Politie zoekt wegpiraat wegens poging tot doodslag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Politie zoekt wegpiraat wegens poging tot doodslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 17:35

Politie zoekt wegpiraat in Audi wegens poging tot doodslag - http://nos.nl/l/2155880

Ik vind de beelden erg heftig en hoop van harte dat hij gevonden en berecht word.
Mafkees -:(-

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:37

Geluid maakt het nog net wat dramatischer.
Belachelijk en hoop dat hij gevonden word en streng bestraft dit kan gewoon niet. Opsluiten zulke gekken.

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Politie zoekt wegpiraat wegens poging tot doodslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:40

Welke sensatiezoeker heeft dat geluid erachter gezet? :+

Desalniettemin hoop ik dat deze idioot gevonden en streng bestraft wordt. Wat een vreselijke actie..

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:41

Ik snap alleen nooit met dit soort beelden dat er een maand overheen moet gaan om de dader alsnog te vinden. Dit had toch al veel eerder in het nieuws moeten komen?

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:43

Ik vond het meest trieste nog dat er mensen op FB waren die het voor de bestuurder opnamen. 'Want als je met je lampen seint en zo'n gebaar naar je voorhoofd maak dan kan je verwachten dat iemand boos wordt'. Nee, gewoon nee. Die man moet zwaar gestraft worden, zijn rijbewijs kwijtraken en hem nooit meer terugkrijgen.

inochiyo

Berichten: 851
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:06

mariekerocky schreef:
Ik vond het meest trieste nog dat er mensen op FB waren die het voor de bestuurder opnamen. 'Want als je met je lampen seint en zo'n gebaar naar je voorhoofd maak dan kan je verwachten dat iemand boos wordt'. Nee, gewoon nee. Die man moet zwaar gestraft worden, zijn rijbewijs kwijtraken en hem nooit meer terugkrijgen.

Wat deze bestuurder gedaan heeft kan niemand goedpraten. Maar zn frustratie snap ik maar al te goed. Als het slachtoffer ook de wet had gevolgd van rechts aanhouden en in invoegen dan was de bestuurder van de audi gewoon voorbij gereden. De audi had waarschijnlijk nooit de bedoeling gehad dat dit gebeurde, enkel de auto dwingen om in te voegen naar het rechtse vak ipv een irritante middenvaksrijder te zijn. Maar het slachtoffer zal hier enorm van verschoten zijn en een ruk aan zn stuur gegeven hebben met deze beelden tot gevolg. Beide zijn dus in fout

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:13

inochiyo schreef:
Wat deze bestuurder gedaan heeft kan niemand goedpraten. Maar zn frustratie snap ik maar al te goed. Als het slachtoffer ook de wet had gevolgd van rechts aanhouden en in invoegen dan was de bestuurder van de audi gewoon voorbij gereden. De audi had waarschijnlijk nooit de bedoeling gehad dat dit gebeurde, enkel de auto dwingen om in te voegen naar het rechtse vak ipv een irritante middenvaksrijder te zijn. Maar het slachtoffer zal hier enorm van verschoten zijn en een ruk aan zn stuur gegeven hebben met deze beelden tot gevolg. Beide zijn dus in fout

Ach hou toch op. Als je in een auto rijdt rij je in een machine rond waarmee je als je wilt mensen kunt doodmaken. Als je niet de zelfbeheersing hebt om je normaal te gedragen op de weg, ook al vind je dat je geprovoceerd bent*- dan moet je niet instappen.

*geprovoceerd door een automobilist die op de middelste baan blijft rijden, get a life... :roll:

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:15

Nou inochiyo jij hebt duidelijk een ander filmpje gezien als ik. Komop zeg. Iedere bestuurder maakt fouten, om dan vervolgens iemand maar gewoon van de weg af te drukken omdat hij iets doet wat jouw niet zint?
Geeft het in het midden rijden van die auto de bestuurder van de audi het recht om hem dan maar op zo'n manier zowat te laten verongelukken?
Is het verkeer niet ook een kwestie van geven en nemen? Verdorie zeg, dat zo'n idioot dan ook nog verdedigd wordt.
Snap werkelijk waar niet waarom mensen zo onhebbelijk en ongeduldig tegen elkaar moeten zijn.

inochiyo

Berichten: 851
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:21

Ir111 schreef:
inochiyo schreef:
Wat deze bestuurder gedaan heeft kan niemand goedpraten. Maar zn frustratie snap ik maar al te goed. Als het slachtoffer ook de wet had gevolgd van rechts aanhouden en in invoegen dan was de bestuurder van de audi gewoon voorbij gereden. De audi had waarschijnlijk nooit de bedoeling gehad dat dit gebeurde, enkel de auto dwingen om in te voegen naar het rechtse vak ipv een irritante middenvaksrijder te zijn. Maar het slachtoffer zal hier enorm van verschoten zijn en een ruk aan zn stuur gegeven hebben met deze beelden tot gevolg. Beide zijn dus in fout

Ach hou toch op. Als je in een auto rijdt rij je in een machine rond waarmee je als je wilt mensen kunt doodmaken. Als je niet de zelfbeheersing hebt om je normaal te gedragen op de weg, ook al vind je dat je geprovoceerd bent*- dan moet je niet instappen.

*geprovoceerd door een automobilist die op de middelste baan blijft rijden, get a life... :roll:

je hebt het wellicht niet goed gelezen, het slachtoffer reed dus op het linkse vak. Dat is het meest irritante wat er is, traagrijders op het linkse vak die weigeren in te voegen. Als je je niet aan de snelheid en regels wil houden blijf je toch ook gewoon thuis?
Ik praat niet goed wat hij gedaan heeft, hij had dan beter of zn pedaal ingedrukt zodat het er snel van weg was of eens zn middelvinger opsteken ofzo als hij perse zn frustratie wou uiten

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:25

Dat geduw op de middelste baan snap ik nooit zo eigenlijk, zeker niet als de linker baan gewoon vrij is. Trap dat gas dan nog wat verder in en ga er gewoon langs als je zo'n haast hebt, en ga niet 5 minuten je voorganger voort lopen duwen. Soms kun je nieteens de motorkap zien zo dicht rijden ze achter je.
En dan rijd ik al iets meer dan de max snelheid.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:26

inochiyo schreef:
Wat deze bestuurder gedaan heeft kan niemand goedpraten. Maar zn frustratie snap ik maar al te goed. Als het slachtoffer ook de wet had gevolgd van rechts aanhouden en in invoegen dan was de bestuurder van de audi gewoon voorbij gereden. De audi had waarschijnlijk nooit de bedoeling gehad dat dit gebeurde, enkel de auto dwingen om in te voegen naar het rechtse vak ipv een irritante middenvaksrijder te zijn. Maar het slachtoffer zal hier enorm van verschoten zijn en een ruk aan zn stuur gegeven hebben met deze beelden tot gevolg. Beide zijn dus in fout


citaat schreef:
Aanleiding voor de actie was irritatie die eerder was ontstaan bij een inhaalmanoeuvre. De bestuurder van de Audi A8 was volgens het slachtoffer eerder al aan het bumperkleven en haalde hem daarna rechts in. Even later duwt de Audi zijn voorganger richting de lantaarnpaal.


Dit is gewoon een kwestie van vervelen van die Audi bestuurder. Nog even terugpakken omdat die auto niet snel genoeg opzij ging. Ik heb een pesthekel aan dat soort bestuurders. Als ik 120 rijd op een snelweg waar ik eigenlijk maar 100 mag, dus ik rijd dan al te hard, en er komt er een achterop die nog net niet door mijn auto heen wilt, dan blijf ik mooi nog even rijden tot hij wat afstand neemt. Zeker als ik aan het inhalen ben. Dan ga ik niet naar rechts omdat een of andere malloot met een bloedgang door mn auto heen wilt. Mooi niet. En wanneer ik dan zo iets heb: Nu heb ik de ruimte om normaal, met dezelfde snelheid die ik nu rijd (of in elk geval mijn eigen snelheid), naar rechts te gaan, dan ga ik op mijn dooie gemakje een baan opzij. En echt niet dat ik dan ga haasten zodat hij er sneller langs kan. Ik volg dan rustig de instructies die mijn rijinstructeur mij ooit gaf. Binnenspiegel, buiten spiegel, over je schouder, knipperlicht aan, dan nog een keer opnieuw kijken, en dan in een soepele lijn, dus niet ineens een bocht naar rechts, nee een mooie rechte lijn waarbij ik rustig een baan opschuif.
En als ik dan in mijn spiegel zie dat hij er dan al als een jekker langs wilt rijden, ben ik de beroerdste niet om dat laatste stukje net even wat langzamer te doen dan dat ik al aan het doen was. Puur om zo'n weg piraat nog even op zijn tenen te trappen dat hij gewoon ontzettend asociaal gedrag aan het vertonen is en ik op die manier gewoon niets zie in mijn spiegel behalve het domme smoeltje van de bestuurder in de drukkende auto.

Als die bestuurder de wet had gevolgd, had dit dus helemaal niet hoeven gebeuren. Want je drukt niet zomaar iemand van de weg. Hij ging al in de fout met het bumperkleven en rechts inhalen.
Zo iemand zou geen rijbewijs mogen krijgen. Levensgevaarlijk. En deze beelden bewijzen dat maar weer. :j

Mijn bericht komt misschien aanvallend op jou over, dat is absoluut niet mijn bedoeling, maar wel de eerste reactie op bovenstaand bericht..
Laatst bijgewerkt door LoveUggs op 31-01-17 18:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:28

inochiyo schreef:
je hebt het wellicht niet goed gelezen, het slachtoffer reed dus op het linkse vak. Dat is het meest irritante wat er is, traagrijders op het linkse vak die weigeren in te voegen. Als je je niet aan de snelheid en regels wil houden blijf je toch ook gewoon thuis?
Ik praat niet goed wat hij gedaan heeft, hij had dan beter of zn pedaal ingedrukt zodat het er snel van weg was of eens zn middelvinger opsteken ofzo als hij perse zn frustratie wou uiten

Oh, hij bleef op de linkerbaan rijden. Nee dan verdient hij niet beter en mag hij zijn huis niet meer uit, in ieder geval niet per auto. :7

Mee eens dat dat irritant is maar als je daar je schouders niet over op kunt halen dan hoor je wat mij betreft al helemaal niet thuis in de auto achter het stuur. Echt ronduit belachelijk dat het gedrag van het slachtoffer in deze kwestie als 'provocerend' neergezet durft te worden.
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 31-01-17 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

maura
Berichten: 1674
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:29

inochiyo schreef:
Wat deze bestuurder gedaan heeft kan niemand goedpraten. Maar zn frustratie snap ik maar al te goed. Als het slachtoffer ook de wet had gevolgd van rechts aanhouden en in invoegen dan was de bestuurder van de audi gewoon voorbij gereden. De audi had waarschijnlijk nooit de bedoeling gehad dat dit gebeurde, enkel de auto dwingen om in te voegen naar het rechtse vak ipv een irritante middenvaksrijder te zijn. Maar het slachtoffer zal hier enorm van verschoten zijn en een ruk aan zn stuur gegeven hebben met deze beelden tot gevolg. Beide zijn dus in fout

Wanneer je door in jouw ogen irritant rijgedrag van een ander dusdanig gefrustreerd raakt dat je meent je het recht te mogen toe-eigenen een medeweggebruiker te dwingen tot welke manoeuvre dan ook, is het hoog tijd om je af te vragen of het niet eens tijd wordt professionele begeleiding te zoeken bij het omgaan met je eigen emoties.
Werkelijk te zielig voor woorden om je zo ontzettend te laten gaan in het verkeer en nog veel zieliger dat je jezelf niet direct bij de politie meldt als je weer een beetje bij zinnen bent gekomen. Als ik rechter was en ik kreeg zo iemand voor m'n neus zou ik hem denk ik zelf laten kiezen. Of levenslang ontzegging rijbevoegdheid of - na uitzitten van de straf voor poging tot doodslag - voortaan alleen nog maar mogen rondrijden in auto's die dit gedrag niet toelaten. Een lelijke eend ofzo, of een renault 4. Maar goed, ik ben geen rechter en dat lijkt me ook wel beter voor ons rechtssysteem, ik denk niet dat een rechter die zelfingenomen hardop zit te lachen om haar eigen spitsvondige variaties op de strafmaat erg wordt gewaardeerd.

inochiyo

Berichten: 851
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:33

palousa_boy schreef:
Dat geduw op de middelste baan snap ik nooit zo eigenlijk, zeker niet als de linker baan gewoon vrij is. Trap dat gas dan nog wat verder in en ga er gewoon langs als je zo'n haast hebt, en ga niet 5 minuten je voorganger voort lopen duwen. Soms kun je nieteens de motorkap zien zo dicht rijden ze achter je.
En dan rijd ik al iets meer dan de max snelheid.

exactly my thoughts, maar soms kun je er niet langs door zulke mensen die niet willen opschuiven of zich aan de snelheid houden. Vooral de fransen zijn notoire middenvaksrijders, dat ze de boel voor iedereen verzieken snappen ze blijkbaar niet. zelfs snachts als er niemand op de baan is gaan ze toch nog in het midden gaan rijden

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:33

LoveUggs schreef:
inochiyo schreef:
Wat deze bestuurder gedaan heeft kan niemand goedpraten. Maar zn frustratie snap ik maar al te goed. Als het slachtoffer ook de wet had gevolgd van rechts aanhouden en in invoegen dan was de bestuurder van de audi gewoon voorbij gereden. De audi had waarschijnlijk nooit de bedoeling gehad dat dit gebeurde, enkel de auto dwingen om in te voegen naar het rechtse vak ipv een irritante middenvaksrijder te zijn. Maar het slachtoffer zal hier enorm van verschoten zijn en een ruk aan zn stuur gegeven hebben met deze beelden tot gevolg. Beide zijn dus in fout


citaat schreef:
Aanleiding voor de actie was irritatie die eerder was ontstaan bij een inhaalmanoeuvre. De bestuurder van de Audi A8 was volgens het slachtoffer eerder al aan het bumperkleven en haalde hem daarna rechts in. Even later duwt de Audi zijn voorganger richting de lantaarnpaal.


Dit gewoon een kwetie van vervelen van die Audi bestuurder. Nog even terugpakken omdat die auto niet snel genoeg opzij ging. Ik heb een pesthekel aan dat soort bestuurders. Als ik 120 rijd op een snelweg waar ik eigenlijk maar 100 mag, dus ik rijd dan al te hard, en er komt er een achterop die nog net niet door mijn auto heen wilt, dan blijf ik mooi nog even rijden tot hij wat afstand neemt. Zeker als ik aan het inhalen ben. Dan ga ik niet naar rechts omdat een of andere malloot met een bloedgang door mn auto heen wilt. Mooi niet. En wanneer ik dan zo iets heb: Nu heb ik de ruimte om normaal, met dezelfde snelheid die ik nu rijd (of in elk geval mijn eigen snelheid), naar rechts te gaan, dan ga ik op mijn dooie gemakje een baan opzij. En echt niet dat ik dan ga haasten zodat hij er sneller langs kan. Ik volg dan rustig de instructies die mijn rijinstructeur mij ooit gaf. Binnenspiegel, buiten spiegel, over je schouder, knipperlicht aan, dan nog een keer opnieuw kijken, en dan in een soepele lijn, dus niet ineens een bocht naar rechts, nee een mooie rechte lijn waarbij ik rustig een baan opschuif.
En als ik dan in mijn spiegel zie dat hij er dan al als een jekker langs wilt rijden, ben ik de beroerdste niet om dat laatste stukje net even wat langzamer te doen dan dat ik al aan het doen was. Puur om zo'n weg piraat nog even op zijn tenen te trappen dat hij gewoon ontzettend asociaal gedrag aan het vertonen is en ik op die manier gewoon niets zie in mijn spiegel behalve het domme smoeltje van de bestuurder in de drukkende auto.

Als die bestuurder de wet had gevolgd, had dit dus helemaal niet hoeven gebeuren. Want je drukt niet zomaar iemand van de weg. Hij ging al in de fout met het bumperkleven en rechts inhalen.
Zo iemand zou geen rijbewijs mogen krijgen. Levensgevaarlijk. En deze beelden bewijzen dat maar weer. :j


Dit had ik getypt kunnen hebben! Dat doe ik dus ook altijd. :=

inochiyo

Berichten: 851
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:35

maura schreef:
inochiyo schreef:
Wat deze bestuurder gedaan heeft kan niemand goedpraten. Maar zn frustratie snap ik maar al te goed. Als het slachtoffer ook de wet had gevolgd van rechts aanhouden en in invoegen dan was de bestuurder van de audi gewoon voorbij gereden. De audi had waarschijnlijk nooit de bedoeling gehad dat dit gebeurde, enkel de auto dwingen om in te voegen naar het rechtse vak ipv een irritante middenvaksrijder te zijn. Maar het slachtoffer zal hier enorm van verschoten zijn en een ruk aan zn stuur gegeven hebben met deze beelden tot gevolg. Beide zijn dus in fout

Wanneer je door in jouw ogen irritant rijgedrag van een ander dusdanig gefrustreerd raakt dat je meent je het recht te mogen toe-eigenen een medeweggebruiker te dwingen tot welke manoeuvre dan ook, is het hoog tijd om je af te vragen of het niet eens tijd wordt professionele begeleiding te zoeken bij het omgaan met je eigen emoties.
Werkelijk te zielig voor woorden om je zo ontzettend te laten gaan in het verkeer en nog veel zieliger dat je jezelf niet direct bij de politie meldt als je weer een beetje bij zinnen bent gekomen. Als ik rechter was en ik kreeg zo iemand voor m'n neus zou ik hem denk ik zelf laten kiezen. Of levenslang ontzegging rijbevoegdheid of - na uitzitten van de straf voor poging tot doodslag - voortaan alleen nog maar mogen rondrijden in auto's die dit gedrag niet toelaten. Een lelijke eend ofzo, of een renault 4. Maar goed, ik ben geen rechter en dat lijkt me ook wel beter voor ons rechtssysteem, ik denk niet dat een rechter die zelfingenomen hardop zit te lachen om haar eigen spitsvondige variaties op de strafmaat erg wordt gewaardeerd.

daar ben ik het helemaal mee eens!

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:36

inochiyo schreef:
palousa_boy schreef:
Dat geduw op de middelste baan snap ik nooit zo eigenlijk, zeker niet als de linker baan gewoon vrij is. Trap dat gas dan nog wat verder in en ga er gewoon langs als je zo'n haast hebt, en ga niet 5 minuten je voorganger voort lopen duwen. Soms kun je nieteens de motorkap zien zo dicht rijden ze achter je.
En dan rijd ik al iets meer dan de max snelheid.

exactly my thoughts, maar soms kun je er niet langs door zulke mensen die niet willen opschuiven of zich aan de snelheid houden. Vooral de fransen zijn notoire middenvaksrijders, dat ze de boel voor iedereen verzieken snappen ze blijkbaar niet. zelfs snachts als er niemand op de baan is gaan ze toch nog in het midden gaan rijden


oliebol happens, gas terug en gewoon door gaan. Maar dit soort acties begrijpen?! Walgelijk.

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:38

inochiyo schreef:
mariekerocky schreef:
Ik vond het meest trieste nog dat er mensen op FB waren die het voor de bestuurder opnamen. 'Want als je met je lampen seint en zo'n gebaar naar je voorhoofd maak dan kan je verwachten dat iemand boos wordt'. Nee, gewoon nee. Die man moet zwaar gestraft worden, zijn rijbewijs kwijtraken en hem nooit meer terugkrijgen.

Wat deze bestuurder gedaan heeft kan niemand goedpraten. Maar zn frustratie snap ik maar al te goed. Als het slachtoffer ook de wet had gevolgd van rechts aanhouden en in invoegen dan was de bestuurder van de audi gewoon voorbij gereden. De audi had waarschijnlijk nooit de bedoeling gehad dat dit gebeurde, enkel de auto dwingen om in te voegen naar het rechtse vak ipv een irritante middenvaksrijder te zijn. Maar het slachtoffer zal hier enorm van verschoten zijn en een ruk aan zn stuur gegeven hebben met deze beelden tot gevolg. Beide zijn dus in fout


De Audi had alle ruimte om erlangs te gaan. En daarnaast, als ik me niet vergis, is de rechterbaan in het filmpje een baan voor een andere richting.
Ik begrijp overigens niet waarom je het helemaal met maura eens bent, je eerste bericht duidt hier niet bepaald op. Hierin lijk je begrip te tonen voor de actie van de Audi rijder.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:41

inochiyo schreef:
palousa_boy schreef:
Dat geduw op de middelste baan snap ik nooit zo eigenlijk, zeker niet als de linker baan gewoon vrij is. Trap dat gas dan nog wat verder in en ga er gewoon langs als je zo'n haast hebt, en ga niet 5 minuten je voorganger voort lopen duwen. Soms kun je nieteens de motorkap zien zo dicht rijden ze achter je.
En dan rijd ik al iets meer dan de max snelheid.

exactly my thoughts, maar soms kun je er niet langs door zulke mensen die niet willen opschuiven of zich aan de snelheid houden. Vooral de fransen zijn notoire middenvaksrijders, dat ze de boel voor iedereen verzieken snappen ze blijkbaar niet. zelfs snachts als er niemand op de baan is gaan ze toch nog in het midden gaan rijden


Maar zolang diegene gewoon netjes de max snelheid rijd, is het geen probleem. Wil je dan perse inhalen, betekent dat dat je te hard rijd, dat je dan dus niet kan inhalen, of langer moet wachten, is dan pech voor jou. Maar te hard rijden mag ook niet ;).

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:42

inochiyo schreef:
Wat deze bestuurder gedaan heeft kan niemand goedpraten. Maar zn frustratie snap ik maar al te goed. Als het slachtoffer ook de wet had gevolgd van rechts aanhouden en in invoegen dan was de bestuurder van de audi gewoon voorbij gereden. De audi had waarschijnlijk nooit de bedoeling gehad dat dit gebeurde, enkel de auto dwingen om in te voegen naar het rechtse vak ipv een irritante middenvaksrijder te zijn. Maar het slachtoffer zal hier enorm van verschoten zijn en een ruk aan zn stuur gegeven hebben met deze beelden tot gevolg. Beide zijn dus in fout

Hoezo? Hij haalt in met de snelheid die daar mag (dit gaat om een 80km-weg!), maar krijgt niet de kans om weer naar rechts te gaan, want dan haalt die vent hem al rechts in. De audi zit vervolgens links naast hem en duwt hem van de weg af. Een middenbaan is hier helemaal niet van toepassing. De rechterbaan is ter plaatse een in/uitvoegstrook.
Het slachtoffer is niet fout, die oetl*l die hem van de weg af duwt, die is fout.

In dit filmpje vertelt het slachtoffer zijn verhaal. [url=http://www.omroepbrabant.nl/?news/260823742/Poging+tot+doodslag+agressieve+Audi-bestuurder+drukt+stel+van+de+weg+[VIDEO].aspx]LINK[/url]

Edit zoveel: hij wil de link niet pakken, omdat dat VIDEO tussen rechte haken staat. Even kopiƫren en plakken dus.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 31-01-17 18:45, in het totaal 4 keer bewerkt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:42

Linksrijders irritant?
Jaa, bloed,bloed,bloedirritant _-:(

Op andermans fouten reageren door zelf fout te gaan doen en dan te zeggen: ja, maar hullie begon eerst...nog veeel irritanter.

Wat een idioot. Hij had vermoedelijk dus ook nog een kind naast zich zitten. Groteautosyndroom heet dat hier. :P

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:48

inochiyo schreef:
je hebt het wellicht niet goed gelezen, het slachtoffer reed dus op het linkse vak. Dat is het meest irritante wat er is, traagrijders op het linkse vak die weigeren in te voegen. Als je je niet aan de snelheid en regels wil houden blijf je toch ook gewoon thuis?
Ik praat niet goed wat hij gedaan heeft, hij had dan beter of zn pedaal ingedrukt zodat het er snel van weg was of eens zn middelvinger opsteken ofzo als hij perse zn frustratie wou uiten

Dat is dus NIET waar. Slachtoffer haalde iemand in die erg langzaam invoegde en wilde daarna weer naar rechts. Met de maximaal toegestane snelheid ter plaatse.

En ook nogmaals in het algemeen: Ter plaatse is er geen middenbaan. De rechtse baan is een in/uitvoegstrook.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 31-01-17 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

inochiyo

Berichten: 851
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:48

Jolien87 schreef:
De Audi had alle ruimte om erlangs te gaan. En daarnaast, als ik me niet vergis, is de rechterbaan in het filmpje een baan voor een andere richting.
Ik begrijp overigens niet waarom je het helemaal met maura eens bent, je eerste bericht duidt hier niet bepaald op. Hierin lijk je begrip te tonen voor de actie van de Audi rijder.

Ik toon geen begrip voor zn daden, maar ik begrijp zn frustratie. das een heel groot verschil, ik ben zelf ook al eens van de baan gereden en die is er toen ook vandoor gegaan waardoor ik duizenden euros kwijt was. eigenlijk bijna zoals in het filmpje, maar ik ben wel op een betonnen paal geknalt... ik wil hier gerust de foto posten als je me niet gelooft. De frustratie waar ze in het artikel over spreken is over feiten die zich vooraf afspelen(dus wat ik denk dat er gebeurd is), en dat is volgens mij dat het slachtoffer in dit geval te traag over het linkse vak reed en weigert in te voegen waardoor er niemand meer langs kon. Dat is irritant, en dat gevoel begrijp ik. Dat kom ik bijna dagelijks tegen, maar ik ga die vervolgens niet van de baan rijden hoor. Helemaal geen begrip dus voor de daden!
Laatst bijgewerkt door inochiyo op 31-01-17 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Politie zoekt wegpiraat wegens poging tot doodslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:49

Ja, maar dat is dus niet waar, inochiyo. Hij reed 80, harder mag je daar niet, en hij haalde iemand in die aan het invoegen was.

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:51

inochiyo schreef:
Jolien87 schreef:
De Audi had alle ruimte om erlangs te gaan. En daarnaast, als ik me niet vergis, is de rechterbaan in het filmpje een baan voor een andere richting.
Ik begrijp overigens niet waarom je het helemaal met maura eens bent, je eerste bericht duidt hier niet bepaald op. Hierin lijk je begrip te tonen voor de actie van de Audi rijder.

Ik toon geen begrip voor zn daden, maar ik begrijp zn frustratie. das een heel groot verschil, ik ben zelf ook al eens van de baan gereden en die is er toen ook vandoor gegaan waardoor ik duizenden euros kwijt was. eigenlijk bijna zoals in het filmpje, maar ik ben wel op een betonnen paal geknalt... ik wil hier gerust de foto posten als je me niet gelooft. De frustratie waar ze in het artikel over spreken is over feiten die zich vooraf afspelen, en dat is volgens mij dat het slachtoffer in dit geval te traag over het linkse vak reed en weigert in te voegen waardoor er niemand meer langs kon. Dat is irritant, en dat gevoel begrijp ik. Dat kom ik bijna dagelijks tegen, maar ik ga die vervolgens niet van de baan rijden hoor. Helemaal geen begrip dus voor de daden!


Wellicht moet je dan het filmpje nog eens goed bekijken want het slachtoffer komt nieteens in de buurt van de linkerbaan. Sterker nog: hij reed netjes rechts, de meeste rechtse baan was een baan voor een andere richting. Het slachtoffer valt in dit geval dus niets te verwijten.
Daarnaast, iemand die zich zo door zijn frustraties laat leiden heeft niets te zoeken achter het stuur.