Genderneutraal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:05

lieveli schreef:
Mij interesseert het niet, ik voel me 100% vrouw. Maar als anderen er behoefte aan hebben vind ik een meer neutrale maatschappij niet vervelend. Komt ook omdat ik veel met mensen optrek die zich genderneutraal voelen/trans zijn.


Helemaal mee eens.

Snap ook niet dat mensen het belachelijk of iets dergelijks vinden. Voortaan wordt er in de trein 'beste reizigers' omgeroepen. Nou poeh poeh wat erg. :') :') :')

En waarom is het een slecht iets, de wereld willen veranderen? Dat willen we toch allemaal? Wie ben jij om te zeggen dat het belachelijk is dat er voortaan 'beste bewoners' op een brief staat in plaat van 'beste meneer/mevrouw'? Heb je daar last van?

Zo ja, dan zou ik mezelf echt eens achter de oren gaan krabben.


UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:23

Lieshorses schreef:
Omdat het tegenwoordig om alles piepen is, en daar komt tenslotte alle ellende uiteindelijk vandaan. Omdat mensen al om het minste geringste zichzelf niet gelijk behandeld vinden worden en daarom dat bijvoorbeeld racisme zo'n enorme toestand met zich meebrengt (oorlogen, aanslagen etc.)



UhNee schreef:


Helemaal mee eens.

Snap ook niet dat mensen het belachelijk of iets dergelijks vinden. Voortaan wordt er in de trein 'beste reizigers' omgeroepen. Nou poeh poeh wat erg. :') :') :')

En waarom is het een slecht iets, de wereld willen veranderen? Dat willen we toch allemaal? Wie ben jij om te zeggen dat het belachelijk is dat er voortaan 'beste bewoners' op een brief staat in plaat van 'beste meneer/mevrouw'? Heb je daar last van?

Zo ja, dan zou ik mezelf echt eens achter de oren gaan krabben.


Maar dat doe je nu toch zelf ook? Het piepen? Wat vind jíj er vervelend aan als er in de trein 'reizigers' word omgeroepen in plaats van 'dames en heren'?

Mij kan het aan m'n reet roesten namelijk.

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:51

Memories schreef:
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje verdrietig wordt van reacties als 'die mensen moeten maar lekker in therapie' best verdrietig word. Dat is echt gewoon mega kwetsend en nergens voor nodig. 8)7

Ik ben geboren als vrouw en voel me 100% vrouw maar heb er geen enkele moeite mee als termen veranderd worden zodat meer mensen zich er prettig bij voelen. Maar misschien kijk ik er ook anders naar omdat ik ook mensen die niet in 'de hokjes' passen in mijn omgeving heb.

Van mij mag het allemaal wel wat neutraler hoor. Verbaas me er nog altijd over dat er onderscheid moet worden gemaakt in mannen- en vrouwenscheermessen (die natuurlijk ook altijd roze, in een achterlijk designtje en veel slechter zijn dan die van de mannen :+ ) En toen ik nog bij de McDonald's werkte vroeg ik ook nooit of men een 'meisjes' of 'jongetjes' speeltje wilde, maar of ze speeltje 1 of speeltje 2 wilden. Kreeg daar echt ontelbaar veel fijne reacties op.

Natuurlijk heb je er mensen tussen zitten die overdreven zeiken maar die vind je overal, niet alleen rondom het genderneutraliteit issue en ook niet alleen maar aan 1 kant van het issue. En natuurlijk vind ik ook dat er wel een grens aan zit. Gender hoeft wat mij betreft ook niet uit het paspoort te verdwijnen bijvoorbeeld, maar wordt het veranderd in 'biologisch gender' of komt er een extra optie bij voor mensen die zich geen M/V voelen maakt het mij geen drol uit.


Ik vind mannentoiletten vaak schoner dan die van de dames :')


Dit!

https://www.buzzfeed.com/tahliapritchar ... .jwjjj8DJL

Tandpasta, zakdoekjes en wattenstaafjes 'speciaal voor mannen'..... Waarom? :')

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:02

bruintje123 schreef:
Schreeuwen op internet.
En het lukt, zie ns die mogen na jaren omroepen dat al niet meer want oje teentjes worden getrapt
Zie zwarte pieten discussies.
Ik ben inderdaad minderheid gezever beu.

Bambolina, ben ben ik nergens voor, ik vind het gewoon allemaal veel te ver door schieten.

Iemand is man of vrouw. Kijk maar eens tussen je benen.
Dat je je wat anders voelt kan wel wezen, maar je bent het niet.

Dan kies maar welk toilet je wilt, maar verwacht niet dat andere ook hun man of vrouw zijn aan de kant willen zetten.
Ik wil niet op die vieze stink toiletten omdat het dadelijk zover door gedramd word dat het daar wel van komt.
Want dat is Nederland, eerst een vinger dan de rest.


Ik raad je aan om eens wat meer informatie te vergaren voordat je dit soort dingen begint te roepen :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AngeliqueB, Casca, HELder, Melzazu en 95 bezoekers