Nog een vermiste jongen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:23

Men wordt niet persé gearresteerd als hij alleen dronken is. Ook een groep dronke lui wordt gearresteerd. De politie gaat er heen wanneer er melding is gemaakt van overlast.


Memories

Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:23

In principe wordt je alleen gearresteerd als je je door dronkenschap vervelend gedraagt of onveilige situaties veroorzaakt.

Janneke2

Berichten: 22653
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:25

Arrestatie hoeft niet - maar het komt wel voor dat 'Oom Agent' mensen thuisbrengt.
Als iemand er nadrukkelijk ziek etc uitziet is dat (of: naar een arts brengen) politieplicht.

Maar als iemand met een fatsoenlijke jas aan alleen zit (niet in een Tshirt) - geen last geeft / stampij maakt of om hulp vraagt gebeurt er weinig of niets.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Joltsje

Berichten: 9020
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:29

Politie doet natuurlijk ook vaak gewoon rondes.

Volgens mij had de politie hem innd aangesproken. En aangeboden thuis te brengen weet ik niet precies

Be your best self

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 01:41

De politie had hem naar huis gestuurd. Loopt inderdaad regelmatig politie door de Doelesteeg op drukke avonden, en op do/vr/za staat er standaard een auto en een busje aan de andere kant van de steeg dan waar de C&A zit zeg maar.

Ik hoop dat dat blonde meisje waar ze naar opzoek zijn iets oplevert, het duurt wel heel lang nou allemaal..

[o]

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 07:23

De politie is geen taxi, die gaan geen dronken lui naar huis brengen. Terecht.
Hoogstens dat ze de ambulance bellen als ze denken dat het een coma zuiper is. Dan rijden ze ook met de ambulance even mee.
En uiteraard bij agressie dat ze ze van de straat halen.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Nikass

Berichten: 16544
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 07:32

Je kunt gearresteerd worden voor openbare dronkenschap. Of de GGD kan proberen iemand over te halen naar huis te gaan ivm gevaar voor onderkoeling. Of de politie kan je wegsturen als je je op een plek ophoudt waar dat niet de bedoeling is of in geval van overlast.
Het is aan de hulpverlener om de inschatting te maken wat nodig is.
Maar zomaar mensen naar huis gaan rijden, nee dat niet.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 09:48

Ik heb wel degelijk meegemaakt dat de politie dronken mensen naar huis brengen hoor :) Maar dat is dan als er problemen zijn. Ze hebben natuurlijk ook genoeg andere dingen te doen dus als er verder niks aan de hand lijkt te zijn doen ze dat inderdaad niet.

[o]

Jacimatho

Berichten: 9606
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:40

Er zijn nu beelden online gezet om het groepje en het blonde meisje te kunnen achterhalen.

Ik volg het op de voet, kom uit Leeuwarden en heb ook zoons van 18. Die onzekerheid lijkt me zo verschrikkelijk.
Hij moet bijna wel in het water liggen, misschien onder een van de boten. Maar hoe komt die telefoon dan bij de C&A?

Zomaar weg, dat kan toch niet in dit digitale tijdperk. Maar het lijkt genoeg voor te komen.
Ik hoop dat de familie snel zekerheid krijgt.

http://www.lc.nl/friesland/Beelden-online-in-verband-met-vermiste-Remon-Bruinsma-22753559.html

:wave: Always look on the briiiiiight sight of life..tudu..tudu..tudutudutuduuu
https://www.liefdevandewolf.nl

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:42

Het meisje heeft zich toch allang gemeld?

edit, ik ben spuit elf zie ik.
Ander meisje.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:57


Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn


maessie

Berichten: 5719
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:00

Zo'n sneu verhaal dit.. hij is het neefje van een goede vriendin van mij. Verschrikkelijk om zo in onzekerheid te zitten..

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 09:08

Ik hoop dat ze hem vinden.
Dat van die Groningse student vorig jaar was ook een apart verhaal. Honden hadden al aangewezen waar hij zou liggen, maar wegens een drukke avond (feestje e.d.) mocht er niet gedoken worden door de vrijwilligers (ik duik af en toe voor de zoekhondengroep Signi). Een dag later kwam hij bovendrijven op exact de plek wat de honden hadden aangegeven. Dus honden kunnen echt veel is al wel bewezen.

In Leeuwarden is zeker al veel gezocht, ook door politieduikers naar de jongen. Het is zeker wel in de media geweest. Er is ook met sonar gezocht. En op diverse plaatsen, voor de Harmonie, bij de Groene Ster, enz.

Maar er zijn veel meer onopgeloste verdwijningen. Zelf heb ik ook helpen zoeken naar Willeke Dost. Dat is ook op tv geweest in 'team vermissingen'. Nog steeds is ze niet gevonden.

De zoekhonden van Signi vinden toch een aantal keren per jaar vermiste personen terug. Soms vrij recent, soms meer dan 20 jaar terug. Als er duikers nodig zijn en het is in de buurt, dan ga ik soms mee. En ook als je niets vindt is familie blij dat er ook aan 'cold cases' nog aandacht geschonken wordt.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 09:27

Bizar dit... en toch blijven er jongeren die zoveel zuipen. Hoe erg voor nabestaande. Door zon simpel woord als alcohol. Egoïstisch eigenlijk... omdat jij wil drinken geef je iedereen zoveel pijn
(Niet specifiek alleen op deze jongen , er gaan meer jongere dood door teveel drinken; ongeluk/coma/ enz)

Heel erg lijkt me verschrikkelijk voor de nabestaande.

Naomie

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 09:36

miesnaom schreef:
Bizar dit... en toch blijven er jongeren die zoveel zuipen. Hoe erg voor nabestaande. Door zon simpel woord als alcohol. Egoïstisch eigenlijk... omdat jij wil drinken geef je iedereen zoveel pijn
(Niet specifiek alleen op deze jongen , er gaan meer jongere dood door teveel drinken; ongeluk/coma/ enz)

Heel erg lijkt me verschrikkelijk voor de nabestaande.


Ho, wacht.
Wil je deze aannames alsjeblieft voor je houden?

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 09:40

Welke aanname?
Dat hij lam was is volgens meerdere getuige bevestigd.
Dat dat zijn vermissing heeft veroorzaakt is natuurlijk niet zeker, maar de kans is dan wel ineens erg groot.

En ja helaas elk wekend coma zuiperds (regelmatig met flink wat drugs erbij ook.)
Maar nee ze hebben niets op hoor als ze weer wat uit kunnen brengen.
En de naïeve ouders nog erger, dat doet die van ons niet hoor, nee de lab uitslagen laten het zien.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 09:49

Doe toch even normaal Zeg, als je tegen een boom rijd ben je toch ook niet egoïstisch omdat jij zo nodig auto wil rijden.

Gelukkig bepaal je altijd nog zelf of je drinkt of drugs gebruikt en doet het grootste deel dat zonder te overlijden :)

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

hilly200

Berichten: 1676
Geregistreerd: 04-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 10:03

miesnaom schreef:
Bizar dit... en toch blijven er jongeren die zoveel zuipen. Hoe erg voor nabestaande. Door zon simpel woord als alcohol. Egoïstisch eigenlijk... omdat jij wil drinken geef je iedereen zoveel pijn
(Niet specifiek alleen op deze jongen , er gaan meer jongere dood door teveel drinken; ongeluk/coma/ enz)

Heel erg lijkt me verschrikkelijk voor de nabestaande.
maar wie zegt dat alcohol hier de boosdoener is.. Het groepje wat hij gesproken heeft is inmiddels gevonden, ze konden zich het gesprek niet voor de geest halen maar remon zelf wel, zij gaven ook aan dat hij niet dronken oogde. Deze indruk kreeg ik ook niet bij het filmpje van hem. En daarbij, als je daadwerkelijk dronken zou zijn zou je niet zo kunnen rennen zoals hij dat deed.

Volg mijn fotografiehobby op LouwinaFotografie of op Flickr!

Roosch

Berichten: 36596
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 10:28

Sterker nog.. er is bewijs dat hij gedrogeerd zou zijn.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 10:29

Roosch schreef:
Sterker nog.. er is bewijs dat hij gedrogeerd zou zijn.

Dat zeggen ze bij de SEH allemaal...

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Roosch

Berichten: 36596
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 10:31

Pardon? Weet jij überhaupt wel waar je over praat?

Zou fijn zijn als er een dosis respect voor jou onder de kerstboom zou liggen. Geen overbodige luxe.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 10:33

Roosch schreef:
Pardon? Weet jij überhaupt wel waar je over praat?

Zou fijn zijn als er een dosis respect voor jou onder de kerstboom zou liggen. Geen overbodige luxe.

Ik zie ze elk weekend, inclusief ouders, dus ja ik weet waar ik over praat ja.

En die belachelijke laatste zin zullen we het maar even overheen lezen.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

CalipsoLover

Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 10:38

In principe, weet niet of jullie dit gehoord hebben maar is Willem mijn achterneefje, deze zomer in Almere ook vermist geweest. Media stormde daar op af maar familie wou er niets mee te maken hebben. Willem is 3 dagen later dood teruggevonden...

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 10:42

Ik vind jullie allebei niet bepaald netjes. Hou de speculaties gewoon voor je en laten we hopen dat er snel nieuws komt.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 10:50

Hier ook een studente in Leeuwarden. Het leeft in Leeuwarden echt enorm, overal hangen flyers en er worden veel zoekacties georganiseerd. Er zweeft op internet ook ergens een kaartje rond met de route die Remon gelopen zou hebben voordat het spoor bijster werd. Te zien is dat hij ook een aantal steegjes in rende, maar ook weer er terug uit rende, alsof hij wat aan het zoeken was. In de omgeving van de prinsentuin/noordergracht zijn ze het spoor verloren. Wel hoor ik ook her en der verhalen dat er tips binnen zijn die speculeren dat hij in drachten is gezien, maar ik weet het niet. Het is een bizar verhaal, hij is al bijna een maand spoorloos. Je zou zeggen dat hij niet zomaar ineens van de aardbodem kan verdwijnen..

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ginny135, JornaR, Maanon_, MirjamRobin, Poosje81, xdesix en 5 bezoekers