Milieuvervuilende vliegvakanties

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:48

Ik probeer altijd zo bewust mogelijk te leven. Ja, ik vind het best bijzonder dat 4 keer per jaar een vliegreis nog altijd goedkoper is dan een elektrische auto een jaar lang gebruiken.

Ik vind het net zo bijzonder dat de prijs van chemische troep-snoep lager ligt dan die van sommige soorten groenten en fruit.

Ook is het uitermate vreemd dat je bij het krijgen van een duur kind geld toekrijgt, maar de anticonceptie uit eigen zak betaald moet worden.

En het is helemaal bizar dat straatarme landen wel hun oorlog kunnen betalen maar dat er geen eten is voor de bevolking.

De wereld is krom! Ik verbaas me er niet meer over, ik probeer bewust te leven ook al pak ik één keer per jaar het vliegtuig (ik heb geen enkele andere keus) en leef ik van toeristen die allemaal het vliegtuig hebben gepakt om dit mooie eiland te bezoeken.

Ik alleen kan de wereld niet redden. Ik kan bewust zijn, soms iets minder, en hopen dat andeten ool bewust zijn ondanks dat ze af en toe een vliegtuig pakken.


Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:16

piezze schreef:
Kinderen is ook niet goed. Het beste sterven we uit. :D

Ik doe mijn best! :D Nu de rest nog :+

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:36

Alane schreef:
Dus dooddoener? nee oogopener. kinderen neerzetten als vervuilers en ouders als ik weet niet wat maar dadelijk als je hulpbehoevend bent er wel gebruik van maken.

Bewust kinderloos, moet een ieder zelf weten, maar zet kinderen niet neer als vervuilers en haal mensen neer die wel kinderen hebben.

Hier heb ik twee dingen op te zeggen:
1. iedere werkende kinderloze volwassene betaald óók mee aan het krijgen van het kind voor een ander. Maar als die kinderloze bejaard is mag hij/zij niets terug verwachten? Beetje krom.
En geloof me maar: als kinderen krijgen niet zo gesponsord werd zou het absoluut en alleen voorbehouden zijn aan de rijken.

2. Hoe meer kinderen hoe meer vervuiling is wel degelijk waar! En dan heb ik het nog niet eens over kleding en eten. Maar ze moeten wel allemaal een tablet, een telefoon, andere elektrische troep en later een brommer.

Ter vergelijking: ik heb al 7 jaar dezelfde E-reader, ik maak zo'n 8000km per jaar met de auto, ik heb een eenvoudige kleine televisie en ik heb al 4 jaar dezelfde tweedehands telefoon.
Laten we gewoon eerlijk zijn: met kinderen is het verloop van spullen groter/sneller. Dus ja, we mogen wel stellen dat kinderen vervuilender zijn.

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 01:22

In dit topic valt mij op (en ik ben ook schuldig, maar ik heb er pas zojuist over nagedacht) dat het heel veel 'ik doe dit' dus 'mag ik dat' en 'en moet jij zus' want 'de rest doet zo' en 'gaat het van dit' want 'jullie doen dat'.

Eigenlijk zijn we krankzinnig bezig. Iedereen heeft een reden om in een vliegtuig te stappen. We doen dat vast niet omdat het zo leuk is om opgepropt met de benen in de nek, een krijsend kind voor je, en een stinkende buur ernaast, je geld te besteden. Toch? :)

Het is een manier van reizen. Goed voor het milieu? Nee. Maar dat is de stadsbus ook niet. De enige échte milieuvriendelijke manier van reizen is naakt (dus ook zonder schoeisel!) te gaan lopen.

Dat is dus duidelijk. Reizen doen we allemaal. En niemand doet dat op milieuvriendelijke wijze, daar word je namelijk voor opgepakt! :+

Is de wereld nu verloren? Antwoord: nee! Want ieder mens die tóch de moeite neemt het glas in de glasbak te kieperen doet íets! Dat geldt ook voor die mensen die iets minder lang douchen, iets minder vlees eten, iets vaker de fiets pakken, de verwarming een graad lager zetten en hun oude bank naar de kringloop brengen voor een tweede leven!
Al die mensen doen iets, ondanks dat ze af en toe in een vliegtuig stappen. Het gaat erom dat men iets doet! En alle beetjes helpen, dus ook die ene fles in de glasbak. Niemand is een roepende in de woestijn met bewustwording. :)

De wereld is pas écht verloren als iedereen dat denkt en dus niemand meer de moeite neemt iets kleins te doen. :)

Ook ik pak dus 1 keer per jaar het vliegtuig. Ondertussen ga ik door met afval scheiden, zo min mogelijk autorijden, vegetarisch leven, zuinig zijn op en met mijn spullen zodat ze lang meegaan en ga ik spaarzaam om met G/W/L.
Ik probeer zo bewust mogelijk te leven binnen mijn mogelijkheden en ik hoop dat jullie dat ook doen. Dat maakt namelijk al een groot verschil. :)

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Milieuvervuilende vliegvakanties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:36

Fenrir, die OP valt best mee. ;) TS schrijft daarin wat haar versteld doet staan en waar ze dus niet aan meedoet.
Ja, er bestaat een betere basis voor discussie. Maar nee, heel dramatisch is het ook niet.

Ik persoonlijk heb nooit bij de enorme vervuiling van vliegtuigen stilgestaan, simpelweg omdat ik maar 1 keer per jaar vlieg. Maar ik vind het altijd goed om even een korte stof tot nadenken mee te krijgen.

Daar hoeft, imo en ik bedoel niet jou, dan ook niet vijandig op gereageerd te worden jegens de TS. :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers