Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 01:29

Citaat:
DEN HAAG - Geert Wilders is van plan om aangifte te doen tegen premier Rutte „wegens discriminatie van de Nederlanders”. De PVV-leider heeft ook een speciaal meldpunt in het leven geroepen.

Op de website ‘rutte3discrimineert.nl’ roept Wilders mensen op om hem te steunen. Ook verzamelt de partij voorbeelden van hoe Nederlanders worden gediscrimineerd.

De PVV noemt vooral voorbeelden waarbij asielzoekers voordelen krijgen die anderen niet hebben. Zo betalen asielzoekers geen eigen risico op zorgkosten, terwijl dat voor anderen niet zo werkt.

Btw

Ook het afschaffen van de dividendbelasting voor buitenlandse beleggers wordt als voorbeeld genoemd. Dat is volgens de oppositiepartij discriminatie, omdat de btw op alledaagse boodschappen voor Nederlanders wordt verhoogd.

„Als er iemand in Nederland onterecht ongelijk wordt behandeld is het de Nederlander zelf. Daarom ga ik aangifte doen tegen Mark Rutte. Wegens discriminatie van Nederlanders”, legt Wilders uit.


Bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1279055 ... egen-rutte

(jaja het is de televaag, maar vond het alsnog interessant).

Tuurlijk, zoals altijd is Wilders controversieel. Ik denk dat de aangifte zelf niets gaat worden maar op deze manier wel de ontevredenheid van een grote groep mensen eindelijk aan het licht word gebracht en serieus moet worden genomen. Je leest overal de grote ontevredenheid van premies die omhoog gaan, mensen die het eigen risico niet kunnen betalen... ik kan me voorstellen dat mensen verwachten dat op z'n minst iedereen eigen risico moet betalen en al helemaal dat buitenlandse beleggers btw betalen of belasting in z'n algemeen (Ik las laatst dat er een foutje van een paar miljoen was gemaakt door de belastingdienst m.b.t. een groot bedrijf).

Ben benieuwd, wat denken jullie?

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:38

Heb me er nooit zo in verdiept maar als dit echt waar is dan is het natuurlijk wel schandelijk.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:43

Ontevredenheid van een groep mensen serieus willen laten nemen door aangifte te doen? Serieus? :+ Nee, wat een onzin. Wilders heeft zijn portie aandacht weer nodig, denk ik.
Dat voorbeeld van het afschaffen van de dividendbelasting is toch een lachertje? Weet hij überhaupt de definitie van discriminatie?
Dan nog de "voordelen" voor asielzoekers. Deze mensen mogen op bepaalde gebieden toch juist geholpen worden? Ze komen hier met niks. Daarnaast zijn er weinig voordelen te noemen voor asielzoekers. Dat is geen discriminatie. Er zijn toch ook Nederlanders met een uitkering? Dat is ook een voorziening voor iemand die het nodig heeft. Laten we alleen hulpbehoevende Nederlanders helpen en anderen niet. Dát is discriminatie.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:45

Cinderella schreef:
Ontevredenheid van een groep mensen serieus willen laten nemen door aangifte te doen? Serieus? :+ Nee, wat een onzin. Wilders heeft zijn portie aandacht weer nodig, denk ik.
Dat voorbeeld van het afschaffen van de dividendbelasting is toch een lachertje? Weet hij überhaupt de definitie van discriminatie? Of ik het ermee eens ben, is een tweede, maar dit is regelrechte onzin.
Dan nog de "voordelen" voor asielzoekers. Deze mensen mogen op bepaalde gebieden toch juist geholpen worden? Ze komen hier met niks. Daarnaast zijn er weinig voordelen te noemen voor asielzoekers. Dat is geen discriminatie. Er zijn toch ook Nederlanders met een uitkering? Dat is ook een voorziening voor iemand die het nodig heeft. Laten we alleen hulpbehoevende Nederlanders helpen en anderen niet. Dát is discriminatie.


Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Dit heeft niks met discriminatie te maken :roll: .

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:46

Aangifte gaat wel wat ver en zal geen oplossing zijn :) maar denk dat Nederlanders inderdaad op sommige gebieden behoorlijk achteruit geschoven zijn de laatste paar jaar :) en dan vooral op het gebied van zorgverzekering en (sociale) woningen.

JoukjeV

Berichten: 347
Geregistreerd: 12-02-09
Woonplaats: een prachtig plekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:48

Maar een Nederlander met een uitkering krijgt geen voorrang op een woning en moet evengoed van zijn uitkering het eigen risico van zijn zorgverzekering betalen.....

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:51

Keet dat denk ik ook.
Als jongere is het bijna niet te doen om aan een sociale huurwoning te komen.

En de nieuwsberichten over gratis zwemles voor asielzoekers zijn ook niet fijn.
Zwemlessen zijn duur, waarom dan niet gratis voor iedereen.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:53

JoukjeV schreef:
Maar een Nederlander met een uitkering krijgt geen voorrang op een woning en moet evengoed van zijn uitkering het eigen risico van zijn zorgverzekering betalen.....


Het is per gemeente om regels te stellen hierover en sinds 1 juli is het niet meer zo dat vluchtelingen automatisch voorrang hebben.
Daarnaast gaat het om mensen met een verblijfsvergunning die soms nog jaren wachten in een asielzoekerscentrum om aan een woning te kunnen komen. En de centra waar ze zitten, zijn geen luizenleventje hoor. Terecht toch dat zij ook mogelijk voor urgentie in aanmerking kunnen komen?

Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:55

Cinderella schreef:
Ontevredenheid van een groep mensen serieus willen laten nemen door aangifte te doen? Serieus? :+ Nee, wat een onzin. Wilders heeft zijn portie aandacht weer nodig, denk ik.
Dat voorbeeld van het afschaffen van de dividendbelasting is toch een lachertje? Weet hij überhaupt de definitie van discriminatie?
Dan nog de "voordelen" voor asielzoekers. Deze mensen mogen op bepaalde gebieden toch juist geholpen worden? Ze komen hier met niks. Daarnaast zijn er weinig voordelen te noemen voor asielzoekers. Dat is geen discriminatie. Er zijn toch ook Nederlanders met een uitkering? Dat is ook een voorziening voor iemand die het nodig heeft. Laten we alleen hulpbehoevende Nederlanders helpen en anderen niet. Dát is discriminatie.


Dít! Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:58

Ik vond het al zo heerlijk stil rondom die man...

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:59

De Nederlanders die het hardst roepen dat ze het allemaal zo slecht hebben, zouden nodig een lesje tevredenheid mogen hebben. Tjongejonge wat een verongelijkte bende kleine kinderen "hij heeft meer dan ik".

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:00

Cinderella schreef:
JoukjeV schreef:
Maar een Nederlander met een uitkering krijgt geen voorrang op een woning en moet evengoed van zijn uitkering het eigen risico van zijn zorgverzekering betalen.....


Het is per gemeente om regels te stellen hierover en sinds 1 juli is het niet meer zo dat vluchtelingen automatisch voorrang hebben.
Daarnaast gaat het om mensen met een verblijfsvergunning die soms nog jaren wachten in een asielzoekerscentrum om aan een woning te kunnen komen. En de centra waar ze zitten, zijn geen luizenleventje hoor. Terecht toch dat zij ook mogelijk voor urgentie in aanmerking kunnen komen?


https://www.bureau-veiligheid.nl/nieuws ... -oostzaan/

Dit bijvoorbeeld..... deze gemeente heeft gewoon geen woningen meer vrij. Alle huurwoningen die vrij komen gaan naar statushouders anders krijgt de gemeente erg hoge boetes. En die boetes gaan ten koste van iets anders = een hele kleine gemeente.
In een dorp waar de wachtlijst voor een woning voor een inwoner van het dorp al jarenlang was en waar je ook echt niet 123 urgentie krijgt hoor :n Die krijgt je als inwoner namelijk echt niet meer zo makkelijk

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:01

luuntje schreef:
Keet dat denk ik ook.
Als jongere is het bijna niet te doen om aan een sociale huurwoning te komen.

En de nieuwsberichten over gratis zwemles voor asielzoekers zijn ook niet fijn.
Zwemlessen zijn duur, waarom dan niet gratis voor iedereen.

Laten verdrinken dan? Even googlen leert dat je in veel gemeenten ook vergoeding krijgt voor zwemles als je een laag inkomen hebt.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:02

Ik vind dit soort dingen altijd enorm lastig. Asielzoekers komen hier met niks, hebben vaak de vreselijkste dingen meegemaakt en verlaten niet voor niets hun thuishaven en mogen dan ook best wel een handje geholpen worden. Maar ook ik krijg het gevoel dat de grenzen nu wel erg scheef getrokken worden. En nu moet ik zeggen dat ik zelf niets te klagen heb hoor, ik ben zorgeloos opgegroeid in een compleet gezin, heb alle kansen gehad om een opleiding te volgen en heb nu mijn droombaan, ben verloofd en we hebben samen een prachtig huis met ruimte om een gezin te stichten.
Kortom: in principe heb ik niets in deze hele zaak te zoeken maar vanaf de zijlijn krijg ik ook de indruk dat er nog weleens met twee maten gemeten wordt. En waar trekken we dan die grens?
En is aangifte doen daar de oplossing voor? Naast dat ik het heel bijzonder vind om een collega aan te klagen om op die manier maar zieltjes te winnen. Maar dat is natuurlijk ook wat we inmiddels wel gewend zijn van Wilders; flink roeptoeteren en dan is er vast wel een aantal mensen dat opstaat.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:03

Ik ben in gedachten bij mijn oude buren die beide hun baan kwijt zijn geraakt, huis in de executie verkoop. Ze zitten nu met zijn zessen (4 kinderen) in de dakloze opvang in een kamertje van 5 bij 6. Hun stokoude honden hebben ze weg moeten doen, want die mag je daar niet houden.

Ze houden het al 4 jaar vol en met een beetje geluk kunnen ze over 3 jaar in een huurhuisje.

Dit waren altijd succesvolle mensen en zitten nu aan de grond. Heel erg sneu. Ik had graag gezien dat ze hun aan een huis hadden geholpen.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:18

Soms krijgen lage inkomens ook hulp bij de zwemlessen.
Maar wat te denken van mensen die net teveel verdienen.
Die moeten overal de volle mep voor betalen, peuterspeelzaal, zwemles, schoolgeld, eigen risico zorgverzekering. Die mensen willen ook weleens een voordeel krijgen.

Die hebben netto minder te besteden dan iemand met een uitkering terwijl ze er hard voor werken.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:19

Ik vind het een goede zet van Wilders, het is gewoon enorm scheef gegroeid de laatste jaren. Natuurlijk mag je vluchtelingen helpen..maar niet "ten koste van" en dat gebeurd nu wel.

Cowboy55
Berichten: 8482
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:24

luuntje schreef:
Soms krijgen lage inkomens ook hulp bij de zwemlessen.
Maar wat te denken van mensen die net teveel verdienen.
Die moeten overal de volle mep voor betalen, peuterspeelzaal, zwemles, schoolgeld, eigen risico zorgverzekering. Die mensen willen ook weleens een voordeel krijgen.

Die hebben netto minder te besteden dan iemand met een uitkering terwijl ze er hard voor werken.


Klopt. Dus moet daar iets aan gedaan worden. Maar ja, om nou een actie te ontketenen tegen een deel van je eigen electoraat, daar begint (ook) Geert niet aan.....

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:26

Jolien87 schreef:
En is aangifte doen daar de oplossing voor? Naast dat ik het heel bijzonder vind om een collega aan te klagen om op die manier maar zieltjes te winnen. Maar dat is natuurlijk ook wat we inmiddels wel gewend zijn van Wilders; flink roeptoeteren en dan is er vast wel een aantal mensen dat opstaat.


Wat hij met zijn geroeptoeter wel bereikt is dat er een aantal ondergeschoven zaken boven water komen voor de burgers. Dat er dus groepen zijn die gratis zorgverzekering zonder eigen risico krijgen. Een groep mensen die binnen 6 weken een woning krijgen (gratis)

Zinzi_jewel

Berichten: 8788
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:40

Iedereen heeft recht op een dak boven het hoofd.
En zorg (verzekering) maar een aantal zaken zijn wel erg dubbel.
Ik vindt dat ik dat mag vinden omdat ik er zelf voor gestaan heb.
Urgentie krijgen in de gemeente waar je 't laatst woonde dat is zo geregeld volgens urgentie regeling.
Maar weinig sociale woningen. Dan is er een woning en die gaat naar status houders.
Tel tot 15 en ga verder op zoek naar een woning.
Had tenslotte een baan en kon wel iets meer betalen als een sociale woning.
Goed de grens over omdat daar nog betaalbare particulieren woningen zijn.
( woondde al in grensgemeente voor de scheiding)
En dan wordt je werkeloos, gelukkig recht op een ww ( minimum met 2 jonge kinderen)
En dan begint het NL zorgverzekering moet want heb uitkering vanuit NL
Zorgverzekering in België. Want de kindjes moeten ook verzekerd. Daar eist de wet dat er een meerderjarige bij de kinderen op de polis moeten.
Logisch. Dus zit zelf met dubbele zorgverzekering kosten.
Beetje jammer
Als je nagaat waarom ik de grens over ging.
Doe niet aan discriminatie iedereen heeft rechten.
Maar vindt toch echt dat je eigen volk niet aan de kant kunt schuiven.
En op die manier kan ik de reacties van Wilders en mede staanders begrijpen.
Of aangifte zin heeft?
Nee denk het niet, maar er is wel weer media aandacht.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:48

JoukjeV schreef:
Maar een Nederlander met een uitkering krijgt geen voorrang op een woning en moet evengoed van zijn uitkering het eigen risico van zijn zorgverzekering betalen.....

Daar is de zorgtoeslag voor, weet niet of asielzoekers die krijgen?

Zinzi_jewel

Berichten: 8788
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:55

Zorgtoeslag is maar en druppel op een gloeiende plaat in dit geval.

Cowboy55
Berichten: 8482
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:55

LadyMadonna schreef:
JoukjeV schreef:
Maar een Nederlander met een uitkering krijgt geen voorrang op een woning en moet evengoed van zijn uitkering het eigen risico van zijn zorgverzekering betalen.....

Daar is de zorgtoeslag voor, weet niet of asielzoekers die krijgen?


Logisch geredeneerd: nee. Geen zorgkosten geen zorgtoeslag.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:59

Keet schreef:
Jolien87 schreef:
En is aangifte doen daar de oplossing voor? Naast dat ik het heel bijzonder vind om een collega aan te klagen om op die manier maar zieltjes te winnen. Maar dat is natuurlijk ook wat we inmiddels wel gewend zijn van Wilders; flink roeptoeteren en dan is er vast wel een aantal mensen dat opstaat.


Wat hij met zijn geroeptoeter wel bereikt is dat er een aantal ondergeschoven zaken boven water komen voor de burgers. Dat er dus groepen zijn die gratis zorgverzekering zonder eigen risico krijgen. Een groep mensen die binnen 6 weken een woning krijgen (gratis)


Maar de manier waarop vind ik uiterst onprofessioneel. Het is alleen zo jammer dat het schijnbaar wel zin heeft om het op deze manier te doen en dit geeft ook weer een signaal aan het 'eenvoudige volk'. Oftewel: roeptoeteren loont.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:08

Cinderella schreef:
Ontevredenheid van een groep mensen serieus willen laten nemen door aangifte te doen? Serieus? :+ .


Dit gebeurd anders te pas en te onpas door iedereen die zich minderwaardig/beledigt voelt. Het is een mode. En daar mag Wilders best aan mee doen. :)