"Tuintegeltax"

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:35

Het idee snap ik niet. Er zijn mensen die hun tuin betegelen door omstandigheden...rolstoel, geen tuin kunnen bijhouden en dan kiezen voor tegels. Er worden infiltratiekratten, afvoerputjes en goten voor de tuin verkocht. Een tuin met tegels hoeft dus niet noodzakelijk ook overlast te bezorgen. Het is ook altijd 1 richting verkeer. Beloning voor mensen die het goed doen is er niet.
Ik las het bericht , maar zag ook gelijk de onmogelijkheid . Verwachten gemeentes dat je doorgeeft dat je een tegeltuin hebt? Nemen ze mensen aan om te controleren of er tegels in de tuin zijn en hoeveel? Kan je bezwaar indienen als er een tax opgelegd wordt? Het is een belachelijk idee, om mensen te stangen in mijn ogen. Mij hebben ze niet, want ik heb een balkon. Ga wel klagen als ik op een plein loop, waar water op blijft leggen :D


Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:28

x_Anne_x schreef:
Ik ben volledig voor!


Women2 schreef:
Dus een kennis van mij moet extra belasting betalen omdat ze haar tuin heeft laten betegelen omdat ze in een rolstoel zit?
En haar ouders dus ook? Omdat die de tuin hebben laten betegelen zodat ze daar ook de tuin in kan?

En gaat de regering dan ook extra betalen omdat die overal snelwegen aanleggen? Of gemeentes die steeds meer stukken betegelen omdat ruimte dan beter benut kan worden (denk aan al die opgeleukte pleinen in dorpen, waar eerder gewoon grasveld was)

Denk niet dat dit ook maar iemand gaat helpen. Zal alleen maar weerstand opleveren omdat mensen nog meer belasting moeten betalen en weer verder beperkt worden om hun eigen keuzes te maken over hun eigen leefgebied.


Daar hoeft toch niet de hele tuin voor betegeld te zijn?
Alleen een breed pad en een goed vlak terras.
Daarnaast kan nog zat groen.

x_Anne_x Ooit bij stil gestaan dat groen onderhouden moet worden en iemand die in een rolstoel zit dat meestal niet kan?
Op de foto op de 3e bladzijde zie je trouwens best veel groen en toch is daar wateroverlast.
Men geeft het betegelen de schuld, maar sinds jaar en dag is er wel eens heftige wateroverlast. Zo erg dat er dorpen en gebieden geƫvacueerd moeten worden.
Ik juich groene tuinen toe waar kan, maar een tax , waar mensen de keus hebben gemaakt om te betegelen en vooral bij mensen die dat heel goed hebben gedaan, is vreemd.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, laura22, nikkel, Prince, serenta en 7 bezoekers