Jullie mening over de nieuwe MS commercial

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Zouden jullie naar aanleiding van de commercial doneren?

Ja
17 (12%)
Nee
104 (77%)
Twijfel
14 (10%)

Totaal aantal stemmen: 135


akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:13

Ik heb het filmpje nu meerdere keren gekeken, maar weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden.
Ik heb ms, maar kan me niet identificeren met de mensen uit het filmpje.
Ik kan me indenken dat het verkeerd valt bij veel mensen, maar ook dat het aandacht trekt en dus misschien ook meer geld voor onderzoek opleverd.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Jullie mening over de nieuwe MS commercial

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:17

Annick, ik zeg toch nergens dat ze geen mooi leven kunnen leven :?

Maar de onzekerheid of het 5,10 of 30 jaar sluimerd is wel degelijk een akelige factor. Misschien zelfs meer voor de naasten dan voor de betroffenen zelf.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:18

Annick75 schreef:
@_San87_, eigenlijk vind ik dat een heel trieste conclusie. Misschien, waarschijnlijk, geen geheel onterechte, maar ik hoop toch dat ook prikkelend, zonder direct horrorachtig ook nog binnenkomt bij mensen. Bij mij in elk geval wel.

Ik functioneer dan denk ik een beetje omgekeerd, ik vind het tussen alle geweld dat we dagelijks over ons heen krijgen een verademing om iets te zien dat wel prikkelt/aanspreekt, zonder horror, geweld etc.

Misschien. Maar wel de meest waarschijnlijke. Als je bekijkt wat er dagelijks op ons bordje verschijnt, niet alleen in het nieuws, maar ook via Facebook, Twitter en andere social media, is dat een hoop gruwel en geweld. En hoe meer je blootgesteld wordt aan die materie, hoe afgestompter je wordt.

Ik merk het helaas aan mezelf, door een vroegere fascinatie voor het lugubere kan ik nu zonder heftige emotie een filmpje bekijken waarin iemand onthoofd wordt. Ik vind het erg, en heb er geen begrip voor. Maar ik vind het niet vies of extreem schokkend. En ik vermoed dat dit voor een vrij grote meerderheid ook geldt.

Even iets heel anders, ik vraag me ook af of het doel wel is mensen met MS aan te spreken, dat denk ik namelijk niet. Ik vermoed dat het doel is aandacht vragen, het gesprek aanwakkeren, de onwetende mens bereiken. En daarin is de organisatie middels deze reclame enorm goed geslaagd, als ik de reacties hier en daar lees.

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:22

Het doel van deze reclame wordt pas aan het eind duidelijk; geld inzamelen voor onderzoek om (hopelijk ooit) afscheid te kunnen nemen van MS. Niet het aanwakkeren van een discussie en het gesprek aanwakkeren, vandaar dat ik het ook geen goede reclame vind, ze slaan mijns inziens de plank mis bij het bereiken van hun doel.

Als het puur ging om het losmaken van een discussie, dan was de opzet inderdaad geslaagd. Hoewel ik me dan nog groen en geel zou ergeren aan het jengeldeuntje eronder trouwens. Nu proberen ze geld los te krijgen voor onderzoek naar een ziekte waar ze een heel eenzijdig beeld van neerzetten. Ik denk dat voor geld inzamelen je toch iets meer bereik met meer prikkelen en minder (heftig) shockeren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:28

Annick75 schreef:
Het doel van deze reclame wordt pas aan het eind duidelijk; geld inzamelen voor onderzoek om (hopelijk ooit) afscheid te kunnen nemen van MS. Niet het aanwakkeren van een discussie en het gesprek aanwakkeren, vandaar dat ik het ook geen goede reclame vind, ze slaan mijns inziens de plank mis bij het bereiken van hun doel.

Als het puur ging om het losmaken van een discussie, dan was de opzet inderdaad geslaagd. Hoewel ik me dan nog groen en geel zou ergeren aan het jengeldeuntje eronder trouwens. Nu proberen ze geld los te krijgen voor onderzoek naar een ziekte waar ze een heel eenzijdig beeld van neerzetten. Ik denk dat voor geld inzamelen je toch iets meer bereik met meer prikkelen en minder (heftig) shockeren.
Om mensen aan te zetten te doneren is er wel eerst discussie nodig, het gesprek opstarten.

Ik ken maar weinig mensen die doneren omdat een reclame daar om vroeg. De meeste mensen doneren, denk ik, omdat ze zelf of een bekende hebben die met een ziekte worstelt, of omdat de discussie aangewakkerd is en de confrontatie met de ziekte daardoor hoger wordt.

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:35

Alleen gaat nu de discussie over de reclame zelf en niet over de ziekte, dus hebben ze, mijns inziens, de verkeerde discussie losgemaakt. En als het deuntje onder de reclame andere mensen net zo irriteert als mij en diverse anderen hier op Bokt, dan denk ik dat weinig mensen ver genoeg komen om te weten dat het een campagne is voor onderzoek naar MS 8-) .

Het is dat ik op het filmpje gewezen werd en er naar mijn menig gevraagd werd, en ik dus al wist dat het mbt ms was, anders had ik het niet eens uit gekeken :D :o . Muziekje werkt een beetje op mijn zenuwen en die zijn al geïrriteerd genoeg :D .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Jullie mening over de nieuwe MS commercial

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:41

Weet ik niet. Ik ben me juist meer in de ziekte gaan verdiepen. Maar goed, N=1 dus dat zegt niks.

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:58

Misschien ook wel naar aanleiding van dit topic? En niet alleen nav het filmpje?

En als ms'er ben ik uiteraard blij met elke cent die binnenkomt voor onderzoek, zelfs al is de kans dat ze de oorzaak én oplossing nog tijdens mijn leven vinden vrij klein. Ik ben echter net zo blij met goede voorlichting die een realistisch beeld schetst van de ziekte en die ook iets zegt over de onzichtbare kanten. Zoals het feit dat ik, weliswaar met laptop, al een uur op bed lig, omdat ik (fysiek) te moe ben overeind te blijven zitten op de bank.

Of überhaupt het feit dat ongeacht hoe goed ik slaap, ik morgen toch wakker word met een accu die met wat geluk max 90% vol zit, maar met wat pech of een slechte nacht een stuk minder. Of op een andere manier uitgelegd (voor veel chronische ziektes trouwens), de lepeltheorie.

Of de cognitieve klachten die ms'ers kunnen ervaren, vertraagde informatieverwerking, geheugenproblemen, problemen minder goed kunnen oplossen, overzicht kwijt zijn/niet meer goed planmatig kunnen werken (bv een recept niet meer goed kunnen volgen), overprikkeling etc.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:01

Dit topic bestaat toch nav dat filmpje.

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Jullie mening over de nieuwe MS commercial

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:13

Jawel, maar het had toch ook kunnen zijn dat je het filmpje al had gezien, voordat het topic geopend werd? TS heeft neem ik aan ook eerst het filmpje gezien en gehoord over de discussie erover in het ms circuit en daarna het topic geopend.

lovely82

Berichten: 1194
Geregistreerd: 23-11-06

Re: Jullie mening over de nieuwe MS commercial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 22:22

@Annick75 klopt, ik ben zelf ook ms patient en in een bepaalde groep is er behoorlijk ophef geweest vandaar nu even een onderzoekje ;)

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: Jullie mening over de nieuwe MS commercial

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:42

Ik had het filmpje nog niet gezien, vind hem wel eng. En dat zeg ik terwijl mijn moeder MS heeft. Ze heeft de ziekte al heel lang, maar pas een diagnose sinds mijn geboorte (22 jaar geleden). Ik weet dat ze af en toe zwarte vlekjes zag en ze kan haar rechter been slechter optillen, maar het is niet alsof je ineens blind bent en omvalt. Natuurlijk is het te danken aan de medicatie dat de ziekte niet zo snel verder gaat, maar ik krijg echt horrorfilm ideeën bij het filmpje (en vooral de muziek).

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:50

Ik kan me die ophef wel voorstellen. Ik vind het niet de meest ehm...slimme commercial en er zijn ook best wat ms'ers die oprecht geschrokken/geschokt zijn door de horrortoonzetting. Ook veel mensen die het filpmje op zich wel kunnen hebben, maar het deuntje er onder niet.

Ik vind het zelf vooral te eenzijdig, zoals trouwens vaak als ms in beeld wordt gebracht. Veelal alleen aandacht voor de lichamelijke kant en dan ook liefst de ergste kant, want daar kan je lekker wat drama uithalen. Dat het grootste deel van de ms'ers er heel anders en vaak dus minder 'ernstig' aan toe is, laten ze veelal niet zien. Toevallig in een item van omroep Max van de week wel twee dames die allebei nog mobiel zijn, waarvan een positief was over het filmpje en de ander niet. maar vaak zie je alleen die rolstoel of erger.

Aan mij zie je op het eerste gezicht niks. Het gaat momenteel goed, dus ik kan zonder stok/kruk/rollator/rolstoel de deur uit. Nou ja, vooruit, voor de lange afstanden, zoals eerder geschreven de rolstoel met elektrische handbike ervoor ipv de fiets, want geen rijbewijs en problemen met herhaaldelijk op en afstappen. Het fietsen zelf gaat wel, maar ja, de grond is zo hard als je door je benen zakt, doordat je even geen controle hebt :+

Maar als ik met het ov op pad ga, ziet geen mens dat er wat aan de hand is. De erg oplettende kijker ziet mijn loopje veranderen als ik moe ben, maar goed hoeveel mensen bestuderen je als je gewoon door de stad banjert. En toch heb ik ms en merk daar dagelijks de gevolgen van, alleen ziet niet iedereen ze. Tenzij ik een hulpmiddel bij me heb.

Ik behoor tot de groep bij wie de ms na een aantal jaren is gaan stabiliseren, waardoor ik met de fysio een heel stuk aan kracht en conditie (terug) heb kunnen opbouwen. Daar prijs ik me oprecht gelukkig mee, maar soms is het ook lastig, want ik loop ook wel tegen onbegrip aan. Waarom kun je wel sporten en niet werken? Joh, gisteren deed je dit of dat nog en vandaag wil je niet mee dat of dat doen.... En dan gooi ik dus die Lepeltheorie er maar eens in.

Aan de andere kant krijg ik ook vaak te horen dat ik ondanks de ms zo positief in het leven sta en dat ik er ook hard genoeg voor werk om mijn conditie zo goed mogelijk te houden. Ik hoop vooral dat het genoeg is om een eventuele toekomstige terugval op te vangen. En het sporten geeft me mede ook een doel. Kost me een halve bestekla, maar daarna ben ik anders moe dan ms-moe :) .

@Riraito, ik denk dat met een andere muziekkeuze of gesproken tekst het filmpje al een stuk minder horrorachtig zou zijn. Dan zou de impact van de beelden net zo groot zijn (en net zo eenzijdig, lol), maar zouden ze met gesproken tekst de boel wat kunnen toelichten en/of nuanceren.

lovely82

Berichten: 1194
Geregistreerd: 23-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 09:53

Goh wat gaat het hard hier echt fijn mensen! Hoor graag nog meer meningen, alvast bedankt!

Nezzie

Berichten: 476
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:41

Annick75 schreef:
Ik vind het zelf vooral te eenzijdig, zoals trouwens vaak als ms in beeld wordt gebracht. Veelal alleen aandacht voor de lichamelijke kant en dan ook liefst de ergste kant, want daar kan je lekker wat drama uithalen. Dat het grootste deel van de ms'ers er heel anders en vaak dus minder 'ernstig' aan toe is, laten ze veelal niet zien. Toevallig in een item van omroep Max van de week wel twee dames die allebei nog mobiel zijn, waarvan een positief was over het filmpje en de ander niet. maar vaak zie je alleen die rolstoel of erger.


En toch, als je puur uit reclame oogpunt kijkt, is dat natuurlijk ergens wel logisch. Je kan een reclame maken met de boodschap: "Het valt meestal allemaal wel mee, het grootste deel van de patiënten heeft er niet heel veel last van en je kan er prima 80 mee worden", maar daar gaan mensen ook niet van doneren natuurlijk.

Maar zelf had ik ook in een commercial liever meer uitleg gezien dan in dit filmpje. Deze gaat wel heel erg uit van alleen het shock-effect, zonder enige informatie.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Jullie mening over de nieuwe MS commercial

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:30

Ik vind het een hele sterke commercial, juist met dat liedje erbij. Je lichaamsfuncties zijn toch ook je vriendjes? En dat het lijkt op horror.. nou ja dat vind ik passend bij de ziekte.

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:33

Pantykous schreef:
Ik vind het een hele sterke commercial, juist met dat liedje erbij. Je lichaamsfuncties zijn toch ook je vriendjes? En dat het lijkt op horror.. nou ja dat vind ik passend bij de ziekte.


Heel goed verwoord! +:)+

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:27

Nezzie schreef:
Annick75 schreef:
Ik vind het zelf vooral te eenzijdig, zoals trouwens vaak als ms in beeld wordt gebracht. Veelal alleen aandacht voor de lichamelijke kant en dan ook liefst de ergste kant, want daar kan je lekker wat drama uithalen. Dat het grootste deel van de ms'ers er heel anders en vaak dus minder 'ernstig' aan toe is, laten ze veelal niet zien. Toevallig in een item van omroep Max van de week wel twee dames die allebei nog mobiel zijn, waarvan een positief was over het filmpje en de ander niet. maar vaak zie je alleen die rolstoel of erger.


En toch, als je puur uit reclame oogpunt kijkt, is dat natuurlijk ergens wel logisch. Je kan een reclame maken met de boodschap: "Het valt meestal allemaal wel mee, het grootste deel van de patiënten heeft er niet heel veel last van en je kan er prima 80 mee worden", maar daar gaan mensen ook niet van doneren natuurlijk.

Maar zelf had ik ook in een commercial liever meer uitleg gezien dan in dit filmpje. Deze gaat wel heel erg uit van alleen het shock-effect, zonder enige informatie.


Ik snap dat je enige mate van ernst moet laten zien om mensen te overtuigen geld te doneren, maar je hebt ernstig en ernstig natuurlijk. Al van dit filmpje mensen al schrijven dat het een trailer voor een horrorfilm lijkt, dan denk ik dat je net wat te ver gaat.

De commercial van MS Research met het huis waarin van alles uitvalt, vind ik veel duidelijker, zonder dat ze het in het extreme trekken. Wat is er mis mee om mensen te zien die op het eerste gezicht normaal functioneren, om daar dan vervolgens met een goed verhaal de ms-kant van de persoon te laten zien. We zijn tenslotte ook gewoon mensen, alleen mensen met een ziekte en ook nog eens een die zich niet alleen lichamelijk uit, maar ook in vormen van pijn, cognitief, vermoeidheid. Dat niet zichtbare is soms wat lastiger in beeld te brengen, maar misschien juist daarom wel belangrijker. Vrijwel iedereen is bekend met de zichtbare kant, maar maar vrijwel niemand met de onzichtbare kant, die net zo erg is. Belicht beide kanten en dat mag best op een eh...erg duidelijke manier, maar liever niet met zo'n horrordeuntje. Ik ben het in elk geval wel deels eens met de mensen die zeggen: de beeld prima, maar dat muziekje......

Het uitvallen van de handen kun je ook in beeld brengen door iemand die de ontbijtboel wil opruimen, maar door onvoldoende kracht (of gevoel, maar dat is lastiger in beeld te brengen) de boel op de grond laat vallen in scherven. Laat mensen letterlijk kijken door de ogen van iemand met een oogzenuwontsteking, een oog scherp en een oog vaag of zelf blind, breng iemand in beeld die met een scoot naar de supermarkt rijdt en daar moeizaam, maar lopend achter/leunend op een wagentje door de winkel gaat en die blij is weer op z'n scoot te zitten.

Neem het beeld van iemand die aan het werk is, naar huis gaat en daar bij klaarlichte dag naar bed gaat. Pak iemand die thuis op de bank probeert te lezen, maar last heeft van de herrie van een evenement nabij en die van ellende met een koptelefoon opzet om het geluid buiten te sluiten. Pijn is, afgaand op de diverse reclames voor pijnstillers, ook prima in beeld te brengen. Neem aangezichtspijn, voelt als enorme kiespijn, dus voor veel mensen wel herkenbaar.

En met dat (veel te lange :+ ) verhaal wil ik vooral zeggen: het kan ook anders, het kan prikkelend, het kan realistischer, het kan duidelijk, het kan overtuigend en kan en mag ook best expliciet zijn zonder mensen gelijk in de gordijnen te laten klimmen van de schrik :) .

@Pantykous, mijn lichaamsfuncties zie ik gek genoeg niet als vriendjes of in elk geval niet als vriendjes die me flink gaan lopen pesten, pesters zijn mijn vrienden niet. Ik vind het deuntje heel erg pesterig overkomen en in dat opzicht beter passen bij een reclame over het onderwerp pesten.

Of Ms wel of niet een horrorscenario is, is natuurlijk aan ieder voor zich, maar als ik dan toch moet vergelijk met een andere ziekte, die mijn maar 100x liever MS dan bv ALS. MS is niet dodelijk, ALS vaak al binnen 5 jaar na diagnose. Dat komt op mij over als horror, verstikkingspotentieel doordat je ademhalingsspieren door een falende aansturing er mee ophouden.

Sizzle schreef:
Annick, ik zeg toch nergens dat ze geen mooi leven kunnen leven :?

Maar de onzekerheid of het 5,10 of 30 jaar sluimerd is wel degelijk een akelige factor. Misschien zelfs meer voor de naasten dan voor de betroffenen zelf.


Gisteren over je berichtje heen gelezen, maar inderdaad, ik ben de laatste die beweert dat je met MS geen mooi leven kunt hebben. Integendeel! Het kan zeker in het begin even tijd nodig hebben. Net na een dergelijke diagnose ben je vaak hypergefocust op elk kriebeltje, pijntje of tintelingetje, is elke verspreking een confrontatie of al je bv je sleutels niet kunt vinden of wat dan ook. Dingen die iedereen in het dagelijks leven wel eens overkomen, leg je ineens een link met de MS, terwijl dat in veel gevallen helemaal niet zo is. Je loopt zelf het gevaar dat, ik noem maar een dwarsstraat, een knieblessure onder de MS wordt geschoven pv er even naar te laten kijken.

Maar met de tijd leren de meeste mensen echt wel leven, en ook aangenaam leven, ondanks de uitingen van hun ziekte en ondanks de onderzekerheid die een ziekte als MS met zich meebrengt. Want zeg nou zelf, er is toch geen lol aan het leven als je thuis achter de geraniums blijft plakken, omdat ander misschien de MS zijn lelijke kop opsteekt?

En ja, dat betekent ook zoeken naar je grenzen, die helaas ook nog eens variabel kunnen zijn en er soms bewust voor kiezen er lekker overheen te gaan met alle gevolgen van dien, of er juist heel bewust voor kiezen iets te laten, omdat je ook nog andere dingen wilt kunnen doen de dagen erna. Het is en blijft zoeken naar balans.

Maar ik ging liever in mijn up op vakantie naar Vancouver toen ik de kans kreeg, dan thuis te blijven. Ik dook met het koor het theater in en speelde 6 voorstellingen muziektheater in 4 dagen mee. Toen we begonnen aan dat project dacht in nog:'Joh, als ik alleen in de backing mee kan zingen, ook prima, ik maak het wél mooi mee.' Uiteindelijk heb ik gezongen, 'gedanst', tekstloos gefigureerd en met per voorstelling een keer of 9 omgekleed. En wow, wat was dat gaaf en wow, wat was ik na die week kapot, maar ik had het voor geen houd willen missen.

Erger nog in de 1,5 jaar repetitieperiode overleed de dochter van mijn ex, de vader van een goede vriend, vervolgens mijn ex zelf (die laatste aan de gevolgen van MS!) en mijn oom. Daarna ging ik naar Vancouver, om bij te komen van dat alles. En een week of twee voor de première voelde de linkerhelft van mijn rug aan alsof ik veel te lang in de zon had liggen bakken en was aan- en uitkleden bijzonder pijnlijk. En toch heb ik er heel bewust voor gekozen dat project door te zetten, ondanks dat ik wist dat er een kans was op een nog flinkere terugslag daarna.

Aan de andere kant werk ik ook keihard met de fysio en bij de sportschool om zulke dingen fysiek zo goed mogelijk het hoofd te kunnen bieden en ga ik, als dat nodig is, ook graag even praten met iemand van maatschappelijk werk of een psycholoog, als ik het idee heb dat dat nodig is. ik wil gewoon niet op de bank afwachten tot dat zwaard van Damocles een keer omlaag komt knallen.
Laatst bijgewerkt door Annick75 op 15-01-18 14:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:31

Ik vind het filmpje niet zozeer schokkend. Ik vind het muziekje er niet bij passen, duurde ook even voordat ik hoorde wat er gezongen werd. Ik vind het muziekje ook heel irritant (maar dat kan te maken hebben met de kinderstemmen O:) ).

Ik vind het wel een heel confronterend filmpje. En ik denk dat het in die zin wél effect heeft. Ik zou niet doneren, maar dat doe ik sowieso al niet snel.

Hier in het dorp hangen ook posters van de stichting, die zijn ook wel heel sterk vind ik :) .

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:27

Hoor ik nu echt zeg maar dag tegen je handjes? zeg maar dag tegen je beentjes ?
Respectloos echt waar !!!

Zoolgangster

Berichten: 9575
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:41

sunshine schreef:
Hoor ik nu echt zeg maar dag tegen je handjes? zeg maar dag tegen je beentjes ?
Respectloos echt waar !!!


Een bekende van me had dit liedje beslist niet kunnen waarderen... ze had zelf MS en is inmiddels overleden. Het is onnodig kwetsend, je kan deze ziekte ook op minder kwetsende manieren onder de aandacht brengen... Bijvoorbeeld door mensen die deze ziekte hebben kort te laten vertellen wat voor impact de ziekte heeft.

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:24

lovely82 schreef:
Goh wat gaat het hard hier echt fijn mensen! Hoor graag nog meer meningen, alvast bedankt!


Vertel je ons op enig moment (tegen de tijd dat dit topic stil gevallen is) nog wat je er zelf van vindt? Ben ik wel een beetje benieuwd naar.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Jullie mening over de nieuwe MS commercial

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:44

Ik heb het filmpje zonder muziek geluisterd (dat kan ik vanavond nog wel doen), wat ik begrijp is vooral daar een probleem mee.

Op zich vind ik de beelden niet hele verkeerd of schokkend. Ik herken het wegvallen/struikelen van de man juist wel. En dan ken ik ook maar één persoon met MS. Je merkt niet zo heel veel aan hem normaal, behalve dat hij snel moe is (maar dat zou je ook aan zijn leeftijd kunnen koppelen) maar hij is bij mij thuis ooit zonder oorzaak zijn evenwicht verloren en goed gevallen. Dan schrik je wel even als je dat nog nooit eerder hebt meegemaakt. Wil niet zeggen dat hij niet meer kan lopen (dat mis je in het filmpje wel) en ze hadden het ook wel duidelijker kunnen neerzetten.

Dat mis ik met scene 1 en 2, het is niet heel duidelijk wat er nu gebeurd, in een iets andere setting was dat wel duidelijker geweest.

Ik zou niet gaan doneren n.a.v. het filmpje, maar dat doe ik sws nooit.

Ik ben het er wel mee eens dat een reclame wel de aandacht moet trekken om te blijven hangen. En hoewel het misschien niet leuk is, maar negatieve reclame is ook reclame. Iedereen kent "die vervelende reclame", ook grappige reclames, schokkende of emotionele blijven vaak goed hangen. Maar ja, reclame maken is niet voor niks een vak op zich...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:32

Cowboy55 schreef:
lovely82 schreef:
Goh wat gaat het hard hier echt fijn mensen! Hoor graag nog meer meningen, alvast bedankt!


Vertel je ons op enig moment (tegen de tijd dat dit topic stil gevallen is) nog wat je er zelf van vindt? Ben ik wel een beetje benieuwd naar.

Ik wil ook nog wel graag horen wat je er zelf van vindt, ts!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 10:31

Zie het filmpje nu pas. Was het nog niet eerder tegengekomen elders ook. Maar getver wat een smakeloos vaag onduidelijk filmpje, dacht eerder naar chuckie 10 de horrorfilm of zo te kijken. Nee het zou mij niet stimuleren te doneren. Had totaal geen idee wat ze nu bedoelen of willen zeggen. Dat uitvallende huis is een stuk duidelijker. Nee voor mij geen geslaagde film.

Terwijl ik alle drie de dingen wel heb gehad. Benen ogen en armen die spontaan besluiten niet meer te willen werken. Drie kwart jaar niet kunnen lopen. Week niet eens zitten of omdraaien in bed. Lang heel lang verdacht van ms. (Possible ms). Volgens de nieuwe regels mag/kan dat niet meer :+ en is mogelijk ook niet meer van toepassing. Wat het wel is geweest dan geen idee (mogelijk een combinatie van inmiddels onder controle hebbende andere ziektes) maar tegenwoordig gaat het goed al heb ik restklachten overgehouden.