Islam-partij wil islamirische staat in Belgie.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

ravellie

Berichten: 3071
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:29

Het is nu meer dat dat land tonnen pompt in het moskee netwerk in Nederland.
Waar het salafisme ieder jaar toeneemt.
Die lui moeten zich soms toch rot lachen hoe makkelijk ze in Nederland zaken voor elkaar krijgen >;)


Popstra
Berichten: 13711
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Islam-partij wil islamirische staat in Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:48

Dood eng eigenlijk.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:55

Geen nieuws is het toch dat er miljoenen gepompt worden in de moskeeen vanuit saoedi arabie? En dat hierdoor het salafisme door de strot geduwd wordt?

Wij als buitenstaander hebben geen idee.....en dat is ook de bedoeling.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Islam-partij wil islamirische staat in Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:01

Maar nog steeds geen voorbeeld van die kleine zaken die erdoor gedrukt worden door de islamitische partijen. Ravellie?


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:17

Blue_Eyes schreef:
Maar nog steeds geen voorbeeld van die kleine zaken die erdoor gedrukt worden door de islamitische partijen. Ravellie?


Hier ben ik ook wel benieuwd naar. :o

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:36

Indestal schreef:
Geen nieuws is het toch dat er miljoenen gepompt worden in de moskeeen vanuit saoedi arabie? En dat hierdoor het salafisme door de strot geduwd wordt?

Wij als buitenstaander hebben geen idee.....en dat is ook de bedoeling.


Door de strot geduwd? Hoe dan? Ik voel me in mijn leven op geen enkele manier beperkt of beïnvloed door het salafisme in ieder geval.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Islam-partij wil islamirische staat in Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:13

De moskeeen dus wel, zij moeten salafistische imams toelaten...heb je het gisteren gezien?

ravellie

Berichten: 3071
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:13

Qerty schreef:
Indestal schreef:
Geen nieuws is het toch dat er miljoenen gepompt worden in de moskeeen vanuit saoedi arabie? En dat hierdoor het salafisme door de strot geduwd wordt?

Wij als buitenstaander hebben geen idee.....en dat is ook de bedoeling.


Door de strot geduwd? Hoe dan? Ik voel me in mijn leven op geen enkele manier beperkt of beïnvloed door het salafisme in ieder geval.


Nog niet, dat komt nog wel.
Gezien er nog niet hard wordt ingegrepen in NL
En een gevaarlijke ideologie heel rustig zn gang kan gaan en groeiende is.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:19

Qerty schreef:
Indestal schreef:
Geen nieuws is het toch dat er miljoenen gepompt worden in de moskeeen vanuit saoedi arabie? En dat hierdoor het salafisme door de strot geduwd wordt?

Wij als buitenstaander hebben geen idee.....en dat is ook de bedoeling.


Door de strot geduwd? Hoe dan? Ik voel me in mijn leven op geen enkele manier beperkt of beïnvloed door het salafisme in ieder geval.

Je denkt toch niet dat ze die geldstromen deze kant op sturen als een aardigheidje toch?
Dat je vandaag nog niets merkt, wil niet zeggen dat er niets is.

ravellie

Berichten: 3071
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:20

Vooruitziende blik in 1978 :x

Verbrugh van de GPV in 1978 al de Tweede Kamer toen werd gedebatteerd over het kiesrecht van niet-Nederlandse ingezetenen: “Gezien de achtergrond van de islamitsiche wet, die sterke openbare consequenties heeft, is het geenszins uitgesloten dat deze groep waar mogelijk tot eigen partijvorming overgaat.”

Verbrugh stelde dat het geen fantasie is “als we veronderstellen dat we over een aantal jaren in sommige gemeenteraden een belangrijke moslimfractie aan zullen treffen en wie weet in de toekomst nog wel eens een moefti als wethouder. Belangrijker dan dit soort voorspellingen is evenwel het feit dat deze mensen hun geestelijk-wettelijk vaderland niet hier hebben, maar elders. Zij zullen door hun visie een vreemd lichaam in onze politiek worden en dat ook blijven.“

Karl66

Berichten: 29733
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Islam-partij wil islamirische staat in Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:27

Tja, er zal ook vast wel eens een predikant wethouder zijn geweest. Maar wat is op dit moment eigenlijk het percentage moslims en wat is de verwachting dat het aantal in pak hem beet 2050 is?

Zolang het aantal moslims een stuk minder is dan het aantal Wilders-stemmers zal het gevaar van de islamisering van Nederland nog wel mee vallen. Dat wil niet zeggen dat een nieuwe verzuiling wenselijk is, maar overdrijven dat Nederland op het punt staat in een kalifaat te veranderen is weer het andere overdreven uiterste.

ravellie

Berichten: 3071
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:28

Juist, kan mij zo storen aan mensen die roepen dat ze niets merken.
In Europa kan je als Jood niet meer normaal over straat (althans, niet als je een keppeltje draagt)

Er is een oproep gedaan om lawaai te maken op 4 Mei met als basis: dat het racisme is als er geen andere bevolkingsgroepen ( moslims) herdacht worden, maar er maar 1 groep herdacht gaat worden.
Niet te geloven.
Moet je mijn oma horen, is toch niet te bevatten dat iemand zoiets überhaupt in z'n kop durft te halen?.
(En ja, natuurlijk reageert nu al het extreme op deze oproep).

Salafisme is toegenomen en in steeds meer moskeeën wordt er door sprekers uit deze stroming gesproken,

Hopen maar dat de juiste mensen in Den Haag wakker worden.
Kan er niets aan veranderen, kan mij er wel druk over maken :o
Laatst bijgewerkt door ravellie op 24-04-18 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:28

Ravellie: dus in 40 (!!) jaar is er een nu een partij gevormd van 3 van de 150 zetels, en dan vind jij dat de voorspelling is uitgekomen? Als dat de snelheid van het drama is, dan maak ik me niet zo'n zorgen zeg maar. (En omdat het aantal moslims rond de 6 of 7% zit, zie ik ook niet echt hoe dat veel groter wordt trouwens. Wat denk je dat ze met die 3 zetels nou helemaal gaan doen?)

Overigens, ook nu: de christelijke partijen stemden tegen een motie om geweld richting lgbti aan te pakken. Die vinden geweld richting homo's blijkbaar niet zo'n probleem ofzo? Ze willen er in elk geval niets mee doen. Dus eh... om eens een mooie christelijke uitspraak aan te halen: "En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet?"

(Denk stemde overigens voor.)

ravellie

Berichten: 3071
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:29

kalifaat is wel weer het andere uiterste.
Maar vind de aanpak ( welke aanpak :') ) nou niet echt steekhoudend in Nederland.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Islam-partij wil islamirische staat in Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:34

Heb je je eigenlijk wel eens verdiept in welke aanpak er zoal is in Nederland, Ravellie? Of welke aanpak goed werkt?

ravellie

Berichten: 3071
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:07

Yep, ik volg een en ander.
Snap ook best dat het lastig is.
En juist daarom :( .

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Islam-partij wil islamirische staat in Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:24

En nog immer geen enkel voorbeeld... Sterker, Ravellie, je lijkt die vraag stelselmatig te negeren.

De oproep om lawaai te maken op de Dam op 4 mei vind ik ook niet netjes, maar is ook niet iets nieuws. Deze groepering probeerde dat in 2015 ook al eens. Het gaat hierom overigens om mensen uit een bevolkingsgroep die al tientallen jaren in Nederland aanwezig is en heeft bijzonder weinig te maken met de islam.


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

ravellie

Berichten: 3071
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:41

Volgens mij werd juist opgeroepen tot geluid maken omdat vermoorde moslims niet herdacht worden

Voorbeelden genoeg lijkt mij

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Islam-partij wil islamirische staat in Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:44

Je hebt geen miljoenen moslims nodig om iets te doen, en over de grnezen samen zijn er wel miljoenen.

Tijdens de voorbode van Hitler dacht men ook dat er niets zou gebeuren. Wir haben es nicht gewust.

Salafisten roepen op tot zelfmoordcommando’s en steun voor IS en andere terroristische organisaties...de ouders worden door valse uitleg van het geloof opgeroepen om hun kinderen martelaar van het geloof te laten worden...de democratie te verachten, zelfs de gelijkheid vrouw-man wordt de kop in gedrukt.

Dit willen wij? De ouders die in die moskee komen, brengen dit gedachtengoed mee naar huis en indoctrineren hun kinderen..

Ik heb onlangs in een werkkring gezeten waarbij het opleidingsnivo lagere school, leao is, 90% was buitenlander met weinig kennis Nederlandse taal waarvan de meerderheid uit moslimslanden komt....dit was niet fijn voor Nederlandse vrouwen en ik ben ook blij daar weg te zijn....lekker simpel geldje verdienen, daar ben ik van terug gekomen....de haat en afkeer was akelig..dubbel zo hard moeten werken met veel commentaar elke dag weer en je collega’s meermalen rondhangen, zitten...in de pauzes meermalen poutin in stiekeme franse gesprekken...

Samenleven en respect raakt steeds verder weg...mijn chef was overigens ook moslim, louter tegenwerking gehad....dus spreek niet over onze onverdraagzaamheid tov de ander...is vise versa, maar voor mij nooit meer.

Een moslim wil maar 1 ding....de hele wereld 1 geloof en dat is moslimgeloof en wij staan in de weg. Wij zijn nl de vijand en niet omgekeerd...

Maar ja de olie he! Alles voor de olie, anders stort Europa in....nog een paar decennia en is alles zonder fossiele brandstoffen, eens zien wat er dan gaat gebeuren...

Maar dan discrimineer je he? Deze mensen doen dat nooit.....

Karl66

Berichten: 29733
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:48

@ravellie, "Geen 4 mei voor mij" is toch geen moslim initiatief? Dat komt uit de inclusiviteits-beweging, die vindt dat 4 mei een witte herdenking is. Dat is kleur gerelateerd en niet geloofsgerelateerd.

En Indestal, ja je hebt gelijk, als je één groep over één kam scheert en mensen niet meer als individuen behandelt, dan discrimineer je. Dat klopt...

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Islam-partij wil islamirische staat in Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:53

Precies en dat heb ik dus aan den lijve meegemaakt...blij dat we het eens zijn!

Popstra
Berichten: 13711
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Islam-partij wil islamirische staat in Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 10:09

Vind het iig niet normaal dat in Nederland gezegd word dat je als vrouw zou moeten knielen voor de man.
Van mij mag er een verbod op die achterlijke imams.

Nogmaals, als ze zo nodig zo willen leven moeten ze lekker in Arabië én omstreken gaan wonen. Ons lekker met rust laten

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 10:27

ravellie schreef:
Yep, ik volg een en ander.


Wat dan? Je hebt allemaal van die volstrekt oncontroleerbare gemeenplaatsen, maar je wordt nergens concreet. Je kunt niets noemen van wetten die doorgevoerd zijn, je kunt niets concreets noemen qua cijfers, je noemt ook niets concreets van wat je weet over de aanpak.

Onderbouw het eens?

ravellie

Berichten: 3071
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:00

Karl66 schreef:
@ravellie, "Geen 4 mei voor mij" is toch geen moslim initiatief? Dat komt uit de inclusiviteits-beweging, die vindt dat 4 mei een witte herdenking is. Dat is kleur gerelateerd en niet geloofsgerelateerd.

En Indestal, ja je hebt gelijk, als je één groep over één kam scheert en mensen niet meer als individuen behandelt, dan discrimineer je. Dat klopt...


Klopt, maar ze stellen wel als voorbeeld dat vermoorde moslims niet herdacht worden.

Hoe dan ook, bizar dat er nu ook al aan 4 Mei wordt getrokken.

ravellie

Berichten: 3071
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:02

Shadow0 schreef:
ravellie schreef:
Yep, ik volg een en ander.


Wat dan? Je hebt allemaal van die volstrekt oncontroleerbare gemeenplaatsen, maar je wordt nergens concreet. Je kunt niets noemen van wetten die doorgevoerd zijn, je kunt niets concreets noemen qua cijfers, je noemt ook niets concreets van wat je weet over de aanpak.

Onderbouw het eens?



Wat wil je nu dat ik doe?
Artikelen van de Elsevier kopieren? of landelijke nieuws berichten van NRC en Volkskrant?.
Of gewoon eens samen rondje Dordrecht en Zwijndrecht doen.
Of samen op de koffie bij Ebru of Machteld Zee?
Zie de praktijkvoorbeelden van Lieveli.

Kom jij eens met feiten dat het allemaal wel 'meevalt'.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 bezoekers