Godsdienstig

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:57

LadyMadonna schreef:
Zolang je mij niet probeert te bekeren ga ik zelfs graag een gesprek met je aan :j. Ondanks dat ik zelf niet gelovig ben, vind ik religie heel interessant.

In sommige discussies (abortus, euthanasie, geaardheid etc) kan het wel weleens lastig worden.

Dit! :)

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait


Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:06

Gaat dit trouwens om de reacties die je kreeg in het topic over dat paard in Australie?

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:40

Ik denk dat het probleem vooral de manier waarop dingen verteld worden is. Veel mensen geloven niet in de bijbel en dan bijbelse verhalen gaan noemen als de waarheid is dan voor de meeste mensen die niet geloven irritant. En zeggen dat mensen naar de influisteringen van de duivel luisteren is al helemaal een not done. Ookal geloof je niet is dat meestal wel echt een belediging. Niet gelovigen zeggen toch ook niet dat je gek bent om het feit dat jij geloofd (als voorbeeld)? Dan moet je mensen die niet geloven ook accepteren en ze niet proberen over te halen met jouw geloof. Jij mag het vinden, maar dat betekent niet dat het de waarheid is.

Iedereen heeft zijn eigen waarheid over dingen. Of dit nou christelijk, moslim, niet geloving, polytheistisch of whatever is maakt niet uit. Het is voor die persoon de waarheid, en dat moet gewoon geaccepteerd worden, zeker aangezien niemand bewijs heeft van wat de daadwerkelijke volledige waarheid is.

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:53

Blue_Eyes schreef:
Vero schreef:
Niet gelovigen zeggen toch ook niet dat je gek bent om het feit dat jij geloofd (als voorbeeld)?

Ik pik dit er even tussenuit. Je zou er serieus van te kijken staan hoe vaak dat dus wél gebeurt, en ja, óók op Bokt....

Dat zal best wel kunnen inderdaad, maar ik heb het nog niet echt gezien zelf haha

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:08

Janinevv schreef:
Dat zitten we nu toch ook al _O-

Maar nu is het niet voor eeuwig :')

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 14:20

Maar het Jainisme heeft ook geen schepper, dus dat botst dan toch met het Christendom? Of ligt dat aan mij.

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:27

Ailill schreef:
khirshanta schreef:
Vaak wel, maar als je het op z'n wiccans wilt is het in ieder geval een ceremonie waarbij het paar bij de pols samengebonden wordt en dan over een bezem springt voor geluk.

Ze mogen overigens daarna weer los :') maakt het wat makkelijker met eten enzo :D
Een bezemsteel? De oude Kelten deden het wat makkelijker, alhoewel: 2 random gekozen getuigen, snede in de hand en de handen samenbinden en zo de (bloed)eed afleggen.

Mooie ceremonie, zou ik ook wel willen :j

Ik denk dat over een bezemsteel springen ook wel makkelijk is hoor :+


Wel interessant allemaal inderdaad!

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pluttersput, saphire, xxCYNNxx en 51 bezoekers