Buitenaards leven

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Buitenaards leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:51

Stephen Hawking beredeneerd ook dat we moeten stoppen met zoeken naar aliens, om vrijwel dezelfde redenen die Ayasha noemt.

Ik denk dat we misschien al leven tegen zijn gekomen maar het gewoon niet herkend hebben.
Op de bodem van onze eigen oceanen leven dieren op zwavel. Het is geen grote stap om te beredeneren dat er op andere planeten levensvormen zijn die op nog vreemdere stoffen leven en er totaal anders uitzien dan wat wij gewend zijn.


Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Buitenaards leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:07

Dommer lijkt mij juist de best mogelijke optie. Dan kun je het onderzoeken. Als ze slimmer zijn dan wij dan hebben we mogelijk een heel groot probleem :D

Maar als er slimmere wezens zijn dan weten ze waarschijnlijk al van ons bestaan af en dan gaan ze met een grote boog om ons heen. En geef ze eens ongelijk.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:46

Kuggur schreef:
Wat een vreemde reacties. Buitenaards leven vinden, al waren het slechts oliedomme eencelligen zou een wetenschappelijke ontdekking zijn van onschatbare waarde.
Laat staan complexere organismen, laat staan organismen met intelligentie...
Waar maakt bokt zich druk over? Misschien zijn ze wat dommer dan wij; dan zijn we niet onder de indruk.... _O-


En daarom zit bokt niet bij NASA :D

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:49

8nnemiek schreef:
Knowledge is Power!
:+

Wat is er mis met kennis opdoen gewoon omwille van de kennis? Gewoon meer te weten komen omdat het interessant is.. om er ooit achter te kunnen komen waar we vandaan komen, hoe het heelal precies is ontstaan..
Als we intelligent leven tegen komen dan hoeft dat helemaal niet gevaarlijk te zijn. Kennis is er om te delen, en wezens die zo ver geƫvolueerd zijn dat ze kunnen reizen door de ruimte en onze planneet kunnen bereiken zullen waarschijnlijk ook vooral interesse hebben in de kennis. Ik denk echt dat wezens in zo'n vergevorderde beschaving toch enorm sociaal en vreedzaam zijn.
Agressieve soorten zullen eerder hun eigen planneet verwoesten dan dat ze zich zo ver evolueren dat ze ruimteschepen kunnen bouwen die duizenden lichtjaren kunnen reizen. Ik vraag me ook echt af of wij ooit wel zo ver zullen komen. Op de manier zoals we nu leven vraag ik me af hoe lang dat nog goed gaat.


Ik heb daar heel lang hetzelfde over gedacht, maar Stephen Hawking heeft me van gedachten doen veranderen.

Hij zegt dat de enige reden dat we nog geen intelligent leven zijn tegen gekomen is dat ze van ons bestaan weten en ons niet willen kennen.
En dat door blijven zoeken gevaarlijk is omdat ze goede redenen hebben om ons links te laten liggen.

Ik denk dat hij gelijk heeft.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Buitenaards leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 18:15


Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Buitenaards leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:20

Ja momenteel is het beter dat de aliens wegblijven :Y)

Heel ver in de toekomst zie ik missies met meerdere generaties. Mensen die geboren worden op het schip met als taak de koers te volgen en opvolgers te verwekken en baren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aard, nps, spookyskippy en 28 bezoekers