Amazone slaat demonstrant met zweep

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:52

Onali schreef:
Gypsy schreef:
Dit is gewoon net zo lang zieken tot iemand over de rooie gaat en dan gauw die laatste beelden op internet zetten.



_/-\o_


Eens!

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier


Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Amazone slaat demonstrant met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:08

Tsjonge Mods zijn we er nu uit??
Eerst dit topic op slot, gisteravond het andere topic en nu alsnog dit topic weer open.

Black is the colour of my true love's hair

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:24

Molfre schreef:
Jullie zouden meer onderzoek moeten doen naar wat er zoal gebeurt tussen de jagers en de saboteurs. Met wat meer context zou je dit niet goedkeuren en ik heb het niet over dit incident alleen.

Je spreekt erover of je hier meer vanaf weet. Kun je hier eea toelichten? Wat zouden 'we' allemaal nog voor extra informatie moeten hebben om tot een andere conclusie te komen dan dat die 'saboteurs' zich illegaal op privéterrein bevinden en daar onherkenbaar gemaakt mensen lastigvallen, een legale activiteit verstoren en beelden daarvan zonder toestemming publiceren?

Schoentje, kerstmuts en [o]

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Amazone slaat demonstrant met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 01:44

Dierenleed wordt vaak/altijd aan het licht gebracht door anonieme personen die ergens undercover gaan en dan de beelden zonder toestemming op social media delen. Daar kan je voor of tegen zijn, maar dit is dus niet iets nieuws. Als het over varkens in slachthuizen gaat of konijntjes in de wolindustrie, vinden we dat juist alleen maar goed.
Voor het paard maakt het ook allemaal niet uit hoor, het enige wat die onthoudt is de pijn, angst en onzekerheid, en daar zijn zowel protestvoerder als amazone schuldig aan.

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 02:27

Dat is puur de paniek, dat trekken aan de teugels en het drijven. Hou toch op daarover te zeiken, heilige boontjes. Natuurlijk niet leuk voor het paard, maar geen enkele boktmuts zou lief blijven staan in deze situatie.

Ik ben tegen de jacht met levende dieren, dat staat hier dan ook los van.

Als ik in zo'n situatie zou zitten, mij de weg geblokkeerd werd door een groep kerels met bivakmutsen, op eigen terrein nog wel, die ook nog eens een vinger naar mijn paard durven uitsteken... die zouden uiteindelijk op hun knietjes bidden dat ik ophield. Ik zou ze finaal omver rijden, vertrappen en mijn zweep op ze kapotslaan tot ze afgevoerd konden worden. Ik vind die mevrouw nog erg kalm voor de situatie. Ik zou veranderen in de duivel.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 07:38

Misschien moet je het filmpje nog even kijken. Ze wordt niet geblokkeerd maar rijd op de mensen in. De enige die last heeft van paniek is het paard. De “amazone” heeft vooral last van het gebrek aan controle over zich zelf. Ze plaatst zichzelf in de situatie en gaat dan hysterisch worden.
Je hoeft geen heilig boontje te zijn hoor als je (gelukkig) niet over dergelijke karakter trekjes beschikt.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!


Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 07:41

GamblersCup schreef:
Dat is puur de paniek, dat trekken aan de teugels en het drijven. Hou toch op daarover te zeiken, heilige boontjes. Natuurlijk niet leuk voor het paard, maar geen enkele boktmuts zou lief blijven staan in deze situatie.

Ik ben tegen de jacht met levende dieren, dat staat hier dan ook los van.

Als ik in zo'n situatie zou zitten, mij de weg geblokkeerd werd door een groep kerels met bivakmutsen, op eigen terrein nog wel, die ook nog eens een vinger naar mijn paard durven uitsteken... die zouden uiteindelijk op hun knietjes bidden dat ik ophield. Ik zou ze finaal omver rijden, vertrappen en mijn zweep op ze kapotslaan tot ze afgevoerd konden worden. Ik vind die mevrouw nog erg kalm voor de situatie. Ik zou veranderen in de duivel.


wat knap van jou dat jij dat vanachter je beeldscherm voor anderen kunt bepalen.
Ik heb wel degelijk eens een vergelijkbare situatie meegemaakt en durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat mijn paard niet geleden heeft onder mijn frustratie en angst. ik ga toch verdorie mijn eigen frustratie niet uiten op mijn dier??!!

Tuurlijk krijgt degene die de teugels van mijn paard grijpt een flinke klap, maar daarna nog terug gericht op de groep inrijden met een paard.. Nee. En voor eigen rechter spelen ga ik al helemaal niet. Beetje buiten proportioneel handelen is het naar mijn mening.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 08:54

Jennyj01 schreef:
Misschien moet je het filmpje nog even kijken. Ze wordt niet geblokkeerd maar rijd op de mensen in. De enige die last heeft van paniek is het paard. De “amazone” heeft vooral last van het gebrek aan controle over zich zelf. Ze plaatst zichzelf in de situatie en gaat dan hysterisch worden.
Je hoeft geen heilig boontje te zijn hoor als je (gelukkig) niet over dergelijke karakter trekjes beschikt.


Die mensen staan op grond waar ze niets te zoeken hebben. Ik denk dat de meeste niet erg vriendelijk blijven als er mensen in je wei staan die daar niets te zoeken hebben maar ook niet willen vertrekken. Ook al staan ze gewoon te staan. Je wil ze gewoon weg hebben. Beetje lastig om van je paard te stappen in deze situatie wie weet wat er dan met je paard gebeurt. Geen idee of er ook mensen op de grond bij waren. Maar uiteindelijk zet de bereden politie eigenlijk op dezelfde manier hun paarden in.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:44

De rest van de ruiters trekken zich er toch ook niks van aan? Sterker nog die lijken ook ook met volle verbazing naar vrouwe hysterica te kijken. En wat de bereden politie hier nu weer mee te maken heeft :o?

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:55

Jennyj01 schreef:
Misschien moet je het filmpje nog even kijken. Ze wordt niet geblokkeerd maar rijd op de mensen in. De enige die last heeft van paniek is het paard. De “amazone” heeft vooral last van het gebrek aan controle over zich zelf. Ze plaatst zichzelf in de situatie en gaat dan hysterisch worden.
Je hoeft geen heilig boontje te zijn hoor als je (gelukkig) niet over dergelijke karakter trekjes beschikt.



Misschien moet je alles even lezen, blijkt dus dat dit een fragment is uit een veel langer filmpje waarin blijkt dat ze demonstranten een jongere ruiter blokkeerd en hem niet verder wil laten gaan. Dat is de reden waarom die vrouw zo hysterisch word.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:56

Peterina schreef:
Voor de geïnteresseerden die de hele verhaal willen horen/lezen .....

".... On Saturday 18th November, Jane was out trail hunting (within the law) with her local hunt,on private land. Many masked hunt sabs came into the private field. The many horses that were also out for the day on a trail hunt jumped a substantial jump to leave the same field as the masked people.

When a young rider couldn’t make the jump, they then blocked the only remaining exist for the young rider and began to circle the rider.
Jane being the supportive, caring lady that she is cantered back so the younger rider was not alone with the masked intimidating people.

When one of the masked adults punched her horse. Jane tried her best to keep the intimidating masked people away from the young rider and asked them to get back to the road.

This is when a tall masked man grabbed her horses rein and pulled. Jane defended herself, her horse and a young rider.
She had been trapped in a field with a younger rider,horse that couldn’t make the jump and many masked people that were blocking the only other remaining exist.

This page is to show her the support that should be shown to a lady that showed no thought for herself when faced with the fear of aggressive, intimidating masked people. ...



De video die je krijgt te zien heeft stukken eruit, je krijgt de hele verhaal niet te zien, alleen de 'sensatie pers' stuk van de laffarden in bivak mutsen.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Amazone slaat demonstrant met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:05

Nee die staan veilig aan de andere kant van het hek, die kunnen ook weinig. Dat het vervelend is voor het paard is zeker zo. Maar nu het hele verhaal naar boven komt kan ik die vrouw wel heel erg goed begrijpen.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:06

Dergelijk agressief gedrag, wat ten koste gaat van een dier, is in mijn ogen nooit goed te praten.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:07

Afbeelding
CharmingS schreef:
Nee die staan veilig aan de andere kant van het hek, die kunnen ook weinig. Dat het vervelend is voor het paard is zeker zo. Maar nu het hele verhaal naar boven komt kan ik die vrouw wel heel erg goed begrijpen.

Die staan er toch bij? Waar zie jij een hek?

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:10

Dat andere verhaal vind ik vaag. De jonge ruiter zou alleen zijn achtergebleven omdat het paard de sprong niet haalde, maar ik zie veel meer dan 2 ruiters in het filmpje..? Dus die andere kant van het verhaal neem ik ook met een korrel zout. Wat is daar de bron van? Er zijn altijd 3 kanten van een verhaal, die van beide partijen en de waarheid. Maar ben het met jenny eens dat dit niet ten koste mag gaan van een dier

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:10

Lees even goed door.. Dit veld is afgezet waarschijnlijk met prikkeldraad oid. Er is 1 hindernis (coop) waar de meeste al overheen waren. Maar de jongen die je op het zwarte paard ziet in het filmpje kon de hindernis niet nemen. Dan is er 1 hek waar hij doorheen kon maar die werd geblokkeerd door de demonstranten dus de jongen kon geen kant op.

Daarnaast zal het paard er weinig aan over hebben gehouden.. Overdrijven is ook een kunst

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:11

Die ruiters hebben ook weinig overgehouden aan de demonstranten hoor.het is niet dat ze onder schot gehouden werden ofzo :') over overdrijven gesproken

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:13

Frummels schreef:
Die ruiters hebben ook weinig overgehouden aan de demonstranten hoor.het is niet dat ze onder schot gehouden werden ofzo :') over overdrijven gesproken


Heb je mij ook nergens horen zeggen. ;)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Amazone slaat demonstrant met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:15

Als zowel het paard als de ruiters er niets aan hebben overgehouden dan is er toch ook niets aan de hand?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:16

CharmingS schreef:
Peterina schreef:
Voor de geïnteresseerden die de hele verhaal willen horen/lezen .....

".... On Saturday 18th November, Jane was out trail hunting (within the law) with her local hunt,on private land. Many masked hunt sabs came into the private field. The many horses that were also out for the day on a trail hunt jumped a substantial jump to leave the same field as the masked people.

When a young rider couldn’t make the jump, they then blocked the only remaining exist for the young rider and began to circle the rider.
Jane being the supportive, caring lady that she is cantered back so the younger rider was not alone with the masked intimidating people.

When one of the masked adults punched her horse. Jane tried her best to keep the intimidating masked people away from the young rider and asked them to get back to the road.

This is when a tall masked man grabbed her horses rein and pulled. Jane defended herself, her horse and a young rider.
She had been trapped in a field with a younger rider,horse that couldn’t make the jump and many masked people that were blocking the only other remaining exist.

This page is to show her the support that should be shown to a lady that showed no thought for herself when faced with the fear of aggressive, intimidating masked people. ...



De video die je krijgt te zien heeft stukken eruit, je krijgt de hele verhaal niet te zien, alleen de 'sensatie pers' stuk van de laffarden in bivak mutsen.


Dat werpt een heel ander licht op de situatie zo.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:17

Waarom gelooft iedereen alles wat er op internet wordt geslingerd? Misschien is de helft van het verhaal wel verzonnen. Dit soort 'nieuwsberichten' irriteren mij daarom zo. Als er geen goede bron is,laat het dan zitten
Laatst bijgewerkt door Frummels op 23-11-17 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Amazone slaat demonstrant met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:19

1 ding is voor mij zeker.
Mensen met een bivakmuts op hebben geen goede bedoelingen.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Amazone slaat demonstrant met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:47

Dat is zeker waar want waarom anders je gezicht verbergen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Amazone slaat demonstrant met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:52

Precies.
Dus hoe het verhaal ook echt in elkaar steekt, voor mij trekken hun aan het kortste eind.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:53

petraaken schreef:
Dat is zeker waar want waarom anders je gezicht verbergen.


Moet je zeggen dat toen ik in Amerika ging jagen en het -15 was ik toch ook een bivakmuts droeg. Was toen toch blij dat ze die dingen hebben uitgevonden :+
En er zijn ook genoeg mensen op dat filmpje die er geen dragen.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gee, Loretta en 34 bezoekers