Bokt peilingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723


0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 19:49

Niet zo een moeilijke vraag: op wie stem jij deze verkiezingen?

En misschien leuk om aan te geven waarom. Omdat de stemwijzer het zegt, of omdat je je hebt verdiept in een bepaald onderwerp wat belangrijk voor jou is, of omdat het toevallig ook he kamergotchi is? Brand maar los.

AfricanLady

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:05

Zo makkelijk vind ik de vraag niet.
Er zijn veel partijen waar ik het gedeeltelijk mee eens ben maar ook weerd dingen die ik niet vind kunnen

Bij mij kwam voor 68% uit de stemwijzer de LIDK: Lokaal in de kamer

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:08

Even mezelf gequote uit het stemmen 2017 topic:

Citaat:
Ik stem op D66 óf GroenLinks omdat ik het milieu en duurzaamheid belangrijk vind. Ik laat graag een gezonde planeet achter voor mijn (klein)kinderen (ik ben zelf pas 22, maar ik vind dit echt heel erg belangrijk) en ik kan me daarin bij zowel D66 als Groenlinks vinden. Ik volg een opleiding over management van de leefomgeving en ben veel bezig met klimaatverandering, adaptatie, verduurzamen en CO2 reducite. Ik stem graag op een partij met een open blik, die ook wel een beetje durft te dromen en 'outside the box' denkt omdat ik dit zelf ook doe.


Ondertussen ben ik voor 99% zeker dat ik voor D66 ga, heb dit ook aangekruist in de poll hier :j

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:27

VVD +:)+

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:33

Eerst dacht ik dat het weer sp ging worden of als het maar geen pvv was maar nu met die snertcampagnes ben ik weer gaan twijfelen.

Iemand nog een beknopte infosite oid?

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 20:47

Grappig dat als het aan bokt ligt het momenteel D66 samen met GroenLinks wordt.

Een beknopt site heb ik niet. De partijen die mij het meeste aanspraken heb ik het programma van gelezen

Anoniem

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:49

Ik heb echt geen flauw idee , was stempas al kwijt maar even nieuwe laten maken bij gemeentehuis. Vind stemmen wel iets belangrijks , ben blij dat ik dat mag als vrouw anno nu :))

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:50

@azmay misschien kun je uit dit topic meer info halen: [NM] Stemmen 2017

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de reden waarom iemand voor een partij kiest!

Anoniem

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:51

Ik lees hier even mee, interessant!

Senas

Berichten: 219
Geregistreerd: 09-08-14
Woonplaats: Ede

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:57

Ik stem op de piratenpartij! Ik vind het belangrijk dat er eindelijk mensen in de tweedekamer komen met verstand van het internet. Daarnaast vind ik transparantie binnen de overheid erg belangrijk. Het is geen partij die enorm groot hoeft te zijn, maar het is wel een stem die gehoord moet worden :)

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:04

Ik vond dit wel een nuttig artikel, geeft een korte samenvatting van de standpunten van de partijen gesorteerd op onderwerp: https://www.nrc.nl/nieuws/2017/03/03/pr ... r-a1548620
En heb je de stemwijzer al ingevuld Azmay?

Ik twijfelde tussen GroenLinks en D66 en heb me in beide verdiept door de partijprogramma's globaal te lezen. Bij de stemwijzer kwamen ze precies op een gedeelde eerste plaats :')
Maar ik denk dat het D66 wordt. Ik heb het idee dat zij net wat minder radicaal zijn in hun ideeën en ik denk dat ze daardoor zomaar eens meer voor elkaar kunnen krijgen dan GL. Ik vind de ideeën van GL heel goed, maar ik denk dat ze niet voldoende steun in de rest van het kabinet zullen vinden. En als GL dan niet bereid is af te zwakken zullen ze uiteindelijk weinig voor elkaar krijgen. D66 denkt in dezelfde richting maar met wat kleinere stapjes. Ik denk dat de steun daarvoor breder is en ze daardoor meer verandering te weeg kunnen brengen.
Ook ben ik het op een aantal punten van GL niet eens. Het afschaffen van het eigen risico in de zorg vind ik bijvoorbeeld geen goed idee.

Algemene overweging bij beide partijen: ik vind het belangrijk dat er echt iets met het klimaat gaat gebeuren, wil dat er geïnvesteerd wordt in onderwijs en ik ben meer links dan rechts georiënteerd in mijn andere standpunten.

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:07

Ik ga voor sp zoals meestal ben het gewoon vaak eens met hun standpunten. Ze willen o.a. pensioen leeftijd verlagen en minimum lonen laten stijgen, meer betaalbare sociale huurwoningen en ze zijn natuurlijk tegen het huidige zorgstelsel.

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:10

@Sanned, ik denk er inderdaad precies hetzelfde over. Aan de andere kant vind ik Jesse erg toegankelijk en hij spreekt mij wel aan. Daarnaast is GL erg geliefd onder jongeren wat ik ook wel iets vind zeggen. Mijn verstand zegt D66 en gevoel zegt GroenLinks, maar met beide kan ik leven.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:11

Ik ga stemmen heb hierboven ook ingevuld maar houd het wel prive, ik stem op mijn gevoel. Doe ik al jaren.

Floor_x

Berichten: 2945
Geregistreerd: 19-03-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:11

Wil t liefste groenrechts stemmen maar dat bestaat helaas niet. Stem VNL, staat elke stemwijzer hoog

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:13

Amyyy schreef:
@Sanned, ik denk er inderdaad precies hetzelfde over. Aan de andere kant vind ik Jesse erg toegankelijk en hij spreekt mij wel aan. Daarnaast is GL erg geliefd onder jongeren wat ik ook wel iets vind zeggen. Mijn verstand zegt D66 en gevoel zegt GroenLinks, maar met beide kan ik leven.


Ik ken heel veel mensen die tussen dezelfde partijen twijfelen en dezelfde overweging hebben :P
En ik begrijp goed wat je bedoelt, GL trekt mij om dezelfde redenen ook erg. Maar als ik me dan echt in de standpunten verdiep kom ik toch net wat meer bij D66 uit. Maar veel scheelt het niet.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:14

Ik stem weer SP
Programma staat me het meest aan
Wat ze in de oppositie in de kamer doen spreekt me aan

campagnes volgen doe ik niet aan
Zo tegen de verkiezingen aan word je altijd platgegooid met allerlei onzin die bij een aantal partijen totaal los staat van wat ze daadwerkelijk gedaan hebben de afgelopen regeringsperiode
Ligt er maar net aan waar ze het meest kritiek op hebben gehad
Dat zeggen ze dan ineens aan te gaan pakken ... right :+

Ik kijk naar wat ze gedaan hebben en zeggen te willen doen(en check dan of stemmingen in het verleden hetgeen bevestigen van wat ze nu zeggen te willen)
Campagnes zijn wat mij betreft zinloos geneuzel om zieltjes te winnen

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 07:55

Ik heb altijd SP gestemd maar dit jaar ga ik waarschijnlijk voor GL. Ik vertrouw de SP niet zo waar het op privacy aankomt en dat weegt erg zwaar voor mij. Ook vind ik, helemaal nu met Trump, dat we keihard moeten vechten voor het milieu en dat dat belangrijker is dan al het andere.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 08:00

Amyyy schreef:
@Sanned, ik denk er inderdaad precies hetzelfde over. Aan de andere kant vind ik Jesse erg toegankelijk en hij spreekt mij wel aan. Daarnaast is GL erg geliefd onder jongeren wat ik ook wel iets vind zeggen. Mijn verstand zegt D66 en gevoel zegt GroenLinks, maar met beide kan ik leven.


Zelfde hier eigenlijk. Mijn hart vindt D66 te rechts maar mijn hoofd weet dat er de komende tijd echt geen keihard links kabinet gaat komen. Maar toch volg ik mijn gevoel met stemmen. Naar het midden stemmen vanaf links is voor mij een te grote stap.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 08:26


Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 08:57

Het ging erom dat ze niet snel een keuze wilde maken, volgens mij. GL wilde wel snel erover stemmen. Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Maar zelfs afgezien van de privacy is SP niet milieu bewust genoeg voor mij. En we zijn op een punt gekomen waarop dat op nummer 1 zou moeten staan. Economie/zorg/wonen is leuk, maar als we geen planeet meer hebben kunnen we dat alles niet meer draaiende houden.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:30

Ik vind dat GroenLinks goede standpunten hebben, maar niks lijkt me haalbaar van wat ze willen dus ik denk dat hun niet kunnen gaan waarmaken waar ze voor staan. Zelfs niet met veel zetels. Ik ben zelf veel rechtser en toch blijft er PvdA uitkomen. Ik weet het nog niet dus..

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:34

VVD.

Vanwege de stabiliteit de afgelopen jaren ondanks de roerige wereld. Ik vind dat ze het goed gedaan hebben. Ookal is niet alles vlekkeloos gegaan.
Oja en ik wil dat PVV niet de grootste wordt... 8)7

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:43

Mijn BBS zegt VVD.....

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:44

phormicola schreef:
Het ging erom dat ze niet snel een keuze wilde maken, volgens mij. GL wilde wel snel erover stemmen. Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Maar zelfs afgezien van de privacy is SP niet milieu bewust genoeg voor mij. En we zijn op een punt gekomen waarop dat op nummer 1 zou moeten staan. Economie/zorg/wonen is leuk, maar als we geen planeet meer hebben kunnen we dat alles niet meer draaiende houden.

Dat wel of niet snel willen beslissen zegt mij helemaal niets , de redenen om wel of niet snel te willen beslissen daarentegen ;)
Maar dat kan ik dus niet direct vinden
Dus blijft het bij speculeren, op basis van resultaten uit het verleden kan het voor of tegen snel beslissen ook gewoon een actie zijn ok duidelijkheid van de partijen te willen


GL heeft mij te veel onhaalbare zaken on het programma staan
SP wil milieu technisch ook een hoop aanpakken en daarnaast ook veel andere zaken die ik van belang vind (het 1 aan willen pakken , maakt andere zaken niet minder belangrijk)
Maar dat zijn gewoon dingen waar je idd je eigen afweging in moet maken :j

(Maar help graag me extra info voor een zo compleet mogelijk plaatje , door puntjes en vraagtekens van anderen, lees ik ook weer een hoop over/van andere partijen)