Brief over dienstplicht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Brief over dienstplicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-18 15:04

Ik wist even niet goed waar ik dit topic moest plaatsen, sorry als het verkeerd staat.

Mijn broertje van 17 heeft zojuist een brief gehad van het ministerie van defensie dat hij mocht er iets gebeuren in dienstplicht moet. Dit geldt voor jongens van 17-19 jaar als verplicht. Hij heeft zelfs al een registratienummer erbij gekregen..

Ik was benieuwd of er meer mensen zijn die een kind/broertje/neefje hebben van dezelfde leeftijd die ook zo’n brief hebben ontvangen?

Mn moeder was direct helemaal in paniek, en ik vind het zelf ook best bijzonder.

Ik hoor het graag!

Groetjes Savannah :)
Laatst bijgewerkt door SavannahNx op 04-05-18 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier


SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Brief over dienstplicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-18 15:07

Oh hahaha wat stom van mij! Ik heb verder geen broertjes of jongere familieleden dus ik dacht dat dit iets nieuws was.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier


SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Brief over dienstplicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-18 15:08

Dan kan ik nu ook even mn moeder geruststellen :+

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-18 15:15

Ah zo! Mn broertje is eigenlijk dit jaar pas 17 geworden en pas maart volgend jaar 18.

Thanks allemaal haha :)

Ik word over 2 dagen 19 en ook nog nooit een brief ontvangen.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-18 16:31

uryanne schreef:
Ik heb in het verleden ook die brief gehad.
Dienstplicht bestaat nog steeds. Is echter opgeschort.
Bij mij stond/ staat er in (weet niet zeker of dat nog zo is bij de huidige 17 jarigen);
wanneer je in dienst bent geweest kun je tot 45 jaar worden opgeroepen wanneer nodig.
wanneer je niet in dienst bent geweest kun je tot 35 jaar worden opgeroepen wanneer nodig.


Ja klopt. Dit stond er inderdaad ook in.

Gelukkig een beetje opheldering via deze weg. Wel bijzonder want ik heb er echt nog nooit van gehoord en dacht ook dat het te maken had met de opleiding die mijn broertje gevolgd had (VEVA). Maar niet dus. Gelukkig maar :)

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Brief over dienstplicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-18 16:34

Hij heeft hem niet afgemaakt haha, maar ik dacht misschien omdat ie daar ingeschreven stond dat ze zo de link legde.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-18 18:12

oomens schreef:
friendly schreef:
Ik wist niet eens dat dit nog bestond joh. Hoewel er vast mensen zijn die ons willen verdedigen in oorlogstijd (indien nodig) geldt dit niet voor iedereen. Hoezo het dan wel iedereen verplichten? Nu is er dan wel of geen opkomstplicht maar hierdoor zou ik toch sterk overwegen om het krijgen van kinderen niet eens te proberen. Zou het mijn kinderen niet aan willen doen dat de mogelijkheid bestaat dat zij (ook als zij dit niet willen) met een geweer rond MOETEN lopen om ons te verdedigen. Ikzelf moet er al niet eens aan denken. Zou zelfs durven te stellen dat ik liever in de gevangenis ga zitten dan dat ik ons land moet verdedigen. Sommige mensen zijn daar gewoon niet geschikt voor. Dan kunnen ze beter hun energie steken in het opleiden van de mensen die het wél willen.

Ik vind het omgekeerd dan weer vreemd dat in een situatie waarin we van mensen verwachten dat ze hun leven geven voor ons allemaal, een 'mweh, geen zin in' genoeg is om de dans te ontspringen.


Ik zou er ook niet erg veel zin in hebben om mijn leven te geven voor mijn land hoor :=

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-18 18:21

oomens schreef:
SavannahNx schreef:
Ik zou er ook niet erg veel zin in hebben om mijn leven te geven voor mijn land hoor :=

Dat hebben de meeste mensen niet. De overgrote meerderheid van de gesneuvelden in welke oorlog dan ook was liever geen gesneuvelde in een oorlog geworden.
Maar dankzij degenen die dat offer, verplicht of vrijwillig, toch gebracht hebben, en uiteraard ook dankzij degenen die hun plicht gedaan hebben en dat wel overleefden, zitten wij hier nu niet in het Duits te typen.


Dat is helemaal waar! Maar ergens vind ik dat je mensen niet kan verplichten om hun leven op het spel te zetten voor een land en inwoners.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-18 19:13

Gowlan schreef:
Oh wat bijzonder, ik volg even!

& TS, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! :)


Dankjewel! :)

Wat een commotie allemaal rond mn topic haha. Ik heb er zelf totaal geen verstand van allemaal, dus ik lees mee maar heb even geen verder commentaar.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eliine, F_inley, Lestrange01, Misslev, MissMarije, Sasqiua, Sterrendief en 60 bezoekers