Genderneutraal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:21

Ik voel mij juist beledigd als er in mijn paspoort niet meer mag staan dat ik een vrouw ben
Alsof ík een twijfelgevalletje ben.

Ook begrijp ik niet waarom ík een wc moet delen met mannen, is het mij volslagen onduidelijk waarom ik, met mijn goede gedrag, iemand blijkbaar kan beledigen als ik vriendelijk 'dag mevrouw' zeg en snap ik niet waarom mijn dameskledingzaak, ondanks dat er toch echt geen herenkleding hangt, zich geen dameszaak meer mag noemen. 8)7

En dit allemaal omdat er een groepje mensen is dat blijkbaar in dr knoop zit met zichzelf.

Accepteer gewoon jezelf, daarmee bereik je meer op de wereld dan wanneer je van die wereld eist dat ze zich aan jou aanpassen ;)



Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:29

UhNee schreef:
Maar dat doe je nu toch zelf ook? Het piepen? Wat vind jíj er vervelend aan als er in de trein 'reizigers' word omgeroepen in plaats van 'dames en heren'?

Mij kan het aan m'n reet roesten namelijk.

Dit maakt mij persoonlijk ook geen zak uit. Daarnaast, al roepen ze voor mijn part 'kudde griezels', met de slechte instalatie in de treinen hoor je er toch niets van. :+

Maar: wie zegt dat ik neutraal door het leven wil? En met het verwijderen van de sexe uit het paspoort wordt dat wel voor mij bepaald.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:12

MariekeB schreef:
Palmera schreef:
en snap ik niet waarom mijn dameskledingzaak, ondanks dat er toch echt geen herenkleding hangt, zich geen dameszaak meer mag noemen. 8)7

En dit allemaal omdat er een groepje mensen is dat blijkbaar in dr knoop zit met zichzelf.


Maar wie beslist er dan dat betreffende kleding dames kleding is ? :D

Daar vind ik het gender verhaal namelijk wel interressant worden. Wij vinden bepaade zaken voor mannen en andere voor vrouwen, dat is echt volledig cultureel bepaald ( Roze is bv nog niet zo lang een meisjeskleur ) . En ik ken verdacht veel meisjes , die als kind van "jongensdingen" hielden.

Ook een aantal mensen hier , geven aan dat ze ondanks dat ze een meisje zijn graag jongensdingen deden vroeger .....

Wat mij betreft mag dat dus genderneutraal worden: wat nou jongens en meisjesdingen.

Kinderen worden behoorlijk in hokjes gestopt : meisjes jurkjes aan ( jongens dus niet ) Meisjes roze lego, jongens zeker niet. Meisjes leuk lang haar met vlechtjes etc etc etc.

Dus op dat vlak ben ik voor Gender neutraal. Dat jongens dus ook met poppen kunnen spelen zonder dat dat gezien wordt als een meisjes ding en andersom dus ook.

Als we daarvoor met wat andere zaken ook Genderneutraal moeten worden: Prima . Als het daarvoor nodig is om Gederneutrale taal te gaan gebruiken, ook helemaal prima.

Ik vind het prima als mensen me mevrouw noemen, maar ik heb er geen last van als we dat neutraler maken.

Nu de Salarissen en de directie functies ook nog wat gender neutraler en dan ben ik helaam tevreden :D

Met je eens, als een man iets wil kopen in die dameskledingzaak moet dat vooral kunnen. :)

Maar: verplicht de winkeleigenaar in hemelsnaam niet dat woordje 'dames' of 'heren' van zijn gevel af te halen! Dát is wat mij voor de borst stoot!
Dat een groep mensen hun eigen lichaam en geest liever anders had gezien is niet het probleem van die persoon die al zijn hele leven keihard werkt in zijn eigen dameskledingzaak werkt!

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:37

Memories schreef:
Het is niet alsof het nooit mensen gekwetst heeft? Er is alleen zowel meer aandacht als ruimte voor dit soort kwesties dan vroeger. Dat is tenminste wat ik denk.

Vroeger was het 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'.
Tegenwoordig wil iedereen zich zichtbaar onderscheiden, dat is op zich niet erg. Vrijheid, blijheid. En doe vooral waar je je goed bij voelt.
Maar verwacht nou niet dat iedereen je dan leuk vind. En dat hoeft toch ook niet?

Zat mensen die mij en mijn levensstijl niet leuk vinden. So what? Zoek ik toch mensen op die mij wel leuk vinden?

Ik begrijp gewoon niet waarom iederedn altijd maar door alles en iedereen geaccepteerd wil worden. Dat is gewoon helemaal niet nodig. Wees jezelf en wees trots op jezelf en wat je bent. Dan komen er echt wrl mensen op je af die jouw accepteren.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 01:55

gekvanfleur schreef:
Ja, want ik ben een vrouw en daar ben ik trots op en ik wil dus niet dat 0.1 procernt van de bevolking ervoor zorgt dat ik niet meer wordt aangesproken naar wie ik ben en hoe ik mij voel.

Dit dus! En ik ben al mijn hele leven zonder persoonlijke twijfel vrouw. Maar ik heb er ongelooflijk hard voor moeten knokken om mezelf als interessante, mooie en vrouwelijke vrouw te zien! Want voor het gros van de buitenwereld voldoe ik niet aan het beeld van die perfecte vrouw. Maar nu ik wat ouder ben heb ik geleerd dat ik wel een perfecte vrouw ben. Misschien niet voor iedereen. Wel voor mezelf. ;)
En dat word mij nu afgenomen? Ik stel gewoon voor dat eenieder zichzelf accepteerd. Maar neem mij niet af dat ík vrouw ben!

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:22

Ygritte schreef:
Dat heeft niks te maken met intolerantie of het veroordelen van mensen die het wel fijn vinden om een stereotypische westerse "vrouw" te zijn. Eerder andersom: ik vind het van intolerantie getuigen dat je probeert te laten zien hoe raar/vreemd het wel niet is dat anderen zich daar niet prettig bij voelen.

Heb jij enig benul hoeveel eeuwen de stereotypische westerse vrouw heeft moeten knokken voor haar vrijheid en vrouwelijkheid?

En nu zijn we intolerant als we zeggen 'laat iedereen doen waar hij/zij zich prettig bij voelt, maar ík wens als vrouw behandeld te worden'.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:16

Laat ik nou eens een situatie omschrijven:
In mijn restaurant hebben we twee wc's. Heren toilet met wc-pot, urinoir en wastafel en een damestoilet met wc-pot en wastafel. Beude toiletten zijn zeer ruim, hier krijgen we regelmatig complimenten over van mensen die meer ruimte nodig hebben, om wat voor een reden dan ook.

Als ik nou een derde en tevens neutraal toilet zou moeten maken betekend dat dat het drie zeer kleine toiletten worden. Waardoor mensen met een beperking o.i.d benadeeld worden. Aan de andere kant van de muur bevind zich de keuken, daar ga ik niet op inleveren. En het restaurant zelf ook niet.
En: als ik moet verbouwen: wie betaald dat dan?

Als dergelijke dingen echt zouden móeten komen veel bedrijven wel in de problemen. :)

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Genderneutraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:13

Laten we voorop stellen dat ook bij niet-genders er fouten gemaakt kunnen worden. Oók door transgenders wat dat zijn namelijk ook mensen die een fout kunnen maken.

Ik heb zelf ooit tegen een kind gezegd, in een poging aardig te zijn: 'lekker met oma op pad?' Het kind bleek met de moeder op pad te zijn. :')

Is dit gênant? Ja.
Ben ik nu een onmens? Nee.
Is iedereen die 'dag meneer' zegt terwijl het 'dag mevrouw' moet zijn nu een onmens?
Nee, absoluut niet. Je kunt een welwillend medemens dat vriendrlijk probeert te zijn natuurlijk ook een complex aanpraten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ashley1, Berdien, Esplen, fohadie, Lanoca en 55 bezoekers