PVV ''dit is ISLAM' '

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:13

Ik snap uberhaupt niet waarom iedereen hier politiek nog serieus neemt, is toch allemaal corrupt.

Ja, wat PVV doet kan niet door de beugel, maar de statistieken liegen er niet om dat in bijvoorbeeld Amsterdam (waar ik woon) het percentage criminelen hier het grootst is met Marokkaanse afkomst. En zolang dat zo is, heeft Wilders een stem. Ikzelf stem niet meer omdat ik niet geloof in de 'zogenaamde' democratie die wij in NL hebben.

Over het geloof: elk geloof heeft zijn voordelen en nadelen en gaat puur op interpretatie. In de Islam staat dat een vrouw gerespecteerd en beschermd moet worden en in gezinnen die ik ken, extremistisch of niet, hebben de vrouwen echt wel wat te zeggen. Daarbij vinden veel vrouwen het prettig om 'geleid' te worden door hun man, zo is hun cultuur. Daar is niks mis mee. Wat er mis mee is, is dat iedereen zich in Nederland met elkaar bemoeit en mekaar niet met rust kan laten. Het feit dat wij zoveel culturen hebben in 1 land vind ik juist een teken van ruimdenkendheid en kracht, omdat er niet veel landen zijn van ons formaat die zoveel culturen bij elkaar heeft. Cultuur/religie is iets moois tot iedereen elkaar wat op wil leggen en dat is wat zowel de Islam als de PVV doet.

Wilders wil dat alle moslims integreren en moslims willen dat iedereen zich gewoon een beetje aanpast. (even heel globaal dan)


Electra63

Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:19

ravellie schreef:
Immigratiegedoe lijkt mij toch wel een puntje :')


Welk immigratiegedoe? Wat is dan het puntje?

Foaly

Berichten: 4761
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:38

Toothless schreef:
Wilders wil dat alle moslims integreren en moslims willen dat iedereen zich gewoon een beetje aanpast. (even heel globaal dan)


Als Wilders dat werkelijk wilde, had hij niet zo'n moeite gehad met de huidige kamervoorzitter...

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:09

Foaly schreef:
Toothless schreef:
Wilders wil dat alle moslims integreren en moslims willen dat iedereen zich gewoon een beetje aanpast. (even heel globaal dan)


Als Wilders dat werkelijk wilde, had hij niet zo'n moeite gehad met de huidige kamervoorzitter...

En dat doet ie door middel van een islam haatfilmpje :j Super effectief

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:57

Citaat:
Ik snap uberhaupt niet waarom iedereen hier politiek nog serieus neemt, is toch allemaal corrupt.

Ja, wat PVV doet kan niet door de beugel, maar de statistieken liegen er niet om dat in bijvoorbeeld Amsterdam (waar ik woon) het percentage criminelen hier het grootst is met Marokkaanse afkomst. En zolang dat zo is, heeft Wilders een stem. Ikzelf stem niet meer omdat ik niet geloof in de 'zogenaamde' democratie die wij in NL hebben.

Over het geloof: elk geloof heeft zijn voordelen en nadelen en gaat puur op interpretatie. In de Islam staat dat een vrouw gerespecteerd en beschermd moet worden en in gezinnen die ik ken, extremistisch of niet, hebben de vrouwen echt wel wat te zeggen. Daarbij vinden veel vrouwen het prettig om 'geleid' te worden door hun man, zo is hun cultuur. Daar is niks mis mee. Wat er mis mee is, is dat iedereen zich in Nederland met elkaar bemoeit en mekaar niet met rust kan laten. Het feit dat wij zoveel culturen hebben in 1 land vind ik juist een teken van ruimdenkendheid en kracht, omdat er niet veel landen zijn van ons formaat die zoveel culturen bij elkaar heeft. Cultuur/religie is iets moois tot iedereen elkaar wat op wil leggen en dat is wat zowel de Islam als de PVV doet.

Wilders wil dat alle moslims integreren en moslims willen dat iedereen zich gewoon een beetje aanpast. (even heel globaal dan)


Wat een merkwaardige post vol tegenstrijdigheden. Echt, ik kan er geen touw aan vastknopen.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:59

Er zijn onderzoeken die aantonen dat gekleurde mensen vaker aangehouden worden, sneller gearresteerd worden en dan hogere straffen krijgen. Dus ja dan kom je vanzelf op hogere criminaliteitscijfers.
En zelfs al is het echt waar, ik zou ook crimineel worden als ik structureel gediscrimineerd wordt en er politieke partijen bestaan die erop gericht zijn om mij het land uit te werken :+

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:55

Magrathea schreef:
Er zijn onderzoeken die aantonen dat gekleurde mensen vaker aangehouden worden, sneller gearresteerd worden en dan hogere straffen krijgen. Dus ja dan kom je vanzelf op hogere criminaliteitscijfers.
En zelfs al is het echt waar, ik zou ook crimineel worden als ik structureel gediscrimineerd wordt en er politieke partijen bestaan die erop gericht zijn om mij het land uit te werken :+


Tja, of je denkt: hey ik ga dat beeld veranderen, zoals een islamitisch meisje dat ik ken dat denkt die nu advocatuur studeert, dat helemaal zelf betaald omdat haar moeder moet leven van bijstand. Zo ken ik nog wel meer 'allochtonen' die juist dat beeld willen veranderen en zich schamen voor hun eigen volk. Nederlanders idem trouwens

Shadow0

Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:05

Wat mij betreft mag de studiefinanciering weer terug :j
Helemaal prima dat iemand advocaat wordt +:)+ Maar als het nodig is om de vooroordelen van anderen om te buigen, dan leggen we de verantwoordelijkheid toch een beetje verkeerd. Mensen die anderen discrimineren doen dat gewoon zelf, dat is hun eigen verantwoordelijkheid. Iemand moet advocaat worden omdat dat een interessant vak is, niet om iets goed te maken of te bewijzen.

Janneke2

Berichten: 22645
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:44

Toothless schreef:
Ik snap uberhaupt niet waarom iedereen hier politiek nog serieus neemt, is toch allemaal corrupt.

Dat is een dubbele beschuldiging.
'Dat ik de politiek nog serieus neem' laat ik passeren - maar 'het is allemaal corrupt niet.

Wat is je bron...?

Man en paard graag!
Wie is er, behalve Jos van R., nog meer omgekocht?
Waarover...?
Door wie...?

En ben je al bij de politie geweest, of geloof je daar ook al niet meer in...?

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:05

Toothless schreef:
Magrathea schreef:
Er zijn onderzoeken die aantonen dat gekleurde mensen vaker aangehouden worden, sneller gearresteerd worden en dan hogere straffen krijgen. Dus ja dan kom je vanzelf op hogere criminaliteitscijfers.
En zelfs al is het echt waar, ik zou ook crimineel worden als ik structureel gediscrimineerd wordt en er politieke partijen bestaan die erop gericht zijn om mij het land uit te werken :+


Tja, of je denkt: hey ik ga dat beeld veranderen, zoals een islamitisch meisje dat ik ken dat denkt die nu advocatuur studeert, dat helemaal zelf betaald omdat haar moeder moet leven van bijstand. Zo ken ik nog wel meer 'allochtonen' die juist dat beeld willen veranderen en zich schamen voor hun eigen volk. Nederlanders idem trouwens

Tja, of wij denken "goh, er zijn criminelen en er zijn nette mensen die advocatuur studeren" (en natuurlijk een gebiedje daartussenin ;) ) zonder gelijk conclusies over hele bevolkingsgroepen te trekken. Dan hoeft dat meisje niet verplicht een goede studie te gaan doen omdat ze anders geen goed voorbeeld geeft.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:06

Magrathea schreef:
Er zijn onderzoeken die aantonen dat gekleurde mensen vaker aangehouden worden, sneller gearresteerd worden en dan hogere straffen krijgen. Dus ja dan kom je vanzelf op hogere criminaliteitscijfers.

Die conclusie trek je zelf, neem ik aan?

Want ik ken onderzoeken die dat inderdaad aantonen maar op geen enkele manier komen ze tot de conclusie dat het de doorslaggevende verklaring voor de hogere criminaliteitscijfers is.

Janneke2

Berichten: 22645
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 12:36

...nooit gehoord van witte boorden criminaliteit?

In geld uitgedrukt gaat het doorgaans over forse bedragen (belasting ontduiking, panamapapers - miljarden)
en de straffen zijn minimaal.

(Accoord, er zijn vaak ook een x aantal "#%&¥€₩¥$@"juristen die medewerking hebben verleend, zodat de pakkans klein is, etc etc. Deze paasei juristen zijn gewoon handlangers en leden van een criminele organisatie - maar ze zien er zo keurig ui)

Moraal van het verhaal: 'wie een hond wil slaan, vindt al gauw een stok'.
Wie de gekleurde medemens een hak wil zetten dmv criminaliteitsstatistieken 'vindt die stok vast wel'.

In totale sommen gelds is het een peuleschilletje vergeleken met de gewiekste zakenmannen....

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 12:53

De verdeeldheid onder de inwoners van ons landje is nog nooit zo groot geweest, ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet.
En het erge is wel dat alle politieke partijen er aan mee doen!
Elkaar afzeiken, uitlachen, bashen....
De enkele keer dat ik een debat op de tv zie erger ik me dood....Het gros van de politici zit op zijn haar mobiele telefoon te koekeloeren terwijl er iemand aan het spreken is en als er gelachen wordt lachen ze als op commando mee..
Net een stelletje trekpoppen. En dat moet dan ons land besturen.....

*leer van gisteren- droom van morgen-leef vandaag*

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 12:55

Janneke2 schreef:
Dat is een dubbele beschuldiging.
'Dat ik de politiek nog serieus neem' laat ik passeren - maar 'het is allemaal corrupt niet.

Wat is je bron...?

Man en paard graag!
Wie is er, behalve Jos van R., nog meer omgekocht?
Waarover...?
Door wie...?

En ben je al bij de politie geweest, of geloof je daar ook al niet meer in...?

Corruptie in de zin van direct grote sommen geld aannemen/aanbieden zal inderdaad meer iets zijn wat in de lokale politiek speelt, zoals daar ook (vooral in het zuiden) de bedreiging en inmenging door (drugs)criminelen een grotere rol speelt.

Op landelijk niveau zal het eerder gaan om materiële schenkingen, zoals penthouses die zomaar aan fractievoorzitters gegeven worden door diplomaten uit landen waarmee we op dat moment toevallig een belangrijk verdrag moeten sluiten. Dat kan natuurlijk stom toeval zijn, maar het kan ook heel goed een poging zijn om iemands stemgedrag te beïnvloeden, of om hem later chantabel te maken of na openbaarmaking te laten terugtreden.
Is dat corruptie? Of is dat slechts ongewenste belangenverstrengeling?

En wat denk je van de multinationals waar oud-ministers altijd binnen no time na hun ministerschap een belangrijke functie hebben? Zou daar vooraf nooit over gesproken of naar gehint zijn? Zou het vooruitzicht op één of meer topcommissariaten niet op zijn minst een heel handige ingang zijn tot een bewindspersoon die 'gewone' lobbygroepen niet tot hun beschikking hebben?
Corruptie? Beïnvloeding? Belangenverstrengeling? Wenselijk? Zeg het maar.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 13:50

Janneke2 schreef:
In totale sommen gelds is het een peuleschilletje vergeleken met de gewiekste zakenmannen....

Wat een vreemde manier om naar criminaliteit te kijken.

Ik maak me vooral zorgen om levens verwoest door drugsgebruik, de impact op iemands gevoel van veiligheid na een inbraak, het leed dat de nabestaande ervaren na een moord, de verpaupering van een buurt door straatgeweld, de psychologische schade van sexueel geweld....

Maar je kan natuurlijk ook puur naar het geld kijken. Gelukkig zijn er verzekeringsmaatschappijen die een hoop van de directe schade dekken en zijn er instanties voor slachtofferhulp. In dat geval, puur naar de bedragen gekeken, is belastingonduiking inderdaad erger dan moord. En zijn internationale belastingjuristen die het niet nauw nemen met wet- en regelgeving erger dan de straatdealers die opponenten neersteken in een steegje en harddrugs verkopen aan jeugdigen in een parkje.

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 16:30

Janneke2 schreef:
Dat is een dubbele beschuldiging.
'Dat ik de politiek nog serieus neem' laat ik passeren - maar 'het is allemaal corrupt niet.

Wat is je bron...?

Man en paard graag!
Wie is er, behalve Jos van R., nog meer omgekocht?
Waarover...?
Door wie...?

En ben je al bij de politie geweest, of geloof je daar ook al niet meer in...?


Nee, politiek is corrupt omdat er in geen velden of wegen naar het volk in Nederland word geluisterd, behalve als er weer een verkiezing aankomt en alle mooie beloftes gedaan worden. Het feit dat meer dan 50% van Nederland nee stemde tegen de euro en het alsnog gebeurde is daar een voorbeeld van.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar Zwitserland, dat is een directe democratie, als daar voor een wetsvoorstel meer dan een x aantal handtekeningen word verzamelt moet er een referendum op gehouden worden en als 50% ja of nee stemt gebeurt dat, kijk maar weer naar de euro, meer dan 50% stemde nee en dat gebeurde niet. Zwitserland is een van de best welvarende landen van de wereld.

Daarbij heb ik 10 weken gespendeerd aan een project over de gemeenteraadsverkiezingen en ben ik erachter gekomen dat 9/10 beloftes (in Amsterdam) niet realiseerbaar zijn, allemaal roepen ze: Meer sociale huur, minder leegstand in het centrum, meer flexibiliteit in de horeca omtrent het rookbeleid, meer rechten voor particuliere prostitutie en verbetering van het gedoogbeleid omtrent wiet.

NIKS maar dan ook NIKS hiervan, is ooit doorgevoerd.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 16:36

Toothless, dat is maar net over “welk volk” je het hebt natuurlijk he... “het volk” is ontzettend verdeelt...
Ik ben bijv blij met de nieuwe donor wet, een hoop anderen zijn tegen. Ik ben voor de sleepwet, een hoop anderen tegen....

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 16:39

Toothless schreef:
Het feit dat meer dan 50% van Nederland nee stemde tegen de euro en het alsnog gebeurde is daar een voorbeeld van.

Hebben we in Nederland een referendum gehad over de euro dan? Dat zal dan geweest zijn voordat ik bewust met politiek bezig was. Ben je niet in de war met dat over de Europese grondwet? Die is er vervolgens na een 'nee' onder een andere naam (verdrag van Lissabon) gewoon toch gekomen.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 17:20

Askja schreef:
Citaat:
Ik snap uberhaupt niet waarom iedereen hier politiek nog serieus neemt, is toch allemaal corrupt.

Ja, wat PVV doet kan niet door de beugel, maar de statistieken liegen er niet om dat in bijvoorbeeld Amsterdam (waar ik woon) het percentage criminelen hier het grootst is met Marokkaanse afkomst. En zolang dat zo is, heeft Wilders een stem. Ikzelf stem niet meer omdat ik niet geloof in de 'zogenaamde' democratie die wij in NL hebben.

Over het geloof: elk geloof heeft zijn voordelen en nadelen en gaat puur op interpretatie. In de Islam staat dat een vrouw gerespecteerd en beschermd moet worden en in gezinnen die ik ken, extremistisch of niet, hebben de vrouwen echt wel wat te zeggen. Daarbij vinden veel vrouwen het prettig om 'geleid' te worden door hun man, zo is hun cultuur. Daar is niks mis mee. Wat er mis mee is, is dat iedereen zich in Nederland met elkaar bemoeit en mekaar niet met rust kan laten. Het feit dat wij zoveel culturen hebben in 1 land vind ik juist een teken van ruimdenkendheid en kracht, omdat er niet veel landen zijn van ons formaat die zoveel culturen bij elkaar heeft. Cultuur/religie is iets moois tot iedereen elkaar wat op wil leggen en dat is wat zowel de Islam als de PVV doet.

Wilders wil dat alle moslims integreren en moslims willen dat iedereen zich gewoon een beetje aanpast. (even heel globaal dan)


Wat een merkwaardige post vol tegenstrijdigheden. Echt, ik kan er geen touw aan vastknopen.


Eensch. Vreemde post.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 17:59

Toothless schreef:
Janneke2 schreef:
Dat is een dubbele beschuldiging.
'Dat ik de politiek nog serieus neem' laat ik passeren - maar 'het is allemaal corrupt niet.

Wat is je bron...?

Man en paard graag!
Wie is er, behalve Jos van R., nog meer omgekocht?
Waarover...?
Door wie...?

En ben je al bij de politie geweest, of geloof je daar ook al niet meer in...?


Nee, politiek is corrupt omdat er in geen velden of wegen naar het volk in Nederland word geluisterd, behalve als er weer een verkiezing aankomt en alle mooie beloftes gedaan worden. Het feit dat meer dan 50% van Nederland nee stemde tegen de euro en het alsnog gebeurde is daar een voorbeeld van.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar Zwitserland, dat is een directe democratie, als daar voor een wetsvoorstel meer dan een x aantal handtekeningen word verzamelt moet er een referendum op gehouden worden en als 50% ja of nee stemt gebeurt dat, kijk maar weer naar de euro, meer dan 50% stemde nee en dat gebeurde niet. Zwitserland is een van de best welvarende landen van de wereld.

Daarbij heb ik 10 weken gespendeerd aan een project over de gemeenteraadsverkiezingen en ben ik erachter gekomen dat 9/10 beloftes (in Amsterdam) niet realiseerbaar zijn, allemaal roepen ze: Meer sociale huur, minder leegstand in het centrum, meer flexibiliteit in de horeca omtrent het rookbeleid, meer rechten voor particuliere prostitutie en verbetering van het gedoogbeleid omtrent wiet.

NIKS maar dan ook NIKS hiervan, is ooit doorgevoerd.

Nederland doet het ook prima hoor. We zijn het 6e op de lijst van meest welvarende landen ter wereld en ook 6e van de gelukkigste landen. Zwitserland is respectievelijk 4e en 5e. Die doen het dus maar ietsje beter.

Ik snap dat geklaag nooit zo. Ik ben best blij en dankbaar dat ik hier woon, waar we het zo goed hebben. Er zijn heus groepen zijn die in de knel zitten en die het zwaar hebben, maar over het algemeen hebben de meeste Nederlanders het heel goed. We klagen gewoon graag.
http://www.prosperity.com/rankings
https://www.maxvandaag.nl/sessies/themas/media-cultuur/nederland-gelukkigste-landen/

Electra63

Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:04

Marie_Anne schreef:
Nederland doet het ook prima hoor. We zijn het 6e op de lijst van meest welvarende landen ter wereld en ook 6e van de gelukkigste landen. Zwitserland is respectievelijk 4e en 5e. Die doen het dus maar ietsje beter.

Ik snap dat geklaag nooit zo. Ik ben best blij en dankbaar dat ik hier woon, waar we het zo goed hebben. Er zijn heus groepen zijn die in de knel zitten en die het zwaar hebben, maar over het algemeen hebben de meeste Nederlanders het heel goed. We klagen gewoon graag.
http://www.prosperity.com/rankings
https://www.maxvandaag.nl/sessies/themas/media-cultuur/nederland-gelukkigste-landen/


Precies! Wij zijn een klagend, ontevreden volk ..... af en toe.


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:02

Toothless schreef:
Nee, politiek is corrupt omdat er in geen velden of wegen naar het volk in Nederland word geluisterd, behalve als er weer een verkiezing aankomt en alle mooie beloftes gedaan worden. Het feit dat meer dan 50% van Nederland nee stemde tegen de euro en het alsnog gebeurde is daar een voorbeeld van.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar Zwitserland, dat is een directe democratie, als daar voor een wetsvoorstel meer dan een x aantal handtekeningen word verzamelt moet er een referendum op gehouden worden en als 50% ja of nee stemt gebeurt dat, kijk maar weer naar de euro, meer dan 50% stemde nee en dat gebeurde niet. Zwitserland is een van de best welvarende landen van de wereld.

Daarbij heb ik 10 weken gespendeerd aan een project over de gemeenteraadsverkiezingen en ben ik erachter gekomen dat 9/10 beloftes (in Amsterdam) niet realiseerbaar zijn, allemaal roepen ze: Meer sociale huur, minder leegstand in het centrum, meer flexibiliteit in de horeca omtrent het rookbeleid, meer rechten voor particuliere prostitutie en verbetering van het gedoogbeleid omtrent wiet.

NIKS maar dan ook NIKS hiervan, is ooit doorgevoerd.

Misschien moet je dan eens naar andere partijen kijken :) Ik zit namelijk zelf bij een partij die de ene na de andere verkiezingsbelofte inlost.

Verder moet je ook niet vergeten dat 1 partij voor het verruimen van de horeca-openingstijden kan zijn (om maar iets te noemen) maar als alle anderen tegen zijn dan heeft die partij er een flinke dobber aan om de rest te overtuigen. Als het dan niet lukt is dat vervelend maar om daarmee nou te zeggen dat die ene partij zijn verkiezingsbeloften niet nakomt? Omdat de rest ertegen was? Dat is een logisch gevolg van democratie, blijkbaar wil de meerderheid het niet.

In je onderzoek, heb je toen ook gekeken naar welke onderwerpen geagendeerd zijn, dus waar over gesproken is in de raad? Of alleen naar wat erdoor is gekomen? En wat zijn daar de exacte cijfers van, want vergeef me maar 9 van de 10 klinkt wat willekeurig. En is er nog verschil tussen partijen? (Daar zou je namelijk ook naar kunnen kijken, iemand kan goeie ideeën hebben maar als ze weinig overtuigingskracht hebben schiet je er weinig mee op).

Edit: en wat Zwitserland betreft, volgens mij werd dat eerder hier aangehaald (of misschien was het in een ander topic): daar leest men zich veel beter in in dergelijke onderwerpen. Hier gebeurt dat niet, kijk maar naar de afgelopen twee referenda, wat ik daar niet voor argumenten langs heb horen komen... In Zwitserland stemmen alleen de mensen die een zorgvuldig afgewogen mening hebben gevormd, de rest blijft thuis. Dat zie ik hier nog niet zo snel gebeuren. Wij kiezen volksvertegenwoordigers die dit voor ons doen.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Janneke2

Berichten: 22645
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:00

Toothless schreef:
Janneke2 schreef:
Dat is een dubbele beschuldiging.
'Dat ik de politiek nog serieus neem' laat ik passeren - maar 'het is allemaal corrupt niet.

Wat is je bron...?

Man en paard graag!
Wie is er, behalve Jos van R., nog meer omgekocht?
Waarover...?
Door wie...?

En ben je al bij de politie geweest, of geloof je daar ook al niet meer in...?


Nee, politiek is corrupt omdat er in geen velden of wegen naar het volk in Nederland word geluisterd, behalve als er weer een verkiezing aankomt en alle mooie beloftes gedaan worden.

....als dit waar is, dan is het niet netjes.
Idealiter heeft een democratie een zelfreinigend vermogen: Hagenaars die liever op De Mos stemmen 'want hij doet echt iets voor de mensen' dan de pvv 'want die goser blijft alleen maar roepen'. (En als het nieuwtje er af is, zal het verder wel...)
Citaat:
Het feit dat meer dan 50% van Nederland nee stemde tegen de euro en het alsnog gebeurde is daar een voorbeeld van.

...over de euro is geen referendum geweest.
Citaat:
Als je bijvoorbeeld kijkt naar Zwitserland, dat is een directe democratie

Nounou - Zwitserland heeft een eerbiedwaardig parlement, hoor.
Hun procedure rond referenda is anders (en ouder en beter).
Citaat:
Daarbij heb ik 10 weken gespendeerd aan een project over de gemeenteraadsverkiezingen en ben ik erachter gekomen dat 9/10 beloftes (in Amsterdam) niet realiseerbaar zijn

...ehm - binnen 10 weken weet jij of een bepaald idee van een partij wel of niet gerealiseerd kan worden..?

Nu ja - ik neem aan: jij las de verkiezingsprogramma's en je dacht rr het jouwe van.

Citaat:
allemaal roepen ze: Meer sociale huur, minder leegstand in het centrum, meer flexibiliteit in de horeca omtrent het rookbeleid, meer rechten voor particuliere prostitutie en verbetering van het gedoogbeleid omtrent wiet.

NIKS maar dan ook NIKS hiervan, is ooit doorgevoerd.

...nee, dat is een uitstekende eigenschap van een uitspraak in een verkiezingsprogramma!!

"Mensen, er is probleem x - mijn voorstel is: laten we eens Y proberen...!"

Beetje sneu om dat te benoemen met respectievelijk: corruptie, niet luisteren en onhaalbaar.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Shadow0

Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:28

Toothless schreef:
Het feit dat meer dan 50% van Nederland nee stemde tegen de euro en het alsnog gebeurde is daar een voorbeeld van.


Hmmm, klein detail: we stemden niet over de euro, we stemden over de Europese grondwet, maar de euro was toen al lang en breed ingevoerd en geen onderwerp van dat referendum.

D'r is echt wel wat aan te merken op onze democratie, maar wel graag met de juiste feiten.

En verder... we zijn nu 16 jaar na de invoering van de Euro en 13 jaar na dat referendum... als je je daar op blind blijft staren is het ook niet echt mogelijk voor de politiek om iets goed te doen.

Ik weet verder niet genoeg van de situatie in Amsterdam om er wat over te kunnen zeggen, maar het klinkt alsof je je niet erg verdiept hebt in bijvoorbeeld de redenen waarom bepaalde dingen wel of niet ingevoerd zijn. Wie heeft wat de afgelopen jaren geprobeerd? Waarom is dat wel of niet gelukt?

Als je alleen maar op de oppervlakkigste manier kijkt en ook niet verder kijkt dan de beloftes in verkiezingstijd, dan ga je inderdaad steeds teleurgesteld worden. Want de partijen die helemaal geen zin hebben in fatsoenlijk huurbeleid gaan dat natuurlijk niet op hun poster zetten! Maar je ziet het wel aan wat ze de afgelopen jaren in de raad hebben gedaan. Als je je daarin verdiept kun je vaak wel een indruk krijgen of iemand zich werkelijk inzet voor een bepaald onderwerp, of dat alleen maar roept omdat het makkelijk scoort bij mensen die zich er niet in verdiepen.

Een democratie kan alleen maar werken als wij als kiezers ook bereid zijn iets meer moeite te doen dan alleen maar roepen dat het toch een corrupte bende is.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 09:05

Dat politici verkiezingsbeloften regelmatig niet of maar ten dele kunnen inlossen heeft niets te maken met corruptie, maar met compromissen sluiten. En vaak ook met ambtelijke molens die traag malen.
Zo werkt een democratie nou eenmaal. Het is geen volmaakt systeem. Maar nog altijd verre te verkiezen boven andere systemen.
Laatst bijgewerkt door Askja op 25-03-18 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Poety en 3 bezoekers