Godsdienstig

Moderators: Dani, Polly, khirshanta, Shanna, Leo, Hanmar

Qimm

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:42

Maar je kunt je hand uitsteken en je kunt mensen duwen. Met dat laatste ga je weerstand vinden, met dat eerste maak je meer vrienden

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 18:33

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:27

Ik vind de insteek van het spaghetti monster geweldig. Wat een lekkere nuchtere kijk

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:04

Tivoli schreef:
*kruipt onder meeleessteen vandaan*

Wellicht interessant om te kijken is ‘Story of God’ van Morgan Freeman, op Netflix.
Een hele interessante documentaire waarin hij op zoek gaat naar verschillende vormen van god in bekende en minder bekende religies.

Dat was inderdaad een heel mooie documentaire, prachtig om de verschillen en overeenkomsten te ontdekken

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:58

Citaat:
Ik denk gewoon ook zonder mijn Katholicisme,dat ze spijt krijgt als ze het weg zou laten halen.

Spijt hebben van een kind waar je niet op zit te wachten is inderdaad zo veel beter...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:05

Tieneke, jij bent mijn soort christen! Mensen met zo'n instelling heeft de wereld meer nodig

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:14

Ben sowieso verbaasd wanneer mensen openlijk er voor uitkomen dat ze VVD stemmen :P

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:40

Hoe kun je nou nog paardrijden als je ziet hoe veel misstanden er zijn in de paardensport?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:42

purny schreef:
Qimm schreef:
Hoe kun je nou nog paardrijden als je ziet hoe veel misstanden er zijn in de paardensport?

Uit deze reactie maak ik dus op dat jij het heel normaal vind?

Rare conclusie.

Wat andere mensen doen die ook geloven hoeft toch geen invloed te hebben op je eigen uitvoering van geloof? God zelf betast de kindjes niet

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:48

Nou nou nou Mars.

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je op basis van een paar idioten niet een heel instituut moet boycotten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:53

Mars schreef:
Qimm schreef:
Nou nou nou Mars.

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je op basis van een paar idioten niet een heel instituut moet boycotten

Een paar idioten? 300 van die vuillakken alleen al in Pennsylvania. Een beetje organisatie zou zeggen, we trekken de hele boel open, onderste steen boven en we trappen iedereen eruit die zich hier schuldig aan maakte.

Maar nee, ze houden elkaar allemaal hand boven het hoofd. Alles verdwijnt zoveel mogelijk in de doofpot en de schaapjes die ervan weten blijven maar geld brengen. Walgelijk.

En daarom zou je niet meer geloof mogen belijden?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:59

Mars schreef:
Schrijf ik dat? Lezen aub.
Je zou geen cent meer naar de kerk moeten brengen. Imo faciliteert iedereen die deze criminele toko geld geeft kindermisbruik en is daarmee even schuldig.

Je valt mij keihard aan omdat ik, in reactie op purny, zeg dat je niet je geloof MOET laten vallen omdat er mensen met een kerkelijke achtergrond verschrikkelijke dingen doen. Dit wilde ik ludiek illustreren met onze gezamenlijke hobby, paarden.
Ik vind dat je onnodig fel op mij reageert

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:21

Ik bagitalliseer niets. Ik heb niets gezegd over wat ik van misbruik vind (het mag voor zich spreken wat ik er van vind, het is afgrijselijk). Eveneens is dit geen discussie over de misstanden in de paardensport, het was een vergelijking die ik zelf wel treffend vond.
Ik word er een beetje moe van ik mezelf elke keer uit te leggen, dus dit is de laatste keer.

Ik vind dat je niet hoeft te stoppen met het geloven in God en het belijden van je geloof omdat er een bepaalde hoeveelheid mensen die ook geloven verschrikkelijke dingen doen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:22

Mars schreef:
Niemand hoeft zijn geloof af te zweren van mij.

En dat is letterlijk het enige wat ik zeg! Waarom val je mij aan alsof ik misbruik prachtig vind?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:28

Dat is je goed recht. Ik wil nergens zeggen dat het even erg is. Ik blijf het een prima vergelijking vinden.

Agree to disagree

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:36

Respectloos

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:20

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:34

Maar wat heeft het misbruik nu te maken met geloven? Inmiddels gaat het nu al een hele tijd over misbruik in de kerk en niet meer over geloven. Misschien een nieuw topic over dit specifieke onderwerp? Kan er onbeperkt over gepraat worden en kan het hier weer gewoon gaan over godsdienst

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:37

secricible schreef:
Een manege is onvergelijkbaar, dat is geen grote instelling maar een bedrijf op zichzelf.

Knuppel in het hoenderhok... Onvergelijkbaar? Het ene kindermisbruik is het ander niet? Het lijkt me altijd even erg, ongeacht de omstandigheden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:05

Op 1,2 miljard katholieken zijn een paar 100 of zelfs een paar 1000 toch een kleine groep. Dus van alle katholieken zijn een paar 100 een flinke minderheid

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:16

secricible schreef:
Janinevv schreef:
Jullie doen alsof alle katholieken hieraan mee doen bij ons in de kerken zal er ook een klein percentage vast dingen doen die niet door de beugel kunnen ! Maar nee dat is lang niet iedereen of een grote groep

Dat ligt eraan wat je meedoen noemt. Heb je het over daadwerkelijk misbruiken,nee.
Maar de organisatie financieel steunen en het accepteren, ja. Wegkijken en goedpraten, ja. Daar doen alle katholieken aan mee. Is dat niet ook hartstikke fout?
Hoe zou jij er over denken als jou buurman zegt dol te zijn op dieren en ondertussen zijn leven wijdt aaan organisaties die dierenmishandeling promoten? Dat is wezenlijk wat er gebeurt.

En om dan te roepen wat dit met geloof te maken heeft: zou jij daarmee niet gaan twijfelen aan die buurman die roept idealen te hebben maar in de praktijk iets heel anders doet? Ondanks dat hij goed voor zijn hondje zorgt? Ik zou hem een hypocriete kerel vinden namelijk...

Maar daarom hoef jij je niet vervelend te voelen dat jij ook van dieren houdt en hoef je ook zeker niet te overwegen daar mee op te houden

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:03

Ho ho ho. Ik geloof niet, even dat misverstand uit de weg :D

Maar ik zou die buurman wel mijden en lekker op mijn manier doorgaan met van dieren houden. Hoop dat de vergelijking met dieren nu wel mag van Mars, anders kunnen we daar weer over bakkeleien...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:46

Om de katholieke kerk te boycotten en misbruik te beëindigen moeten alle katholieken.... Een nieuw geloof beginnen? Zich aansluiten bij een geloof waar geen kindermisbruik voorkomt? Atheïst worden?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:16

Mars schreef:
Geen cent uitgeven aan een instelling die kinderverkrachting faciliteert. Lijkt me niet zo moeilijk.

Maar waar moeten mensen dan heen om met hun geloof bezig te zijn, naar preken luisteren en inhoudelijk over het geloof praten met anderen?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 21:29

ik hoop toch dat men wel begrijpt dat ik beide zaken niet even ernstig vind, dat dát niet de vergelijking is?