Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 12:59

Ninx schreef:
LadyMadonna schreef:
Dat ben ik ook niet... moet dat dan?


Dat hoeft niet perse.... al mag een mens blijven hopen ;-)

Misschien doe jij heel zinvolle dingen op een andere manier, alles helpt mee....

Ik doelde op het dierenactivist zijn... godzijdank niet...

En zinvolle dingen op een andere manier... ik ben bewust kindvrij *\o/* , fruit koop ik bij een lokale teler, groenten vaak bij de overbuurman uit zn moestuin, rij een hybride auto, doe alles rondom het dorp op de fiets, scheid m’n afval....
Maar ik eet wel vlees. Niet dagelijks grote hompen, en het komt ook van een lokale boer (kip en rund), en van de plaatselijke keurslager (varken).. dus tja...
Oh, en ik maak dit jaar voor de tweede keer in mijn leven een vliegreis, das dan weer een minpuntje ;)

Al met al denk ik dat ik het zo slecht nog niet doe..


Ninx

Berichten: 14561
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 13:05

LadyMadonna schreef:
En zinvolle dingen op een andere manier... ik ben bewust kindvrij *\o/* , fruit koop ik bij een lokale teler, groenten vaak bij de overbuurman uit zn moestuin, rij een hybride auto, doe alles rondom het dorp op de fiets, scheid m’n afval....
Maar ik eet wel vlees. Niet dagelijks grote hompen, en het komt ook van een lokale boer (kip en rund), en van de plaatselijke keurslager (varken).. dus tja...
Oh, en ik maak dit jaar voor de tweede keer in mijn leven een vliegreis, das dan weer een minpuntje ;)

Al met al denk ik dat ik het zo slecht nog niet doe..


Dat denk ik ook *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 13:09

poes schreef:
Dat het altijd enkel trollen is en geen kern van waarheid bevat bedoel ik. Hoe weet je dat? Ik ken genoeg mensen die dat soort dingen posten en het in het echt ook zo zeggen.

Dat weet ik ook niet, gelukkig heb ik dat ook niet beweerd. Ik gaf alleen aan dat er een mogelijkheid was dat het trollen is en dat je reacties op het internet daarom niet zo serieus moet nemen.

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 13:10

En al zeker niet op fok.
Reacties op fok serieus nemen is bijna zoiets als een bericht op nieuwspaal voor waarheid aanzien.

Ik haal het meeste van mijn vlees bij een boer waar ik de dieren ook ‚ken‘.
Deze gaan per individu naar de slager en daar heb ik in iedergeval een beter gevoel bij (ook daar kan ik wellicht zeer naief in blijken natuurlijk).

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 13:20

Laat ook maar :z ik ga niet nog een keer uitleggen dat ik het allemaal inderdaad niet 100% serieus neem

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 13:25

enzino schreef:
poes schreef:
Dat het altijd enkel trollen is en geen kern van waarheid bevat bedoel ik. Hoe weet je dat? Ik ken genoeg mensen die dat soort dingen posten en het in het echt ook zo zeggen.

Dat weet ik ook niet, gelukkig heb ik dat ook niet beweerd. Ik gaf alleen aan dat er een mogelijkheid was dat het trollen is en dat je reacties op het internet daarom niet zo serieus moet nemen.


Dan kun je online nergens meer serieus discussiëren. Tarara dat houdt mij niet tegen om gewoon wel de discussie aan te gaan. Dat een ander onnozel is miet mij daartoe niet verlagen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 13:35

Magrathea schreef:
Laat ook maar :z ik ga niet nog een keer uitleggen dat ik het allemaal inderdaad niet 100% serieus neem

Je nam het niet 100% serieus, maar haalde het wel aan als "bewijs" dat er redelijk veel mensen zijn die het ok vinden dat dieren levend gevild en geslacht worden (aangezien je het postte als reactie op de opmerking van Kinke dat mensen die dat ok vinden erg moeilijk te vinden zijn).

Je was dus zelf ook aan het trollen toen je die opmerking plaatste?
Dit maakt het wel erg moeilijk je andere bijdragen in dit topic nog serieus te nemen.

Zoolgangster

Berichten: 9540
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:26

Dovahkiin schreef:
Wat er onlangs is opgedoken in het nieuws is verschrikkelijk. Dat vind ik niet kunnen.

Een kennis werkt bij de NVWA (pluimvee) en ik vroeg of ze het varken niet beter het water uit hadden kunnen tillen i.p.v. laten verdrinken. Maar helaas werkt dat niet op die manier. Een dier zit aan een bepaalde “band” die je niet achteruit kan laten gaan om zo het dier er weer uit te halen. Het komt inderdaad wel eens voor dat een dier niet goed bedwelmd is voor het “gesneden” wordt. Blijkbaar is er hier soortgelijks mis gegaan. Ze was er wel blij mee dat dit gefilmd is zodat ze bewijs hebben voor het dossier. Iedereen bij de NVWA is het er over eens dat alles zo diervriendelijk mogelijk moet gebeuren. Ze zitten alleen vast aan bepaalde regels en kunnen niet zomaar een bedrijf sluiten. Maar wees er van bewust dat slachthuizen heel goed weten wat wel en niet mogelijk is. En het NVWA soms ook met de handen gebonden zit.

Maar diervriendelijk slachten, in mijn ogen bestaat dat niet.


Ik dacht ook al, wat had die medewerker kunnen doen voor dat varken? Niets… juist omdat het om een vastgezet dier aan een lopende band gaat… -O-

The older I get, the more I regret all the people I've lost over the years. Maybe being a trail guide wasn't such a great idea after all.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:40

Zoolgangster schreef:
Dovahkiin schreef:
Wat er onlangs is opgedoken in het nieuws is verschrikkelijk. Dat vind ik niet kunnen.

Een kennis werkt bij de NVWA (pluimvee) en ik vroeg of ze het varken niet beter het water uit hadden kunnen tillen i.p.v. laten verdrinken. Maar helaas werkt dat niet op die manier. Een dier zit aan een bepaalde “band” die je niet achteruit kan laten gaan om zo het dier er weer uit te halen. Het komt inderdaad wel eens voor dat een dier niet goed bedwelmd is voor het “gesneden” wordt. Blijkbaar is er hier soortgelijks mis gegaan. Ze was er wel blij mee dat dit gefilmd is zodat ze bewijs hebben voor het dossier. Iedereen bij de NVWA is het er over eens dat alles zo diervriendelijk mogelijk moet gebeuren. Ze zitten alleen vast aan bepaalde regels en kunnen niet zomaar een bedrijf sluiten. Maar wees er van bewust dat slachthuizen heel goed weten wat wel en niet mogelijk is. En het NVWA soms ook met de handen gebonden zit.

Maar diervriendelijk slachten, in mijn ogen bestaat dat niet.


Ik dacht ook al, wat had die medewerker kunnen doen voor dat varken? Niets… juist omdat het om een vastgezet dier aan een lopende band gaat… -O-


Misschien dat ze dan beter iets aan dat systeem kunnen doen? Of iets meer tijd nemen per dier, dan maak wat minder dieren per dag die geslacht worden, en misschien beter plannen? Dit zijn trouwens gedachtespinsels weet helaas ook niet precies wat de procedures zijn voor deze sector..

Vraag me ook af hoe die dieren op zo'n band blijven staan, lijkt me niet dat ze daar vrijwillig op blijven staan als ze hun voorganger neer zien gaan..

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Ninx

Berichten: 14561
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:17

Een varken is intelligenter dan een hond of een mensenkleuter. Ze hebben ook zelfbewustzijn en weten dat ze zich in een poedersuiker bevinden.

De hele sector is ziek en verziekt. En niet eens lonend. Weg ermee.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:21

Ninx schreef:
Een varken is intelligenter dan een hond of een mensenkleuter. Ze hebben ook zelfbewustzijn en weten dat ze zich in een poedersuiker bevinden.

De hele sector is ziek en verziekt. En niet eens lonend. Weg ermee.


Dat vind ik een beetje overdreven, er is niets mis met slachten als het op een nette respectvolle manier gaat.. Vind die massa slachthuizen waar er dus 6000 per dag worden geslacht worden dan weer wel ziek! Het gaat daar niet meer om dieren maar om producten, en zo worden die dieren daar ook imo behandeld en dat kan ook anders..

Of een varken nou slimmer is dan een hond of mens maakt niets uit, het is net zo verschrikkelijk voor de koeien en kippen en alle andere dieren die op zo'n afschuwelijke wijze aan hun eind moeten komen..

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:24

Als intelligentie niet uitmaakt zou je dus ook niets hebben tegen een kleuter slachten.

Wat is net slachten voor jou? Minimum vereisten voor een goed leven?

Overigens zeg jij dat met net slachten niets mis is, maar dat is echt gewoon jouw mening en geen feit toch.

Ik heb er minder problemen mee als een dier een mooi leven heeft gehad en zo snel en stresst ik en pijnloos mogelijk geslacht wordt. Maar alsnog vind ik het dan nog steeds niet goed.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:42

poes schreef:
.

Wat is net slachten voor jou? Minimum vereisten voor een goed leven?

Overigens zeg jij dat met net slachten niets mis is, maar dat is echt gewoon jouw mening en geen feit toch.


Lees mijn post nog eens een keer..

Intelligentie maakt niets uit, het is namelijk net zo erg voor de koe en de kip als het fout gaat.. Die lijden daar net zo veel van..

En inderdaad daar staat dat ik dat VIND, dus dat is mijn mening ja, heb ook niet gezegd dat t een feit is.

Wat net slachten is voor mij, hier een filmpje zal m in een spoiler zetten.
Spoiler:
https://www.youtube.com/watch?v=7tomX8hQJQ0


Dat vind ik netjes, en begrijp dat dit niet gaat als je 1000e dieren op een dag moet slachten, maar als ik dan vlees wil eten koop ik het liever bij zo'n slager.


Citaat:
Ik heb er minder problemen mee als een dier een mooi leven heeft gehad en zo snel en stresst ik en pijnloos mogelijk geslacht wordt. Maar alsnog vind ik het dan nog steeds niet goed.


Dit is precies wat ik bedoel, dus denk dat jij mijn bericht verkeerd leest ;)

Citaat:
Als intelligentie niet uitmaakt zou je dus ook niets hebben tegen een kleuter slachten.


Dit is trouwens wel een beetje appels met peren vergelijken he..

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

pien_2010

Berichten: 42799
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:44

Volgens mij hebben deze mistoestanden te maken met het NIET nemen van verantwoordelijkheid.

Voorbeeld. Als "de mens" kiest voor een immigratie politiek, dan wil dat nog niet zeggen dat kinderen gescheiden mogen worden van hun ouders. Dat is onethisch en tegen de rechten van het kind/ mens. Toch gebeurt het (helaas).

Zo ook met dieren.
Als de "mens" kiest om vlees te eten, dan is inherent aan die keuze dat het dier een zo goed mogelijk leven hoort te hebben en dat er met zo min mogelijk stress correct geslacht wordt.
Gebeurt dit niet, dan is dit:
1. Slecht voor het menselijke aspect voor diegene die zich hier schuldig aan maakt→ hoge boetes, c.q gevangenis straf zou dit van mij tot gevolg mogen hebben;
2. Is dit slecht voor de consumptie, kom ik later op terug;
3. Is dit slecht voor de branche en dus met name voor die bedrijven die wel voor verantwoord en correct slachten gaan.

Mijn zoon is slager, dus ik ben 's nachts met hem meegegaan. Inderdaad was mijnheer van de keuringsdienst van waren er al, die me geruststelde want "dit bedrijf slacht zeer correct, hygiënisch met uiterste oog voor dierenwelzijn". Zo was het ook. Ze begonnen met de koeien, die van de eigenaar van de slachterij zelf zijn. De koeien komen al zaterdag aan in de grote schonen stallen waar ze gezamenlijk worden opgevangen met veel stro, voer etc. De eigenaar van de slachterij legde mij uit dat ze dit doen zodat de dieren stress vrij zijn want dat komt het welzijn van het dier en de kwaliteit van het vlees ten goede.
Daarna de varkentjes werden geslacht. Deze waren ook al geruime tijd van te voren in de stal aanwezig. Per 4 tegelijk kregen ze een stroom schoot en gelijk lieten ze daarna het bloed eruit gaan. Dan kwamen ze bij de volgende afdeling. De plek waar ze dood gemaakt waren werd helemaal schoon gemaakt en de volgende 4 kwamen binnen. Dit alles ging in een razend tempo. Op een gegeven ogenblik zag ik grote paniek, want een varken moest en zou ook door het hekje, waarop de vrager heel rustig het hekje open deed en hem bij zijn vriendje liet. Toen deed hij er 5 zeer snel achter elkaar, waardoor er niets aan de hand was.

Ik heb geen piepje, geen gilletje of wat dan ook gehoord. En niet uit de stal en niet waar er geslacht werd. De varkens waren echt dood toen ze in de kuip moesten om onthaard te worden. Van de keuringsdienst hoorde ik, dat dit een van de beste bedrijven in NL zou zijn en hij altijd graag kwam voor de controles.

Het slachten vind en vond ik niet tof om te zien, maar ik kan het wel accepteren zoals het daar ging. Ik wil me hard maken dat dieren op die manier geslacht worden en van te voren een goed leven hebben, zoals hier in de Limousin waar de kalfjes bij de moeder blijven een aantal maanden en alles gewoon buiten in de wei is met de stier.

Ik eet weinig vlees en weinig vis en heb zeer zeker iets met vegetarische gerechten. Er is een grote omwenteling bezig, gelukkig, want meer en meer zie je biologische slagers, zie je biologische producten en zie je fijne mooie veganistische gerechten. Erg lekker en een goede ontwikkeling.
Het verschil tussen "plof" dieren als het om smaak gaat en bio dieren of zelf gefokte is enorm groot evenals dierenwelzijn van beiden groepen.
Vandaar dat wij gaan voor weinig vlees en vis en wel erg lekker eten zoveel als we kunnen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:50

Citaat:
Mijn zoon is slager, dus ik ben 's nachts met hem meegegaan. Inderdaad was mijnheer van de keuringsdienst van waren er al, die me geruststelde want "dit bedrijf slacht zeer correct, hygiënisch met uiterste oog voor dierenwelzijn". Zo was het ook. Ze begonnen met de koeien, die van de eigenaar van de slachterij zelf zijn. De koeien komen al zaterdag aan in de grote schonen stallen waar ze gezamenlijk worden opgevangen met veel stro, voer etc. De eigenaar van de slachterij legde mij uit dat ze dit doen zodat de dieren stress vrij zijn want dat komt het welzijn van het dier en de kwaliteit van het vlees ten goede.
Daarna de varkentjes werden geslacht. Deze waren ook al geruime tijd van te voren in de stal aanwezig. Per 4 tegelijk kregen ze een stroom schoot en gelijk lieten ze daarna het bloed eruit gaan. Dan kwamen ze bij de volgende afdeling. De plek waar ze dood gemaakt waren werd helemaal schoon gemaakt en de volgende 4 kwamen binnen. Dit alles ging in een razend tempo. Op een gegeven ogenblik zag ik grote paniek, want een varken moest en zou ook door het hekje, waarop de vrager heel rustig het hekje open deed en hem bij zijn vriendje liet. Toen deed hij er 5 zeer snel achter elkaar, waardoor er niets aan de hand was.

Ik heb geen piepje, geen gilletje of wat dan ook gehoord. En niet uit de stal en niet waar er geslacht werd. De varkens waren echt dood toen ze in de kuip moesten om onthaard te worden. Van de keuringsdienst hoorde ik, dat dit een van de beste bedrijven in NL zou zijn en hij altijd graag kwam voor de controles.

Het slachten vind en vond ik niet tof om te zien, maar ik kan het wel accepteren zoals het daar ging. Ik wil me hard maken dat dieren op die manier geslacht worden en van te voren een goed leven hebben, zoals hier in de Limousin waar de kalfjes bij de moeder blijven een aantal maanden en alles gewoon buiten in de wei is met de stier.


Als het er op zo'n manier met de dieren word omgegaan zou ik er geen problemen mee hebben. Vind dat het dierenwelzijn ten alle tijden voorop moet staan, ook al is het hun eind station. Slacht dan gewoon wat minder, en minder eten zal voor sommige mensen ook geen slecht idee zijn ;)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:53

Had je bericht inderdaad mislezen Charming!
dat van die appelen met peren: hm. Daar moet ik even over nadenken. Voor mij kan beide niet. Denk dat veel ellende juist begint omdat we andere soorten als minder beschouwen. Of andere mensen trouwens.

Bovenstaand verhaal over slachten denk ik dat veel mensen ‘ok’ zouden vinden.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:08

poes schreef:
Had je bericht inderdaad mislezen Charming!
dat van die appelen met peren: hm. Daar moet ik even over nadenken. Voor mij kan beide niet. Denk dat veel ellende juist begint omdat we andere soorten als minder beschouwen. Of andere mensen trouwens.

Bovenstaand verhaal over slachten denk ik dat veel mensen ‘ok’ zouden vinden.


Is je goed recht om dat te denken. Ik ben er zeker tegen om dieren te laten lijden, of het nu nodig is of niet.. Daarnaast vind ik de meneer uit het filmpje wat ik plaatste een ontzettend sympathieke man, en als hij in de buurt had gewoond was dat mijn vaste slager geworden.

Daarnaast als je het dan vanuit mijn opzicht mn mening wil, mij lijkt mensenvlees niet zo lekker, ook al zijn er nog steeds stammen op de wereld die hier anders over denken.. Daarnaast heb ik nou eenmaal geen probleem met vlees eten. Heb er wel problemen mee als mensen het nodig vinden om dieren te laten lijden. Vandaar ook mijn keuze voor een "knuffelslager" en wat een mooie bijkomst is is dat het vlees een stuk beter smaakt als uit de winkel. En ik ben er van overtuigd (heb het zelf gezien) dat deze dieren een fijn leven hebben, lekker in de modder hebben kunnen rollen en in de wei kunnen rennen. Heb een rondleiding aangevraagd bij de slagerij waar hij zijn dieren laat slachten, dus ben benieuwd.. Ik geloof niemand meer op hun woord, dus wil graag zien waar mijn eten vandaan komt en hoe er met de dieren word omgegaan.. Misschien triest dat deze beelden daarvoor nodig zijn geweest, maar beter nu als over 10 jaar ;)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Anoniem

Re: Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:29

Ik eet geen vlees, maar ben ook niet helemaal tegen het eten van vlees. Ik zal dan ook maar mijn "ideale" beeld opschrijven van hoe het zou moeten zijn:


-er wordt enkel vlees gegeten van dieren die lokaal gehouden en geslacht worden. Dieren worden dus niet meer van hot naar her getransporteerd. Ook moet het allemaal minder massaal worden, niet meer een varken op een klein stukje of iets in die trand.

Dit alles betekent dat vlees duurder wordt, maar de kwaliteit van het vlees zou dan ook beter worden en de dieren zouden op een vriendelijkere manier gehouden worden. Daar mag wat tegenover staan. Ook zou er hopelijk minder vlees geconsumeerd worden als de prijs omhoog gaat, wat voor niemand slecht is. :) Stoppen hoeft niet. Minderen is vooral belangrijk.

pien_2010

Berichten: 42799
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:32

Je proeft het ook. Mijn vriendin slacht af en toe de eigen twee varkentjes en dat is bij ons een van de uitzondering dat we varkensvlees eten. Dat vlees slinkt niet en is veel meer structuur in. Dat is zo lekker. Dat voelt altijd als een heel duur tof cadeau.
Zo ook met de Kippen en konijnen van om de hoek. Onvergelijkbaar met uit de winkel. Van onze gasten uit de gîte horen wij vaak dat kwaliteit van vlees uit de supermarkt hier zo verschrikkelijk hoog is vergeleken met Nl. Dat kan ik niet meer vergelijken.
Maar hoe de dieren gehouden zijn zie je in de pan en proef je. Vandaar dat wij voor minder gaan en 2x in de week omelet eten van de eieren van de kipjes die rondstruinen om de hoek.
Dus zoals resistance schrijft.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:49

Dat zijn idd allemaal heel mooie concepten :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:17

Zo zou ik het ook graag zien ja :j

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:19

Ik heb vorige herfst een scharrel kalkoen gehaald op de opfokstal van mijn paard.
Deze was super mals ongeacht je kookkunsten in tegenstelling tot die droge dingen die je doorgaans kent onder de noemer kalkoen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:40

Ik heb ook 2 kipjes gekocht, in eerste instantie voor de eieren.. Maar als het hun tijd is en ik heb me er niet al teveel aan gehecht (wat waarschijnlijk wel gaat gebeuren :') ) dan breng ik die ook naar de slager.
Maar zoals ik al zei, waarschijnlijk (hoop ik) gaan ze heel oud worden en dan smaken ze blijkbaar niet meer zo lekker :9

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

julius_juut

Berichten: 3095
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:42

Dan is het inderdaad een gevalletje heel lang gekookte kippensoep. :P Vond ik hier met de dieren van drie trouwens ook al hoor, dus wat dat betreft....

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:45

Heb daar dus echt geen verstand van.. Hoe oud is een kip dan als ie word geslacht? 2 ofzo?

Nee ik heb echt geen verstand van kippen houden, buurman gelukkig wel een beetje dus kan daar terecht als ik iets niet weet. Maar vind het wel gezellig 2 kipjes in mijn tuintje *D

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Ginny135, Lanoca, sterregoud, Telpeva, Traiectum en 13 bezoekers