Bloedboerderijen in Zuid Amerika t.b.v Nederlandse veeteelt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 22:35

Citaat:
Hier worden merries drachtig gemaakt waarna er bloed wordt afgetapt. In het bloed van de drachtige merries zitten hormonen die door Nederlandse veehouders gebruikt worden om de vruchtbaarheid van hun vee te vergroten.

Ik ben hier erg van geschrokken. We misbruiken dus dieren om andere dieren te kunnen misbruiken zodat we nog meer dieren kunnen kweken en die ook te misbruiken.

Bedoel je nou dat elke vorm waarop dit gebeurt onder misbruik valt volgens jou?

Ik ben geen voorstander van hoe wij ons vee houden, maar om nu te zeggen dat de veeteelt per definitie onder misbruik valt vind ik erover.

koeien op de weg...



GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 23:28

Palmera schreef:
GDG dieren fokken met het doel ze te doden noem ik eigenlijk wel misbruik.

Wat bedoel je precies met fokken om te doden? Is dat het fokken voor vlees? Want fokken om te doden doen we volgens mij niet.
En waar ligt dan de grens? Bij het fokken voor vlees? Of ook fokken voor melk? Of paarden om op te rijden? Of honden om in huis te houden?

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:40

Palmera schreef:
Fokken om te doden is fokken voor vlees. En dat gebeurt wel degelijk.

Nee, daar zit je mis. Fokken voor vlees is gewoonweg níet hetzelfde als fokken om te doden.


Palmera schreef:
Waar ligt de grens? Om te beginnen ligt die al bij het doden.

Dus zodra we een dier doden gaan we de grens over? Of iets het misschien tóch handiger om je stellingen ook maar een beetje te nuanceren? Dat het jouw gaat om doden op jonge leeftijd? Of tel je ook het doden van melkkoeien op (wat) latere leeftijd mee? Of het doden van een ziek dier? Je zieke huisdier dat aan het eind van zijn leven zit?


Palmera schreef:
Daarnaast mag er wat gevraagd worden van een dier, mits dat gebeurd op vrijblijvende wijze en met respect.

Hoe zit het met jouw huisdieren dan? Die hoeven niet op je terrein te blijven? Of zich te gedragen op een manier die het leven bij en met jou leefbaar maakt?


Palmera schreef:
Ik koop bv eieren bij een dame die haar kippen heeft lopen in een enorme ren. Omgeschat een dikke vierkante meter per kip. Die kippen hebben stokken, zand om in te baderen, er staan struiken, ze krijgen naast brok HTK afval, en als ze wat slechter leggen word mij nee verkocht en wachten we tot ze wel leggen. Daar kan ik prima mee leven! Met legbatterijen en de hier gebruikte kooikippen niet. Dan eet ik geen ei.

Dat is heel mooi +:)+ . Hoe zit het eigenlijk met haar zieke of oude kippen, mag ze die doden?


Palmera schreef:
De dag dat mijn honden niet mee willen lopen mogen ze thuis blijven zonder consequenties. Dat zou ook voor paarden gelden. Het moet met respect gaan. Zat paarden en honden die met plezier meedoen met de baas. Als er geweld gebruikt moet worden bereiken we een grens die ik afkeur

Er zit niets tussen 'vrijblijvend' en 'met geweld'? Wat een ontzettend beperkte kijk op zaken.


Palmera schreef:
In de grootschalige vleesindustrie is geen respect. En daarom keur ik dat af. En dus eet ik geen vlees.

Daar ben ik het grorendeels mee eens.

koeien op de weg...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: maaikemuis, Patriesje, Zick_Zack en 44 bezoekers