PVV ''dit is ISLAM' '

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:00

Booooo schreef:
Ik heb het filmpje ook niet gezien, maar kan me er wel wat bij voorstellen.

Goh, wat heb ik het slecht zeg als vrouw van een moslim :')

Dat je nog op een openbaar forum mag posten... :roll:
hihi grapje natuurlijk! :D

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:01

antje_vip schreef:
Dat horrorfilm muziekje eronder is misschien wat overdreven. Maar verder is het toch gewoon wáár? Net als in alle andere religies trouwens.

Nee, het is niet waar. Het is een generalisatie. Ja, onderdrukking komt voor bij de islam. En ook bij het christendom. En ook bij het communisme. En ook bij het sjamanisme. En... En...
Nou ja, en dat geldt ook voor al die andere dingen.

Marjolein29

Berichten: 377
Geregistreerd: 20-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:03

LadyMadonna schreef:
Marjolein: is dit “je mening geven”, of haat zaaien?


Naar mijn idee is het een haatvolle mening.

Waar ik op doel is dat wanneer je zijn partij de mond wil snoeren je de mensen alleen maar dwingt om 'ondergronds' te gaan. Alleen wanneer iedereen openlijk kan zeggen wat men denkt kun je een gesprek aangaan of in ieder geval voorbereid zijn op wat er komt.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:22

Marjolein29 schreef:
Wel vind ik het ontzettend dom dat er mensen zijn hier die dan vinden dat je het maar dood moet zwijgen "geef ze geen aandacht want daar zijn ze op uit".

...een dommerik meldt zich.

Ik heb tamelijk constant het gevoel dat als GW op het journaal komt hij niets, maar dan ook niets zinnigs te melden heeft. Hij meldt een serie vooroordelen, verwrongen feiten etc - dat weet je wel na 1 keer. Dus de 2e keer in beeld kan ik desnoods nog begrijpen - maar daarna mag die herrie wel van het scherm wat mij betreft.
Citaat:
Als de problemen rond de integratie, en die zijn er helaas, destijds niet waren doodgezwegen

Ach ja - Pim Fortuyn vond dat paars niets deed.
Dat is nu 15 jaar terug - toen was het al niet waar, nu helemaal niet.
Citaat:
en had men geluisterd naar die mensen die de problemen onder de aandacht wilde brengen dan had de PVV nooit zo groot geweest.


Dat klinkt logisch - de logica van de proteststem.
Maar vergeet niet dat GW/ zijn bedrijf de PVV nooit op oplossingen gericht is geweest.
Het is ook geen politieke partij, meer een bedrijf.
En luisteren naar de mensen die de klappen krijgen doet hij nauwelijks - qua stemgedrag zorgt hij voor verloedering van stadswijken, verhogen van het eigen risico in de zorg, afschaffen huursubsidie etc etc etc.

De PVV werkt dus niet alleen met akelige praatjes (een hoofddoek is pars pro toto voor een moslima, "moslima's zonder hoofddoek zouden niet bestaan" en uiteraard heet het kledingstuk een 'kopvod')
maar ook gewoon via de 2e Kamer aan het groter worden van de problemen.
Citaat:
In de eerste instantie was de discussie namelijk nog beschaafd maar door die mensen te negeren werden deze boos...


PF discussiërde al bepaald onvriendelijk en GW als PVV hoofd heeft nooit beschaafd gespoken.
(Manipuleren, liegen, dreigen etc vallen niet onder 'beschaafd'.)
Citaat:
Al met al dus een simpele boodschap; zeg wat je denkt op een beschaafde manier en ga het gesprek aan. Zoals dit overigens al veel gebeurd hier.

Dat was zo'n kreet van Fortuyn:'ik zeg wat ik denk'.
Behoudens ieders verantwoordelijkheid voor de wet mag dat. De bedrijfsleider van de PVV is zeer vaak over deze grenzen heengegaan.

Vwb de beruchte passage over 'minder Marokkanen'
1) hij zei niets over gedrag ('hij zou tegen criminele Marokkanen zijn') - neem je grootje in de maling
2) ik was eigenlijk nog het nijdigste over zijn afsluitende opmerking "Dan gaan we dat regelen".
Het valt niet te regelen....
Of hij is niet goed snik (dat zou kunnen, maar na zo'n 30 jaar op het Binnenhof weet hij dit waarschijnlijk heus wel, dat het niet kan)
OF hij speldt zijn aanhang willens en wetens die lariekoek op de mouw... (Alsof hij er van uit gaat dat ze zo dom zijn dat ze de larie slikken voor zoete koek.)

En hier is het krek hetzelfde.
Dat hij zelf vindt dat dit de onaangename waarheid is- dat kan.
Maar ik snap het volkomen dat er aangifte tegen hem is gedaan.

De actie van de Democraten vind ik ook wel zinnig:"Dit is waar Nederland voor staat: tolerantie, vrijheid, verdraagzaamheid, etc."
(Veel van dit soort geroeptoeter ontkent de Nederlandse identiteit die ze beweren te beschermen/ 'willen behouden'.)

Marjolein29

Berichten: 377
Geregistreerd: 20-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:06

Ik denk dat Geert Wilders idd niets zinnigs te melden heeft en blijft hangen in stemmingmakerij. Maar een paar jaar geleden had hij op sociaal vlak het programma van de SP zowat gekopieerd dus wat betreft sociaal plan (voor Nederlanders zoals hij ze ziet) was hij heel links en sociaal. Wat betreft integratie is hij doorgeslagen waar Pim Fortuin stopte.

De problemen met integratie begonnen ver voor PF en dit is later ook erkend door zo ongeveer iedere partij. De integratie is mislukt maar het verschil zit hem in waar leg je eventuele schuld.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:12

Marjolein29 schreef:
LadyMadonna schreef:
Marjolein: is dit “je mening geven”, of haat zaaien?


Naar mijn idee is het een haatvolle mening.

Waar ik op doel is dat wanneer je zijn partij de mond wil snoeren je de mensen alleen maar dwingt om 'ondergronds' te gaan. Alleen wanneer iedereen openlijk kan zeggen wat men denkt kun je een gesprek aangaan of in ieder geval voorbereid zijn op wat er komt.
Maar dan nog, met deze man/partij valt niet te praten, echt legio mensen probeerden/proberen dit, zonder resultaat.

Het houdt een keer op.

Marjolein29

Berichten: 377
Geregistreerd: 20-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:15

Ik denk dat er met hem idd niet meer te praten valt maar een deel van zijn achterban is ongetwijfeld nog te redden... :')

De mensen die twijfelen zullen juist hem steunen als je hem de mond snoert, dan hebben ze het gevoel niet gehoord te worden. Dus wil ik met die mensen nog wel in gesprek.

Hoop dat dit begrijpelijk overkomt.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:31

Marjolein29 schreef:
Ik denk dat er met hem idd niet meer te praten valt maar een deel van zijn achterban is ongetwijfeld nog te redden... :')

De mensen die twijfelen zullen juist hem steunen als je hem de mond snoert, dan hebben ze het gevoel niet gehoord te worden. Dus wil ik met die mensen nog wel in gesprek.

Hoop dat dit begrijpelijk overkomt.
Ha, daar zeg je iets! Ik denk dat er inderdaad partijleden zijn die wél degelijk tot meer in staat zijn dan enkel haat te zaaien en wat te raaskallen.

Je laatste punt vind ik juist erg sterk! Mijn vader is, tot mijn spijt en schaamte, al jaren trouw PVV-stemmer en ikzelf neig het meest naar de D66 (voorheen meer GroenLinks/PVDA, al moet ik zeggen dat ik, zeker sinds ik werk, toch wat 'rechtser' begin te worden). Vroeger ging het er soms behoorlijk fel aan toe aan tafel, inmiddels gaan de gesprekken wat meer de diepte in en beginnen we elkaars standpunten wat beter te begrijpen.

Nikass

Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 22:01


Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 22:17

Marjolein29 schreef:
Ik denk dat Geert Wilders idd niets zinnigs te melden heeft en blijft hangen in stemmingmakerij. Maar een paar jaar geleden had hij op sociaal vlak het programma van de SP zowat gekopieerd dus wat betreft sociaal plan (voor Nederlanders zoals hij ze ziet) was hij heel links en sociaal.


Nee.

Hij heeft idd het verkiezingsprogramma van de SP zo ongeveer gecopieerd - dat klopt.

Van deze gejatte beloften heeft hij er zegge en schrijve NUL uitgevoerd.

Hij kwam uit de VVD en zo stemt hij ook: rechts.
Eigen risico voor de zorg: omhoog; huursubsidie: omlaag/afschaffen
etc.etc.etc.

Hij is nooit of te nimmer links en sociaal geweest. (Maar dus wel om stemmen te trekken.)

Citaat:
De integratie is mislukt maar het verschil zit hem in waar leg je eventuele schuld.


Ehm...
Ik vind niet dat "de" integratie mislukt is.

Zo worden onze 1ste en 2e Kamer voorgezeten door een vrouw. De 2e door een vrouw met een migratie achtergrond.
En zij is verreweg niet de enige - erg veel Nederlanders hebben een migratie achtergrond en zijn gewoon sucsesvol.

En ja - er zijn 'Vogelaarwijken'.
Die bakken problemen hebben, waar de VVD, PVV en nog zo wat rechtse clubs (CDA) de problemen erger maken - omdat rechtse mensen nu eenmaal zo doen. ("Het is je eigen verantwoordelijkheid en als een rijk iemand het kan maken - "dan kan iedereen dat""...)

"Het" grote probleem in deze wijken is niet de islam.
...de problemen daar gaan over slechte, tochtige en gehorige huizen, werkeloosheid, overbelaste huisartsen, overbelaste onderwijzers, weinig perspectief en doorgaans weinig "sociale cohesie" (iedereen die weg kan gaat weg, daar komen nieuwe armen voor in de plaats)
...en de stad Rotterdam, de emancipatiemotor van Nederland en de kurk waar onze economie op drijft kent 184 nationaliteiten. Per nationaliteit vaak meer dan 1 taal.

Tja - dan lopen de spanningen wel op.
Waar kerken, tempels en moskeeën vervolgens hun best doen om zo'n wijk weer leefbaar te krijgen. En de moskeeën dus van die geblondeerde meneer op hun falie krijgen ("U bent moskee en dus een haatpaleis" - ja ga toch gauw....)

Marjolein29

Berichten: 377
Geregistreerd: 20-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 23:07

Ik woon in Almere en de integratie is toch echt mislukt.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar globaal gezien is het niet goed gegaan, zoals ik al zei is dat door veel partijen en zelfs door de burgemeester van Rotterdam toegegeven.

Er was geen oog voor de problemen waar immigranten tegenaan liepen en deze zijn ten dele ook aan hun lot overgelaten, dit heeft uiteindelijk tot een splitsing in de maatschappij geleid. Hier heeft de generatie die geboren is uit deze immigranten onder te lijden gehad omdat zij met een achterstand in, bijvoorbeeld, taal en cultuur zijn groot geworden. Hierdoor ontstaan frustraties en afkeer van de maatschappij en daaruit voort komen dan weer andere problemen zoals radicalisering.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 00:40

Marjolein29 schreef:
Ik woon in Almere en de integratie is toch echt mislukt.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar globaal gezien is het niet goed gegaan, zoals ik al zei is dat door veel partijen en zelfs door de burgemeester van Rotterdam toegegeven.

Er was geen oog voor de problemen waar immigranten tegenaan liepen en deze zijn ten dele ook aan hun lot overgelaten, dit heeft uiteindelijk tot een splitsing in de maatschappij geleid. Hier heeft de generatie die geboren is uit deze immigranten onder te lijden gehad omdat zij met een achterstand in, bijvoorbeeld, taal en cultuur zijn groot geworden. Hierdoor ontstaan frustraties en afkeer van de maatschappij en daaruit voort komen dan weer andere problemen zoals radicalisering.


Er zijn honderdduizenden allochtonen/immigranten waarvan de integratie gewoon probleemloos is verlopen. Die werken, zijn getrouwd, huisje, kindjes enz.
Er zijn ook problemen, echter vaak met jongeren, soms al 3e generatie.

PVV heeft helemaal niets bijgedragen in een oplossing, alleen maar de problemen verergert door het eenzijdig belichten van problemen of verschillen, tegelijkertijd met de komst van sociaal media.
Op sociaal media wordt veel nepnieuws en leugens verspreid en geloofd.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:44

Marjolein29 schreef:
Ik woon in Almere en de integratie is toch echt mislukt.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar globaal gezien is het niet goed gegaan, zoals ik al zei is dat door veel partijen en zelfs door de burgemeester van Rotterdam toegegeven.

Er was geen oog voor de problemen waar immigranten tegenaan liepen en deze zijn ten dele ook aan hun lot overgelaten, dit heeft uiteindelijk tot een splitsing in de maatschappij geleid. Hier heeft de generatie die geboren is uit deze immigranten onder te lijden gehad omdat zij met een achterstand in, bijvoorbeeld, taal en cultuur zijn groot geworden. Hierdoor ontstaan frustraties en afkeer van de maatschappij en daaruit voort komen dan weer andere problemen zoals radicalisering.


Ik vind niet dat de integratie mislukt zou zijn - maar als je vindt dat het perfect gemoeten had, heb je wel een punt.

Maar ik vind wel dat je 2 compleet verschillende dingen door elkaar mixt.

In de 1960er jaren kwamen hier gastarbeiders. Spanjaarden, Italianen, Turken en Marokkanen.

Let op het woord: van gastvrijheid was geen sprake en "als koelies kwamen ze om te werken". Jawel, zo ging dat. Zelfs met de inwoners van de EEG.

Mbt Turkije en Marokko: ze werden geronseld in de minst westerse gebieden.
De taal leren was verboden.

Jawel: de vakbonden deden het stiekem toch - want ze werden 'uiteraard, het zijn maar koelies' onder de maat betaald en regelmatig bedonderd mbt sociale premies, maar ook veiligheid.

Dus nee - de start was verre van perfect.
Harde guldens moesten ze voor ons verdienen en bek dicht.

Maar dat links hier de schuld van zou zijn - vroeger opstaan graag.

En een splitsing in de maatschappij...? Tegenwoordig mogen/ moeten buitenlanders Nederlands leren, de CAO wordt niet meer ontdoken - de gelijke rechten worden in de praktijk gebracht. Wat mij betreft hoort dat zo (maar sommigen vinden dat pijnlijk).

Maar wellicht heb jij andere ervaringen mbt die splitsing...?

(Mind you - onze 2e Kamer is niet voor niets een lappedeken: dat is sinds mensenheugenis onze cultuur.)

En uiteraard zijn er bakken problemen in de Vogelaarwijken. De frustraties zijn logisch.
(En eeuwenoud en hebben wellicht met racisme van doen, hoe dan ook met klasse en worden voor nul procent door de islam veroorzaakt.)

Al zijn er idd een paar haatpredikers.
...maar omdat GW zulke idiote ideeën heeft, ga ik toch ook niet zeggen dat alle politici 'knettergek' zijn?
Pars pro toto heet die stijlfiguur - en het is erg makkelijk om mensen onrecht aan te doen door op zo'n manier te praten.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:52

PVV draaft vaak veel te ver door,maar het stoort mij niet, dít is nu eenmaal de PVV.
Maar die firma DENK kan er anders ook behoorlijk wat van! [ook daar stoor ik me verder niet aan,dát is DENK] en daar hoor je weinig over.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:07

Overigens stemt juist de PVV volgens mij nog steeds tegen zaken die de integratie kunnen helpen, zoals taalonderwijs, voorlichting, buurtwerk en dat soort dingen.

(As bewoner van een destijds Vogelaarwijk kan ik zeggen dat een positieve aanpak behoorlijk helpt. Hier is een groot deel van de problemen flink verminderd, trekken moskeeen, buurtwerk en kerken gezamelijk op. En qua integratie: die zie ik veel. De mensen die werken zijn een ruime afspiegeling van de mensen die hier wonen: dus moslims en allochtonen in de winkels, bij de voorzieningen, de bieb, in de bus, op het voetbalveld. En zelfs al geldt dit dus nog niet voor de hele stad, een paar andere wijken zijn nog ontzettend hard bezig om dat allemaal wat soepeler te krijgen, is het wel heel hoopgevend vind ik. Verbeter de wijk en dingen gebeuren.)

Misschien dat het interessant is om uit te zoeken wat Almere daarin zo anders maakt?

(Een ander punt is dat een uitspraak als 'de integratie is mislukt' het als een afgesloten einde voor doet stellen. Jammer dan, pech gehad, kans verkeken. Maar dat is dus niet waar: er is niets af of voorbij. Gewoon beginnen met dingen te veranderen, en dingen veranderen. Ook nu. Je poetst niet in een paar maanden tijd de hele geschiedenis uit, natuurlijk niet, maar je kunt echt wel heel wat bereiken.)

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 14:47

Bij deze conclusie over het mislukken van de integratie (die ik niet deel), wordt de schuld daarvoor onterecht bij een bevolkingsgroep neergelegd en haatgevoelens worden aangewakkerd. En dat maakt het zo stuitend. Of iemand wel of niet geïntegreerd doet niets af aan de mate van racisme/ discriminatie.
En de generalisaties over de islam slaan werkelijk nergens op.

Popstra
Berichten: 13743
Geregistreerd: 21-06-08

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 16:25

Ik woon in Woudenberg, hier in de hele omgeving zie je veel christelijk gereformeerden. De dames zien er nou ook niet bepaald happy uit is mijn mening. Allemaal grijze muisjes in rok met een afgrijselijke malot of dikke kousen er onder en minstens 3 kinderen aan de rok.
Iemand nog wat te zeggen over onderdrukking van de Moslim vrouwen?

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:09

@Popstra JIJ vind ze er niet happy uitzien,maar miss. zijn die vrouwen wel heel gelukkig?
Je kan niet vanaf een buitenkant zien of ze happy zijn of niet.En dat ze rokken en maillots dragen doen ze hun hele leven al,dat vinden ze niet erg. Hier wonen ook heel veel van christelijke mensen en ook die van de zwarte kousenkerk.Nog nooit gehoord dat iemand niet happy was in die kleren of met hun leven.En onderdrukt door hun man? ik moet de eerste vrouw nog tegen komen hier.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:11

Gohya, maar dat is de pest. Heel veel moslima’s voelen zich ook niet onderdrukt, ook niet als ze een burka dragen, want in hun beleving hoort dat erbij. Maar “wij westerlingen” vinden het onderdrukking

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:37

LadyMadonna schreef:
Gohya, maar dat is de pest. Heel veel moslima’s voelen zich ook niet onderdrukt, ook niet als ze een burka dragen, want in hun beleving hoort dat erbij. Maar “wij westerlingen” vinden het onderdrukking



Nou idd! zo is het heel vaak wel. Wij Westerlingen vinden de levenstijl van moslims en andere landen maar raar.Omdat wij anders leven,andere regels hebben en wetten,maar die mensen leven nu eenmaal anders dan wij.Het Westen moet eens ophouden met dat eeuwige bemoei met het Oosten.Het brengt alleen maar oorlog en ellende.Dat er gestenigd word in bepaalde landen,dat is al vanaf de mensheid daar eenmaal zo.Wie zijn wij om dat te moeten veranderen? dit zijn zware middeleeuwse straffen,maar miss. is dat echt nodig daar? anders word het helemaal een zootje.
En Nee niet alles is goed te keuren wat er in sommige landen gebeurt met mensen,maar je krijgt er door te bemoeien oorlog van.Nou dat is prettig voor de mensen daar.Het westen staat erbij en kijkt er naar en niemand die ingrijpt omdat er 2 landen niet willen dat er ingegrepen word.Te gek voor woorden allemaal. Wel bemoeien met een levensstijl maar niet bemoeien met een oorlog waar vele mensen lijden.

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:45

Hoe kun je nu je politieke programma afstellen op de islam terwijl dat het probleem immigratie is dus iedereen die hier komt is islamitisch .
Schreeuwen kan hij Wilders maar de discussieavond gaan met drie vrouwen met het geloof islam is hij te laf voor grootbek we leren onze kinderen normen en waarden en hij stapt ze de grond in

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:50

1 doel,aandachttrekkerij. Negatieve aandacht is ook aandacht.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:54

Allereerst zal ik never op PVV stemmen maar weten jullie eigenlijk wel wat Islam betekent?
ONDERWERPING!!
Verdiep je eens in de Islam en weet wat je verdedigt
Ik kan het Boek vernietig het islamitisch fascisme geschreven door Zineb El Rhazoui zeer aanbevelen.

Voor diegene die liever onwetend blijven... niet huilen als je over een aantal jaar ontdekt dat je als vrouw niet meer veilig over straat kan als je de keuze maakt NIET bedekt buiten te lopen
Jullie hebben dan vrijwillig gekozen voor onderwerping .

Popstra
Berichten: 13743
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:08

gohya schreef:
@Popstra JIJ vind ze er niet happy uitzien,maar miss. zijn die vrouwen wel heel gelukkig?
Je kan niet vanaf een buitenkant zien of ze happy zijn of niet.En dat ze rokken en maillots dragen doen ze hun hele leven al,dat vinden ze niet erg. Hier wonen ook heel veel van christelijke mensen en ook die van de zwarte kousenkerk.Nog nooit gehoord dat iemand niet happy was in die kleren of met hun leven.En onderdrukt door hun man? ik moet de eerste vrouw nog tegen komen hier.

Ik moet je eerlijk zeggen ik die Revos nooit eens spontaan zie lachen, kinderen ook allemaal strakke Bekkies en op zondag hoor je ze al helemaal niet! En heel eerlijk, ik denk dat de straffen die deze mensen geven binnenshuis ook niet misselijk zijn.
Ik vind dat niet bepaald een gezellige vertoning.

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:10

gohya schreef:
@Popstra JIJ vind ze er niet happy uitzien,maar miss. zijn die vrouwen wel heel gelukkig?
Je kan niet vanaf een buitenkant zien of ze happy zijn of niet.En dat ze rokken en maillots dragen doen ze hun hele leven al,dat vinden ze niet erg. Hier wonen ook heel veel van christelijke mensen en ook die van de zwarte kousenkerk.Nog nooit gehoord dat iemand niet happy was in die kleren of met hun leven.En onderdrukt door hun man? ik moet de eerste vrouw nog tegen komen hier.


Ik ken anders iemand die in een dergelijke omgeving in de zorg heeft gewerkt en een boel ongelukkige mensen heeft gesproken. Natuurlijk zijn er ook die vast wel gelukkig zijn met hun leven maar als je mensen keuze vrijheid ontneemt en afsluit van de buitenwereld dan zullen een boel het ook gewoon niet zijn en kunnen die ook nergens heen. Ook bij gevallen van misbruik ed hoor je toch vaak dat er in dergelijke gemeenschappen het best alles onder het tapijt wordt geveegd, zoals er een tijd terug ook een heleboel verhalen over/van johova's naar buiten kwamen.
Dat zijn problemen die de meeste streng religieuze gemeenschappen wel hebben niet alleen moslims natuurlijk.