bent boven op je aflossing die ook naar 30 jaar gaat. Ipv de kortere periode die er nu voor staat. Waar hebben we het over...

Zo is hoe ik het in de berekeningen lees. Mocht ik dat verkeerd lezen dan hoor ik het graag om mijn mening wellicht te herzien.


Amerika! Want daar is álles beter. :j 'We make America great again!'


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker