PVV ''dit is ISLAM' '

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:25

Janneke2 schreef:
Carol_Beer schreef:
Bla bla bla, gewoon pure aandachttrekkerij... Dat is wat ze willen; mensen "shockeren", zoals ze dat al vaker hebben gedaan, om de aandacht te krijgen, wat ze ook zeker weten krijgen. Bovendien, kunnen ze omdat de massa naar de ene kant kijkt en zich bezig houdt met onzin die op de beeldbuis komt, zij even lekker bv een wetje er doorheen drukken, zonder dat jullie schapen het merkt. Maak je niet druk om dat soort nep-spotjes, gewoon zoals altijd, net als de meer of minder uitspraak.


Eh - ff een wetje er door drukken: dat kan de pvv niet, he.
Daar heb je echt 76 2e Kamer zetels voor nodig. (Gevolgd door 38 in de 1ste Kamer.)

En ik ben die ene uitspraak van Martin Luther King nog niet vergeten:
"Racistische uitspraken doen zeer. Maar meer dan het racisme zelf, snijdt het zwijgen van de goede mensen door mijn ziel."

...om mezelf nou meteen tot de goeden te rekenen is ook weer zo wat - en wellicht moesten we die tegenstelling maar niet van stal halen...
...maar mij niet druk maken om dit soort venijn, nee.


Mooie idealistische quotes, ben er ook helemaal mee eens, maar je verandert er de wereld/ je eigen leven er niet mee. Als je Geert een probleem vind, los het dan op!!! Maar als je dat niet kunt, laat het dan, ga je niet met problemen bemoeien waar je geen reet aan kunt doen, want dat is gewoon tijdverdrijf als je het mij vraagt.. ik snap je punt volledig, en ik snap ook dat mensen zich gekwetst kunnen voelen, begrijp me niet verkeerd, maar dat wil niet zegen dat half nederland ineens over de rooie hoeft te gaan. Wat zal er gebeuren als geen ene dooie hond er iets van zou zeggen? niks anders dan dat er van dit soort topics over het hele nederlandse internet worden geopend...


Janneke2

Berichten: 22580
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:33

Racisme is wellicht off topic.
En angst is en blijft een afschuwelijke emotie.

Maar toch: 'iemand' wierf gastarbeiders, inclusief Turken en Marokkanen.

Let op het woord: van gastvrijheid was geen sprake en "als koelies kwamen ze om te werken".
Mbt Turkije en Marokko: ze werden geronseld in de minst westerse gebieden.
De taal leren was verboden.

Jawel: de vakbonden deden het stiekem toch - want ze werden 'uiteraard, het zijn maar koelies' onder de maat betaald en regelmatig bedonderd mbt sociale premies, maar ook veiligheid. Harde guldens moesten ze voor ons verdienen en bek dicht.

...komt dat echt enkel en alleen voort uit angst?
Ik vermoed dat winstbejag ook een stevige rol speelde. Wellicht gelardeerd met 'dat het mag, omdat het maar koelies zijn'...

@ Carol Beer:
ff voor alle duidelijkheid: Geert Wilders is een schepsel Gods, volledig in het bezit van alle menselijke waardigheid die op grond van onze geboorte mensen toekomt.

Wat ik een probleem vind is niet dat GW bestaat ofzo
...het probleem is wat hij zegt.

"Het probleem van wat GW zegt" efkes oplossen - als jij suggesties hebt: graag!
En tot die tijd weiger ik de rol op mij te nemen van brave, gezapige vaderlander die het geen stijl vind, maar er het zwijgen toe doet.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Hutcherson

Berichten: 7267
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 00:29

Ik maak me er echt niet druk om. Ik ben van mening dat de reclame spot een kern van waarheid bevat, maar het is hun waarheid.

Ik vind de spot niet aandtootgevend, ik vind het niet shockerend, ik ben er niet door geprikkeld of verdrietig. Het is gewoon een reclamespot van een politieke partij die zn zegje wil doen net voor de verkiezingen. Tadaa surprise!

Overigens ben ik van mening dat teveel mensen op teveel onderwerpen een te heftige mening hebben. Genderneutraal, vluchtelingen, geloof, politiek, normen en waarden, geaardheid.

Ik kijk nergens meer van op.

Quro

Berichten: 147
Geregistreerd: 30-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 08:12

*\o/* Lepeltje

Give me back the time, you can keep the memories

I fell for a Fell <3

MarliesV

Berichten: 15107
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 08:17

Carol_Beer, als je inhoudelijk niet wat te melden hebt, waarom reageer je dan.
En dan de mensen hier ook nog '' jullie schapen'' noemen. Bah.

Er zijn hier heel veel inhoudelijke posts waar ondanks dat men het niet eens is, wel netjes inhoudelijk wordt gereageerd.
Ik heb zelf moeite om die discussie een zinvolle bijdrage te geven en reageer daarom niet.

Loze losse kreten die hier tussendoor geroepen worden vind ik niet bijdragen aan de discussie dus probeer ik vandaan te blijven.

Vind het verder reuze interessant en boeiend. Dus kruip maar weer in mijn meeleesmodus.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Anoniem

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 08:31

Misschien wel goed om even te verhelderen wbt de multiculturele samenleving in Nederland... NL is van origine een cultuur met veel immigranteninvloeden. Dat komt door ons koloniale verleden en is altijd een speerpunt geweest van de Nederlandse democratie. Natuurlijk zijn er altijd groepen en partijen geweest die dit tegen willen gaan maar van origine is Nederland wel degelijk een multiculturele samenleving te noemen in de basis. Echter lijkt er de laatste jaren steeds meer onrust te ontstaan rondom bepaalde bevolkingsgroepen en daardoor zou je kunnen stellen dat het in de essentie geen multiculturele samenleving meer is - een van de belangrijke peilers daarvoor is namelijk dat mensen uit verschillende culturen vreedzaam naast elkaar leven.

Ik vind het spotje van de PVV persoonlijk echt verachtelijk en ben blij om te lezen dat veel mensen het daarmee eens zijn. De islam is in essentie net zo goed een vredelievende religie als het christendom, waar veel mensen blij zijn met hun leven en de rest van de wereld met rust laten maar waar inderdaad ook een paar rotte appels tussen zitten. Wat dat betreft had dit spotje net zo goed over het christendom kunnen gaan, zoals ik hier eerder al las.

"De situatie in Zweden" vind ik altijd een beetje een lastig discussiepunt. Zweden heeft ook voor de laatste golf vluchtelingen/migranten altijd al een heel groot probleem gehad met seksueel geweld en net als in Nederland is het amper aan te tonen dat die cijfers gigantisch zijn gestegen sinds de komst van nieuwe Syrische bewoners bijvoorbeeld. Seksueel geweld is een probleem van de samenleving, niet van een specifieke religie of bevolkingsgroep, en hoewel in de islam inderdaad bepaalde punten als niet vrouwvriendelijk kunnen worden geïnterpreteerd is dat in het christendom wederom net zo goed het geval. Uiteindelijk gaat het niet om wat er in het boek staat, maar om hoe de mensen die het lezen ermee omgaan en welke conclusies ze eruit trekken. Dat gebeurt met de bijbel net zo goed als met de koran.

Janneke2

Berichten: 22580
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 09:58

Nederland is volgens mij altijd multicultureel geweest.

Oude foto in mijn oude aardrijkskunde boek: tien Zeeuwse vrouwen in klederdracht.
Ze zijn afkomstig van 3 eilanden, rooms en protestant - en de kenner kan dat zien aan haar kantkapjes. Tenminste 6 verschillende vormen.
Niets te immigratie - gewoon Nederlands: wij zijn geen eenheidsworst.

Hier in Drenthe wonen een x aantal mensen aantoonbaar al 1000 jaar op 1 plek - mijn achternaam 'is de Rijn af komen zakken', dat kun je immigratie noemen, maar ging geleidelijk.

Her en der in Drenthe heb je 'Franse huisjes', gebouwd door de diakonie voor de vluchtelingen van de Sint Bartolomeusnacht.
Voor de Leidenaren op bokt: al die namen van Tisseur, Persijn, Filippo, Dusoswa, Goddijn - kwamen toen naar de lage landen. (Oer - Leiders namen: Franse protestanten...)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:58

ravellie schreef:
Waar ik mij overigens ook bijzonder over verbaas.
Alles en iedereen kan Nederland inkomen.
Maar moet je eens kijken hoe je zelf in een ander land kan geraken:
Familie van mij probeert te emigreren naar Canada.
Moet je eens proberen dat land in te komen.
Ik heb het nu over mensen met een goed inkomen, goede beheersing van taal, contacten en familie in het land zelf en een goede opleiding.
Nou, dat gaat dus zomaar niet.
Los van je inkomen, word je hele gezondheid nagezien , incl dat van je kinderen.
Je leeftijd wordt nagegaan en kan al direct een struikelblok betekenen.


Hoe kom je precies aan deze informatie? Klopt namelijk geen bal van.
Niet alles en iedereen kan zomaar Nederland inkomen. Als je hier niks geen connectie hebt kom je er niet in (op de legale manier). Als je buiten de EU woont moet je eerst inburgeren, en alle examens halen. De referent (dus degene die jou vanuit NL uitnodigt) moet aan allerlei eisen voldoen. Die moet een bepaald inkomen hebben, een bepaald contract. Daarna moet je een dossier van zo'n 50 pagina's inleveren waar de IND 3 maanden over mag doen om een beslissing te nemen.

Mensen roepen hier zoveel onzin, echt serieus. Leer eerst de feiten eens kennen voordat je hier zulke dingen loopt te roepen die helemaal niet waar zijn.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:00

shirleyp schreef:
Niet over praten, niet op reageren en het liefst dit topic laten verdwijnen... Nu krijgt de PVV precies wat de partij wil: aandacht. En weer meer verdeeldheid in Nederland. Wij zijn beter dan dit!

En het gewoon laten gebeuren?

So what if im crazy? The best people are.

Cowboy55
Berichten: 8420
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:02

Booooo schreef:
Hoe kom je precies aan deze informatie? Klopt namelijk geen bal van.
Niet alles en iedereen kan zomaar Nederland inkomen. Als je hier niks geen connectie hebt kom je er niet in (op de legale manier). Als je buiten de EU woont moet je eerst inburgeren, en alle examens halen. De referent (dus degene die jou vanuit NL uitnodigt) moet aan allerlei eisen voldoen. Die moet een bepaald inkomen hebben, een bepaald contract. Daarna moet je een dossier van zo'n 50 pagina's inleveren waar de IND 3 maanden over mag doen om een beslissing te nemen.

Mensen roepen hier zoveel onzin, echt serieus. Leer eerst de feiten eens kennen voordat je hier zulke dingen loopt te roepen die helemaal niet waar zijn.



Tenzij je Nederland illegaal binnen komt. Maar ik kan me ook in de VS/Canada/Australie/etc. melden met een toeristenvisum en stomweg het land niet meer verlaten. Dus legaal/illegaal, het maakt geen bal verschil of je naar Nederland wil of (bijna) elk ander westers land.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:03

Ik vind dat heel dubbel, Arabier. Aan de ene kant ben ik het met je eens dat hier een standpunt tegen moet worden ingenomen en dat mensen die het niet eens zijn met dit soort reclame's dat moeten laten weten, maar aan de andere kant zit er achter dit soort video's een heel groot element van opruien. Hoe je het ook wendt of keert, iedereen praat er nu over (of ze het er nou al dan niet deels mee eens zijn of er fel op tegen zijn), en op die manier krijgen de makers/bedenkers van zo'n reclame wel wat ze willen.

De PVV balanceert in meerdere aspecten al een hele tijd op het randje van legaal, hij heeft al eerder dingen geflikt die later illegaal bleken en het zou me niets verbazen als dat hiermee weer gebeurt. De mensen die dit aansturen zullen dat ook dondersgoed weten, maar die zullen ook weten dat het compleet afhankelijk is van de rechter en hoe hard ze vrijheid van meningsuiting kunnen schreeuwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:05

Cowboy55 schreef:
Booooo schreef:
Hoe kom je precies aan deze informatie? Klopt namelijk geen bal van.
Niet alles en iedereen kan zomaar Nederland inkomen. Als je hier niks geen connectie hebt kom je er niet in (op de legale manier). Als je buiten de EU woont moet je eerst inburgeren, en alle examens halen. De referent (dus degene die jou vanuit NL uitnodigt) moet aan allerlei eisen voldoen. Die moet een bepaald inkomen hebben, een bepaald contract. Daarna moet je een dossier van zo'n 50 pagina's inleveren waar de IND 3 maanden over mag doen om een beslissing te nemen.

Mensen roepen hier zoveel onzin, echt serieus. Leer eerst de feiten eens kennen voordat je hier zulke dingen loopt te roepen die helemaal niet waar zijn.



Tenzij je Nederland illegaal binnen komt. Maar ik kan me ook in de VS/Canada/Australie/etc. melden met een toeristenvisum en stomweg het land niet meer verlaten. Dus legaal/illegaal, het maakt geen bal verschil of je naar Nederland wil of (bijna) elk ander westers land.

Maar dan moet je wel of genoeg fondsen achter de hand hebben om te overleven, zwart werk vinden en een vorm van woning onder de radar, of je moet je uiteindelijk toch melden bij de gewenste instanties. Veel nieuwe Nederlanders die in de laatste jaren zijn aangekomen hebben dat niet en kunnen dus niet anders dan het proces doorgaan om in aanmerking te komen voor asiel, omdat ze die hulp nodig hebben. Ik weet dit niet zeker dus pin me er niet op vast, maar volgens mij is het initiele proces voor politieke- of oorlogsvluchtelingen anders dan wanneer je wil migreren naar NL. In de zin van, wel het land binnen kunnen komen en onderdak krijgen, en dan later bekijken per zaak of er een status toebedeeld kan en mag worden.

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:05

Cowboy55 schreef:
Booooo schreef:
Hoe kom je precies aan deze informatie? Klopt namelijk geen bal van.
Niet alles en iedereen kan zomaar Nederland inkomen. Als je hier niks geen connectie hebt kom je er niet in (op de legale manier). Als je buiten de EU woont moet je eerst inburgeren, en alle examens halen. De referent (dus degene die jou vanuit NL uitnodigt) moet aan allerlei eisen voldoen. Die moet een bepaald inkomen hebben, een bepaald contract. Daarna moet je een dossier van zo'n 50 pagina's inleveren waar de IND 3 maanden over mag doen om een beslissing te nemen.

Mensen roepen hier zoveel onzin, echt serieus. Leer eerst de feiten eens kennen voordat je hier zulke dingen loopt te roepen die helemaal niet waar zijn.



Tenzij je Nederland illegaal binnen komt. Maar ik kan me ook in de VS/Canada/Australie/etc. melden met een toeristenvisum en stomweg het land niet meer verlaten. Dus legaal/illegaal, het maakt geen bal verschil of je naar Nederland wil of (bijna) elk ander westers land.


Ravellie had het duidelijk over legaal, en ik ook zoals in mijn bericht vermeld. Aangezien ze de vergelijking maakte met familie die naar Canada willen emigreren neem ik aan dat die dat legaal doen :+

Janneke2

Berichten: 22580
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:56

Een land op een toeristenvisum binnenkomen is makkelijk - zo lijkt het tenminste.
Maar daarna komen de problemen.

Voor de meest uiteenlopende zaken van een bankrekening, een huurcontract, arbeidsovereenkomst etc etc is het op gegeven moment van belang dat je 'de juiste papieren' bezit.

Ben je gewoon toerist en logeer je een week extra bij je tante 'het zij zo' - maar verkijk je niet op de consequenties van je echt ergens willen vestigen.
(Altijd afhankelijk zijn, of illegaal werken of huren, 'zwart' werken - en met 1x kleine overtreding die uitkomt, bijv. door rood licht rijden hang je... Gesteld dat je ziek wordt of een ongeluk krijgt: in de aap gelogeerd.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 06:57

Zelfs op een toeristenvisum binnen komen is niet makkelijk. Nja om zo’n visum te krijgen dan. Je moet echt wel sterke redenen hebben om terug te keren naar je eigen land dus eigen huis, studie of iets dergelijks. Anders wordt je visum zo afgewezen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:14


We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Pumpkins

Berichten: 3144
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 16:36

Booooo schreef:
Zelfs op een toeristenvisum binnen komen is niet makkelijk. Nja om zo’n visum te krijgen dan. Je moet echt wel sterke redenen hebben om terug te keren naar je eigen land dus eigen huis, studie of iets dergelijks. Anders wordt je visum zo afgewezen.



Voor de blanke westerse Europeaan is een toeristenvisum niet zo'n probleem, maar als bv. Afrikaan kom je op een toeristenvisum ons land inderdaad niet makkelijk binnen. Je moet van A tot Z je plannen onderbouwen inclusief geld en retourticket. Er zijn bv. genoeg Afrikaanse muzikanten die uitgenodigd worden, of sporters nog zo iets, die alsnog niet toegelaten worden. Maar eerlijk is eerlijk, er is ook wel eens een heel Afrikaans voetbalteam niet meer terug gevlogen _O- .

Ik werk op een groot architectenbureau waar veel buitenlanders graag stage willen komen lopen. Weet je hoe moeilijk het is om een visum voor een Chinese student te regelen? Laat staan een student uit Afrika..... Nee, het is echt niet makkelijk om legaal of met andere bedoeling dan het aangevraagd Visum ons land binnen te komen.

pien_2010

Berichten: 42657
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:10

Ben bij gelezen! }> Een discussie met interessante posts.

De PVV en vaak de moslims zelf weten vaak niet eens waar de islam nu eigenlijk voor staat. Ik ben een zeer goed boek aan het lezen "de politieke harem" van Fatima Mernissi (bekend sociologe en overleden 2015 op 75 jarige leeftijd, nadat ze allerlei hoge functies internationaal heeft bekleed) die schrijft over de allereerste jaren van het ontstaan van de islam.
Zij beschrijft en bewijst middels bestudering van de geschiedenis, hoe de profeet Mohammed en zijn god, probeert om "de rechten van de mens, zoals wij die nu kennen" uit te voeren. Dit door vrouwen gelijk te stellen aan mannen en op te komen voor het afschaffen van de slavernij. Zij plaatst dit hele verhaal in de geschiedenis van die vroege tijd waarin dit allesbehalve gewoon was en op enorm veel verzet stuitte. Immers door dit veranderende principe konden er geen slaven meer gemaakt worden als oorlogsbuit en hadden ook vrouwen recht op erfenis hetgeen eerst alleen voor de mannen gelden. us enorme materiële belangen verschillen had dit gelijkheidsprincipe tot gevolg en de mannen voelden daar helemaal niets voor (begrijpelijk!).
Er is enorm veel vastgelegd over het leven van de profeet MOhammed tot in de kleinste details zoals bijvoorbeeld zijn gezinsleven (was erg belangrijk voor hem) tot en met de voorkeur van smaak eten toe.

Fatima toont aan dat de opvattingen van Mohammed en zijn God, pasten in de traditie van de God van de Joden en de God van de christenen. Duidelijk is dat het ook in het Jodendom en christendom heel lang geduurd heeft voordat die nieuwe waarden en opvattingen aanvaard werden. Zij toont aan dat van de gecompliceerde machtsstrijd na zijn dood allereerst de vrouwen het slachtoffer werden.

Als je dit leest begrijp je veel meer over al die verschillen en uitersten die in de Islam voorkomen, al die strijd en oorlogen die we in het heden ontmoeten, al die verschillende belangen etc. Zij laat ook zien, hoe het mogelijk is dat in deze tijd heel veel mensen, waaronder gelovigen moslims, niet eens meer weten wat de oorspronkelijke zuivere islam inhield. Waar en waarom die kennis verdwenen is c.q. verborgen is en welke belangen er toen speelden om de feiten te veranderen maar waar wel degelijk die feiten nog aanwezig zijn in de huidige geschriften. Een aanrader dit boek!

Helaas zoekt de PVV niet naar oplossingen, gebruikt het instrument van de angst en het opzetten van mensen onderling tegenover elkaar. De tweede WO heeft laten zien hoe gevaarlijk dit is, want de "rol die de PVV de moslims geeft", kregen voor de WOII de Joden. Dat heeft er toen mede voor gezorgd dat de Joden zo vervolgd en vernietigd konden worden (genocide). Heel gevaarlijk dus wat GW doet en nog erger ik denk dat hij dit heel bewust doet, want GW is erg goed op de hoogte van de geschiedenis van de Joden en Israël en onderhoudt goede banden met Israël.

Op de achtergrond speelt wellicht wel mee, dat vanaf het allereerste begin van de Islam de profeet Mohammed aansluiting heeft proberen te zoeken bij de Joden en de christenen en zelfs bad richting Jeruzalem! De Joden waren rondom vijandig, de christenen afstandelijk, afwachtend maar beleefd. Omdat deze aansluiting o.a. door de houding van de joden mislukte, heeft Mohammed later de bidrichting verandert richting Mekka. Of anders gezegd, de antipathie tussen moslims en joden was er al vanaf het allereerste uur. Ik heb me altijd afgevraagd of dit bij Geert Wilders, die zijn banden heeft met Israël (ooit documentaire van gezien op TV waarin dit naar voren kwam) bewust c.q onbewust meespeelt.

Begrijp me goed. De moslim gemeenschap over de hele werd kent een groot probleem. Er is teveel wrijving, oorlogen en onderlinge jihads (oorspronkelijke naam voor burgeroorlogen tussen moslims, iets dat de profeet heeft geprobeerd te beëindigen maar iets dat na zijn dood weer losbarstte). Tevens zijn met name de moslims zelf het slachtoffer van de fundamentalisten, zeker als je kijkt naar de grote aantallen.
Ik denk dat met name in Nederland goed gezocht wordt naar een oplossing om het radicaliseringsprobleem te tackelen en ik denk dat het goed is om daar niet naïef over te zijn hoe moeilijk dit is. Mijn overtuiging is alleen, dat als je mensen zoals de PVV dat doet, neerbuigend en negatief benaderd dit als gevolgd heeft dat zij zich uitgesloten voelen van de maatschappij. Iedereen wil graag een fijne toekomst en zijn leven opbouwen. Ook moslims }> . Een hele grote groep op die manier benaderen zal, zo is mijn overtuiging, het tegenovergestelde effect geven van wat we juist willen bereiken. Mensen zullen daardoor juist samen gaan groeperen en radicaliseren. Het WIJ tegen over ZIJ.
De oplossing zal gevonden moeten worden in onderwijs, aanwezig zijn tot in de haarvaten van de maatschappij. Ook de gelovigen zelf in de moslim gemeenschap zullen meer en meer op moeten staan (iets dat gelukkig ook gebeurd) want de moslim gemeenschap kent wel degelijk een groot probleem, dat zowel moslims als niet moslims raakt, hetgeen we met zijn allen zullen moeten zien te oplossen. Er leven ideeën bij bepaalde groeperingen die echt levensgevaarlijk en bedreigend zijn voor onze maatschappij.
Door op de eerste plaats goed deze problematiek te begrijpen kunnen ook vanuit begrip naar oplossingen gezocht worden.

Electra63

Berichten: 17774
Geregistreerd: 11-11-08

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:35

Goede post Pien +:)+

ravellie

Berichten: 3063
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:50

Nog mensen deelgenomen aan debat en stemmen?
Ik ben wezen stemmen en het hele circus ook via de televisie gevolgd.

De uitslag verbaasde mij niet.
Vooral die in de grote steden....
Maar voor mij ook geen grote surprise. iedereen die voorheen PvdA stemde, zit nu in het DENK team.
Wandelen maar fijn de politiek in op deze manier.

Zoals ik eerder al noemde, democratisch overgenomen worden in de toekomst....echt zo'n rare gedachte niet.

Betreffende bovenstaande post:
Nederland is niet bepaald pro-Israel
D66 al helemaal niet
Maar ook via het nieuws vind je dit terug:
Meisje met hoofddoek beweerde te zijn lastig gevallen om haar uiterlijk.
Inmiddels is dit hele verhaal ontkracht en zijn er geen feiten en getuigen en rammelt het verhaal aan alle kanten.
In de krant? een pagina groot verhaal
Nu de klacht op losse schroeven staat , slechts een kopje hierover in de krant.

Mag ik vragen waar de moslim gemeente precies opstaat bij onrecht in de samenleving?
En waar zij dan precies opstaan?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:10

Mij verbaast het allemaal niet maar kan ook niet zeggen dat ik er blij mee ben. Het moge duidelijk zijn dat het nie tuit maakt wat de PVV doet, brul een paar keer iets over moslims en je volgelingen stemmen massaal op je

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*


Janneke2

Berichten: 22580
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:13

ravellie schreef:
Nog mensen deelgenomen aan debat en stemmen?
Ik ben wezen stemmen en het hele circus ook via de televisie gevolgd.

...ik geef toe: ik kijk al jaren niet meer naar de uitslagen op televisie.
Ik ben er principieel op tegen om verkiezingen ye zien als circus - maar als je de teevee gelooft zou je dat idd gaan denken.
Citaat:
De uitslag verbaasde mij niet.
Vooral die in de grote steden....
Maar voor mij ook geen grote surprise. iedereen die voorheen PvdA stemde, zit nu in het DENK team.


...kijk uit met woorden als 'nooit, alles, niemand, overal, etc.'
Misschien is het jouw bedoeling om een tendens, of wellicht zelfs een emotie weer te geven, maar 'iedereen' is onzin.

Wat wil je nu precies zeggen?
Sommige PvdA stemmers zijn naar Denk gegaan? - Dat kan. Of groen links. Of noem maar op.
Citaat:
Wandelen maar fijn de politiek in op deze manier.

?
Welke emoties zijn dit nou weer?
Citaat:
Zoals ik eerder al noemde, democratisch overgenomen worden in de toekomst....echt zo'n rare gedachte niet.

???
Aangezien iedereen het recht heeft om te stemmen op wie hij of zij wil, zijn verschuivingen in principe het kenmerk van een goed werkende democratie.
(Dit opkomstpercentage is geen goed kenmerk....)
Citaat:
Betreffende bovenstaande post:
Nederland is niet bepaald pro-Israel
D66 al helemaal niet

...?
Moet dat dan?

En wat heeft dat met Fatima Mernissi te maken?

(Ik snap enige associatieve mogelijkheden. Zoals het standpunt dat de islam anti joods zou zijn. Dat is wel niet waar, maar de staat Israël treedt het volkenrecht met voeten mbt de bezette gebieden. Waar onder andere moslems wonen. Ten overvloede: kritiek op een staat die zich misdraagt is geen antisemitisme, geen Jodenhaat, maar gewoon een democratische plicht.)
Citaat:
Maar ook via het nieuws vind je dit terug:
Meisje met hoofddoek beweerde te zijn lastig gevallen om haar uiterlijk.
Inmiddels is dit hele verhaal ontkracht en zijn er geen feiten en getuigen en rammelt het verhaal aan alle kanten.

....?
Nederland is compleet racisme vrij en iedereen wordt gerespecteerd...?
Dat is goed nieuws!
Dat mag in de krant!
...de vlag gaat uit!!
Citaat:
Mag ik vragen waar de moslim gemeente precies opstaat bij onrecht in de samenleving?
En waar zij dan precies opstaan?

Je mag zeggen wat je wil, maar waarom stel je deze vragen?
...dacht je soms dat die partijen onrecht zouden toejuichen?

Als je het wil weten zijn er 100 mogelijkheden. Vraag het ze zelf. Kijk in hun verkiezingsprogramma. Ga naar Rotterdam en lees de Handelingen van de gemeenteraad mbt Nida.

@Margaretha: op zijn Rotterdams gezegd hebben de meesten die geblondeerde meneer kalm layen brullen. Leefbaar heeft iets voor elkaar gebokst, zakt iets in zetels - maar vwb het 'hij brult en zij stemmen' ging het in Rotterdam lekker ouderwets: 'geen woorden maar daden'.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:28

Janneke2 schreef:
@Margaretha: op zijn Rotterdams gezegd hebben de meesten die geblondeerde meneer kalm layen brullen. Leefbaar heeft iets voor elkaar gebokst, zakt iets in zetels - maar vwb het 'hij brult en zij stemmen' ging het in Rotterdam lekker ouderwets: 'geen woorden maar daden'.

O ik doelde ook zeker niet op Leefbaar, meer op het tenenkrommende debat met Meeuwissen waarbij hij lijsttrekker Stephan van Baarle en Denk kinderverkrachters noemde. Er zat echt totaal geen inhoud in, alles moest binnen 2 zinnen gedirigeerd worden naar het feit dat de islam het land uit moet
Citaat:
'Als Joseph Goebbels nog geleefd had', zei lijsttrekker Van Baarle, 'zou hij zijn vingers bij uw filmpje aflikken.'

'De islam is ergers dan de nazi's', antwoordde Meeuwissen. 'Erger dan het communisme.'

'Laat ik heel duidelijk stellen...', probeerde Van Baarle.

'De islam is haat en terreur en terroristen.'

'Laat ik heel duidelijk stellen...'

'En vrouwenonderdrukking!'

'Het is uw partij die met het pleiten voor het verbod op hoofddoekjes...'

En toen flapte Meeuwissen het er dus uit.

'Uw partij verkracht kinderen!' zei hij. 'Mohammed verkrachtte kinderen.'

Van Baarle, die later zal spreken van 'een schofterige beschuldiging', was te verbijsterd om er direct op te reageren. En dus ging Meeuwissen nog even door.

'U haat homo's en u onderdrukt vrouwen en u haat joden!'

Hij grijnsde er bij.

https://www.volkskrant.nl/binnenland/st ... n~a4582465

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Marjolein29

Berichten: 377
Geregistreerd: 20-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:39

Ik heb het debat met deze Meeuwissen niet gezien maar wat ik heel verbijsterend vind is dat daar niemand is tussen gekomen. Als leider in zo'n debat, dus degene die de boel in goede banen moet leiden zoals een presentator, hoor je in te grijpen en te zeggen dat er bewijs van moet komen gezien de ernst van de beschuldigingen.
Ik ben voor vrijheid van meningsuiting maar wanneer er beschuldigingen van dit kaliber worden geuit is het geen mening meer maar laster.

ravellie

Berichten: 3063
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:51

Janneke2 schreef:
ravellie schreef:
Nog mensen deelgenomen aan debat en stemmen?
Ik ben wezen stemmen en het hele circus ook via de televisie gevolgd.

...ik geef toe: ik kijk al jaren niet meer naar de uitslagen op televisie.
Ik ben er principieel op tegen om verkiezingen ye zien als circus - maar als je de teevee gelooft zou je dat idd gaan denken.
Citaat:
De uitslag verbaasde mij niet.
Vooral die in de grote steden....
Maar voor mij ook geen grote surprise. iedereen die voorheen PvdA stemde, zit nu in het DENK team.


...kijk uit met woorden als 'nooit, alles, niemand, overal, etc.'
Misschien is het jouw bedoeling om een tendens, of wellicht zelfs een emotie weer te geven, maar 'iedereen' is onzin.

Grote meerderheid dan, als je dat wil horen.

Wat wil je nu precies zeggen?
Sommige PvdA stemmers zijn naar Denk gegaan? - Dat kan. Of groen links. Of noem maar op.
Citaat:
Wandelen maar fijn de politiek in op deze manier.

?
Welke emoties zijn dit nou weer?

Geen positieve emotie, dat het überhaupt mogelijk is om als de lange arm van Erdogan zoveel stemmers voor te winnen in Nederland

Citaat:
Zoals ik eerder al noemde, democratisch overgenomen worden in de toekomst....echt zo'n rare gedachte niet.

???
Aangezien iedereen het recht heeft om te stemmen op wie hij of zij wil, zijn verschuivingen in principe het kenmerk van een goed werkende democratie.
(Dit opkomstpercentage is geen goed kenmerk....)
Citaat:
Betreffende bovenstaande post:
Nederland is niet bepaald pro-Israel
D66 al helemaal niet

...?
Moet dat dan?
Lijkt mij wel, maar dat is mijn eigen overtuiging

En wat heeft dat met Fatima Mernissi te maken?

(Ik snap enige associatieve mogelijkheden. Zoals het standpunt dat de islam anti joods zou zijn. Dat is wel niet waar, maar de staat Israël treedt het volkenrecht met voeten mbt de bezette gebieden. Waar onder andere moslems wonen. Ten overvloede: kritiek op een staat die zich misdraagt is geen antisemitisme, geen Jodenhaat, maar gewoon een democratische plicht.)
Citaat:
Maar ook via het nieuws vind je dit terug:
Meisje met hoofddoek beweerde te zijn lastig gevallen om haar uiterlijk.
Inmiddels is dit hele verhaal ontkracht en zijn er geen feiten en getuigen en rammelt het verhaal aan alle kanten.

....?
Nederland is compleet racisme vrij en iedereen wordt gerespecteerd...?
Dat is goed nieuws!
Dat mag in de krant!
...de vlag gaat uit!!

??

??
Citaat:
Mag ik vragen waar de moslim gemeente precies opstaat bij onrecht in de samenleving?
En waar zij dan precies opstaan?

Je mag zeggen wat je wil, maar waarom stel je deze vragen?
...dacht je soms dat die partijen onrecht zouden toejuichen?

Hoor eigenlijk weinig uit die hoek

Als je het wil weten zijn er 100 mogelijkheden. Vraag het ze zelf. Kijk in hun verkiezingsprogramma. Ga naar Rotterdam en lees de Handelingen van de gemeenteraad mbt Nida.

@Margaretha: op zijn Rotterdams gezegd hebben de meesten die geblondeerde meneer kalm layen brullen. Leefbaar heeft iets voor elkaar gebokst, zakt iets in zetels - maar vwb het 'hij brult en zij stemmen' ging het in Rotterdam lekker ouderwets: 'geen woorden maar daden'.



Ik reageerde op iemand ( Pien) die aangaf dat de moslim gemeenschap gelukkig ook opstaat (zie post)
Mijn vraag is dus:
Waar zie je dat? waar kan ik dat waarnemen?
Zo zichtbaar vind ik die groep namelijk helemaal niet.


Nou ja, politiek blijft altijd een moeilijk onderwerp met een heleboel roepers.
Ik ben helemaal niet blij dat partijen als DENK de regering in komen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gee, germie, GrapeshotBot, Tink89, willemijn_T en 5 bezoekers