Popconcert Rotterdam afgelast vanwege terreurdreiging

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

purny

Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Popconcert Rotterdam afgelast vanwege terreurdreiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 21:44

In Rotterdam is een popconcert in de Maassilo afgelast op last van de politie. Volgens de politie was er informatie binnengekomen over "een mogelijke terreurdreiging". Er stond een optreden gepland van Allah-Las, een popgroep uit Californië.

De politie wil niet zeggen wat de informatie inhield, of hoe die is binnengekomen. De informatie was "van voldoende waarde om tot deze stap over te moeten gaan", benadrukt een woordvoerder. "Omwille van de veiligheid nemen we natuurlijk geen enkel risico."

De afgelasting was in overleg met de concertorganisatie. Er zijn nog geen aanhoudingen verricht.
Er zijn agenten met kogelwerende vesten bij de concertzaal. Ook is een anti-terreureenheid van de Dienst Speciale Interventies (DSI) ter plekke.

Motoragenten

Even na 19.00 uur werd besloten het gebouw te ontruimen. Toen waren er nog niet veel bezoekers: het voorprogramma, de Turks-Nederlandse groep Altin Gün, zou om 20.30 uur beginnen.

Rond 20.45 uur verlieten de leden van Allah-Las het gebouw via de achteruitgang. Onder begeleiding van agenten op motoren werden ze in een busje weggereden.

Hmm dat er vaker meldingen van terreur komen is 1, maar dit volgende is toch wel heel toevallig:

Spaanse bestelauto met gasflessen ontdekt, mogelijk link met terreurdreiging
In het onderzoek naar de terreurdreiging in Rotterdam is vanavond een bestelauto aangetroffen met daarin gasflessen. Het reed op de Mijnsherenlaan in Rotterdam-Zuid en had een Spaans kenteken, zei burgemeester Aboutaleb op een persconferentie.

Onderzocht wordt of er een verband is met de dreiging rond het concert van Allah-Las, dat vanavond op last van de politie werd afgelast in de Maassilo. De explosievenopruimingsdienst van Defensie onderzoekt de bestelauto verder.

Het busje viel op omdat het een paar keer heen en weer reed, zei Aboutaleb. De chauffeur, een Spanjaard, is aangehouden. Hij zal worden gehoord.

Aboutaleb werd aan het einde van de middag ingelicht over de dreiging. De melding kwam van de Spaanse politie. De inhoud was dat er een aanslag zou plaatsvinden tijdens het concert van de Californische rockband. De burgemeester zei dat de tip serieus genoeg was om te besluiten het concert te schrappen.

Bron: Nos.nl

Wat denken jullie, puur toeval of?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, Eulogy, gillian, josien_m_, Maaaarije, Maanon_, nps, sterregoud, Telpeva, Thrive en 6 bezoekers