PVV ''dit is ISLAM' '

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:20

Willl65 schreef:
Allereerst zal ik never op PVV stemmen maar weten jullie eigenlijk wel wat Islam betekent?
ONDERWERPING!!
Verdiep je eens in de Islam en weet wat je verdedigt
Ik kan het Boek vernietig het islamitisch fascisme geschreven door Zineb El Rhazoui zeer aanbevelen.

Voor diegene die liever onwetend blijven... niet huilen als je over een aantal jaar ontdekt dat je als vrouw niet meer veilig over straat kan als je de keuze maakt NIET bedekt buiten te lopen
Jullie hebben dan vrijwillig gekozen voor onderwerping .

Onderwerping aan God ja, aan allah... dat is in de bijbel niet veel anders...

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:24

LadyMadonna schreef:
Willl65 schreef:
Allereerst zal ik never op PVV stemmen maar weten jullie eigenlijk wel wat Islam betekent?
ONDERWERPING!!
Verdiep je eens in de Islam en weet wat je verdedigt
Ik kan het Boek vernietig het islamitisch fascisme geschreven door Zineb El Rhazoui zeer aanbevelen.

Voor diegene die liever onwetend blijven... niet huilen als je over een aantal jaar ontdekt dat je als vrouw niet meer veilig over straat kan als je de keuze maakt NIET bedekt buiten te lopen
Jullie hebben dan vrijwillig gekozen voor onderwerping .

Onderwerping aan God ja, aan allah... dat is in de bijbel niet veel anders...

Onderwerping aan Allah wiens wet boven die van de wetten van een land staat. Denk daar eens over na

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:41

Willl65 schreef:
Allereerst zal ik never op PVV stemmen maar weten jullie eigenlijk wel wat Islam betekent?
ONDERWERPING!!
Verdiep je eens in de Islam en weet wat je verdedigt
Ik kan het Boek vernietig het islamitisch fascisme geschreven door Zineb El Rhazoui zeer aanbevelen.

Voor diegene die liever onwetend blijven... niet huilen als je over een aantal jaar ontdekt dat je als vrouw niet meer veilig over straat kan als je de keuze maakt NIET bedekt buiten te lopen
Jullie hebben dan vrijwillig gekozen voor onderwerping .


_O-

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:46

Ik zet mijn aliminiumhoedje vast op. Voor als allah, “god” en de aliens tegen elkaar gaan vechten. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:50

MarlindeRooz schreef:
Ik zet mijn aliminiumhoedje vast op. Voor als allah, “god” en de aliens tegen elkaar gaan vechten. :+

:')

Wil, ik zou me eerder druk maken om andere dingen dan de islam. Hoe zo zouden we niet meer over straat kunnen volgens jou?

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:58

Joolien schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik zet mijn aliminiumhoedje vast op. Voor als allah, “god” en de aliens tegen elkaar gaan vechten. :+

:')

Wil, ik zou me eerder druk maken om andere dingen dan de islam. Hoe zo zouden we niet meer owver straat kunnen volgens jou?

Ben nu onderweg naar trainen maar wil hier graag een toelichting op geven als ik terug ben. Het antwoord is in de Islam terug te vinden net als de zogenaamde vrije keuze tot bedekt gekleed zijn. Niets meer dan de gelovige voor de vijand de ongelovige te onderscheiden .

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:18

Is ook een kwestie van de interpretatie van een oud boek, net als de bijbel en de thorah...

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:26

Denken dat alle moslims hetzelfde geloven, en dan nog de meest akelige interpretatie daarvan..... is domme bangmakerij.
En juist vanuit angst ontstaat datgene wat we niet willen.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:31

Willl65 schreef:
Ben nu onderweg naar trainen maar wil hier graag een toelichting op geven als ik terug ben. Het antwoord is in de Islam terug te vinden net als de zogenaamde vrije keuze tot bedekt gekleed zijn. Niets meer dan de gelovige voor de vijand de ongelovige te onderscheiden .


Ik ben vooral benieuwd waarom je denkt dat een vrij klein percentage moslims (in Nederland is dat iets van 5 a 6 procent) zoveel invloed zouden krijgen? Zeker aangezien ook die, net als eigenlijk alle mensen, varieren in hun interpretatie en strictheid.

In de bijbel staat genoeg dat behoorlijk naar uitgelegd kan worden (en kijk naar Mike Pence en de conservatieven in Amerika om te zien dat dat ook vandaag de dag nog leidt tot flinke vrouwenonderdrukking, en bij ons de SGP en de zeer conservatieve gemeenten), maar tegelijkertijd is het overduidelijk dat het niet voor iedereen geldt die zichzelf christen noemt, en heb je ook binnen de kerk bijvoorbeeld vrouwelijke en homoseksuele dominees, en in de katholieke kerk voorgangers die zichzelf geen priester kunnen noemen maar wel die taken uitvoeren, zelfs als ze daarvoor van het bisdom op hun kop krijgen.

Dat varieert nog al. Dus waar ben je bang voor?

Anoniem

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:32

Ik word kotsmisselijk van de PVV. Bah.

Shenavallie
Berichten: 11574
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:33

MarlindeRooz schreef:
Ik zet mijn aliminiumhoedje vast op. Voor als allah, “god” en de aliens tegen elkaar gaan vechten. :+

Zet ik mijn metalen vergiet op mijn hoofd. :')

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:54

Popstra schreef:
gohya schreef:
@Popstra JIJ vind ze er niet happy uitzien,maar miss. zijn die vrouwen wel heel gelukkig?
Je kan niet vanaf een buitenkant zien of ze happy zijn of niet.En dat ze rokken en maillots dragen doen ze hun hele leven al,dat vinden ze niet erg. Hier wonen ook heel veel van christelijke mensen en ook die van de zwarte kousenkerk.Nog nooit gehoord dat iemand niet happy was in die kleren of met hun leven.En onderdrukt door hun man? ik moet de eerste vrouw nog tegen komen hier.

Ik moet je eerlijk zeggen ik die Revos nooit eens spontaan zie lachen, kinderen ook allemaal strakke Bekkies en op zondag hoor je ze al helemaal niet! En heel eerlijk, ik denk dat de straffen die deze mensen geven binnenshuis ook niet misselijk zijn.
Ik vind dat niet bepaald een gezellige vertoning.


Sjonge... wat een vooroordelen. Ik kom ook uit die christelijke hoek. Een dorp naast jou :+ Heb veel vrienden/kennissen/buren van de reformatorische gezindte. En er zullen heus wat ongelukkige mensen bij zitten hoor; aangezien 20% van de volwassen mensen ooit een depressie doormaken. Dat is sowieso al best wel veel. En dus zullen er heus ook zwaar christelijke mensen zich wel eens ongelukkig of zelfs depressief voelen.

Ik heb overigens veel lol, ook met ‘refo’s’, ze lachen zelfs wel eens spontaan :+ En op zondag hoor je ze niet nee, ben ik persoonlijk blijer mee dan buren die geluidsoverlast geven.
En waar baseer je in vredesnaam op dat deze mensen hun kinderen strenger straffen dan niet-christelijke mensen :? Kindermishandeling gebeurt ook in alle lagen van de bevolking.
Dat vind ik echt een misselijke opmerking.
Leven naar een geloof is nog altijd een keuze. Het is misschien moeilijk te begrijpen als je zelf niks met het geloof hebt dat je gelukkig wordt van die keuze, maar echt; het kan.
En vrouwenonderdrukking; ik ken meer dan genoeg refo-vrouwen die gestudeerd hebben en kinderen hebben en ook nog werken in aardige functies.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:27

Ik vind het best zorgwekkend hoeveel mensen daadwerkelijk achter de PVV staan. Ik verbaas me dan vooral over hoeveel Nederlanders niet in staat zijn beter na te denken dan dat kansloze geschreeuw.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:30

Ach ja, ik kom op mijn werk veel zeer laag opgeleide mensen tegen en die mensen zijn gewoon echt niet in staat om door dat kansloze geschreeuw heen te kijken. Die denken alleen maar: ‘ja, klopt, heb ik ook last van, dus ik ben het er mee eens.’
Ik ben dus blij dat er ook een hoop mensen zijn die er niet achter staan. :')

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:34

verootjoo schreef:
Ach ja, ik kom op mijn werk veel zeer laag opgeleide mensen tegen en die mensen zijn gewoon echt niet in staat om door dat kansloze geschreeuw heen te kijken. Die denken alleen maar: ‘ja, klopt, heb ik ook last van, dus ik ben het er mee eens.’
Ik ben dus blij dat er ook een hoop mensen zijn die er niet achter staan. :')


Ja, ik ook. En die doelgroep kom ik ook tegen in mijn werk. Maar kom ook wel eens iemand tegen dat ik denk 'Ik had jou toch hoger ingeschat'.. :') Dan beginnen ze er zelf over, dat Geert Wilders gelijk heeft want... en dan komt er een heel verhaal. Ik kan het gewoon niet serieus nemen dan :')

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:48

Willl65 schreef:
LadyMadonna schreef:
Onderwerping aan God ja, aan allah... dat is in de bijbel niet veel anders...

Onderwerping aan Allah wiens wet boven die van de wetten van een land staat. Denk daar eens over na
En waar denk je dat de Islam en de Koran zijn oorsprong vinden ;)

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:13

LadyMadonna schreef:
Is ook een kwestie van de interpretatie van een oud boek, net als de bijbel en de thorah...

Wel toevallig dat GEEN ENKELE imam in Nederland afstand zal dien van juist die teksten!

Zoals ik al zei lees het boek wat ik aanbeveel.
Ik ben mij momenteel helemaal aan het inlezen op de Islam inheb westen.

Ondertussen vechten er ik weet niet hoeveel vrouwen om onder de onderdrukking die islam heet te komen en wij ontvangen ze met open armen .
We gaan het beleven mensen het komt met de huidige migratie mee.
Vrijheid van godsdienst is 1 maar de islam misbruikt de democratie alleen maar om hun doel te bereiken, totale onderwerping.

Ik ben mij rot geschrokken met wat ik nu aan het ontdekken ben als het gaat over deiam en om islamisme.
En niet roepen dat het hier miet aan de orde is, mensen het is onze hele continent aan het veroveren ( vluchtelingen?) maar ipv ons te verdiepen in wat het is roepen we moord en brand naar iedereen die kritische uitlatingen durft te doen en jagen we onze ECHTE feministen weg.


Ik ben nu onderweg naar huis en moet douchen en eten.
Wordt vervolgd

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:19

Willl65 schreef:
Wel toevallig dat GEEN ENKELE imam in Nederland afstand zal dien van juist die teksten!


Je hebt het ze allemaal gevraagd?

Citaat:
Zoals ik al zei lees het boek wat ik aanbeveel.


Waarom denk je dat 1 boek de waarheid in pacht heeft?

Citaat:
En niet roepen dat het hier miet aan de orde is, mensen het is onze hele continent aan het veroveren ( vluchtelingen?)


Dit is nogal suggestief.

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:24

Willl, ben benieuwd welke 'literatuur' je leest. De hele waarheid staat níet in een/enkele boek/ boeken.
Dat geldt voor religie, maar ook voor politiek. Laat je niet bang praten. Nergens voor nodig.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:25

Ik zie even niet hoe de huidige vluchtelingen ons continent aan het veroveren zijn :? Zoveel zijn het er niet, de meesten zitten nog steeds in omringende landen. (Behalve in saoedie, wie weigeren gewoon :roll:)
Daarbij zijn veel Syrische vluchtelingen ook christenen, waar we volgens jouw theorie dan niks voor te vrezen hebben.
En ze komen hier niet om even lekker vakantie te vieren. Ze laten alles achter en nemen grote risico’s om hun oude leven te ontvluchten en hier een onzeker bestaan op te bouwen.
Waarom zou je dat doen als het niet heel erg noodzakelijk is?

Het lijkt wel of GW himself zich hier heeft aangemeld :=

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:26

Willl65 schreef:
En niet roepen dat het hier miet aan de orde is, mensen het is onze hele continent aan het veroveren ( vluchtelingen?) maar ipv ons te verdiepen in wat het is roepen we moord en brand naar iedereen die kritische uitlatingen durft te doen en jagen we onze ECHTE feministen weg.


Ja want alle vluchtelingen zijn moslims :roll: Man man man, je hebt je duidelijk niet verdiept.

Quro

Berichten: 147
Geregistreerd: 30-01-18

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:39

Ben geen pvv fan. Maar vond je dat filmpje echt zo schokkend? Wat rode woorden op een witte achtergrond? Ik vind de filmpjes van aanslagen pas schokkend. OVP-leed en ander dierenleed, ga zo maar door.
Als het aan mij lag werd elke religie eruit gegooid. Komt alleen maar ellende van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:43

Willl65 schreef:
LadyMadonna schreef:
Is ook een kwestie van de interpretatie van een oud boek, net als de bijbel en de thorah...

Wel toevallig dat GEEN ENKELE imam in Nederland afstand zal dien van juist die teksten!

Zoals ik al zei lees het boek wat ik aanbeveel.
Ik ben mij momenteel helemaal aan het inlezen op de Islam inheb westen.

Ondertussen vechten er ik weet niet hoeveel vrouwen om onder de onderdrukking die islam heet te komen en wij ontvangen ze met open armen .
We gaan het beleven mensen het komt met de huidige migratie mee.
Vrijheid van godsdienst is 1 maar de islam misbruikt de democratie alleen maar om hun doel te bereiken, totale onderwerping.

Ik ben mij rot geschrokken met wat ik nu aan het ontdekken ben als het gaat over deiam en om islamisme.
En niet roepen dat het hier miet aan de orde is, mensen het is onze hele continent aan het veroveren ( vluchtelingen?) maar ipv ons te verdiepen in wat het is roepen we moord en brand naar iedereen die kritische uitlatingen durft te doen en jagen we onze ECHTE feministen weg.


Ik ben nu onderweg naar huis en moet douchen en eten.
Wordt vervolgd


Lekker schreeuwen, he?

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:44

Will, dat er nare dingen in de koran staan staat vast. Maar die nare dingen staan ook in de bijbel, en in de thora. Het gaat erom hoe de teksten geïnterpreteerd worden. Dat er haatpredikers zijn die de islam op verkeerde wijze onderwijzen is ook een feit. Maar dat zegt niet automatisch dat alle imams dit doen.
Onderdrukking, verkrachting, discriminatie, mishandeling, dierenleed en al die andere dingen die er in het PVV filmpje genoemd word komen voor in ALLE lagen van de bevolking, gelovig of niet. Dit is gewoon aan te schrijven aan de mens als ras, niet aan welk geloof dan ook.
Net als dat de kruisridders in de middeleeuwen zo'n beetje gehersenspoeld werden om ze te laten geloven dat wat zij deden goed was, zo zijn de huidige terroristen die zogenaamd voor de islam strijden gehersenspoeld, terwijl het hun leiders alleen maar om macht gaat, en helemaal niet om hun geloof. Als je dat gelooft geloof je dus precies wat zij graag willen. Angst versprijden is wat ze willen, en aan jouw posts te lezen lukt dat helaas.

Edit:
@Quro
Het gaat er vooral om dat dit een bijna ziekelijke manier is om haat en angst te versprijden, en daarmee help je de terroristen juist. Die willen angst en chaos.
Overigens, religie kan op deze manier heel slecht lijken, maar verdiep je voor de gein eens in wat religie voor mensen betekent, hoeveel houvast en veiligheid het kan geven, in welke mate religieuze organisaties hulp en liefde versprijden in hun poging iets goeds te doen in deze wereld.
Ik geloof ook nergens in, maar ik zie wel in dat religie in veel gevallen positief is.
Laatst bijgewerkt door Laurora op 18-03-18 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:48

senna21 schreef:
Willl, ben benieuwd welke 'literatuur' je leest. De hele waarheid staat níet in een/enkele boek/ boeken.
Dat geldt voor religie, maar ook voor politiek. Laat je niet bang praten. Nergens voor nodig.

Momenteel heb ik het boek van zineb El Rhazoui gelezen en heb ik nog twee boeken waaronder de vertaalde Koran liggen die ik aan het lezen ben.
De hele waarheid ligt niet in 1 boek nee maar ontkennen wat in de Koran staat (wat een haatboek is tegen alles wat niet islamitisch is)
Lijkt me erg simpel. Bovendien haal ik mijn kennis uit de Sira .

Ik vraag mij af wat de mensen hier lezen waardoor ze denken de islam te moeten verdedigen. Hebben jullie enig idee wie de profeet Mohamed voor persoon geweest is?

Ik ben van leven en laten leven
En dat staat haaks op waar de islam voor staat.
Mensen aub verdiep je in wat het inhoudt er bestaat geen tussenweg in de islam.
Alleen totale onderwerping
Ik wil hier best over discussiëren maar liefst wel met mensen die weten wat ze verdedigen.
Het is niet onschuldig zoals jullie willen geloven.
En daarom denk ik echt dat we over een aantal jaar de rekening gepresenteerd krijgen.