Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:14

Chiave schreef:
Nog even over die zwarte auto... Ik had, op aanraden van de politie, van het weekend direct gebeld toen ik een verdachte situatie zag met overeenkomsten tussen de situatie van het klemrijden. Klemrijden zelf niet gezien, maar wel zo'n auto en heren die op het signalement leken. Zojuist teruggebeld door de politie. Hartelijk dank voor de tip, waar ze verder mee konden. Er zit dus weldegelijk een kern van waarheid in het zwarte auto verhaal.


Ik vind het bizar, dat de politie gebeld wordt als men een zwarte auto ziet met 2 mannen.
Het lijkt wel een heksenjacht.
Een van de mannen heeft zich gemeld bij de politie, omdat hij daar, als onschuldige, niets mee te maken heeft, maar wel verdacht wordt.
En waar rook is, is vuur, denken veel mensen.


Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:42

Advocate is nu bij Jinek op NPO1

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 14:12

De advocaat benadrukte wel vooral zijn leeftijd en noemde hem vele malen een kind.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:39

Babootje schreef:
Maar reken er maar op dat er 'verzachtende omstandigheden" te vinden zijn.


Dat denk ik ook, een "normaal"/gezond kind zal niet zo'n misdrijf plegen.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:43

Ik sluit me aan bij Verootje en Nickass. Ik geloof nog steeds in de Nederlandse rechtspraak. Ook al worden daar ook weleens fouten gemaakt.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:54

Taffje schreef:
Blijf het lastig vinden, heb ruim twintig jaar in een GGZ instelling gewerkt waar ook een TBS afdeling aanwezig was. Heb hier bepaalde gestoorde figuren regelmatig terug zien keren na weer een volgend vergrijp... En dan praat ik over zaken als verkrachting en moord.
Ben nooit een voorstander geweest van doodstraf maar als zo'n gek je vervolgens meerdere malen verteld dat jij de volgende bent als ie weer vrij is denk je toch hard na over een overdosis insuline......
Ja, die mensen zijn ziek maar ik vraag me soms wel eens af als een ziekte niet te genezen is wat de beste oplossing zou zijn.
Goed gesprek over de mogelijkheden van vrijwillige euthanasie misschien?


Weinig respectvol hoe jij over je voormalige clienten spreekt.
Juist jij zou ook moeten weten dat GGZ vaak afhankelijk is van wetgeving. Daarbij de grote bezuinigingen op de GGZ en de minimale bezetting op afdelingen of begeleiding van cliënten die begeleid of zelfstandig wonen.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:56

Indestal schreef:
Taffje schreef:
Blijf het lastig vinden, heb ruim twintig jaar in een GGZ instelling gewerkt waar ook een TBS afdeling aanwezig was. Heb hier bepaalde gestoorde figuren regelmatig terug zien keren na weer een volgend vergrijp... En dan praat ik over zaken als verkrachting en moord.
Ben nooit een voorstander geweest van doodstraf maar als zo'n gek je vervolgens meerdere malen verteld dat jij de volgende bent als ie weer vrij is denk je toch hard na over een overdosis insuline......
Ja, die mensen zijn ziek maar ik vraag me soms wel eens af als een ziekte niet te genezen is wat de beste oplossing zou zijn.
Goed gesprek over de mogelijkheden van vrijwillige euthanasie misschien?



Zo zag ik laatst een interview met een Amerikaanse professor over ons TBS beleid wat hij erg naif vind...omdat volgens onderzoek psychopaten door andere hersenen nooit zullen "genezen".

Hier is een stuk te lezen over de andere hersenvorm
https://www.scientias.nl/het-killerbrei ... oordenaar/


Het is maar waar je de informatie vandaan haalt. De recidive in Nederland is veel lager dan in Amerika. Daar is genoeg literatuur over te vinden. In dit stuk gaat het vooral om seriemoordenaars, daar is in dit topic helemaal geen sprake van. Sowieso zijn er in Nederland amper seriemoordenaars, dus een boek van een Amerikaan is helemaal niet representatief.
Daarbij zitten in een Tbs-Kliniek niet alleen moordenaars.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 10-07-17 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:05

purny schreef:
@Nikass: het zoveelste voorbeeld dat jeugdzorg niet goed heeft gefunctioneerd. Als ik mijn werk niet goed doe sta ik op straat. Waarom niet jeugdzorg?
Zijn die mensen heilig voor jou?


Weet jij hoe complex het werk (vaak) is van Jeugdzorg?
Wie spreekt de waarheid? Wat is het bewijs? Is het bewijs sluitend? Is er melding gemaakt? Door wie?
Regelmatig hoor je dat een ex-partners de ander "zwart" maakt.
Daarbij moet dan ook nog rekening worden gehouden met wettelijke kaders en regels.
En inderdaad, bij grove nalatigheid en/of fouten, kan een medewerker misschien wel ontslagen worden. Maar net als bij jou en andere werknemers, moet je wel grote (opzettelijke) fouten maken; tegenwoordig is de medewerker met een vast dienstverband redelijk goed beschermd en kan deze niet "zomaar" ontslagen worden.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:48


Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:48

purny schreef:
Het was misschien te makkelijk om jeugdzorg de schuld te geven. Maar je hoort alleen de foute verhalen. Laat politiek den haag dan op z'n minst naar het management kijken.


Ook het grootste deel van het management doet wat hij/zij kan.
Zorginstellingen hebben tegenwoordig duizenden werknemers en cliënten, dat moet toch geleid worden, anders wordt het een zooitje.

Maar we gaan wel erg off-topic.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:22

Indestal schreef:
Een vriendin van 47 zit nu 8 dagen bij psychtrec voor een verkrachting uit haar kindertijd, hoezo geen levenslang trauma? Wat ontzettend onrespectvol...

Als je geen traumatische gebeurtenissen ooit hebt meegemaakt kun je ook niet snappen wat dat doet in je geest en hoe dat zich nestelt als vernietigend iets gedurende je leven.

Psychopaten kunnen zich totaal niet indenken wat zo iets inhoudt nee en tbs om met gesprekken zo iemand te veranderen is liefdevol naif.

Wel weer bijzonder dat de psychopaten geknuffelt worden op bokt en dat als er weer een psychopaat op proefverlof is zich ten buiten gaat, er vast en zeker gedacht wordt dat dit toeval is...

Overigens neemt de Nederlandse psychiatrie dit onderzoek zeer zeker wel serieus..



Ik ben heel benieuwd waaruit blijkt dat Nederlandse psychiaters dit onderzoek serieus nemen.
De stelling over TBS bedoel ik dan ;)

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:15

Taffje schreef:
Citaat:
De totale groep van ex-tbs-gestelden uitgestroomd uit de tien fpc’s in de periode
2004-2010, bestaat uit 557 personen. Bijlage 6 bevat een overzicht van hun achtergrondkenmerken.9
Twee jaar na hun ontslag had 22,8% (minstens) een nieuw justitiecontact
naar aanleiding van het plegen van een misdrijf (d.i. algemene recidive).
17,9% had in die periode een nieuwe justitiecontact wegens een misdrijf met een
maximale strafdreiging van vier jaar of meer (ernstige recidive) en 9,3% wegens
een misdrijf waar de facto een nieuwe tbs-maatregel op zou kunnen volgen. De
eerste twee percentages zijn iets hoger dan de prevalentie van recidive gerapporteerd
over het uitstroomcohort 2004-2008 (Bregman & Wartna, 2011). Die groep
bestond uit 411 personen.1


Geweld en zeden is tussen de 10 en 15 procent op het moment.


Betekent dat de behandeling bij 80-85 % dus redelijk geslaagd is, als de cijfers kloppen.

En nu de cijfers over recidive van de VS ;)

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 18:28

@ Babootje
Ik wist dit, Ik heb jaren voor een TBS-KLiniek gewerkt en ik ken aardig wat mensen die er (nog) werken.

Daarom ben ik het niet eens met dat verhaal van Indestal. :D


Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:04

Ik vind inderdaad dat wij het niet slecht doen in Nederland, op allerlei gebied.

Maar je kan beter je been breken dan een psychische ziekte hebben. Er is weinig kennis en vaak weinig begrip

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:27

Bizar dat zulke jonge mensen zulke vreselijke dingen doen. Daar moet je als ouders toch ook niet aan denken?

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:23

Birdie60 schreef:
Veel te weinig!


Meer is niet mogelijk volgens de wet. Soms kan jeugd-tbs opgevolgd worden door tbs voor volwassenen.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:49

beatje schreef:
En daar moet je als ouder,familie en iedereen die haar liefhad genoegen mee nemen.Als het mij kind was nam ik het recht in eigen handen,hier word je niet goed van.


Dat roepen veel mensen, maar als het je overkomt, dan weet je helemaal niet hoe je reageert. Daarbij krijg je ook niet de kans.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:57

beatje schreef:
Er is ook een daarna he.Op een dag komt hij vrij.En jij kan al helemaal niet weten hoe ik zal reageren want je kent me niet.


+:)+ +:)+

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 18:42

Heftig Idyle ook voor je zoon !

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:11

Babootje schreef:
Nikass schreef:
Babootje ik stoor me ook aan je manier van schrijven. Waarom zou je suggereren dat iemand mogelijk een (anti sociale) stoornis heeft? En je denkt notabene een uitspraak te kunnen doen over welke factoren geleid kunnen hebben tot het delictgedrag... Ja je schrijft "kunnen" en "mogelijk" maar het is zo suggestief als wat, terwijl het gewoon natte vingerwerk is want je weet uiteindelijk niets.
En ja, dat is heel kwalijk, daar moet je je gewoon verre van houden.


benangelique schreef:
Dank je. Exact dit is waar het om gaat.
Maar laten we deze discussie laten voor wat het is


Als je dit zo vindt Benangelique weet ik nu wel zeker dat je niet als deskundige betrokken bent geweest bij het onderzoek. Misschien een baantje in de beveiliging op de locatie waar het onderzoek heeft plaatsgevonden.
Ook deskundig natuurlijk, maar een andere professie.


Dit is wel een denigrerende opmerking!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 29 bezoekers