Nog een vermiste jongen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:12

bruintje123 schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/remon-zou- ... ~a86ca84f/

Toch alcohol.

Ouders willen nu nieuw onderzoek, wat ik wel begrijp. Je wilt nooit dat de oorzaak eigenlijk bij de jongen zelf ligt.
Maar helaas komt het wel vaak voor.
Ik heb zo vaak jongeren op de SEH binnen gebracht zien worden waar de ouders van beweerde die van mij doet dat niet, is niet zo. Heeft een ander gedaan.
Maar uiteindelijk was het elke keer zo dat de patiënt toegaf zelf die hoeveelheden genuttigd te hebben (ook zo met drugs).
Alleen hadden die het geluk geen water tegen te zijn gekomen.

Ik wens de ouders en zijn familie erg veel sterkte.
Maar ik denk dat ze beter kunnen gaan verwerken ipv er tegen gaan vechten.

Dat is heel erg in tegenwoordig.
Het lijkt wel of niemand meer kan accepteren dat ongelukken gebeuren.
En alcohol denken de meesten veel te licht over.
Elk weekend is het wel raak met comazuipers, maar als er dan een te water raakt en verdrinkt is dat onmogelijk.
Ik vind het een vreemde ontwikkeling.


Janine1990

Berichten: 43774
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:13

bruintje123 schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/remon-zou- ... ~a86ca84f/

Toch alcohol.

Ouders willen nu nieuw onderzoek, wat ik wel begrijp. Je wilt nooit dat de oorzaak eigenlijk bij de jongen zelf ligt.
Maar helaas komt het wel vaak voor.
Ik heb zo vaak jongeren op de SEH binnen gebracht zien worden waar de ouders van beweerde die van mij doet dat niet, is niet zo. Heeft een ander gedaan.
Maar uiteindelijk was het elke keer zo dat de patiënt toegaf zelf die hoeveelheden genuttigd te hebben (ook zo met drugs).
Alleen hadden die het geluk geen water tegen te zijn gekomen.

Ik wens de ouders en zijn familie erg veel sterkte.
Maar ik denk dat ze beter kunnen gaan verwerken ipv er tegen gaan vechten.


Aan de andere kant, als je het niet laat uitsluiten, blijf je er misschien mee zitten.
Is het gewoon alcohol uit drank, dan kan je alsnog niet er achter komen of hij dit zelf achterover heeft geslagen of dat op een andere manier is gegaan.

Het kan natuurlijk ook extra zwaar zijn als nabestaande om je te moeten realiseren dat je kind dat toch wel heeft gedaan. Maar op die leeftijd verbaast het me allerminst eerlijk gezegd. Ik hoop dat ze er sterk rekening mee houden dat het gewoon alcohol uit drank is en zelf ingenomen.

Janine1990

Berichten: 43774
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:15

gekvanfleur schreef:
Dat is heel erg in tegenwoordig.
Het lijkt wel of niemand meer kan accepteren dat ongelukken gebeuren.
En alcohol denken de meesten veel te licht over.
Elk weekend is het wel raak met comazuipers, maar als er dan een te water raakt en verdrinkt is dat onmogelijk.
Ik vind het een vreemde ontwikkeling.


Is het in, of ligt het gewoon aan de generatie van (o.a.) mijn ouders? (ik ben 27)
Hoevaak ik wel niet heb gehoord over leeftijdsgenoten: "Dat zou onze ... nooooit doen."
En dat begon al op de basisschool en is nu nog steeds zo.

Ik denk dat het een welvaartssymptoom is.

Kidde
Berichten: 3433
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:19

Bij dit artikel moest ik gelijk ook aan deze jongen denken: https://nos.nl/op3/artikel/2209985-waar ... -zijn.html

Het blijkt namelijk dat er een risico is dat je flauwvalt wanneer je dronken bent en plast... Nou gebeurd dit vaak aan de randen van grachten in steden, wat natuurlijk erg gevaarlijk is.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:19

Janine1990 schreef:
gekvanfleur schreef:
Dat is heel erg in tegenwoordig.
Het lijkt wel of niemand meer kan accepteren dat ongelukken gebeuren.
En alcohol denken de meesten veel te licht over.
Elk weekend is het wel raak met comazuipers, maar als er dan een te water raakt en verdrinkt is dat onmogelijk.
Ik vind het een vreemde ontwikkeling.


Is het in, of ligt het gewoon aan de generatie van (o.a.) mijn ouders? (ik ben 27)
Hoevaak ik wel niet heb gehoord over leeftijdsgenoten: "Dat zou onze ... nooooit doen."
En dat begon al op de basisschool en is nu nog steeds zo.

Ik denk dat het een welvaartssymptoom is.

Ook dat.
Ouders denken echt dat een kind niet opgevoed hoeft te worden en dat het vanzelf wel goed komt door een beetje te kietelen en te praten.

Janine1990

Berichten: 43774
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:21

Kidde schreef:
Bij dit artikel moest ik gelijk ook aan deze jongen denken: https://nos.nl/op3/artikel/2209985-waar ... -zijn.html

Het blijkt namelijk dat er een risico is dat je flauwvalt wanneer je dronken bent en plast... Nou gebeurd dit vaak aan de randen van grachten in steden, wat natuurlijk erg gevaarlijk is.


Nog nooit geweten! Wat interessant!

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:11

Als ik hoor van m'n vriendin die hem die avond dus heeft geweigerd voor de kroeg omdat ie echt strontlazarus was vind ik het ook niet zo gek dat ie in de gracht is gevallen. Blijft hoe dan ook een verschrikkelijk ongeluk en ik kan me wel voorstellen dat z'n familie alle opties wil onderzoeken, al is het maar voor hun eigen rust :j

[o]

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:28

Phoe, 200 verdrinkingen/jaar. Maar als dat bij hem het geval zou zijn, zou zijn broek toch open moeten hebben gestaan.

Overigens iemand meer nieuws over die jongen die nu ook vermist wordt, met bus ook? Is al twee weken is OV, heb alleen niet echt opgelet.

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)


MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:38

https://opsporingverzocht.avrotros.nl/z ... -klijn-34/
Deze bedoel je Astrid?

Bijzonder.. als je op deze site kijkt zijn er al zoveel mensen die 'kwijt' zijn.
Maar ook op de site van de politie veel ongeindentificeerde lijken die gevonden zijn maar die nooit iemand is komen zoeken.. sneu toch.

No freedom till we're equal, damn right I support it.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 08:09

Eerlijk gezegd verbaasd het me in dit geval niet dat het Alcohol was. Er waren zoveel mensen (incl politie) die hem dronken hebben gezien... Heeft niet iedereen wel een keer zo'n avond dat je veel meer zuipt dan dat (je weet dat) goed is voor je? Een vriend van vroeger heeft eens gepresteerd om een bekeuring te krijgen voor openbare dronkenschap tijdens Carnaval in maastricht. Nou dan mag je aannemen dat je echt totaal lazerus bent en geen idee meer hebt wie of waar je bent...

Alleen veruit de meeste worden na zo'n nacht wel weer wakker, en deze jongen heeft vreselijk veel pech gehad, maar ik vrees dat het niets meer dan dat is.

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Aranel, Bo_Y, Britt_Sisi, corinec, Esperanza, Ginny135, goesju, Marleen_L, Misslev, Thami en 3 bezoekers