Minderen met plastic - wie doet mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 21:03

steeds meer plastic is afbreekbaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 21:18

RianneH schreef:
Hoe blijft los beleg daar tussen liggen? Ik heb een heel fijn bakje van Sostrene grene die je kan indeuken, alleen als ie niet helemaal vol zit dan gaat mijn kaas nogal regelmatig los van het brood gezien ik geen boter erop heb :P

Blijft prima zitten bij mij bij die boc n roll. Door het vouwen en klitteband kun je het goed verpakken en beweegt er niets meer. Ik maak mijn brood wel altijd bevroren klaar, weet niet of dat nog verschil maakt.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 21:28

Chubby schreef:
Wij hebben de versie met 2 glazen karaffen, kostte €130


Deze heb ik ook, ik vind die glazen karaffen echt fijn en ze staan ook heel chique op tafel bij bezoek :)

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Minderen met plastic - wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 21:30

Er zit volgens mij een plastic fles bij toch?

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 21:31

Marie_Anne schreef:
RianneH schreef:
Hoe blijft los beleg daar tussen liggen? Ik heb een heel fijn bakje van Sostrene grene die je kan indeuken, alleen als ie niet helemaal vol zit dan gaat mijn kaas nogal regelmatig los van het brood gezien ik geen boter erop heb :P

Blijft prima zitten bij mij bij die boc n roll. Door het vouwen en klitteband kun je het goed verpakken en beweegt er niets meer. Ik maak mijn brood wel altijd bevroren klaar, weet niet of dat nog verschil maakt.


Denk dat dat wel mee zal vallen, ik ga er eens naar kijken :D Volgens mij zijn er wel wat winkels die het hier ook aanbieden dan kan ik eindelijk toe met maar één keer mijn brood beleggen :P

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 21:36

Cookies schreef:
Er zit volgens mij een plastic fles bij toch?

De duurdere versie heeft glazen karaffen en die andere plastic

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Minderen met plastic - wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 21:43

Hmmm, de shampoo bar werkt voor mij helaas écht niet. Zonder azijn was het net vettig stro. Met azijn wel door te kammen, maar nog steeds vettig.
Bovendien houdt manlief echt niet van de geur van azijn, dus dat permanent gebruiken is sowieso geen optie :') :n
Ik ben dus weer terug bij mijn oude shampoo. Een keer wassen en mijn haar is weer gewoon zoals het was én kan het weer los dragen.
Leuk geprobeerd, maar totaal geen succes helaas.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Minderen met plastic - wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 21:56

Je kunt ook vloeibare shampoo laten bijvullen in verschillende zeep winkels. Alvast de lush en bubbels en co voor zover ik weet.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Minderen met plastic - wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 16:57

Ik zit nog steeds op m'n pakje te wachten van de levenzonderafval site. Het zou een brievenbuspakje zijn. Maar het past dus niet, het pakje is 13 bij 13, volgens mij heeft er niemand zo'n grote opening in z'n brievenbus. Ik was niet thuis en nu komen ze morgen nog een keer, ik kan niet aangeven dat ik het bezorgd wil hebben bij een afhaalpunt, want het is een brievenbuspakje zegt post.nl. dus nu komen ze morgen nog een keer, ik ben er niet, moet werken en dan de dag erna wordt het bezorgd bij het afhaalpunt. Over verspilling gesproken. >;)

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:38

friesiszwart schreef:
steeds meer plastic is afbreekbaar

Dat afbreekbaar zijn is of juist als het niet moet, of enkel onder optimale omstandigheden als grootschalig, machinaal composteren. Dat zgn. afbreekbare tasje dat je onderweg verliest kan wel eens heel lang in die staat blijven. Lang niet alles komt daar terecht waar het gecomposteerd kan worden of waar de grondstoffen teruggewonnen kunnen worden. Er zitten dus nogal wat mitsen en maren aan de bewering van de fabrikanten.

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:19

Cookies schreef:
Ik zit nog steeds op m'n pakje te wachten van de levenzonderafval site. Het zou een brievenbuspakje zijn. Maar het past dus niet, het pakje is 13 bij 13, volgens mij heeft er niemand zo'n grote opening in z'n brievenbus. Ik was niet thuis en nu komen ze morgen nog een keer, ik kan niet aangeven dat ik het bezorgd wil hebben bij een afhaalpunt, want het is een brievenbuspakje zegt post.nl. dus nu komen ze morgen nog een keer, ik ben er niet, moet werken en dan de dag erna wordt het bezorgd bij het afhaalpunt. Over verspilling gesproken. >;)


Briefje op de deur/brievenbus helpt hier altijd! Ik vraag dan of ze het direct willen afleveren bij een verzamelpunt en heb tot nu toe altijd die verwijzing in de bus. Scheelt hen ook onnodig rijden ;)

Zag vanmiddag een filmpje over hergebruik van plastic en het sorteercentrum, op de Volkskrant. Knisperplastic is vaak afbreekbaar, maar de tijd die het kost is te lang waardoor het alsnog bij de restafvalberg eindigd..

En zwart plastic is een drama omdat de machine het niet herkent en daardoor bij de restafval eindigd, ondanks dat het wel te recyclen zou zijn. Van drankpakken wordt wc papier gemaakt en PET weer nieuwe PET.
Zal eens kijken of ik de link kan vinden.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Minderen met plastic - wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:26

Tja er stond in de app van post.nl dat het een brievenbuspakje was, dus ik ging er vannuit dat dat dan ook zo was. Zag pas veel later de afmetingen van het pakje. Ik heb ook maar 2,50 portokosten betaald en daar moet de post.nl dan 3 x van rijden. _O-

Wat gek dat die machine zwart plastic niet herkend.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Minderen met plastic - wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 20:34

Is 13x13 niet lxb?

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Minderen met plastic - wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:38

Het was 13 bij 13 bij 18,5 volgens post.nl. ik vraag me af waarom ze het zo aangenomen hebben. Er is een brievenbusmal waar het doorheen moet passen.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Minderen met plastic - wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 20:40

Ja, heel raar. We zaten toch alleen maar van die zakken in, of had je meer besteld?

Ik voel me echt awesome als ik met mijn zakjes boodschappen doe

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Minderen met plastic - wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:47

Ja ook een shampoobar en wat kruiden en wat wasbare pads voor m'n gezicht. Het zou volgens mij wel door de brievenbus moeten passen. Eens zien, misschien dat de postbode van morgen iets handiger is. :D

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Minderen met plastic - wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:55

Mijn eerste metalen rietjes zijn binnen uit China met een bijpassend borsteltje. Ik drink elke morgen een zelfgemaakte smootie en aangezien de rietjes bijna op zijn en door dit topic een gaan struinen op het internet. Tsja en Ali is toch een stuk goedkoper..

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:36

Cookies schreef:
Tja er stond in de app van post.nl dat het een brievenbuspakje was, dus ik ging er vannuit dat dat dan ook zo was. Zag pas veel later de afmetingen van het pakje. Ik heb ook maar 2,50 portokosten betaald en daar moet de post.nl dan 3 x van rijden. _O-

Wat gek dat die machine zwart plastic niet herkend.


Heeft met de sensor te maken blijkbaar: https://www.volkskrant.nl/video/kanalen ... zak~p39215

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Minderen met plastic - wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:20

Intressant filmpje. Even opletten dus met zwart plastic.

Ik heb net de sodastream besteld bij Bol. Als het goed is kan ik die morgen ophalen bij het afhaalpunt.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 22:46

Wat leuk, welke heb je besteld?

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Minderen met plastic - wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:26

Goed dat jullie dat zeggen van zwart plastic, ik verzamel mijn plastic in zwarte zakken :\

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Minderen met plastic - wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:39

Ik vind dat zo jammer van zwart plastic! Ik schrok wel even toen ik dat las in de krant. Toch maar opletten voortaan. Alleen jammer dat ik gesneden vlees in zwarte bakjes moet inpakken als ik werk (deli-afdeling bij de AH). Daar gaan behoorlijk wat plastic zwarte bakjes doorheen per dag.

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 06:25

Darah3 schreef:
Goed dat jullie dat zeggen van zwart plastic, ik verzamel mijn plastic in zwarte zakken :\

Mij is verteld dat die zakken die niet doorzichtig zijn meteen bij het rest verdwijnen.
Ik heb mijn metalen rietje in gebruik... even wennen, maar hij is lekker dik voor de smootie!
Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:30

Ik betrapte mezelf er op dat de kindjes op crockslopen, de oudste heeft een paar versleten...heb haar klompen als opa aangeboden ,die wilde ze niet...zweedse klompen vond ze ook niets maar wat dan want teva's zijn ook van plastic maar met een meisje als mijn dochter ga ik ook geen dure sandalen kopen om in te spelen...hebben jullie ideeën / tips?

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:33

Sheran schreef:
Wat leuk, welke heb je besteld?


De goedkope versie. Die was echt nog 30 euro goedkoper bij de Bol dan bij de mediamarkt. Ik liep gisteren bij de mediamarkt binnen en toen waren ze een demonstratie aan het geven van de sodastream. Heb gelijk even kunnen proeven.
De post.nl app zegt dat de bezorger al onderweg is, dus ik kan hem vanavond ophalen. (gaat sneller dan dat andere pakje :D )

Hier moet je plastic in doorzichtige zakken doen die jij bij de gemeente kunt halen.