Islam-partij wil islamirische staat in Belgie.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:08

Een groot deel van de migranten is moslim, de Afrikaanse landen, Syriers, de meelifters met valse identiteit vanuit bv Marokko, Algerije die zich voordoen als Syrier wat niet altijd te controleren valt.

Veel Afrikaners kunnen zeer moeilijk mee komen en raken geisoleerd, gefrustreerd en teleurgesteld in de “nieuwe kansen” die ze niet hebben in Nederland en gehoor krijgen bij een radicale moskee of iman die juist de moslims zo op hun ego inspreekt dat ze worden onderdrukt door de westerling, heeft ondergronds een veborgen stroming. Een moslim is enorm trots en eervol op zijn moslim zijn. Kijk eens naar de toevloed in Duitsland. Niemand praat over een tijdsbestek van een jaar, maar zie eens wat er over 10 jaar gebeurd.

Onze Erdogan, wat roept hij als Ottomaan zijn west europese turken aan? Om maar vooral als Turk en goed moslim op hoge posities te komen....maar wel als doel om macht te krijgen tegen het westerse model in. Onze geweldige Denk is ook niet Nederlanderminnend, maar de mens die zich verantwoordelijk voelt voor gelijkheid, vereenzelvigd zich met het Denkgoed, maar onderschat dat zij als het gaat spannen niet mee mogen doen....zoals Sylvana zelf heeft gezegd dat ze er uit is gegaan omdat Denk alleen met hun eigen groep, de moslims, de Turken bezig is...

Moslims en christenen gaat gewoon niet....elke dag weer komt het in het mooie boek voor...je als moslim te onderscheiden als beter mens van de ander...uiteindelijk zijn wij haram!


Karl66

Berichten: 29726
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Islam-partij wil islamirische staat in Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:18

Tja, veel autochtone Nederlanders kunnen ook zeer moeilijk meekomen, raken geïsoleerd in achterstandswijken, zijn gefrustreerd en teleurgesteld in de kansen die ze niet hebben. Maar die zie ik niet opeens spontaan allemaal SGP stemmen.

De praktijk is dat er vijf procent moslims in Nederland wonen. Als die allemaal op een radicale moslimpartij gaan stemmen, dan praat je over zeven tot acht zetels in de tweede kamer. Dat is een feit, de rest is angstzaaierij.

Wat het automatische staatsburgerschap van Marokko betreft. Ze kunnen alleen kinderen de Marokkaanse nationaliteit geven als ze weten dat die kinderen geboren zijn. Volgens mij is Nederland ermee gestopt om dat automatisch door te geven, dus dat betekent dat de ouders dat zelf moeten doen of het gebeurt niet. Er is dus echt wel keuze.

Cowboy55
Berichten: 8473
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:42

Karl66 schreef:
<KNIP>

Volgens mij is Nederland ermee gestopt om dat automatisch door te geven, dus dat betekent dat de ouders dat zelf moeten doen of het gebeurt niet. Er is dus echt wel keuze.


Er was wel sprake van. Ik herinner me van vorig jaar een ouderpaar (de man was Nederlands-Marokkaans meen ik) die per se niet wilden dat hun pasgeboren kind aan de Marokkaanse overheid gemeld werd. Dat was toen nog niet te voorkomen en dus begonnen ze een rechtzaak. Ik twijfel of Nederland inmiddels gestopt is met het doorgeven. Kan er in elk geval niks recents over vinden.

PS en totaal off topic: naar verluidt kun je ook de Iraanse en (raar genoeg) de GRIEKSE nationaliteit ook niet opgeven. Kan gewoon niet.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Karl66

Berichten: 29726
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:12

Er was een aantal jaren geleden een behoorlijk grote controverse over het feit dat Nederland de pasgeboren kinderen bij Marokko aanmeldde. En wat ik mij herinner is dat er toen besloten is om te stoppen. Maar of dat dan ook echt gebeurd is weet ik eerlijk gezegd ook niet.

Ik ben dus gelijk maar even gaan zoeken en tegenwoordig moet je als Marokkaan zelf je kind aangeven op de ambassade of het consulaat. Dat blijkt dus in de praktijk lang niet altijd te gebeuren, want volgens de Marokkaanse gegevens wonen er 265.000 Marokkanen in Nederland, terwijl er volgens de Nederlandse gegevens 355.000 mensen met Marokkaanse achtergrond hier wonen. Dat betekent dat er in de praktijk een kwart van de Nederlandse Marokkanen geen Marokkaans paspoort heeft. Dat vond ik een behoorlijk groot aantal. Het gaat trouwens om cijfers uit 2012: https://openaccess.leidenuniv.nl/bitstr ... sequence=9

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Islam-partij wil islamirische staat in Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:59

Lekker recente gegevens...er van uitgaande dat het in Marokko wel klopt

Karl66

Berichten: 29726
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Islam-partij wil islamirische staat in Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:08

Het zal vast niet meer geworden zijn de afgelopen jaren, eerder minder. Maar als je recentere gegevens hebt, dan stel ik voor dat je ze met ons deelt.


Kadankovitch
Berichten: 2019
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Islam-partij wil islamirische staat in Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:29

Bedankt voor de informatie. Natuurlijk willen ook veel Marokkanen die navelstreng niet doorknippen. Positief is in ieder geval dat het bij een redelijk aantal niet meer is gebeurd. Wellicht die groep mensen die Nederland wel als hun vaderland aanzien.
Ik heb het geval Marokko voor naar voren gebracht om duidelijk te maken dat het ook die landen zelf zijn die hun burgers niet los willen laten, om zodoende grotere invloed in de wereld te behouden. Integratie wordt ook heel duidelijk bemoeilijkt door landen als Marokko en Turkije

"je perds jamais: Soit je gagne, soit J'apprends. [=Ik verlies nooit; Of ik win , of ik leer bij ] Capitaine Etienne Beudant
"Nageeflijkheid is geen houding, maar een geestesgesteldheid." Kadankovitch
"Se faire comprendre et laisser faire" [=leren begrijpen en z'n gang laten gaan] François Baucher

Babootje

Berichten: 26177
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 07:51

Karl66 schreef:
Ik ben dus gelijk maar even gaan zoeken en tegenwoordig moet je als Marokkaan zelf je kind aangeven op de ambassade of het consulaat. Dat blijkt dus in de praktijk lang niet altijd te gebeuren, want volgens de Marokkaanse gegevens wonen er 265.000 Marokkanen in Nederland, terwijl er volgens de Nederlandse gegevens 355.000 mensen met Marokkaanse achtergrond hier wonen. Dat betekent dat er in de praktijk een kwart van de Nederlandse Marokkanen geen Marokkaans paspoort heeft. Dat vond ik een behoorlijk groot aantal. Het gaat trouwens om cijfers uit 2012: https://openaccess.leidenuniv.nl/bitstr ... sequence=9


Ben wel benieuwd hoe het zit met Turkse Nederlanders. Daarvan heb ik - en dat is maar een gevoel hoor - het idee dat zij zich nog sterker met Turkije verbonden voelen dan Marokkanen met hun vaderland.

FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Re: Islam-partij wil islamirische staat in Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:35

Ik denk dat er wel meer nodig is, misschien ook maar een naamsverandering en eventueel plastische chirurgie om nog wat meer Hollands te gaan lijken, misschien dat ze dan wel als "echte" Nederlander/Belg behandeld gaan worden door veel mensen. Naast uiteraard een andere religie te kiezen als het een moslim betreft.
Denk dat de Marokkaanse overheid ook totaal niet moeilijk gaat doen over erfenissen van familie in Marokko, misschien moeten ze dat ook maar ff officieel gaan regelen, dat ze die familie afstoten.

Karl66

Berichten: 29726
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Islam-partij wil islamirische staat in Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:39

Oh als je geen Marokkaan bent, dan kan je in Marokko niet erven. Maar de meeste mensen erven toch vooral van hun ouders, dus als die geen bezit in Marokko hebben, dan speelt dat niet meer mee.

Cijfers over Turkse Nederlanders heb ik nog niet kunnen vinden.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:17

Het wezenlijke verschil van de Berber, het bergvolk, wat meerdendeels in Europa leeft en dat zijn de meesten die dus ook nog in het zwart gehuld rondlopen, of de moderne Marokkaan, die overigens een andere Arabische taal spreken en veelal de Berber niet eens verstaan,..

Ik merk in discussies steeds weer dat men dat verschil niet eens kent...ik heb met berbers en de marokkaan gewerkt die het zelfs een belediging vond om over een kam geschoren te worden..ze verstaan het berbers amper en omgekeer bij een niet ontwikkelde Berber, de 1 e generatie dan bv, verstaat ook maar deels het Marokkaans, een Arabische taal en geen dialect zoals het Berbers...


Dan ken im Turken die veel huizen bouwen in Turkijke, daar bouwondernemingen bezitten, maar hier wonen en leven en daar werklui in dienst hebben, los van hun werk en leven hier, maar ondertussen wel een behoorlijke 2 e carriere erbij hebben...ik ken er die stukken grond hebben gekocht in Turkijke en alles met het oog op een oude luxe dag in Turkije te hebben...dit zijn er velen....hoe weet ik dit? Omdat ik veel met Turken heb gewerkt en zelfs bij ze thuis ben geweest....inderdaad voelen ze zich geen Nederlander, ook niet ls ze hier geboren zijn...

Maar laten we eerlijk zijn, het leven in Turkije is ook veel charmanter, het land is mooier, het klimaat, veel vers zongerijpt fruiten groente, buitenleven...de vrouwen hokken bij elkaar en de mannen leven met elkaar op straat in hun vrije tijd....dan is Nederland alleen maar een land waarvan je zekerheid hebt in inkomen elke maamd en dat is dan ook meteen de enige binding.

De culturen liggen te ver uit elkaar, de scheiding man en vrouw is groter dan hier in het Westen, wat meteen een ander leven inhoudt, andere wensen, andere zienswijzen...

henst

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Tielt Belgie

Re: Islam-partij wil islamirische staat in Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:10

Laat die islam maar daar . Ik wil ze niet in België !!!

Karl66

Berichten: 29726
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Islam-partij wil islamirische staat in Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:49

Zo Indestal. heb je nog meer vooroordelen?

Kadankovitch
Berichten: 2019
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:17

Karl66 schreef:
Oh als je geen Marokkaan bent, dan kan je in Marokko niet erven. Maar de meeste mensen erven toch vooral van hun ouders, dus als die geen bezit in Marokko hebben, dan speelt dat niet meer mee.

Cijfers over Turkse Nederlanders heb ik nog niet kunnen vinden.

Zie zie je maar weer eens, 'men' is vaak onvoldoende geïnformeerd. En met 'men'bedoel ik dus ook mijzelf. Dit aspect van Marokkaans erfrecht wist ik niet. Dat speelt natuurlijk ook mee om je staatsburgerschap al dan niet op te geven.
Wederom bedankt

"je perds jamais: Soit je gagne, soit J'apprends. [=Ik verlies nooit; Of ik win , of ik leer bij ] Capitaine Etienne Beudant
"Nageeflijkheid is geen houding, maar een geestesgesteldheid." Kadankovitch
"Se faire comprendre et laisser faire" [=leren begrijpen en z'n gang laten gaan] François Baucher

Kadankovitch
Berichten: 2019
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:24

Indestal schreef:
Het wezenlijke verschil van de Berber, het bergvolk, wat meerdendeels in Europa leeft en dat zijn de meesten die dus ook nog in het zwart gehuld rondlopen, of de moderne Marokkaan, die overigens een andere Arabische taal spreken en veelal de Berber niet eens verstaan,..

Ik merk in discussies steeds weer dat men dat verschil niet eens kent...ik heb met berbers en de marokkaan gewerkt die het zelfs een belediging vond om over een kam geschoren te worden..ze verstaan het berbers amper en omgekeer bij een niet ontwikkelde Berber, de 1 e generatie dan bv, verstaat ook maar deels het Marokkaans, een Arabische taal en geen dialect zoals het Berbers...


Dan ken im Turken die veel huizen bouwen in Turkijke, daar bouwondernemingen bezitten, maar hier wonen en leven en daar werklui in dienst hebben, los van hun werk en leven hier, maar ondertussen wel een behoorlijke 2 e carriere erbij hebben...ik ken er die stukken grond hebben gekocht in Turkijke en alles met het oog op een oude luxe dag in Turkije te hebben...dit zijn er velen....hoe weet ik dit? Omdat ik veel met Turken heb gewerkt en zelfs bij ze thuis ben geweest....inderdaad voelen ze zich geen Nederlander, ook niet ls ze hier geboren zijn...

Maar laten we eerlijk zijn, het leven in Turkije is ook veel charmanter, het land is mooier, het klimaat, veel vers zongerijpt fruiten groente, buitenleven...de vrouwen hokken bij elkaar en de mannen leven met elkaar op straat in hun vrije tijd....dan is Nederland alleen maar een land waarvan je zekerheid hebt in inkomen elke maamd en dat is dan ook meteen de enige binding.

De culturen liggen te ver uit elkaar, de scheiding man en vrouw is groter dan hier in het Westen, wat meteen een ander leven inhoudt, andere wensen, andere zienswijzen...


Buiten dat ik het helemaal niet met u eens bent in de manier waarop u het stelt. U doet alsof elke Turk zo'n dubbele carrière/leven heeft. Dat is zeker niet juist.
Maar wat dan nog ??? Waarom mogen zij niet streven naar een beter leven. Wij hebben toch ook Indonesië gekoloniseerd en leefde op dezelfde 'dubbele' manier ? Dat is toch niet de kern van het probleem ?

"je perds jamais: Soit je gagne, soit J'apprends. [=Ik verlies nooit; Of ik win , of ik leer bij ] Capitaine Etienne Beudant
"Nageeflijkheid is geen houding, maar een geestesgesteldheid." Kadankovitch
"Se faire comprendre et laisser faire" [=leren begrijpen en z'n gang laten gaan] François Baucher

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:55

Kadankovitch schreef:
Maar wat dan nog ??? Waarom mogen zij niet streven naar een beter leven. Wij hebben toch ook Indonesië gekoloniseerd en leefde op dezelfde 'dubbele' manier ? Dat is toch niet de kern van het probleem ?

Ik vind dat altijd zo'n dooddoender ,hun mogen dit of dat want wij hebben Indonesie gekoloniseerd.
A was ik daar niet bij en zelfs mijn ouders niet en ik ben al aardig op leeftijd.
En B mijn moeder heeft wel gestreden voor vrouwen rechten en in mijn ogen en naar mijn gevoel worden die door de mensen die het islamitische geloof aan hangen met voeten getreden.
Ineens moeten er zwemuren voor enkel vrouwen zijn en moeten er vrouwlijke dokters zijn die alleen vrouwen mogen behandelen krijg je uren dat je de sporthal niet inmag als man zijnde want dan moeten moslimvrouwen sporten en dan nog niet gesproken over de hand die ik niet krijg omdat ze me zo waarderen >;)

Ipv van vooruit gaan we jaren terug,nu zou je ook nog ergens anders in de bus moeten gaan zitten.
Vreemdelingen zijn voor mij welkom,maar hun geloof moeten ze thuis laten waar dit ook mag zijn.

Kadankovitch
Berichten: 2019
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:46

beatje schreef:
Kadankovitch schreef:
Maar wat dan nog ??? Waarom mogen zij niet streven naar een beter leven. Wij hebben toch ook Indonesië gekoloniseerd en leefde op dezelfde 'dubbele' manier ? Dat is toch niet de kern van het probleem ?

Ik vind dat altijd zo'n dooddoender ,hun mogen dit of dat want wij hebben Indonesie gekoloniseerd.
A was ik daar niet bij en zelfs mijn ouders niet en ik ben al aardig op leeftijd.
En B mijn moeder heeft wel gestreden voor vrouwen rechten en in mijn ogen en naar mijn gevoel worden die door de mensen die het islamitische geloof aan hangen met voeten getreden.
Ineens moeten er zwemuren voor enkel vrouwen zijn en moeten er vrouwlijke dokters zijn die alleen vrouwen mogen behandelen krijg je uren dat je de sporthal niet inmag als man zijnde want dan moeten moslimvrouwen sporten en dan nog niet gesproken over de hand die ik niet krijg omdat ze me zo waarderen >;)

Ipv van vooruit gaan we jaren terug,nu zou je ook nog ergens anders in de bus moeten gaan zitten.
Vreemdelingen zijn voor mij welkom,maar hun geloof moeten ze thuis laten waar dit ook mag zijn.

Prachtig hoe u het een met het ander vermengt. Ik heb nog niets
beweerd van wat u nu stelt.

"je perds jamais: Soit je gagne, soit J'apprends. [=Ik verlies nooit; Of ik win , of ik leer bij ] Capitaine Etienne Beudant
"Nageeflijkheid is geen houding, maar een geestesgesteldheid." Kadankovitch
"Se faire comprendre et laisser faire" [=leren begrijpen en z'n gang laten gaan] François Baucher

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Islam-partij wil islamirische staat in Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:30

Wat heeft koloniseren er mee te maken en wat heeft indonesie er mee te maken?

Wat ik stel is dat Nederland niet het thuisland is, dat alles wat er in Turkije opgezet wordt, buiten het Nederlandse belastingstelsel gaat en elke Turk die het zich kan veroorloven zal het ook doen. Maar er wordt verwacht dat we hun een eigen plek in de samenleving geven, die losstaat van de plek die ze al hebben maar niet willen aannemen en dat onder het mom van discrimineren.....en dit omdat helaas hun geloof gedragingen dikteert die in strijdt zijn met de westerse normen, zoals bv hoe de vrijheid van de vrouw geregeld is.

Ik denk niet dat we blij hoeven te zijn met de Erdoganturk, de ottomaan, die wil niks met ons te maken hebben...dit is een land in 2en snijden

Nogmaals koloniseren?? ik snap werkelijk niet wat je daar mee bedoelt, worden we gekoloniseerd? Of je nu juist graag een ooit vorig bestaan naar het nu halen om andere bevolkingsgroepen een excuus te geven voor de eventuele oneerlijke handel die er werd gedreven, waar overigens de rijke indonesier grif aan mee deed en zich mogelijk nog wreder gedroeg naar eigen bevolking.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:50

Karl66 schreef:
Zo Indestal. heb je nog meer vooroordelen?

Vooroordelen??
Haha, ik denk dat de meesten die turken in zijn vrienden/kenissenkring heeft nu heel hard lacht.
Mijn vrienden/kenissen van Turkse komaf hebben allemaal een extra huis is Turkije. Gaan daar na hun pensioen ook allemaal weer heen.
Daar maken ze ook geen geheim van hoor. :')

Kadankovitch
Berichten: 2019
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Islam-partij wil islamirische staat in Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:39

Waarom zouden ze er een geheim van maken?

"je perds jamais: Soit je gagne, soit J'apprends. [=Ik verlies nooit; Of ik win , of ik leer bij ] Capitaine Etienne Beudant
"Nageeflijkheid is geen houding, maar een geestesgesteldheid." Kadankovitch
"Se faire comprendre et laisser faire" [=leren begrijpen en z'n gang laten gaan] François Baucher

ravellie

Berichten: 3071
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:41

Indestal schreef:
Een groot deel van de migranten is moslim, de Afrikaanse landen, Syriers, de meelifters met valse identiteit vanuit bv Marokko, Algerije die zich voordoen als Syrier wat niet altijd te controleren valt.

Veel Afrikaners kunnen zeer moeilijk mee komen en raken geisoleerd, gefrustreerd en teleurgesteld in de “nieuwe kansen” die ze niet hebben in Nederland en gehoor krijgen bij een radicale moskee of iman die juist de moslims zo op hun ego inspreekt dat ze worden onderdrukt door de westerling, heeft ondergronds een veborgen stroming. Een moslim is enorm trots en eervol op zijn moslim zijn. Kijk eens naar de toevloed in Duitsland. Niemand praat over een tijdsbestek van een jaar, maar zie eens wat er over 10 jaar gebeurd.

Onze Erdogan, wat roept hij als Ottomaan zijn west europese turken aan? Om maar vooral als Turk en goed moslim op hoge posities te komen....maar wel als doel om macht te krijgen tegen het westerse model in. Onze geweldige Denk is ook niet Nederlanderminnend, maar de mens die zich verantwoordelijk voelt voor gelijkheid, vereenzelvigd zich met het Denkgoed, maar onderschat dat zij als het gaat spannen niet mee mogen doen....zoals Sylvana zelf heeft gezegd dat ze er uit is gegaan omdat Denk alleen met hun eigen groep, de moslims, de Turken bezig is...

Moslims en christenen gaat gewoon niet....elke dag weer komt het in het mooie boek voor...je als moslim te onderscheiden als beter mens van de ander...uiteindelijk zijn wij haram!


Goed onder woorden gebracht.
Helemaal mee eens.

Karl66

Berichten: 29726
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:46

Indestal schreef:
Wat heeft koloniseren er mee te maken en wat heeft indonesie er mee te maken?

Wat ik stel is dat Nederland niet het thuisland is, dat alles wat er in Turkije opgezet wordt, buiten het Nederlandse belastingstelsel gaat en elke Turk die het zich kan veroorloven zal het ook doen. Maar er wordt verwacht dat we hun een eigen plek in de samenleving geven, die losstaat van de plek die ze al hebben maar niet willen aannemen en dat onder het mom van discrimineren.....en dit omdat helaas hun geloof gedragingen dikteert die in strijdt zijn met de westerse normen, zoals bv hoe de vrijheid van de vrouw geregeld is.

Ik denk niet dat we blij hoeven te zijn met de Erdoganturk, de ottomaan, die wil niks met ons te maken hebben...dit is een land in 2en snijden

Nogmaals koloniseren?? ik snap werkelijk niet wat je daar mee bedoelt, worden we gekoloniseerd? Of je nu juist graag een ooit vorig bestaan naar het nu halen om andere bevolkingsgroepen een excuus te geven voor de eventuele oneerlijke handel die er werd gedreven, waar overigens de rijke indonesier grif aan mee deed en zich mogelijk nog wreder gedroeg naar eigen bevolking.


Dus jij vindt dat bedrijven als Shell, Philips of Unilever vanaf nu ook alleen nog maar in Nederland mogen produceren?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:56

Karl66 schreef:
Indestal schreef:
Wat heeft koloniseren er mee te maken en wat heeft indonesie er mee te maken?

Wat ik stel is dat Nederland niet het thuisland is, dat alles wat er in Turkije opgezet wordt, buiten het Nederlandse belastingstelsel gaat en elke Turk die het zich kan veroorloven zal het ook doen. Maar er wordt verwacht dat we hun een eigen plek in de samenleving geven, die losstaat van de plek die ze al hebben maar niet willen aannemen en dat onder het mom van discrimineren.....en dit omdat helaas hun geloof gedragingen dikteert die in strijdt zijn met de westerse normen, zoals bv hoe de vrijheid van de vrouw geregeld is.

Ik denk niet dat we blij hoeven te zijn met de Erdoganturk, de ottomaan, die wil niks met ons te maken hebben...dit is een land in 2en snijden

Nogmaals koloniseren?? ik snap werkelijk niet wat je daar mee bedoelt, worden we gekoloniseerd? Of je nu juist graag een ooit vorig bestaan naar het nu halen om andere bevolkingsgroepen een excuus te geven voor de eventuele oneerlijke handel die er werd gedreven, waar overigens de rijke indonesier grif aan mee deed en zich mogelijk nog wreder gedroeg naar eigen bevolking.


Dus jij vindt dat bedrijven als Shell, Philips of Unilever vanaf nu ook alleen nog maar in Nederland mogen produceren?

Zijn jullie nog op elkaar aan het reageren of ontbreekt daadwerkelijk ieder verband tussen jullie beider posts?

Schoentje, kerstmuts en [o]

Kadankovitch
Berichten: 2019
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:20

Karl66 schreef:
Indestal schreef:
Wat heeft koloniseren er mee te maken en wat heeft indonesie er mee te maken?

Wat ik stel is dat Nederland niet het thuisland is, dat alles wat er in Turkije opgezet wordt, buiten het Nederlandse belastingstelsel gaat en elke Turk die het zich kan veroorloven zal het ook doen. Maar er wordt verwacht dat we hun een eigen plek in de samenleving geven, die losstaat van de plek die ze al hebben maar niet willen aannemen en dat onder het mom van discrimineren.....en dit omdat helaas hun geloof gedragingen dikteert die in strijdt zijn met de westerse normen, zoals bv hoe de vrijheid van de vrouw geregeld is.

Ik denk niet dat we blij hoeven te zijn met de Erdoganturk, de ottomaan, die wil niks met ons te maken hebben...dit is een land in 2en snijden

Nogmaals koloniseren?? ik snap werkelijk niet wat je daar mee bedoelt, worden we gekoloniseerd? Of je nu juist graag een ooit vorig bestaan naar het nu halen om andere bevolkingsgroepen een excuus te geven voor de eventuele oneerlijke handel die er werd gedreven, waar overigens de rijke indonesier grif aan mee deed en zich mogelijk nog wreder gedroeg naar eigen bevolking.


Dus jij vindt dat bedrijven als Shell, Philips of Unilever vanaf nu ook alleen nog maar in Nederland mogen produceren?

Dat is een raak punt.

"je perds jamais: Soit je gagne, soit J'apprends. [=Ik verlies nooit; Of ik win , of ik leer bij ] Capitaine Etienne Beudant
"Nageeflijkheid is geen houding, maar een geestesgesteldheid." Kadankovitch
"Se faire comprendre et laisser faire" [=leren begrijpen en z'n gang laten gaan] François Baucher

Electra63

Berichten: 17816
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:01

Sunnda schreef:
Karl66 schreef:
Zo Indestal. heb je nog meer vooroordelen?

Vooroordelen??
Haha, ik denk dat de meesten die turken in zijn vrienden/kenissenkring heeft nu heel hard lacht.
Mijn vrienden/kenissen van Turkse komaf hebben allemaal een extra huis is Turkije. Gaan daar na hun pensioen ook allemaal weer heen.
Daar maken ze ook geen geheim van hoor. :')


En zoals er Nederlanders zijn, die een huis/appartement in Frankrijk, Spanje, Portugal of zelfs in Zuid-Afrika hebben voor vakantie en/of oude dag ;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Casca, djodjodjo, Esmee_RS, fierefluiter, Gee, Geralda1994, Gigixponys, GoogleAdsense, Hiraeth, jitskenienke, maava, MariskaFally, nick_en_ik, ttranch, Winged, Yavanna en 60 bezoekers