de 40 dagen tijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:41

Ik vast niet en ga niet naar de kerk. Ben gedoopt en heb belijdenis gedaan, maar tot de conclusie gekomen dat geloof niet in een kerk plaats hoeft te vinden. Als je zat bent van een sportclub zeg je die op en dus heb ik de kerk opgezegd enige jaren terug. Vonden mijn ouders niet zo leuk. Maar ik sta er nog steeds achter.
Mijn huis staat wel op 15 graden, behalve als ik echt een dag thuisben. Als ik maar 2 uurtjes thuisben is dat warm genoeg. Maar dat heeft niets met een vastentijd o.i.d. te maken.
Ik respecteer gewoon mensen die naar de kerk gaan. Ik zal er geen punt van maken als iemand wel naar de kerk gaat. Ik verwacht dan ook geen commentaar als ik mijn roeping wel gewoon uitvoer op zondagen (duiken, ik denk echt dat dat mijn roeping is)
Ik doe overigens wel af en toe een dagje aan 'intermittent fasting', maar dat is meer een vorm van luiigheid (geen zin om ontbijt te maken) en daar voel ik me eigenlijk heel fit bij. En het schijnt nog zeer gezond te zijn ook. Heeft ook niets met Pasen of vastentijd te maken. ;)

Overigens, toen ik nog naar de kerk moest (gereformeerd synodaal) is er nooit gesproken over vasten. Is dat voorgeschreven in de Katholieke kerk? Of is dat ook nog steeds een eigen keuze? Ik ben echt nooit een katholiek tegengekomen die aan vasten deed/doet. Ook geen protestant overigens.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dvink en 63 bezoekers