Als dertigjarige ben je een bejaarde sportvrouw....?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:07

Ik las het net in de krant. Heel zuur, en erg oneerlijk, gezien de staat van dienst en de prestaties van Ireen Wüst dit seizoen. Hoezo te oud? Claudia Pechstein schaatst nog op haar 46e. Ik snap de vergelijking wel met Kramer. Die zit qua sponsoring al jaren op rozen, terwijl Wüst er keer op keer voor heeft moeten vechten. Kijk je naar hun prestaties door de jaren heen, dan zijn die vergelijkbaar. Ik schat de prestaties van Wüst eigenlijk nog wat hoger in dan die van Kramer. Zij had vaak met sterkere concurrenten te maken. Toont zich bij verlies m.i. ook sportiever dan Kramer - zie het afgelopen WK. Sympathiek mens, ongetwijfeld een role model voor veel jonge atleten. Dus waarom dan toch een afhakende sponsor? Mag je daar niet voorzichtig uit opmaken dat voor sponsors mannelijke atleten blijkbaar langer houdbaar/bankable zijn dan hun vrouwelijke collega's? En mag je dan stellen dat dit onterecht is, zonder direct verwezen te worden naar de discussie over feminisme?

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer


Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:08

Profvoetballerij en schaatsen vergelijken ... iets met appels en peren, in meerdere opzichten.

Ik zeg niet dat Kramer niet sportief is. Bijv. het wisselincident heeft hij destijds heel sportief opgevat. Maar ik vind Wüst collegialer richting concurrenten. Dat maakt niet uit, het zegt niets over de sporter Kramer. Het geeft Wüst i.m.o. gewoon iets meer gunfactor, ook omdat Kramer over het algemeen veel meer aandacht heeft gekregen dan zij, en dat vind ik persoonlijk onterecht.

Overigens Bigone, jouw laatste opmerking is wel heel erg een open deur: uiteraard gaat het om geld. Maar het gaat hier vooral om de vraag voor wie een sponsor meer geld over heeft.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fierefluiter, Patriesje en 27 bezoekers