Waar komen al die make up/voedings meisjes vandaan op FB ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
CharazJarig

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:48

Riddershow schreef:
Forever is niet nieuw dat loopt al veel langer en is best wel groot, alleen in NL niet, maar ze proberen al een jaar of 3 de markt in NL aan te spreken. Ken mensen die verdienen er genoeg van dat ze gestopt zijn met het reguliere werk. En persoonlijk vind ik het geen slecht systeem omdat er wel voor gezorgd is dat de "piramide" niet te groot kan worden. Maar het "werk" past niet bij mij. De producten zelf vind ik wel erg fijn.


Huh Forever niet groot in Nederland? Ik rijd bijna dagelijks langs hun kantoor/distributiecentrum in Roosendaal en dat is echt een gigantisch pand waar heel veel mensen werken. Feestje daar valt ook niet te missen.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Waar komen al die make up/voedings meisjes vandaan op FB ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:57

Is er iemand die mij een linkje naar zo’n post kan sturen? Ik heb het bij mij op de tijdlijn nog niet gezien namelijk!

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:08

Riddershow, misschien heb je het een jaar of 3 geleden pas gemerkt, maar Forever is al ruim 20 jaar in Nederland en in april bestaat het bedrijf al 40 jaar. Herbalife bestaat volgens mij ook rond de 40 jaar. Na zo`n lange tijd lijkt het me toch dat je niet met `flutproducten` aan kan komen.
Ook het piramide systeem wat genoemd word zijn deze bedrijven zeker niet. Piramide systemen zijn al jarenlang verboden, dus anders hadden bedrijven als Herbalife, Oriflame, Juice+, Forever, Energetix en Tupperware allang niet meer bestaan.

Deze manier van werken (netwerk marketing) word door veel mensen verkeerd uitgelegd, waardoor mensen dit soort berichten met de hartjes op Facebook zetten en anderen pushen om hun producten te kopen.
Ik vind het echt heel erg jammer dat dit gebeurt, want in mijn ogen is het een geweldige manier van werken als je niet makkelijk aan een baan kan komen of bijvoorbeeld gedeeltelijk afgekeurd bent.

Zodia (Rhodium x Gribaldi) 8-5-2004
Linda (onbekend) geboortedatum onbekend (1998?)
Iris (dochter van Linda) 6-5-2002
Mazzeltov (zoon van Linda) 4-5-2012 - 02-08-2022
viewtopic.php?f=217&t=1681562
Linda een jaar ITP!

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 12:00

Charaz schreef:
Huh Forever niet groot in Nederland? Ik rijd bijna dagelijks langs hun kantoor/distributiecentrum in Roosendaal en dat is echt een gigantisch pand waar heel veel mensen werken. Feestje daar valt ook niet te missen.


Het distributie centrum is voor heel EU, dus dat is geen graadmeter.

En ja, in NL is Forever niet groot of erg bekend. Ik weet niet in hoeverre ze gegroeid zijn de laatste jaren, maar nog steeds voel ik in mijn Nederlandse omgeving een hele lage bekendheid. Terwijl in Duitsland een vele male hogere bekendheid is.

@Eefke: Ik zeg nergens dat ze pas kort bestaan of dat ze flutproducten hebben. Dus misschien heb je me verward met iemand anders? En ja ze waren er al best langer, maar het "liep" hier in NL niet even goed als in de omringende landen.

Overigens maakt Forever wel gebruik van het Piramide principe, alleen dan met bepaalde randvoorwaarden waardoor dat de piramide een beperkte hoogte heeft en je zelf actief moet blijven om hem in stand te houden en breder te kunnen maken (want daar zit de verdienste in). Dit maakt het een best wel eerlijk systeem, je kunt namelijk niet slapend rijk worden en ook niet achterover leunen terwijl de rest het werk doet.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Waar komen al die make up/voedings meisjes vandaan op FB ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 12:24

Vind het altijd zo apart dat mensen over het piramide systeem. Ons reguliere systeem is ook gewoon een piramide. Je hebt de grote baas. Die werkt vaak de eerste jaren knetterhard om wat op te zetten en gaande weg neemt hij mensen aan. Daar voeg je op termijn weer een laag mensen aan toe. Op een punt is de grote baas in staat om een directeur CEO aan te nemen en gaat dan lekker op zijn kont zitten en genieten van zijn vrije tijd. Als je op een punt al die lagen mensen in een soort kaart legt dan krijg je toch echt een piramide.

De reden dat ik die reacties met piramides zijn slecht echt niet serieus kan nemen. Reageer er dan ook nooit op, maar denk dan mensen ga is even na hoe de structuur is op jou werkvloer. Dan verwacht ik toch echt dat in de meeste gevallen we toch echt op een vorm van piramide terecht komen.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 12:32

Moonlight17 schreef:
Vind het altijd zo apart dat mensen over het piramide systeem. Ons reguliere systeem is ook gewoon een piramide. Je hebt de grote baas. Die werkt vaak de eerste jaren knetterhard om wat op te zetten en gaande weg neemt hij mensen aan. Daar voeg je op termijn weer een laag mensen aan toe. Op een punt is de grote baas in staat om een directeur CEO aan te nemen en gaat dan lekker op zijn kont zitten en genieten van zijn vrije tijd. Als je op een punt al die lagen mensen in een soort kaart legt dan krijg je toch echt een piramide.

De reden dat ik die reacties met piramides zijn slecht echt niet serieus kan nemen. Reageer er dan ook nooit op, maar denk dan mensen ga is even na hoe de structuur is op jou werkvloer. Dan verwacht ik toch echt dat in de meeste gevallen we toch echt op een vorm van piramide terecht komen.

Lees maar even door; https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pyramid_scheme
Leer je misschien wat van.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 12:53

Kuggur schreef:
Moonlight17 schreef:
Vind het altijd zo apart dat mensen over het piramide systeem. Ons reguliere systeem is ook gewoon een piramide. Je hebt de grote baas. Die werkt vaak de eerste jaren knetterhard om wat op te zetten en gaande weg neemt hij mensen aan. Daar voeg je op termijn weer een laag mensen aan toe. Op een punt is de grote baas in staat om een directeur CEO aan te nemen en gaat dan lekker op zijn kont zitten en genieten van zijn vrije tijd. Als je op een punt al die lagen mensen in een soort kaart legt dan krijg je toch echt een piramide.

De reden dat ik die reacties met piramides zijn slecht echt niet serieus kan nemen. Reageer er dan ook nooit op, maar denk dan mensen ga is even na hoe de structuur is op jou werkvloer. Dan verwacht ik toch echt dat in de meeste gevallen we toch echt op een vorm van piramide terecht komen.

Lees maar even door; https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pyramid_scheme
Leer je misschien wat van.


Gelezen en toch blijf ik regulier werk ook een vorm van een piramide vinden. Voorbeeld: Die grote baas van de Jumbo zit nu waarschijnlijk ergens op een warme plek zit terwijl er honderden mensen met het slechte weer naar hun werk moeten. Om zijn/haar salaris en die van hun zelf te verdienen. Als je een net multi level marketing bedrijf hebt, niet de oude illegale bedrijven, dan verdien je toch ook geld voor jezelf en de mensen boven je.

Doe je je werk goed verdien je meer, je baas/mensen boven je ook. Doe je minder goed je werk, dan verdien je minder en de baas/mensen boven je ook.

In mijn ogen blijft elk bedrijf in essentie een vorm van een piramide, hoe je het ook wend of keert.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Waar komen al die make up/voedings meisjes vandaan op FB ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 12:59

Dan hoop ik dat je je op zijn minst beseft dat de ene pyramide de andere niet is.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:11

Kuggur schreef:
Dan hoop ik dat je je op zijn minst beseft dat de ene pyramide de andere niet is.


Zeker, kan er alleen niet tegen dat mensen bijna schreeuwen dat piramides slecht zijn en dan vervolgens zelf in een andere vorm van een piramide werken en dan blijkt dat ze hun eigen werk nog niet eens goed bekeken hebben.

Wil overigens niet zeggen dat ik die aandachts berichten op sociale media niet irritant vind van de mensen die in die multi level marketing zitten.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:16

Wel, de pyramide schema's waar naar verwezen wordt zijn per definitie slecht. Het zijn oplichtingsmethoden.
Dat er andere organisaties en bedrijven gestructureerd zijn als pryramidevormige hiërarchieën heeft daar niets mee te maken....

The_Cat

Berichten: 7282
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Waar komen al die make up/voedings meisjes vandaan op FB ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:19

Met een normale verkoopjob word ik niet lastig gevallen om naar een of andere 'gezellige' testavond te komen waar je dan vervolgens half verplicht bent om iets te kopen (want anders zijn de mensen boos als je naar hun avondje komt zonder iets te kopen) en teert het gewoon verder op ' ik profiteer van mijn vrienden want die willen wel iets doen voor mij'


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:30

The_Cat schreef:
Met een normale verkoopjob word ik niet lastig gevallen om naar een of andere 'gezellige' testavond te komen waar je dan vervolgens half verplicht bent om iets te kopen (want anders zijn de mensen boos als je naar hun avondje komt zonder iets te kopen) en teert het gewoon verder op ' ik profiteer van mijn vrienden want die willen wel iets doen voor mij'


Dat ze niet tegen nee kunnen lijkt mij meer aan de persoon te liggen. Als Sales persoon in welke tak, bedrijf moet je er toch vanuit gaan dat je meer Nee's dan Ja's gaat krijgen.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2


Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:35

Begrijp je het niet Moonlight, of wíl je het niet begrijpen?
Het gaat niet om de verkoper die "nee" te horen krijgt, het gaat om de psychische druk die met dergelijke methoden op potentiële klanten wordt uitgeoefend ( door via de vrienden/familie te werken).

NB. Gezien ook je verdediging van het pyramide schema vraag ik me zolangzamerhand af waar jij je geld mee verdient... ;)

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:45

Kuggur schreef:
Wel, de pyramide schema's waar naar verwezen wordt zijn per definitie slecht. Het zijn oplichtingsmethoden.
Dat er andere organisaties en bedrijven gestructureerd zijn als pryramidevormige hiërarchieën heeft daar niets mee te maken....


Hoe kunnen ze(de specifieke groep mensen met met extreem negatieve reacties) dat al onder een multi level marketing bericht zetten, zonder dat ze in het bedrijf hebben gekeken. Misschien is het wel een nette vorm van een piramidevormige hiërarchie, zoals hun reguliere werk. Mensen zijn gewoon als in vele gevallen al bevooroordeeld en spreken enorm generaliserend onder die berichten. Zoals die generaliserende groep mensen spreekt zouden ze hun eigen reguliere werk ook niet goedkeuren. Daar kan ik niet tegen.

Nou niet meteen denken dat ik ook in multi level marketing zit, want ik heb echt nul verkoopaanleg. Werk dus ook gewoon regulier. Bezit een account bij multi level marketing bedrijf, omdat ze een paar fijne producten hebben die ik ZELF wil gebruiken.

Denk dat het nu wel een moment is om de discussie van mijn kant te stoppen. Heb mijn punt hopelijk duidelijk gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Moonlight17 op 11-12-17 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Waar komen al die make up/voedings meisjes vandaan op FB ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:48

Ze vergeten in de uitleg wel te vermelden dat je ook nog belastingen op die 10 euro winst moet betalen. In België betekent dat dat je ongeveer 4 a 5 euro winst maakt ipv 10 :+

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Waar komen al die make up/voedings meisjes vandaan op FB ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:52

Ook van juice+ producten worden er aangesmeerd op die manier.. stervens duur en helpt niks ( ben er x ingetrapt :o )

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: Waar komen al die make up/voedings meisjes vandaan op FB ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:10

Een vriendin van mij begon een paar maanden terug met de verkoop van detox thee. Dat spul kan nog best gevaarlijk zijn ook, dus ik vroeg wat er in zat en waarom ze dit deed. Meer dan "probeer maar, is een prachtproduct!" kwam er niet uit. Leek wel of haar account was overgenomen, ze antwoordde alleen nog maar op zo'n robotachtige manier, steeds het zelfde zinnetje.

Detox vind ik sowieso al onzin, dat je dan alleen nog maar thee mag drinken voor een week, dat is gewoon gevaarlijk. Je hoort genoeg horrorverhalen, dat er in sommige producten laxeermiddel oid zit, waardoor mensen heel erg gaan afvallen. Maar je maakt je lichaam alleen maar kapot op die manier...

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: Waar komen al die make up/voedings meisjes vandaan op FB ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:33

Als mensen de producten van een netwerk marketing bedrijf fijn vinden, ze willen aanbevelen aan anderen en misschien ook hun geld mee willen verdienen, betekent niet dat ze meteen hun hersens kwijt zijn.
Soms word er vanuit het bedrijf een manier aangeraden, maar het is aan mensen zelf of ze daar in meegaan of niet.
Als er mensen op je facebook producten aanbevelen op een manier die jij niet prettig vind, kan je dat gewoon op een vriendelijke manier aangeven, zodat ze een andere manier kunnen bedenken of via een business pagina en niet via de persoonlijke pagina.

Zodia (Rhodium x Gribaldi) 8-5-2004
Linda (onbekend) geboortedatum onbekend (1998?)
Iris (dochter van Linda) 6-5-2002
Mazzeltov (zoon van Linda) 4-5-2012 - 02-08-2022
viewtopic.php?f=217&t=1681562
Linda een jaar ITP!

ruitje

Berichten: 12309
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Waar komen al die make up/voedings meisjes vandaan op FB ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-17 22:21

Ik vind het een kwalijke zaak dat FB er vol mee staat, het geeft een verkeerde boodschap aan jonge meiden op het gebied van uiterlijk, vriendschap en zaken doen.

Moonlight, jij hebt echt geen goed beeld van het werken in hogere functies in het bedrijfsleven als je denkt dat dat makkelijk verdienen is.

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

The_Cat

Berichten: 7282
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:33

Moonlight17 schreef:
The_Cat schreef:
Met een normale verkoopjob word ik niet lastig gevallen om naar een of andere 'gezellige' testavond te komen waar je dan vervolgens half verplicht bent om iets te kopen (want anders zijn de mensen boos als je naar hun avondje komt zonder iets te kopen) en teert het gewoon verder op ' ik profiteer van mijn vrienden want die willen wel iets doen voor mij'


Dat ze niet tegen nee kunnen lijkt mij meer aan de persoon te liggen. Als Sales persoon in welke tak, bedrijf moet je er toch vanuit gaan dat je meer Nee's dan Ja's gaat krijgen.


Het is niet hetzelfde vind ik als 'een gewone job'. Mensen voor die juice+, of make-up of huidverzorging, hebben niet eens een 'opleiding' gehad, vaak zal hun 'aanprijzen' gewoon zijn voor het duurste product dat ze kunnen maken. Als ik naar de apotheek ga voor iets van huidverzorging, ben ik tenminste zeker dat ik een gebaseerd antwoord zal krijgen, niet iets wat op het meeste geld gaat


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Waar komen al die make up/voedings meisjes vandaan op FB ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:20

Facebook koppelt ook je zoekopdrachten in Google aan interesses. Ik gooi 1 keer per week mijn interesses die facebook mij toegekend heeft weg. Net na het lezen van dit topic staat 'Lippenstift' in mijn interesses. Wel heel toevallig.
Sommige websites hebben ook trackingcookies die weer dingen aan Facebook doorgeven. Voorbeelden: Coolblue en Bol.com Maar ik zie nu ook EJ bij mijn interesses staan, dus die misschien ook wel.
Als ik google op een vakantieland dan is ineens vakantie en dat land een interesse van mij.
Best interessant om te zien hoe soms totaal onjuiste interesses aan je gekoppeld worden. Ik verdenk Facebook er zelfs van dat ze je priveberichten in Messenger scannen om interesses te koppelen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Cer

Berichten: 30140
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:11

Oh ik vind die feature echt superhandig :j
Dan heb ik wat gegoogled en ben vervolgens vergeten waar ik kan kopen of wat ik wilde zien... Kwestie van geduld en het komt vanzelf weer voorbij, en met een beetje mazzel in de aanbieding :')

Ik denk dat het voor jongeren en dames die niet de hoofdkostwinnaar zijn, een prima tijdverdrijf kan zijn .. Ik vraag mij altijd af waarom die producten niet in de gewone winkels te koop zijn #maarzobenik..

Die dames komen er toch vanzelf achter hoe het werkt, denk ik dan..? Verdienen ze geld, prima, en gaan ze failliet hebben ze wat geleerd...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nimby en 33 bezoekers