Godsdienstig

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daniweerd
Berichten: 1200
Geregistreerd: 27-03-09

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 08:56

Omdat je dan waarschijnlijk geen besef meer hebt van tijd, ik weet het niet maar ik moet toegeven dat ik dus juist erg nieuwsgierig ben naar de hemel later, hopelijk is het voor mij een later want ik vind leven ook best fijn :o

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:02

Maar even een vraag he.

Stel er is een hemel en daar ga ik naar toe. Pietje de buurman, met wie ik absoluut niet door 1 deur kan, heeft zich ook naar normen en waarden gedragen en gaat ook naar de hemel. Heeft hij dan een andere hemel dan ik of zitten we in dezelfde hemel? Komen we elkaar dan weer tegen om die chaos voort te zetten? Of heeft iedereen een andere belevenis van de hemel?

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:08

Mars schreef:
Wat ik mij afvraag: dat eeuwig leven wat wordt belooft... wat is daar nou zo’n voordeel aan?
Persoonlijk hoop ik dat er niets is na mijn dood, klaar, licht uit, basta. Leven en tijd heeft voor mij meer betekenis juist omdat het eindig is. Een eeuwig leven lijkt mij precies niks om naar uit te kijken, hoe zien jullie dat? En wat moet je doen met al die tijd?


Nou, er is hier in dit leven genoeg ellende klein en groot, persoonlijke ongemakken of ziekte. Niet iedereen word hier oud, het eeuwige leven is mooi omdat iedereen daar gelijk is, we hebben geen pijn geen verdriet meer. Het is in mijn beleving net zoals als dit leven, maar dan mooier plus geen ellende een grote familie.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:16

Mars schreef:
Wat ik mij afvraag: dat eeuwig leven wat wordt belooft... wat is daar nou zo’n voordeel aan?
Persoonlijk hoop ik dat er niets is na mijn dood, klaar, licht uit, basta. Leven en tijd heeft voor mij meer betekenis juist omdat het eindig is. Een eeuwig leven lijkt mij precies niks om naar uit te kijken, hoe zien jullie dat? En wat moet je doen met al die tijd?


Nou. wat ik denk is dt als je nu goed leeft je daarna een leven mag hebben waarin goed ervoor zorgt dat je je daar Nooit slecht voelt, of god nouja: Wie daar ook zit.
Of we worden geesten ouzo, idk we weten het niet maar ik ben echt zo nieuwsgierig wat er gaat gebeuren nadat ik over lijd, maar ben 15 dus moet nog middelbare school, studententijd, jong volwassene, volwassene, bejaarden meemaken :Y)

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:31

Margee schreef:
Ik denk bij een geloof direct aan alle oorlogen en moordpartijen die ze veroorzaken. Die ene waarheid is de enige waarheid en mijn ervaring is dat het steeds weer ter sprake komt in het dagelijkse leven, daarbij volledig over mijn opvattingen heen walsend.

Inderdaad. Alle ellende komt juist door geloof. Ik heb niks met geloof ben wel christen maar dat is enkel op papier.
Je moet gewoon elkaar liefhebben en normen en waarden hebben naar mens en dier. Vind dat dat niet aan geloof verbonden hoeft te zijn. Ik ben trouwends ook samen met een vrouw dus ja dat word volgens geloof ook niet gewaardeerd, maar dat interesseert me niet.

Ik vind als je wel geloofd dat lekker voor je zelf moet doen, als jij je daar goed bij voelt prima maar laat iedereen zijn eigen idee hebben

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:36

daniweerd schreef:
Over abortus heb ik wel degelijk een mening, ik vind niet dat iedereen die onbeschermt sex heeft voor eigen plezier zeg maar dan maar een abortus moet doen....maar is een zwangerschap ontstaan door verkrachting incest en dergelijke vind ik het heel anders, in mijn geval zou ik dan biddend om advies van God vragen en ik denk dat Hij een zeer milde God is in dit soort dingen


Wat ik me altijd afvraag als mensen een vraag stellen aan God. Hoe krijg je antwoord?
Als t antwoord in je opkomt is dat dan niet gewoon je geweten?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:52

Ik vraag me af wat er mis is met meerdere personen het bed te delen... daar kan ik niet bij. Het is maar seks toch. Als de één dat graag voor 1 persoon reserveert en de ander liever wat meer rondkijkt, ik zie echt het punt niet. Best veroordelend om te zien dat dat losbandig is en dat mensen die ongepland zwanger raken dan maar de gevolgen moeten dragen. Dat gevolg is wel een kind dat een opvoeding moet krijgen. Als de moeder daar niet aan toe is, voor wat voor reden ook, lijden daar twee levens onder.

En als je een keer weduwe wordt en je hertrouwd, heb he dan twee partners in de hemel?

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:53

Janinevv schreef:
Mars schreef:
Wat ik mij afvraag: dat eeuwig leven wat wordt belooft... wat is daar nou zo’n voordeel aan?
Persoonlijk hoop ik dat er niets is na mijn dood, klaar, licht uit, basta. Leven en tijd heeft voor mij meer betekenis juist omdat het eindig is. Een eeuwig leven lijkt mij precies niks om naar uit te kijken, hoe zien jullie dat? En wat moet je doen met al die tijd?


Nou, er is hier in dit leven genoeg ellende klein en groot, persoonlijke ongemakken of ziekte. Niet iedereen word hier oud, het eeuwige leven is mooi omdat iedereen daar gelijk is, we hebben geen pijn geen verdriet meer. Het is in mijn beleving net zoals als dit leven, maar dan mooier plus geen ellende een grote familie.


Maar dat lijkt me doodsaai.
Ja, er is ellende in het leven. Maar zonder dalen zijn er ook geen pieken, als alles eeuwigdurend perfect is lijkt me dat afschuwelijk. Ik vind het leven meestal ook best leuk maar na één keer is het wel voldoende voor mij.

En wat moet je de hele dag doen als alles perfect en eeuwig durend is? Wat is je doel? Brrr, van de gedachte alleen al krijg ik het benauwd :=

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:55

Mars schreef:
Mars schreef:
Wat ik mij afvraag: dat eeuwig leven wat wordt belooft... wat is daar nou zo’n voordeel aan?
Persoonlijk hoop ik dat er niets is na mijn dood, klaar, licht uit, basta. Leven en tijd heeft voor mij meer betekenis juist omdat het eindig is. Een eeuwig leven lijkt mij precies niks om naar uit te kijken, hoe zien jullie dat? En wat moet je doen met al die tijd?


Nou, er is hier in dit leven genoeg ellende klein en groot, persoonlijke ongemakken of ziekte. Niet iedereen word hier oud, het eeuwige leven is mooi omdat iedereen daar gelijk is, we hebben geen pijn geen verdriet meer. Het is in mijn beleving net zoals als dit leven, maar dan mooier plus geen ellende een grote familie.


Maar dat lijkt me doodsaai.
Ja, er is ellende in het leven. Maar zonder dalen zijn er ook geen pieken, als alles eeuwigdurend perfect is lijkt me dat afschuwelijk. Ik vind het leven meestal ook best leuk maar na één keer is het wel voldoende voor mij.

En wat moet je de hele dag doen als alles perfect en eeuwig durend is? Wat is je doel? Brrr, van de gedachte alleen al krijg ik het benauwd :=[/quote]


Ik denk gewoon zoals hier, dat je werk hebt. Alleen als ik kom te vallen en me arm breek dat gebeurd niet meer, dan lachen we vast allemaal :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:55

Dat lijkt me geen hemel...

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:58

Janinevv schreef:
Maar dat lijkt me doodsaai.
Ja, er is ellende in het leven. Maar zonder dalen zijn er ook geen pieken, als alles eeuwigdurend perfect is lijkt me dat afschuwelijk. Ik vind het leven meestal ook best leuk maar na één keer is het wel voldoende voor mij.

En wat moet je de hele dag doen als alles perfect en eeuwig durend is? Wat is je doel? Brrr, van de gedachte alleen al krijg ik het benauwd :=



Citaat:
Ik denk gewoon zoals hier, dat je werk hebt. Alleen als ik kom te vallen en me arm breek dat gebeurd niet meer, dan lachen we vast allemaal :+


Afschuwelijk.
Heb je heel je leven gewerkt, mag je eindelijk met pensioen om (hopelijk!!!) nog te (kunnen!!) genieten van je leven. Ga je dood, moet je weer aan de bak.
Ik pas. Mag dat ook?

Edit; oeps, quote verpest.
Laatst bijgewerkt door Goof op 01-08-18 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:59

Het zal ook een nieuwe hemel en een nieuwe aarde zijn.

Maar er staat ook niet wat een hemel wel is.
Daarnaast is het "werk" misschien wel hobby? Mensen het is mijn eigen interpetatie :+

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:00

Ik pas ook, de introvert in mij krijgt t nu al benauwd bij het idee van eeuwigdurend met zoveel mensen op een plek te zitten.

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:03

Dat zitten we nu toch ook al _O-

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:04

Nee want het leven is eindig.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:05

Goof schreef:
Janinevv schreef:
Maar dat lijkt me doodsaai.
Ja, er is ellende in het leven. Maar zonder dalen zijn er ook geen pieken, als alles eeuwigdurend perfect is lijkt me dat afschuwelijk. Ik vind het leven meestal ook best leuk maar na één keer is het wel voldoende voor mij.

En wat moet je de hele dag doen als alles perfect en eeuwig durend is? Wat is je doel? Brrr, van de gedachte alleen al krijg ik het benauwd :=



Citaat:
Ik denk gewoon zoals hier, dat je werk hebt. Alleen als ik kom te vallen en me arm breek dat gebeurd niet meer, dan lachen we vast allemaal :+


Afschuwelijk.
Heb je heel je leven gewerkt, mag je eindelijk met pensioen om (hopelijk!!!) nog te (kunnen!!) genieten van je leven. Ga je dood, moet je weer aan de bak.
Ik pas. Mag dat ook?

Edit; oeps, quote verpest.



Haha, moslim worden, hoef je niet te werken krijg je als vrouw parels en diamanten :D

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:06

Simon Carmiggelt schreef het al: stel nou dat je hobby vissen is. Zit je straks in de hemel voor eeuwig met die hengel in je handen :+

Voor mij hoeft eeuwigdurend gelukkig zijn ook niet zo nodig dus :+

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:06

Nu verdraaien jullie het, nergens staat werken? Ik zeg ik denk dat we zo iets doen en dat we niet doeloos voor ons uit staren, misschien kunnen we wel de hele dag naar t pretpark.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:08

Janinevv schreef:
Dat zitten we nu toch ook al _O-

Maar nu is het niet voor eeuwig :')

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:08

Eske_B schreef:
Jij verwoord het goed Verootje :j Ik snap zelf niet precies waar biechten en heiligen vandaan komen, dat heb in de bijbel nog niet gevonden. Ik denk dat je idd beter én kan bidden én naar de persoon zelf kan gaan. Maar dat is ook een manier van geloof uitvoeren :)

...tja - oooit een heftig thema in de Reformatie.

In de bijbel staat enkel de aanbeveling 'belijd uw zonden aan elkaar'. In gewoon Nederlands: bespreek je fouten, blunders en tekortkomingen. (Wat alleen maar zinnig is: daar leer je van.)
Helemaal niets van 'ik zeg het stiekem tegen meneer pastoor, en die mag het lekker niet verder vertellen en ik ben er van af'.

Overigens ben ik wel een groot voorstander van het biechtgeheim, ook van de dominee en inclusief het hiervan afgeleide medische beroepsgeheim.
Plekken waar je de vrijheid hebt om je kwetsbare kanten te tonen zonder dat het verhaal wordt doorgeklikt.

En de "macht om te vergeven" - tja...
In de Roomse kerk ligt die bij de priester/ biechtvader.
In de Reformatie is die 'macht' ;) gewoon aan God teruggegeven.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:09

Janinevv schreef:
Nu verdraaien jullie het, nergens staat werken? Ik zeg ik denk dat we zo iets doen en dat we niet doeloos voor ons uit staren, misschien kunnen we wel de hele dag naar t pretpark.



Janinevv schreef:
Ik denk gewoon zoals hier, dat je werk hebt.


Uhm, jawel. Dat zeg je net zelf.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:10

Als het echt eeuwigheid is, dan vraag ik mij wat er met ons bewustzijn en verstand gebeurd.. :+ een soort van eeuwige alzheimer? Met repeterend gedrag?

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:11

Goof schreef:
Janinevv schreef:
Nu verdraaien jullie het, nergens staat werken? Ik zeg ik denk dat we zo iets doen en dat we niet doeloos voor ons uit staren, misschien kunnen we wel de hele dag naar t pretpark.



Janinevv schreef:
Ik denk gewoon zoals hier, dat je werk hebt.


Uhm, jawel. Dat zeg je net zelf.



Ja wat ik zelf denk, niemand weet wat daar boven is ;)

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:11

Kan nog wel eens erg tegenvallen :=

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 10:19

Sizzle schreef:
Ik geloof ook in niets, gewoon niets.
Voor mij is er 1 heel geruststellend zinnetje in de bijbel: gedenk dat gij stof zijt, en tot stof zult wederkeren.

Dat is mijn rotsvaste houvast :D

Ik heb hele sterke normen en waarden en die zijn alleen maar menslievender geworden sinds ik dat hele religie theater achter me gelaten heb.
Ik had vreselijk veel moeite met dat stiekeme veroordelen van christenen tov niet christenen, of nog erger van de ene christen groepering tegen de andere christengroepering, echt...hoe zinloos is dat dan.

Nu heb ik een brandende vraag: denken gelovigen dat dieren ook geloven?

Ik las laatst dat een groep orca's een soort ritueel hield voor een gestorven jong van hun. En bij olifanten is dat al langer bekend.