Nog een vermiste jongen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:33

Het klinkt een beetje banketstaaf, maar er verdwijnen elke week mensen. De meeste krijgen helemaal geen aandacht. Vorige week die autistische jongen, die kwam groot in het nieuws. Toen was er ook Remon. Een dag later ging hier in de buurt deze man vermist: https://www.weespernieuws.nl/nieuws/alg ... -kerklaan-

Over de meeste van dit soort verdwijningen hoor je niks meer.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.



Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:48


Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:55

Het is echt een naar verhaal, ben zelf ook student in Leeuwarden en was die nacht ook in de stad.. Vriendin van me die werkt bij de kroeg waar hij naar binnen wilde om 02:30 maar heeft hem geweigerd omdat hij ontiegelijk dronken was en haar lastigviel. Politie is er zelfs nog bij geweest en heeft hem toen naar huis gestuurd em sindsdien is hij niet meer gezien.. Wel weer even een flinke bevestiging om nooit in m'n eentje naar huis te gaan -O-

[o]

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:59

Smee__ schreef:
Het is echt een naar verhaal, ben zelf ook student in Leeuwarden en was die nacht ook in de stad.. Vriendin van me die werkt bij de kroeg waar hij naar binnen wilde om 02:30 maar heeft hem geweigerd omdat hij ontiegelijk dronken was en haar lastigviel. Politie is er zelfs nog bij geweest en heeft hem toen naar huis gestuurd em sindsdien is hij niet meer gezien.. Wel weer even een flinke bevestiging om nooit in m'n eentje naar huis te gaan -O-


Jeetje wat heftig.

Was hij niet op pad met een vriendengroep? Bij mij/ons was het altijd samen uit samen thuis en als een vriendin van mij echt zo dronken was dan hield ik haar continu in de gaten. Zo iemand liet ik nooit alleen gaan. Net zoals zij dan op mij zouden letten.
Dat mis ik hier een beetje. Want met genoeg drank kan men echt stomme/domme dingen doen. Helaas.

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:59

het houdt maar niet op, sterkte voor alle betrokkenen!

Leef: neem en geef!

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:01

Lienek schreef:
Jeetje wat heftig.

Was hij niet op pad met een vriendengroep? Bij mij/ons was het altijd samen uit samen thuis en als een vriendin van mij echt zo dronken was dan hield ik haar continu in de gaten. Zo iemand liet ik nooit alleen gaan. Net zoals zij dan op mij zouden letten.
Dat mis ik hier een beetje. Want met genoeg drank kan men echt stomme/domme dingen doen. Helaas.

Ik heb het idee dat jongens toch vaak wat minder attent daarin zijn, ook als ik kijk naar m'n eigen vriendengroep. Hij was wel op stap met klasgenoten oid maar toen mijn vriendin hem zag was hij in ieder geval alleen.

[o]

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:04

Volgens mij is dit vanaf begin af aan in het landelijke nieuws geweest hoor.

Het rare vind ik wel dat zijn telefoon wel gevonden is. Stel dat hij per ongeluk in de grachten gevallen is, zou hij dan eerst per ongeluk zijn telefoon verloren zijn.

[o]

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:12

Ja of daar dronken gezeten en zijn telefoon naast zich neergelegd en in al zijn dronkenheid weer vergeten. Kan best..

Maar heel heftig voor zijn familie..

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:03

Dat is idd ook wat ik zo vreemd vind, je mobiel verliezen, dan door de stad lopen en ineens houdt het spoor bij het water op..

Kerstmuts

Kabayo

Berichten: 13901
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:09

Wat wel typisch is , dit topic vind ik maar kalm. Ach tis een jongen. Die komt wel terug.
Bij anne waren de speculaties nu al "die is verkracht en vermoord"

Zo zie je het verschil tussen man en vrouw héél goed. Vrouw is kwetsbaar en zielig en man is sterk en stoer (zelfde verhaal als 'een man mag een vrouw nooit slaan , anders om mag het wel') Valt mij gewoon sterk op.

Ik vind het heel erg naar... vandaag was remon jarig. Ik hoop dat hij zijn verjaardag nog kan vieren en dat het niet te laat is... al vrees ik het ergste

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:13

Kabayo schreef:
Wat wel typisch is , dit topic vind ik maar kalm. Ach tis een jongen. Die komt wel terug.
Bij anne waren de speculaties nu al "die is verkracht en vermoord"

Zo zie je het verschil tussen man en vrouw héél goed. Vrouw is kwetsbaar en zielig en man is sterk en stoer (zelfde verhaal als 'een man mag een vrouw nooit slaan , anders om mag het wel') Valt mij gewoon sterk op.

Ik vind het heel erg naar... vandaag was remon jarig. Ik hoop dat hij zijn verjaardag nog kan vieren en dat het niet te laat is... al vrees ik het ergste


Precies dat!

*gister waren ze jarig

Kerstmuts

Kabayo

Berichten: 13901
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:15

Oh excuses :D

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:17

Kabayo
Is dat wel het verschil?
Ik denk bij deze jongen niet dat hij stoer en sterk is. En ook niet dat hij terug komt.
Maar ik denk ook niet aan de misdrijf en een dader zoals wel bij Anne.
Ik denk dat hij lam het water ingedonderd is.

Kabayo

Berichten: 13901
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:19

bruintje123 schreef:
Kabayo
Is dat wel het verschil?
Ik denk bij deze jongen niet dat hij stoer en sterk is. En ook niet dat hij terug komt.
Maar ik denk ook niet aan de misdrijf en een dader zoals wel bij Anne.
Ik denk dat hij lam het water ingedonderd is.

Dat is tegenwoordig in hokjes denken , en ik krijg een gevoel dat meerdere bokkers dat vinden. Zo komt het op mij over in ieder geval.

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:20

Imo heeft dat niet met hokjes te maken maar met de informatie die er komt.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:25

Ik denk dat de aandacht voor veel zaken grotendeels ook afhankelijk is van het moment van de actualiteit op social media... Eerder waren we afhankelijk van radio, tv en krant. Nu is het social media. Zodra mensen zich sneller kunnen identificeren tot de persoon gaan ze het delen en zo komt het bij jou en jouw vrienden ook sneller terecht... Zo ook bij Anne... Gevoelsmatig lijkt het daardoor misschien dat er minder aandacht voor is maar kijken jullie dan het nieuws, de radio en krant of komt die gedachte voort uit social media?

Hopelijk snel duidelijkheid en een goede afloop voor deze jongen...

heb vertrouwen, houd moed

beert
Berichten: 2419
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:27

bruintje123 schreef:
Imo heeft dat niet met hokjes te maken maar met de informatie die er komt.

Dit dus. Als ik de info in artikelen lees, wordt er niet gedacht aan een misdrijf. Maar waren een paar jaar geleden niet die twee jongens vermist en dat half Nederland ze ging zoeken? Dat waren ook jongens en daar liepen de gemoederen ook hoog over op.

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:29

Ik dacht dus totaal niet gelijk aan Anne Faber maar wel meteen aan die twee Groningste studenten die verleden jaar allebei op een zeer vergelijkbare manier verdwenen (afzonderlijke gevallen, voor de de duidelijkheid) en voor wie het helaas niet goed afliep...
Ik hoop dat het voor Remon anders afloopt en dat hij snel gevonden wordt. Wat een vreselijke onzekerheid voor vrienden en familie :(:)

xLillith

Berichten: 474
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: Friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:30

Deze jongen woont echt behoorlijk dicht bij mij en is een kennis van mijn broertje, die toevallig dezelfde naam heeft. Zijn vermissing leeft hier ook echt enorm.

hilly200

Berichten: 1676
Geregistreerd: 04-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:14

Er is inmiddels een bericht uit gegaan dat bij snachts nog met een groepje jongeren is gezien. Die wezen ergens naar waar hij dan snel naar toeloopt. Ik plak onderaan even de oproep van zijn moeder:

Citaat:
Even een vraagje :

We zien op beelden dat rond 2:20 uur Remon met een groepje van 4 of 5 personen van de c&a meeloopt tot aan de hoek sissyboy /Doelesteeg.
Op de hoek aangekomen wijst een blond meisje uit dit groepje naar de andere kant van de nieuwstad.
Remon loopt dan snel die kant op waar zij heen gewezen heeft.

Wie kan ons hier meer over vertellen.....waarheen wees zij ?

Wie herkent zich in dit verhaal......

Bel politie leeuwarden of nummer 06- 50251152

Mag ook anoniem

Delen delen delen....

Volg mijn fotografiehobby op LouwinaFotografie of op Flickr!

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 14:58

Ze zijn nu idd opzoek naar dat meisje!

Kerstmuts

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 15:15

Ik denk dat bij Anne ook meespeelde haar selfie en berichtje ,vlak voor het verdwijnen dus dat iedereen daarom heel snel het idee kreeg hier klopt iets niet.Anne werd ook zeer snel vermist.

Ik hoop dat deze jongen ook weer terecht komt.Lijkt me niks zo erg als een geliefde die vermist is.

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-17 00:54

Melissa is terecht :)


Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:25

Je kunt Anne Faber niet met Ramon vergelijken.
A->, vrouw, nuchter, fietstocht, bosachtig gebied
R-> man, dronken, lopend (maar denk dat het fietsend niet veel had uitgemaakt), binnenstad met veel water.

Maar, er moet wel gezegd worden, was Ramon een vrouw geweest (dronken en al) dan zouden de speculaties ook over misdrijven gaan (naast de mogelijkheid van het kanaal).

Maar in de casus van Anne was de kans op een misdrijf gewoon vele mate groter omdat de kans dat ze gevallen zou en/of in het water beland zou zijn gewoon veel kleiner was (dat maakt andere kansen groter :Y) )

Ik hoop voor alle betrokkenen dat Ramon snel terecht komt en hoewel ik ervoor vrees, hoop ik dat hij nog leeft.

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:20

Ik kwam een reactie tegen waarin stond dat de politie hem aan had moeten houden omdat hij al een tijdje alleen bij de c&a zat en dronken was. (Dronkenschap in openbaar). Ook was de temperatuur vrij laag.

Hoe zit dat? Wordt men gearresteerd wanneer je dronken op straat zit en zonder vrienden bent ?

Kerstmuts


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: miszblueeyes en 66 bezoekers