"Wij willen minder vluchtelingen"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

"Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:46

Wie heeft 'm al gezien vandaag? :) Een nieuwe campagne die op het eerste oog klinkt als een typische Wilders-uitspraak, maar niets is minder waar. Een hele slimme Advertiser heeft een enorme controversiële uitspraak op een totaal andere manier gebruikt.

Hier is hij te zien:


Afbeelding


Laat je niet misleiden door de verwoording, ik citeer van de site:


"Wij willen minder vluchtelingen:
Die uitzichtloos klem zitten in kampen of steden
Die geen toegang hebben tot medische zorg
Die moeten zien te overleven onder erbarmelijke omstandigheden
Die omkomen van honger en dorst
Die slachtoffer zijn van uitbuiting en geweld
Die een tent beschouwen als hun huis"



Wat vinden jullie ervan? Ik vind het een geweldige campagne. :j Ik zie allemaal berichten erover opduiken op facebook; hij werkt dus wél.


https://www.vluchteling.nl/minder-vluchtelingen

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:48

Slim bekeken!

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:49

Wauw, ik dacht eerst "Jeetje, weer zo'n persoon die een te groot ego heeft en denkt dat vluchtelingen maar in hun eigen land moeten blijven" maar zo he, deze komt wel binnen zeg. Ik denk dat dit ook veel licht werpt op het feit dat men al snel vooroordelen heeft bij het zien van iets, zoals deze tekst.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:00

Goede stunt inderdaad!

Vraag me alleen af of ze er het juiste publiek mee gaan trekken..

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:02

Booooo schreef:
Goede stunt inderdaad!

Vraag me alleen af of ze er het juiste publiek mee gaan trekken..

Ik heb zo'n vermoeden dat het verkeerde publiek zich bezig gaat houden met deze campagne. Dat dit, hoe dan ook, een negatief tintje krijgt en dat zou jammer zijn. Maar dat vind ik persoonlijk, en ik heb niet altijd gelijk. :') Maar het zou zonde zijn als het verkeerde publiek zich hiermee gaan bemoeien en alles.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:02

Slim, maar als je als vluchteling/asielzoeker etc. dit tegen komt in de bus zit je wel nodeloos met een naar gevoel in je maag lijkt me. Ervanuit gaande dat je niet naar de site gaat.

Ook zou ik zeggen dat de mensen die het eens zijn met de petitie, er zo juist niét heen gaan. Maarja, als t viral gaat hierdoor komt ie wss wel weer dik in de kijker.
Laatst bijgewerkt door Ierpier op 21-11-17 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:03

Ik denk dat je leuk op vakantie zou kunnen een Euro zou krijgen voor iedereen die om de verkeerde redenen naar die website surft...... _O-

EDIT: Leuk! heb ik vandaag ook nog een petitie mogen tekenen! Was al effe bang dat ik die van Geert tegen Mark moest gaan tekenen.......NOT!
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 21-11-17 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38257
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:07

Ierpier schreef:
Slim, maar als je als vluchteling/asielzoeker etc. dit tegen komt in de bus zit je wel nodeloos met een naar gevoel in je maag lijkt me. Ervanuit gaande dat je niet naar de site gaat.

Ook zou ik zeggen dat de mensen die het eens zijn met de petitie, er zo juist niét heen gaan. Maarja, als t viral gaat hierdoor komt ie wss wel weer dik in de kijker.

Tja, juist die vluchtelingen gaat het niet om, dan zijn ze al hier, hebben onderdak,medische zorg enz. Juist de mensen, die nu met de winter weer voor de deur, in de vluchtelingen kampen zitten, zonder elektra , warm water enz.

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:10

Interessante campagne! Ik heb ook getekend.
65 miljoen is wel echt een schokkend groot aantal..

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:11

Op zich een goed idee, maar ik denk inderdaad niet dat de mensen waarvoor dit bedoeld is naar de website zouden gaan omdat ze al afgeschrikt worden door dit bericht en dus de petitie niet tekenen. Mensen die 'tegen' vluchtelingen zijn zullen hun mening er ook niet door aanpassen als ze wel naar deze site gaan. Het idee achter de campagne is mij in ieder geval niet helemaal duidelijk, maar hij trekt in ieder geval wel de aandacht

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:36

Oké, waarschijnlijk ga ik nu heel bokt over me heen krijgen, spijt me zeer als het niet in een straatje past of dat ik nu waarschijnlijk een te groot ego heb.

Maar ik vind de campagne eigenlijk eerlijk best belachelijk -O-. En waarom?
Vluchtelingen krijgen geld, geld en nog eens geld. Geld voor verzorging, geld voor boodschappen, geld voor de zorg. En waar blijven onze ouderen? Of mensen die echt hulp nodig hebben?

Begrijp me niet verkeerd. Leven in een gebied zoals vluchtelingen doen, is niet oké. Maar ik vind dat de regering eerst moet gaan kijken naar onze eigen mensen voordat zij zoveel geld uitgeven aan vluchtelingen.

Ik werk in een inrichting waar ouderen, en mensen (jong en oud) met psychische problemen zitten. Als ik kijk hoe sterk daar bezuinigd is, en word. :n

De middelen, en de behandelingen die de cliënten eerder hadden. Allemaal weg. Want er moest bezuinigd worden. En dan zou er wel zoveel geld in vluchtelingen gestoken kunnen worden?

Nou spijt me zeer, maar ik vind dat onze eigen mensen gewoon voor gaan.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:38

Vealosz schreef:
Oké, waarschijnlijk ga ik nu heel bokt over me heen krijgen, spijt me zeer als het niet in een straatje past of dat ik nu waarschijnlijk een te groot ego heb.

Maar ik vind de campagne eigenlijk eerlijk best belachelijk -O-. En waarom?
Vluchtelingen krijgen geld, geld en nog eens geld. Geld voor verzorging, geld voor boodschappen, geld voor de zorg. En waar blijven onze ouderen? Of mensen die echt hulp nodig hebben?

Begrijp me niet verkeerd. Leven in een gebied zoals vluchtelingen doen, is niet oké. Maar ik vind dat de regering eerst moet gaan kijken naar onze eigen mensen voordat zij zoveel geld uitgeven aan vluchtelingen.

Ik werk in een inrichting waar ouderen, en mensen (jong en oud) met psychische problemen zitten. Als ik kijk hoe sterk daar bezuinigd is, en word. :n

De middelen, en de behandelingen die de cliënten eerder hadden. Allemaal weg. Want er moest bezuinigd worden. En dan zou er wel zoveel geld in vluchtelingen gestoken kunnen worden?

Nou spijt me zeer, maar ik vind dat onze eigen mensen gewoon voor gaan.


[NM] Wilders wil aangifte doen tegen Rutte
Loopt hier een discussie over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:43

@Vealosz; asielzoekers krijgen een bedrag van rond de 58 euro per week (bron --> https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -nederland), dat is dus 232 eurp per maand. Dat lijkt mij eigenlijk helemaal niet zoveel, ook niet als je meerekent dat mensen wel zorg krijgen.

Ouderen die alleen AOW krijgen, krijgen rond de 1000 euro per maand (bron -->http://www.aow2016.nl/bedragen/).

Dat asielzoekers heel veel krijgen en ouderen veel minder is dus echt onjuist.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:47

@ Blijheid, ja maar vergeet je niet dat daar ook nog de zorg/huur/gwl en vast nog meer vanaf gaat? Mijn eigen oma moet het doen met 30 euro in de week!

Ik las van de week ook in het nieuws dat de vluchtelingen 10.000 euro krijgen om hun huis in te richten. Nou sorry, maar daar sloeg ik helemaal even stijl achterover van :n.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:48

Vealosz schreef:
Oké, waarschijnlijk ga ik nu heel bokt over me heen krijgen, spijt me zeer als het niet in een straatje past of dat ik nu waarschijnlijk een te groot ego heb.

Maar ik vind de campagne eigenlijk eerlijk best belachelijk -O-. En waarom?
Vluchtelingen krijgen geld, geld en nog eens geld. Geld voor verzorging, geld voor boodschappen, geld voor de zorg. En waar blijven onze ouderen? Of mensen die echt hulp nodig hebben?

Begrijp me niet verkeerd. Leven in een gebied zoals vluchtelingen doen, is niet oké. Maar ik vind dat de regering eerst moet gaan kijken naar onze eigen mensen voordat zij zoveel geld uitgeven aan vluchtelingen.

Ik werk in een inrichting waar ouderen, en mensen (jong en oud) met psychische problemen zitten. Als ik kijk hoe sterk daar bezuinigd is, en word. :n

De middelen, en de behandelingen die de cliënten eerder hadden. Allemaal weg. Want er moest bezuinigd worden. En dan zou er wel zoveel geld in vluchtelingen gestoken kunnen worden?

Nou spijt me zeer, maar ik vind dat onze eigen mensen gewoon voor gaan.




Ik vind getraumatiseerde mensen die álles (ja, alles. Huis. Bezittingen. Wellicht zelfs familie.) Of mensen die het risico lopen om alles te verliezen, toch ietsje belangrijker. :+ Een behandeling die wat uitgesteld wordt of het beetje minder geld dat iemand krijgt, weegt daar op geen énkele manier tegenop.

"Onze eigen mensen"... Het zijn alleen maar "onze eigen mensen" omdat er een symbolische landsgrens is en ze toevallig dezelfse taal spreken.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:51

Iedereen zou inderdaad gewoon wereldburger moeten zijn, maar ik deel
de mening van Vealosz.

Vealosz, die 10K is een lening ;)!

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:51

Onzin. Maar goed, dat is mijn mening. Waarom kunnen onze mensen geen trauma's hebben in dit geval? Ik vind niet dat onze eigen mensen naar achteren gedouwd moeten worden om zoveel geld te steken in vluchtelingen.
En nogmaals, begrijp me niet verkeerd. Ook zij hebben nodig wat wij nodig hebben. En die recht hebben ze. Maar beetje gelijkmatig lijkt me ook goed toch?

Zij zijn niks meer als dat wij zijn.

Bloembloem, lening of niet. Vele kunnen het niet eens afnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:53

Vealosz schreef:
@ Blijheid, ja maar vergeet je niet dat daar ook nog de zorg/huur/gwl en vast nog meer vanaf gaat? Mijn eigen oma moet het doen met 30 euro in de week!

Ik las van de week ook in het nieuws dat de vluchtelingen 10.000 euro krijgen om hun huis in te richten. Nou sorry, maar daar sloeg ik helemaal even stijl achterover van :n.


Het is niet dat die 58 euro per week geen zakgeld is he? Dat is voor voedsel oa, word er voor voedsel gezorgd dan krijgen ze minder.
Het zakgeld (voor de aanschaf van kleding , toiletartikelen en andere persoonlijke uitgaven) is € 12,95 per week.

Die 10.000 euro is niet een landelijk iets, maar een actie van de gemeente Oisterwijk, in veel andere gemeentes krijgen vluchtelingen een lening voor de inrichting van hun huis, en dat moeten ze gewoon terugbetalen.


edit; als jij dat teveel vind, dat mag natuurlijk :)
Maar dat vluchtelingen 'geld, geld en nog eens geld' krijgen vind ik echt niet correct gesteld.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-11-17 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:54

Vealosz schreef:
@ Blijheid, ja maar vergeet je niet dat daar ook nog de zorg/huur/gwl en vast nog meer vanaf gaat? Mijn eigen oma moet het doen met 30 euro in de week!

Ik las van de week ook in het nieuws dat de vluchtelingen 10.000 euro krijgen om hun huis in te richten. Nou sorry, maar daar sloeg ik helemaal even stijl achterover van :n.

Dat klopt maar gedeeltelijk.
Elke gemeente bepaald zelf wat zij geven aan een asielzoeker.
Bij de meeste gemeentes krijgen ze spullen (of mogen bij een soort kringloopwinkel spullen uitzoeken).
Bij andere gemeentes is het een (kleinere) lening.
Maar er was 1 gemeente die 10.000 euro "gaf".
Dat moest wel besteed worden voor inrichten (en ook behang/verf) van het huis.

Een asielzoeker kan niet kiezen in welke gemeente hij wilt gaan wonen, dus het is ook nog eens oneerlijk verdeeld.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:55

Toch krijgen ze geld. En dat is hun goed recht hoor. Ben absoluut niet tegen buitenlanders. Maar nogmaals, ik ben wel voor gelijkmatigheid. En dat is op dit moment heel ver te zoeken in dit land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:55

Vealosz schreef:
Onzin. Maar goed, dat is mijn mening. Waarom kunnen onze mensen geen trauma's hebben in dit geval? Ik vind niet dat onze eigen mensen naar achteren gedouwd moeten worden om zoveel geld te steken in vluchtelingen.
En nogmaals, begrijp me niet verkeerd. Ook zij hebben nodig wat wij nodig hebben. En die recht hebben ze. Maar beetje gelijkmatig lijkt me ook goed toch?

Zij zijn niks meer als dat wij zijn.

Bloembloem, lening of niet. Vele kunnen het niet eens afnemen.



Vergeet niet dat Nederland in de top 10 (misschien zelfs top 5) meest welvarende landen ter wereld staat. Zo ongelijkmatig dat "onze eigen burgers naar achteren worden gedrukt" is het niet. :+ Wellicht worden ze naar achteren gedrukt, maar dat komt niet door de vluchtelingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:56

Resistance schreef:
Vealosz schreef:
Onzin. Maar goed, dat is mijn mening. Waarom kunnen onze mensen geen trauma's hebben in dit geval? Ik vind niet dat onze eigen mensen naar achteren gedouwd moeten worden om zoveel geld te steken in vluchtelingen.
En nogmaals, begrijp me niet verkeerd. Ook zij hebben nodig wat wij nodig hebben. En die recht hebben ze. Maar beetje gelijkmatig lijkt me ook goed toch?

Zij zijn niks meer als dat wij zijn.

Bloembloem, lening of niet. Vele kunnen het niet eens afnemen.



Vergeet niet dat Nederland in de top 10 (misschien zelfs top 5) meest welvarende landen ter wereld staat. Zo ongelijkmatig dat "onze eigen burgers naar achteren worden gedrukt" is het niet. :+ Wellicht worden ze naar achteren gedrukt, maar dat komt niet door de vluchtelingen.


Klopt :j
Zelfs met een uitkering in Nederland hoor je bij de 10% rijkste mensen op aarde

Anoniem

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:57

Het geld wat Nederland aan Griekenland heeft gegeven toen met die crisis was niet meer dan de jaarbegroting van een dorp. :+

xRaisin

Berichten: 1755
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:59

Misschien ben ik even niet zo scherp, maar waar teken je dan precies voor?
Minder vluchtelingen en minder oorlog willen we allemaal, maar kan zo even niet iets concreet vinden waar het tekenen van deze petitie nou precies tot toe leidt?

Dagmar80

Berichten: 1851
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:59

Misschien willen die vluchtelingen wel met je ruilen Vealosz? Krijg jij die bergen geld van hun ;)