Prinsjesdag en de berekeningen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:53

Hogere inkomens gaan er niks op vooruit gok ik. Meer premie en belastingen. Dat doet die koopkracht stijging wel teniet. Ik vind dat het mooi verkocht wordt. Maar hoe wij er beter van worden zie ik niet in.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:27

karuna schreef:
60/80 uur mag officieel niet eens trouwens. :+ Tenzij je eigen baas bent. Maar ook dat houdt geen mens jaren vol zonder schade.

En nee geen klaag klaar maar een simpele rekensom met feiten dat de cijfers over vooruitgang gewoon niet kloppen.


Die cijfers kloppen ook niet. Maar dat geldt voor alle lagen uit de bevolking.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:53

Als we dan toch met Pink Floyd bezig zijn...ik denk meer aan dat liedje met al dat rinkelende geld wat voorbij komt. Wat ik echt niet snap. Alles wordt duurder. En ja, als ik de Nibud moet geloven gaat in onze situatie onze koopkracht met 1.6% omhoog. Maar daar staat tegenover dat we meer zorgpremie moeten gaan betalen. En dat boodschappen duurder worden. Hoe hou ik dan netto toch meer over? Dat kan toch niet kloppen wat ze ons voorspiegelen? Dat mijn loon met 2,6% zou stijgen (ik werk in de zorg) daar geloof ik dus echt niks van.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 13:00

Ja maar waar het mij om gaat is dat ze zeggen dat je er iets bij krijgt. Ok dat kan kloppen, maar het gaat er net zo hard zo niet harder weer uit doordat andere dingen weer duurder worden. Dan ga je er toch niet op vooruit? Ik heb dan echt het idee dat we met zijn allen voor de gek gehouden worden. En ja, het is prima voor elkaar hier in NL helemaal mee eens. Maar ik hou van eerlijk en transparant en daar kan onze overheid nog flink in verbeteren imo.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 13:55

fokfanaat schreef:
Volgens mij zijn in die koopkracht berekenen de premie verhoging en belasting al meegenomen susanh


Dat zou heel goed kunnen. Maar dat lees ik nergens 123 terug. Ik ben sowieso al geen held met getallen. Maar als dat idd zo is, dan valt het heel erg mee. Al geloof ik nog steeds niet dat ik er loon bij ga krijgen. Dat moet ik eerst nog maar eens zien. Zou wel leuk zijn :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:30

Tink89 schreef:
Ja precies, in deze berekeningen gaat het om de koopkracht: hoe die is na alle wijzigingen die nu voorgesteld worden. Dus inclusief hogere btw en toeslagen en belastingwijzigingen enzovoorts. De cijfers komen van het centraal planbureau en die kunnen écht wel rekenen.


Ik niet :+ maar dat kon ik vroeger ook al niet := ik had geen idee dat koopkracht dan is wat je netto dus extra over houdt. Weer wat geleerd :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RanjaRietje en 35 bezoekers