Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:47

Tiggs schreef:
Janneke2 schreef:
...gezellig Tiggs! ;)

Welkom in dit topic!


Ik had misschien even pauze moeten nemen tussendoor.. Maar ik kan er zo slecht tegen als mensen menen overal maar recht op te hebben, alleen omdat ze toevallig hier geboren zijn. In dit topic kwam dit weer eens duidelijk naar voren, jammer vind ik dat.


Ik neem me ook heel vaak voor niet (meer) in politieke topics te reageren :D ;)

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:58

ravellie schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik vind het nog steeds zo wonderlijk dat de plek waar je geboren bent maakt dat je blijkbaar meer recht hebt op hulp dan n ander. Dat de grenzen die we zelf getrokken hebben heel lang geleden maken dat de een dood mag hongeren en de ander niet. Ik vind nationalisme iets verschrikkelijk lelijks. Het is trots zijn op iets waar je geen enkele invloed op hebt.

Niemand hoeft zich wat mij betreft aan te passen aan 'onze' cultuur, die overigens ook een samenraapsel is van culturen. Iedereen heeft recht op hulp, of dat nou Bep of Fatima is.



Iedereen zo zn mening
Ik vind Nationalistisch iets heel moois.
En dat kan ook rustig door mensen die hier niet geboren zijn, maar hier wel echt willen zijn en dat uitdragen.
En daar bedoel ik geen bevolkingsgroepen mee die hun eigen overtuiging er hier doorheen drukken en zelfs al tot in de politiek doorgedrongen zijn.
Ik zie het voor Nederland op deze manier somber in.
Niet voor mij, wel voor de generatie die komen gaat.



Ik heb sowieso niets met politieke partijen gebaseerd op welk geloof dan ook. ;)
Weinig "heb je naasten lief" ;) en zeker niet tolerant naar andere gelovigen toe :D

Mizora

Berichten: 18096
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 23:26

HorseTopShop schreef:
Ik ben in gedachten bij mijn oude buren die beide hun baan kwijt zijn geraakt, huis in de executie verkoop. Ze zitten nu met zijn zessen (4 kinderen) in de dakloze opvang in een kamertje van 5 bij 6. Hun stokoude honden hebben ze weg moeten doen, want die mag je daar niet houden.

Ze houden het al 4 jaar vol en met een beetje geluk kunnen ze over 3 jaar in een huurhuisje.

Dit waren altijd succesvolle mensen en zitten nu aan de grond. Heel erg sneu. Ik had graag gezien dat ze hun aan een huis hadden geholpen.


Als het gaat om wie ik denk dat het gaat, is het wel iets genuanceerder. En hun geval is inderdaad ontzettend sneu, maar zij hebben wel degelijk keuzes gemaakt (die zij zelf onvoldoende hebben kunnen overzien) die het voor henzelf ontzettend lastig hebben gemaakt en daar is dit uiteindelijk één van de consequenties van geweest. Ook hebben ze in ieder geval volgens hun facebook ondertussen een huisje (al dik een jaar) en een nieuwe golden retriever (er is in ieder geval op hun foto's met de uitstapjes weer een jonge golden retriever).

En nee, hun situatie heeft niets te maken met de vluchtelingen. Wel van alles met de bouwfraude. Oerhollandse mannen die naaistreken geleverd hebben. En nog meer van dit soort oerhollandse streken.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 23:40

Citaat:
Iedereen zo zn mening
Ik vind Nationalistisch iets heel moois.
En dat kan ook rustig door mensen die hier niet geboren zijn, maar hier wel echt willen zijn en dat uitdragen.


Wat vind jij dan mooi aan nationalisme...?

Ik ben hier geboren, heet officieel allochtoon, voel mij wereldburger - en zo Hollands als het gras.

Citaat:
En daar bedoel ik geen bevolkingsgroepen mee die hun eigen overtuiging er hier doorheen drukken en zelfs al tot in de politiek doorgedrongen zijn.
Ik zie het voor Nederland op deze manier somber in.
Niet voor mij, wel voor de generatie die komen gaat


Ach bah.

Noem toch man en paard ipv dit soort ge-insinueer.

"Iedereen" heeft recht op een zetel in het parlement - als je de kiesdrempel haalt (en ouder dan 18 en Nederlandse v/m zijn).
En dan mag je dingen zeggen die anderen belachelijk vinden (omdat het hen slecht uit komt, onzin is of wat dan ook) en je mag drammen ook.
Dat heet parlementaire democratie en wordt meestal als een verworvenheid gezien.

Dus argumenten graag als jij het maar niets vind.

Nikass

Berichten: 16693
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 23:43

Nou inderdaad Janneke :j

En Tiggs: je hebt helemaal gelijk hoor! Ik begrijp je reactie volkomen!

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 00:00

Met je eens Janneke +:)+

Ik ben een allochtoon, maar omdat het uit westers land is 'telt' het voor veel mensen die tegen buitenlanders zijn niet. Maar mijn land is letterlijk andere kant van wereld. Syrië, Marokko, Turkije etc zijn allemaal véél dichterbij. Hoe raar dan dat zij zijn niet welkom en ik wel? :n

De wereld is niet gemaakt met grenzen door God en de wereld is ook niet met de oerknal met gratis grenzen er bij ontploft. Grenzen hebben mensen gemaakt. Niemand kiest bij de geboorte om in een land geboren te worden. Het is niet onze eigen werk dat wij hier zijn geboren en niet in Syrië.

Ik heb véél vluchtelingen gekend door taalcursussen. Mensen uit de hele wereld, met de meest ernstige verleden. En zo verschillend zijn we echt niet, we willen allemaal het zelfde: ergens gelukkig zijn.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 01:19

Electra63 schreef:
Ik neem me ook heel vaak voor niet (meer) in politieke topics te reageren :D ;)


Dat herken ik wel, maar met een nuance: ik heb geen interesse meer in Calimero discussies.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 09:06

ravellie schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik vind het nog steeds zo wonderlijk dat de plek waar je geboren bent maakt dat je blijkbaar meer recht hebt op hulp dan n ander. Dat de grenzen die we zelf getrokken hebben heel lang geleden maken dat de een dood mag hongeren en de ander niet. Ik vind nationalisme iets verschrikkelijk lelijks. Het is trots zijn op iets waar je geen enkele invloed op hebt.

Niemand hoeft zich wat mij betreft aan te passen aan 'onze' cultuur, die overigens ook een samenraapsel is van culturen. Iedereen heeft recht op hulp, of dat nou Bep of Fatima is.



Iedereen zo zn mening
Ik vind Nationalistisch iets heel moois.
En dat kan ook rustig door mensen die hier niet geboren zijn, maar hier wel echt willen zijn en dat uitdragen.
En daar bedoel ik geen bevolkingsgroepen mee die hun eigen overtuiging er hier doorheen drukken en zelfs al tot in de politiek doorgedrongen zijn.
Ik zie het voor Nederland op deze manier somber in.
Niet voor mij, wel voor de generatie die komen gaat.


Ik heb het al een paar keer gevraagd maar helaas geen antwoord gekregen.

Want ik ben oprecht nieuwsgierig wat nationalisme dan gaat brengen? Waarom is het mooi?

Wat gaat er allemaal beter als ik het volkslied uit volle borst mee ga zingen.
Wat is er veranderd nu er een vlag in de 2e kamer staat?

thriam

Berichten: 86
Geregistreerd: 29-01-11

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 10:06

Ik geloof niet dat nationalisme echt iets is om na te streven.
Echter ben ik er wel van overtuigd dat de “vrijheden” die wij hier in ons mooie landje hebben verdedigd moeten worden tegen de gevaren, lees geloofsovertuigingen welke een inbreuk willen maken op onze vrijheden alsook normen en waarden.
Of te wel, wil je ons andere leefregels vrijheden afpakken is het een enkeltje terug naar land van herkomst ookal is het daar niet veilig. Ik zie de islam als een grote bedreiging, daarom steun ik wilders, maar ben het ook op een hoop punten niet met hem eens.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 10:09

Cowboy55 schreef:
Electra63 schreef:
Ik neem me ook heel vaak voor niet (meer) in politieke topics te reageren :D ;)


Dat herken ik wel, maar met een nuance: ik heb geen interesse meer in Calimero discussies.

Die interesse heb ik ook niet, maar zie ik wel continue.
En dan kan ik het ook weer niet laten om te reageren. Stom want de calimero's blijven ondanks duidelijke verhalen uit eerste hand, artikelen die het laten zien, toch de kop in het zand houden.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 10:49

Dat is niet wat ik bedoel met Calimero gedrag.

Calimerogedrag is: een mening als feit presenteren en er vervolgens aan toevoegen: "maar dat mag je tegenwoordig in Nederland niet meer zeggen want dan ben je een racist". Drogargumentatie. Zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk oh nee!

Jij bedoelt struisvogelgedrag denk ik.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 10:54

Je hebt helemaal gelijk.
Dat is wat ik inderdaad bedoelde.

Al moet ik zeggen dat het calimero gedrag wel te begrijpen is want alles wat iemand iets zegt word hij ook meteen afgedaan als racist. Ook al is die persoon dat niet.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 10:58

bruintje123 schreef:
Je hebt helemaal gelijk.
Dat is wat ik inderdaad bedoelde.

Al moet ik zeggen dat het calimero gedrag wel te begrijpen is want alles wat iemand iets zegt word hij ook meteen afgedaan als racist. Ook al is die persoon dat niet.


:x


Nice try tho....... _O-

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 11:00

Cowboy55 schreef:
bruintje123 schreef:
Je hebt helemaal gelijk.
Dat is wat ik inderdaad bedoelde.

Al moet ik zeggen dat het calimero gedrag wel te begrijpen is want alles wat iemand iets zegt word hij ook meteen afgedaan als racist. Ook al is die persoon dat niet.


:x


Nice try tho....... _O-

En dit vind jij normaal reageren?

Precies waarom mensen inderdaad niet meer in de politieke topics komen.
Want er mag maar 1 mening gegeven worden. Andere word niet geaccepteerd.
Dus ja het klopt precies wat ik schreef.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 11:08

Wacht even:
dus ik zeg dat ik niet meer reageer op Calimero uitspraken,
jij doet een Calimero uitspraak,
Ik reageer niet (ik dacht dus echt dat je als grap/test een Calimerootje deed)
Jij wordt (onterecht) boos en hebt ' dus' weer gelijk?!

OK......

:wave:

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 11:19

Aangifte doen tegen Rutte is Aandacht vragen, een statement maken, het is een beetje te stil rondom Wilders. Het is allemaal Toneel,het is alleen schreeuwen in de menigte,terwijl je weet dat je niks kan doen.
Ik begin zelfs te denken dat hij alles wat hij doet en schreeuwt puur voor zichzelf is, allemaal aandacht!
Hij doet het niet voor de burgers, net als alle anderen trouwens in de Politiek,ze zitten er allemaal voor zichzelf.
Als Wilders er echt voor de burgers zit, dan dram je niet door over buitenlanders. Maar Wilders weet dat je daarmee een massa aan mensen mee trekt.
En die aangifte? Zinloos.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 11:24

Cowboy55 schreef:
Wacht even:
dus ik zeg dat ik niet meer reageer op Calimero uitspraken,
jij doet een Calimero uitspraak,
Ik reageer niet (ik dacht dus echt dat je als grap/test een Calimerootje deed)
Jij wordt (onterecht) boos en hebt ' dus' weer gelijk?!

OK......

:wave:

Ja tuurlijk....

En boos ben ik ook al niet, verontwaardigd wel.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 11:28

gohya schreef:
Als Wilders er echt voor de burgers zit, dan dram je niet door over buitenlanders. Maar Wilders weet dat je daarmee een massa aan mensen mee trekt.
En die aangifte? Zinloos.


Hij dramt door over buitenlanders omdat dat stemmen trekt die hij nodig heeft om zijn echte politieke agenda door te drijven.

En dat is de VVD rechts inhalen.

En daar heeft " de gewone" Nederlander geen klap aan. En dan bedoel ik met "de gewone Nederlander" dan gemakshalve maar Jan Modaal en met lager inkomen.

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 11:29

Die massa mensen, ook dat zijn burgers .

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 11:35

@NatasjavE dat bedoel ik met Hij trekt er massa's mensen [burgers] mee die dan ook op hem gaan stemmen.
Maar hij zal nooit als enige kunnen regeren, en met niemand niet, dit word op welke manier dan ook voorkomen.Geen enkele partij zal met hem mee gaan regeren.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 11:41

Soms wordt iets als feit gebracht en als iemand dan doorvraagt of een kritische vraag stelt, dan volgt er vaak geen antwoord meer.
Er worden soms zulke onwaarheden als feiten gebracht.

Wat Geert betreft, FvD trekt veel stemmen weg van de PVV en de VVD. Geert zal dus iets moeten doen.
Hij gaat nu op tournee door Nederland..... ook dat doet FvD.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 11:44

thriam schreef:
Echter ben ik er wel van overtuigd dat de “vrijheden” die wij hier in ons mooie landje hebben verdedigd moeten worden tegen de gevaren, lees geloofsovertuigingen welke een inbreuk willen maken op onze vrijheden alsook normen en waarden.

...uiteraard: sinds 1648 ligt in Nederland vast op perkament dat je mag geloven wat je wil.
In nogal wat gereformeerde kerken gelooft men de enige ware kerk te zijn.
Enmet een oud grapje :'de communisten geloofden dat de waarheid in de krant stond'.

...en bekeringsijver hoort er vanaf 1648 (en ook daarvoor al) nadrukkelijk bij.

Dus bij deze mijn bekeringsoproep: verdiep je eens in moslems...!
Slik de beledigingen, leugens, smaad en laster van Wilders aan het adres van een eerbiedwaardige religie niet voor zoete koek.

De islam kent wel degelijk gematigde aanhangers, dat is plm 99,5% van de Nederlandse moslems; het is een pluriform geloof en vele malen vrouwvriendelijker dan het christendom. Om even een paar feiten te noemen die Wilders niet waar wil hebben.

Citaat:
Of te wel, wil je ons andere leefregels vrijheden afpakken is het een enkeltje terug naar land van herkomst ookal is het daar niet veilig. Ik zie de islam als een grote bedreiging, daarom steun ik wilders, maar ben het ook op een hoop punten niet met hem eens.

Slik dit soort kul kolder toch niet, zeg!
Hoe vaak krijg jij Jehova's getuigen aan de deur...? En hoe vaak iemand die jou tot de islam wil bekeren...?
"Ze willen ons onze vrijheden afpakken...!!!" - ja, dat beweert GW, om vervolgens zelf met allerlei sleepwetten enzo inderdaad vrijheid in te perken.
(Not to mention dat jij kennelijk bereid bent om mooie zaken zoals de mensenrechten buiten werking te stellen....)

Maar ach, wellicht is de kern van de zaak "simpelweg" angst.
Stap 1: maak mensen bang, stap 2: je kunt ze makkelijk manipuleren.
Laat dat toch niet met je gebeuren...!

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 15:33

thriam schreef:
Ik zie de islam als een grote bedreiging, daarom steun ik wilders, maar ben het ook op een hoop punten niet met hem eens.


Ik vraag me af in hoeverre je de islam kent en hoeveel moslims je daadwerkelijk kent? Er is namelijk totaal niets mis met de islam, het is gebaseerd op normale normen en waarden net als het christendom.
Ik hoop dat je de extremisten die alle stennis schoppen en dood en verderf zaaien niet ziet als de gemiddelde moslim?

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:01

'Er is niets mis met de Islam'

Geweldig om je eigen mening even als feit te verkondigen



Anyway,
Geert Wilders is te extreem en kiest zijn woorden niet juist en heeft waarschijnlijk helemaal geen regeer plan.

FvD heeft dat wel, en trekt in het land in allerlei zalen al heel wat publiek, kan mij ook best in heel wat zaken vinden
Denk dat die nog best ver gaan komen :o

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:03

thriam schreef:
Ik geloof niet dat nationalisme echt iets is om na te streven.
Echter ben ik er wel van overtuigd dat de “vrijheden” die wij hier in ons mooie landje hebben verdedigd moeten worden tegen de gevaren, lees geloofsovertuigingen welke een inbreuk willen maken op onze vrijheden alsook normen en waarden.
Of te wel, wil je ons andere leefregels vrijheden afpakken is het een enkeltje terug naar land van herkomst ookal is het daar niet veilig. Ik zie de islam als een grote bedreiging, daarom steun ik wilders, maar ben het ook op een hoop punten niet met hem eens.


Ik steun GW niet.
Maar verder ben ik het helemaal met je eens.
Vind het al tenenkrommend genoeg dat een partij als DENK het überhaupt gelukt is om in de politiek binnen te komen.