’Klimaatkoningin’ Thieme vliegt erop los

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

’Klimaatkoningin’ Thieme vliegt erop los

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:07

Ja oke, het is Telegraaf, maar wauw... Diegene die mede verantwoordelijk is voor alle ellende die boeren nu moeten doorstaan.. Want veehouderij is slecht voor het milieu blabla.. Vliegt dus lekker voor ieder wissewasje de hele wereld over.. Begrijp me niet verkeerd, part of the job, maar jeetje, hoe ontzettend hypocriet :n

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2078545 ... t-erop-los

Domi_94

Berichten: 2046
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: ’Klimaatkoningin’ Thieme vliegt erop los

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:38

Ik vind het ook behoorlijk hypocriet. Ze is in de eerste plaats gekozen als volksvertegenwoordiger in de Tweede Kamer en wordt hier goed voor beloont. Als ze zo graag de PvdD-beweging wil vergroten, moet ze zich afvragen of dat kan in combinatie met haar werk als volksvertegenwoordiger. Het volk dat ze vertegenwoordigd is hier in Nederland en niet in Los Angeles.

Daarnaast vraag ik me af wie er voor haar kinderen/dieren zorgt als ze drie keer per maand weg is?

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: ’Klimaatkoningin’ Thieme vliegt erop los

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:47

de creche neem ik aan. want haar kinderen vinden het niet erg als ze vd ouders gescheiden worden. maar kalfjes moeten tot in de lengte der dagen bij de moeder blijven. :')

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:19

Blijft natuurlijk de Televaag, die zijn wel vaker niet echt nauwkeurig met de werkelijkheid, maar dan nog...
Alle politici reizen de wereld rond, maar als je als partij het milieu zo hoog in het vaandel hebt dan staat het wel, uh, "bijzonder" als je dan inderdaad diegene bent die het meest vliegt. Dat mag je mij dan eens uitleggen, zeker in deze tijd waarin je ook heel goed via internet en life streaming of hoe dat ook heet, 'aanwezig' kunt zijn. Je zou dan juist een pracht van een statement kunnen zetten over vliegen als milieubelasting door niet in het echt aanwezig te raken maar de technologie z'n werk te laten doen.
Daarnaast staat het ook niet netjes om amper aanwezig te zijn in de Kamer waar je nou juist voor verkozen bent. En het staat vooral niet netjes naar de mensen die voor haar gekozen hebben. Ik zou er niet blij van raken als ik zo'n milieumiepje was en er dan achterkwam dat mijn übermilieumiepje het meest vliegt van allemaal...

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:44

Tja, klimaatgoeroe Al Gore, afkomstig uit het meest energie-verslindende land ter wereld, vloog ook de hele wereld rond om zijn boodschap te verkondigen. In een privé vliegtuig nog wel 8)7 . Dat kan ik tot op de dag van vandaag niet begrijpen.
Thieme doet het dan beter als ze een lijnvlucht neemt :+ .

Maar e.e.a. via streaming doen zou idd beter zijn. Hoewel mijn ervaringen met dat soort van presentaties die van de ene naar de andere kant van de wereld moeten niet denderend zijn. Beeld en geluid willen nog wel eens uit de pas gaan lopen met elkaar wat hele bijzondere effecten geeft. En dan hebben we het nog over de ruis op de lijn waardoor je de spreker niet meer kan volgen.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:17

Pluizebolpum schreef:
Blijft natuurlijk de Televaag, die zijn wel vaker niet echt nauwkeurig met de werkelijkheid, maar dan nog...
Alle politici reizen de wereld rond, maar als je als partij het milieu zo hoog in het vaandel hebt dan staat het wel, uh, "bijzonder" als je dan inderdaad diegene bent die het meest vliegt. Dat mag je mij dan eens uitleggen, zeker in deze tijd waarin je ook heel goed via internet en life streaming of hoe dat ook heet, 'aanwezig' kunt zijn. Je zou dan juist een pracht van een statement kunnen zetten over vliegen als milieubelasting door niet in het echt aanwezig te raken maar de technologie z'n werk te laten doen.
Daarnaast staat het ook niet netjes om amper aanwezig te zijn in de Kamer waar je nou juist voor verkozen bent. En het staat vooral niet netjes naar de mensen die voor haar gekozen hebben. Ik zou er niet blij van raken als ik zo'n milieumiepje was en er dan achterkwam dat mijn übermilieumiepje het meest vliegt van allemaal...


Ze zijn niet zo nauw met bronvermeldingen ja. Dit onderzoek is namelijk gedaan door RTL Nieuws en ze hebben er gewoon een scherpe insteek op gemaakt.

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/poli ... eede-kamer

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:45

Ze geven anders netjes bronvermelding:

Citaat:
Actualiteitenrubriek EenVandaag ontdekte dat de politica amper zichtbaar is door de vele debatten die ze moet missen. Dit jaar verscheen ze nog niet één keer op het politieke toneel.


Dat onderzoek van RTL heeft hier niks mee te maken, het ging om dit onderzoek:

https://eenvandaag.avrotros.nl/politiek ... -aanwezig/

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: ’Klimaatkoningin’ Thieme vliegt erop los

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:54

Het gaat toch allebei om aanwezigheid in de kamer?

Arcodavella
Berichten: 555
Geregistreerd: 30-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:06

Ik snap dit soort gemuggenzift dus echt niet hè.
Uiteraard, op individueel niveau is het een tikkeltje hypocriet om de wereld over te vliegen terwijl je rondbazuint hoe we onze klimaatbeïnvloedende uitstoot zouden moeten verminderen. Maar kom op guys, trek het op grote schaal.
Deze ene persoon, die weliswaar een x aantal vluchten (te veel) per jaar maakt, heeft hier tenminste een doel om wereldwijde bewustwording te creëren. En omgerekend wellicht een impact op de reductie van vluchten wereldwijd heeft. So what exactly is your point? Gaan we nu echt zeuren om iemand die op individueel niveau niet de klimaattopper is, maar wereldwijd gezien misschien een mooie invloed heeft?

Op deze manier komen we nooit aan een mooie vermindering van uitstootgassen, want er is altijd wel iets op aan het merken waardoor je het beter kan laten. Zo werkt oplossend denken niet hoor ;-)

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:14

Arcodavella schreef:
Ik snap dit soort gemuggenzift dus echt niet hè.
Uiteraard, op individueel niveau is het een tikkeltje hypocriet om de wereld over te vliegen terwijl je rondbazuint hoe we onze klimaatbeïnvloedende uitstoot zouden moeten verminderen. Maar kom op guys, trek het op grote schaal.
Deze ene persoon, die weliswaar een x aantal vluchten (te veel) per jaar maakt, heeft hier tenminste een doel om wereldwijde bewustwording te creëren. En omgerekend wellicht een impact op de reductie van vluchten wereldwijd heeft. So what exactly is your point? Gaan we nu echt zeuren om iemand die op individueel niveau niet de klimaattopper is, maar wereldwijd gezien misschien een mooie invloed heeft?

Op deze manier komen we nooit aan een mooie vermindering van uitstootgassen, want er is altijd wel iets op aan het merken waardoor je het beter kan laten. Zo werkt oplossend denken niet hoor ;-)


Dit vind ik een mooie reactie! Plus het feit dat Thieme veel vliegt maakt de veeindustrie niet meteen beter. Die is gewoon belastend voor het milieu, daar doen haar vlieguren geen afbraak aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:31

Arcodavella schreef:
Ik snap dit soort gemuggenzift dus echt niet hè.
Uiteraard, op individueel niveau is het een tikkeltje hypocriet om de wereld over te vliegen terwijl je rondbazuint hoe we onze klimaatbeïnvloedende uitstoot zouden moeten verminderen. Maar kom op guys, trek het op grote schaal.
Deze ene persoon, die weliswaar een x aantal vluchten (te veel) per jaar maakt, heeft hier tenminste een doel om wereldwijde bewustwording te creëren. En omgerekend wellicht een impact op de reductie van vluchten wereldwijd heeft. So what exactly is your point? Gaan we nu echt zeuren om iemand die op individueel niveau niet de klimaattopper is, maar wereldwijd gezien misschien een mooie invloed heeft?

Op deze manier komen we nooit aan een mooie vermindering van uitstootgassen, want er is altijd wel iets op aan het merken waardoor je het beter kan laten. Zo werkt oplossend denken niet hoor ;-)


Jammer dat je een prima discussie meteen gemuggenzift noemt :roll:

En ja, individueel is ze geen topper, maar zij vertegenwoordigt ons land namens een partij met bepaalde standpunten. Zou je dit dan juist niet zelf moeten uitdragen? En niet alleen door de veehouderij steeds weer door het slijk te halen, maar ook door naar jezelf te kijken? Een beter milieu begint bij jezelf, geldt dat niet juist voor haar? En dan niet alleen door te preken op congressen ver weg (sorry hoor, maar hoe groot is haar bereik.. Wereldwijde invloed? :') ) maar juist door zelf een goed voorbeeld te geven?

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: ’Klimaatkoningin’ Thieme vliegt erop los

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:35

Dus dan moet ze de fiets maar pakken naar die klimaatcongressen? Je laat je lekker framen door de Telegraaf hè.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:38

_Reneee schreef:
Dus dan moet ze de fiets maar pakken naar die klimaatcongressen? Je laat je lekker framen door de Telegraaf hè.


Helemaal niet, zoals ik al schreef, ik vind haar bijzonder hypocriet.. Maar goed, dat is ook persoonlijk.. Ik zie het leed wat hier bij veel boeren is aangedaan, ik vind dat echt verschrikkelijk.. En dan haar uitspraken links en rechts, overduidelijk heeft ze nog nooit een stap op een boerderij gezet :n

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: ’Klimaatkoningin’ Thieme vliegt erop los

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:40

Als ik haar was zou ik ook niet zo veel vliegen (of gewoon helemaal niet vliegen). Maar dat je nu gelijk begint te roepen "maar de boeren!!" zegt genoeg. Je mag ook gelijk zeggen dat je geen fan bent van Thieme, ben ik zelf ook niet heel erg. Ze is me iets te extreem aan het worden en ik ga denk ik ook geen PvdD stemmen. Wil niet zeggen dat ik fan ben van de reguliere veehouderij overigens, genoeg dingen gezien die ik dieronwaardig vind.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: ’Klimaatkoningin’ Thieme vliegt erop los

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 18:56

Als ze een echt voorbeeld wil zijn, dan zou ze zich bewust moeten zijn van de milieuschade die het vliegen veroorzaakt. In combinatie met moderne technieken hoef je echt niet meer overal lijfelijk aanwezig te zijn. En als het om een gebied gaat met slechte IT-infrastructuur, dan kan je ook nog altijd een videoboodschap sturen.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 19:20

Je kunt het hypocriet vinden dat Thieme veel vliegt (eens, vind ik ook - practise what you preach). En je kunt het niet eens zijn met haar visie op landbouwbeleid. Maar het is niet zo dat zij persoonlijk verantwoordelijk is voor het 'leed dat boeren is aangedaan'. Ten eerste omdat ze niet in de regering zit en haar invloed op het beleid dus beperkt is. Ten tweede omdat een aantal boeren die klagen over het overheidsbeleid zich het leed deels zelf op de hals halen door hun bedrijfsvoering onvoldoende aan te passen aan bepaalde maatschappelijke en economische ontwikkelingen (maar dat is een aparte discussie die hier al een keer uitgebreid is gevoerd).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 19:31

Wat is nou precies het punt van discussie? :) Of ze wel of niet had moeten vliegen?

Ik denk dat er weinig mensen zullen zijn die het niet hypocriet vinden, maar om haar nou helemaal door het slijk te halen vind ik ook niet fair. En inderdaad, wat Askja zegt, je kunt niet haar alleen verantwoordelijk houden voor de problemen die boeren nu ondervinden.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 23:08

Elmo schreef:
Wat is nou precies het punt van discussie? :) Of ze wel of niet had moeten vliegen?

Ik denk dat er weinig mensen zullen zijn die het niet hypocriet vinden, maar om haar nou helemaal door het slijk te halen vind ik ook niet fair. En inderdaad, wat Askja zegt, je kunt niet haar alleen verantwoordelijk houden voor de problemen die boeren nu ondervinden.

Ja, vind ik ook een interessante vraag.

Daarnaast wil ik je er toch op wijzen dat kamerlid zijn meer omvat dan je gezicht laten zien in de plenaire zaal. (Wat overigens 9/10 keer weinig meer omvat dan dat.)(Of we kunnen een lijstje gaan maken van alle kamerleden die nooit moties indienen of interrupties doen, of de kamerleden die het hele debat op hun telefoon zitten te spelen.. dat vind ik persoonlijk storender)

Als we het trouwens over de "klimaatkoningin" hebben (ironisch gezien de PvdD geen voorstander is van de monarchie :) ), zullen we het dan ook over die andere linkse klimaatmonarch hebben, die misschien niet de wereld over vliegt maar wel (rund)vlees en kaas eet... :roll: (tot ergernis van de jongerenorganisatie van zijn partij overigens)

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: ’Klimaatkoningin’ Thieme vliegt erop los

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 08:43

Als je voor een ander gaat bepalen dat er minder gevlogen moet worden, dan moet je zelf ook niet vliegen. Ook niet als het voor je werk moet, punt. Anders moet je zeggen het valt wel mee, vlieg met mate.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:49

germie schreef:
Als je voor een ander gaat bepalen dat er minder gevlogen moet worden, dan moet je zelf ook niet vliegen. Ook niet als het voor je werk moet, punt. Anders moet je zeggen het valt wel mee, vlieg met mate.

Helaas werkt "het valt we mee" niet zo goed als er wel echt een probleem is. En ik denk ook dat het probleem er niet zou zijn als mensen alleen voor nuttige doeleinden vlogen :) En ja, een wereldwijde beweging opstarten om de aarde weer een harmonieuze plek te maken vind ik daaronder vallen. (Verder, ja, wanneer mogelijk/realistisch maakt ze gebruik van de trein.)
Overigens kan ik me niet herinneren dat Thieme of haar partij ergens stelt dat niemand nog mag vliegen, ooit. Wél dat het onwenselijk is om luchthavens uit te breiden, dat we de vrijstelling van belasting op kerosine moeten schrappen en dat treinvervoer goedkoper moet

Loretta
Berichten: 8740
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:38

Roodvos schreef:
Tja, klimaatgoeroe Al Gore, afkomstig uit het meest energie-verslindende land ter wereld, vloog ook de hele wereld rond om zijn boodschap te verkondigen. In een privé vliegtuig nog wel 8)7 . Dat kan ik tot op de dag van vandaag niet begrijpen.
Thieme doet het dan beter als ze een lijnvlucht neemt :+ .


Dat is wat mij ook vaak opvalt.
Het zijn vaak de mensen met het grootste woord en de grootste tegenstanders tegen de luchtvaart die zelf de meeste tijd in het vliegtuig doorbrengen.

Dan klagen ze vooral over goedkope vluchten. Met andere woorden, "Wij mogen wel de wereld rond vliegen, maar als jan met de pet één keer per jaar het vliegtuig neemt is het een schande." Die houding daar stoor ik mij enorm aan als er weer eens een politicus begint over vervuiling van vakantievluchten. wat ze eigenlijk willen zeggen is dat de gewone man niet mag vliegen, maar dat ze voor zichzelf een uitzondering willen. Dat noem ik hypocrisie ten top.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:48

Citaat:
Actualiteitenrubriek EenVandaag ontdekte dat de politica amper zichtbaar is door de vele debatten die ze moet missen. Dit jaar verscheen ze nog niet één keer op het politieke toneel.


Ik zou zeggen laat haar nog een tijdje vliegen zodat zij er over 3 jaar helemaal uitvliegt.
Het is gewoon een zaak van de juiste prioriteiten stellen.
Het is belangrijker om de juiste mening te verkondigen dan het ook te praktiseren.
Ja dat heet hypocriet en dat zijn alle politici.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:06

Het is tegenwoordig helemaal niet nodig om de hele wereld over te vliegen om je boodschap te verspreiden. Dat kan met de techniek van nu gewoon digitaal. Zo kan ze haar boodschap via heel wat congressen verspreiden :7 . Ik houd er niet van als mensen voor een ander bepalen dat ze iets niet mogen, maar ondertussen 36 keer in een jaar tijd in een vliegtuig stappen. Niets is zo vervuilend als vliegen... Maar ja, daar rust een taboe op, want iedereen moet tegenwoordig ver weg...

Loretta
Berichten: 8740
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:12

Mazida schreef:
Het is tegenwoordig helemaal niet nodig om de hele wereld over te vliegen om je boodschap te verspreiden. Dat kan met de techniek van nu gewoon digitaal. Zo kan ze haar boodschap via heel wat congressen verspreiden :7 . Ik houd er niet van als mensen voor een ander bepalen dat ze iets niet mogen, maar ondertussen 36 keer in een jaar tijd in een vliegtuig stappen. Niets is zo vervuilend als vliegen... Maar ja, daar rust een taboe op, want iedereen moet tegenwoordig ver weg...


Daar kan ik mij ook zo aan ergeren die dubbele standaard, maar die ene keer per jaar dat de gewone man en vrouw het vliegtuig nemen daar storen deze lui zich mateloos aan. Ik vind het gewoon huichelachtig als je ze dan weer eens over de luchtvaart hoort klagen

Paardenfann4
Berichten: 1337
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: ’Klimaatkoningin’ Thieme vliegt erop los

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:16

Ik kijk daar niet zo van op hoor. De meeste politici die het hardst roepen dat de mensen niet meer mogen vliegen of in de auto rijden komen zelf in een dikke BMW aangereden en vliegen met de hele familie de halve wereld rond. Het geldt uiteraard niet voor hunzelf, alleen voor de gewone man. Die mag lekker fietsen en met de vakantie thuis blijven maar zelf leggen ze zich geen enkele beperking op.