Poll: Voor of tegen de nieuwe donorwet?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ben jij voor of tegen de nieuwe donorwet en hoe sta jij nu geregistreerd in het donorregister?

Donorwet: voor Registratie: ja
417 (61%)
Donorwet: voor Registratie: nee
29 (4%)
Donorwet: voor Registratie: nabestaanden
23 (3%)
Donorwet: voor Niet geregistreerd
38 (5%)
Donorwet: tegen Registratie: ja
28 (4%)
Donorwet: tegen Registratie: nee
83 (12%)
Donorwet: tegen Registratie: nabestaanden
9 (1%)
Donorwet: tegen Niet geregistreerd
23 (3%)
Donorwet: maakt niet uit Registratie: ja
5 (0%)
Donorwet: maakt niet uit
1 (0%)
Registratie: nee
7 (1%)
Donorwet: maakt niet uit
1 (0%)
Registratie: nabestaanden
2 (0%)
Donorwet: maakt niet uit Niet geregistreerd
7 (1%)

Totaal aantal stemmen: 673


Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Poll: Voor of tegen de nieuwe donorwet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:11

Helemaal voor! Ze mogen van mij alles hebben wat bruikbaar is. Ik vind de argumenten " ze ontnemen ons weer iets " echt onzin. Je hebt nog steeds de keuze,alleen moet je daar iets meer moeite voor doen als je geen donor wilt worden. Ik ben ontzettend blij dat deze wet erdoorheen is. Er gaan jaarlijks zoveel mensen dood omdat er niet genoeg organen beschikbaar zijn. Ik vind het dan ook redelijk egoïstisch om zelf geen donor te willen zijn,maar wel een orgaan te ontvangen.

Life is a mirror



Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:26

purny schreef:
Nathalie18x schreef:
Helemaal voor! Ze mogen van mij alles hebben wat bruikbaar is. Ik vind de argumenten " ze ontnemen ons weer iets " echt onzin. Je hebt nog steeds de keuze,alleen moet je daar iets meer moeite voor doen als je geen donor wilt worden. Ik ben ontzettend blij dat deze wet erdoorheen is. Er gaan jaarlijks zoveel mensen dood omdat er niet genoeg organen beschikbaar zijn. Ik vind het dan ook redelijk egoïstisch om zelf geen donor te willen zijn,maar wel een orgaan te ontvangen.

Dus roven ze maar iemand leeg die op dat moment geen behoefte had om zichzelf te registreren door andere persoonlijke omstandigheden.
Of doordat iemand geen nabestaanden heeft die voor hem kunnen beslissen.
Het word dus gewoon echt de roverheid





Roven? :') als iemand op dat moment hersendood is, en geen nabestaanden heeft,is het alleen maar mooi om het leven van een ander te redden lijkt me? Voor nabestaanden komen er zoveel gevoelens bij kijken, dat het fijn is dat het al vastgelegd is.

Life is a mirror

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Poll: Voor of tegen de nieuwe donorwet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 15:35

Als je nu nog niks hebt ingevuld ben je nog geen donor,pas vanaf 2020 sta je automatisch geregistreerd als donor. Nog even tijd om er over na te denken dus.

Life is a mirror

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Poll: Voor of tegen de nieuwe donorwet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 18:47

Veilig te stellen? Volgens mij zijn er hier mensen die denken dat je lichaam toegetakeld wordt om vervolgens leeggeroofd te worden. Jammer dat dit soort broodje aap verhalen steeds meer in opkomst zijn.

Life is a mirror

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Poll: Voor of tegen de nieuwe donorwet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 19:41

Of dat de aarde plat is...enzovoorts maar inderdaad door een boek van 1 cardioloog betekend het niet dat hersendood niet bestaat.

Life is a mirror


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, Ann, Jade91, Monique1963, sterregoud en 5 bezoekers