Trump of Clinton

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380



Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:25

Ze zijn beide verschrikkelijk maar Clinton is iets minder gruwelijk dan Trump.


Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:30

Kana schreef:
Men kan toch ook stemmen op de third party? Oid?



Ja maar die gaan geen meerderheid krijgen dus dat is eigenlijk gewoon een neutrale stem uitbrengen..

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:30

Nayomie schreef:
jorika1986 schreef:
Ik zou kiezen voor Clinton. Van de twee het minst kwade om te kiezen naar mijn mening.
Ik denk dat er heel veel Amerikanen een "probleem" hebben mocht Trump aan de macht komen.
Mag van harte hopen dat dat niet gebeuren gaat!

Je zou nog versteld zijn hoeveel voorstanders hij heeft

Ja en daaronder veel armen, vrouwen en minderheden, terwijl hij echt alleen de rijken gaan profiteren.
Vind het gewoon eng dat hij de nucleaire codes gaat krijgen, hoewel er gelukkig meer mensen aan te pas moeten komen voor er echt gelanceerd kan worden..

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:35

Ayasha schreef:
Ik denk alstie aan de macht komt dat ie zijn termijn niet uit doet. Genoeg gekken in Amerika en zonder wapens zullen ze met Trump niet komen te zitten.


Of hij word neergeschoten of hij bedenkt zich in de eerste week dat het wel veel werk is, hij het hoogste heeft behaald en hij stapt gewoon op :Y)

Laten we het hopen :o

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:43

Ayasha schreef:
Lijkt me niet dat ze gewoon kunnen op stappren? :=

Hij doet wel meer wat eigenlijk niet kan volgens mij :x

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:28

The_Cat schreef:
Normaal nog enkele uurtjes en dan weten we de uitslag van enkele east coast staten normaal


Kan je het ook ergens "live" volgen?
Ik ben erg benieuwd.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:28

Mixje90 schreef:
[ [url=m/8lIanZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hopelijk denkt hij nu "Oeps en nu dan" en denkt hij even na ipv dat hij idiote dingen gaat doen als muren bouwen :+

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:40


Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:34

Cowboy55 schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik ben doodsbang dat we straks een coalitie op rechts krijgen met de PVV, Thierry Baudet en Jan Roos.


We zullen zien. Na de verkiezingen hier weten we in elk geval of wij slimmer zijn dan die 'stomme Amerikanen'.....


Ik ben bang van niet maar emigreren gaat ook niet echt meer nu we hier een huis hebben gekocht :o

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:42

Nies_ schreef:
En weer wordt er geïmpliceerd dat mensen die op bepaalde partijen stemmen dom zijn, gaat natuurlijk helemaal nergens over en buiten dat zal het er juist eerder voor zorgen dat mensen juist op die partijen gaan stemmen. De zogenaamde proteststem is dat. Dus wie is hier nou dom bezig? :+

Proteststemmen klinkt mij ook niet heel doordacht in de oren? :+

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 17:26

Emmaa_ schreef:
Ze gaan ook in de steek gelaten worden. De Amerikaanse staatsschuld is al torenhoog, als Trump de belastingen gaat verlagen (wat hij belooft) dan krijgt die staatsschuld nog eens een gigantische stoot omhoog. Het Republikeinse senaat wil dat voorkomen (Democraten kiezen er over het algemeen iets sneller voor om staatsschuld omhoog te gooien om sociale leefsituaties te verbeteren maar Rep's echt niet). Om alsnog ergens mee op te kunnen scheppen zal hij waarschijnlijk de belastingen verlagen voor grote bedrijven, en, hou je vast, voor de rijkste 1%. In NL leven wij in een economisch systeem dat nog genivelleerd is in vergelijking met de verdeling tussen arm en rijk in Nederland.

Maar vergis je niet. Het zijn niet de arme, witte mensen die ineens zijn opgestaan en op Trump zijn gaan stemmen. Ik zag net een verdeling naar inkomenscategorie en de mensen met de laagste inkomens hebben zelfs in een meerderheid op Clinton gestemd.

Deze verkiezingen had de laagste opkomst in jaren, en ik denk dat we als wereld gigantisch onderschat hebben hoe gemotiveerd Trump-stemmers waren om te gaan stemmen, en hoe weinig motivatie Democraten hadden omdat ze niet achter Clinton als kandidaat stonden.


Ik hoorde ook verhalen over wachtrijen van uren en enorme intimidatie als je niet op Trump wilde gaan stemmen in diezelfde wachtrijen. Kan me voorstellen dat dat ook nogal meespeelt als dat inderdaad waar is.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 11:20

enzino schreef:
Amandavd schreef:
Dus een uitspraak als we gaan alle moslims uit Amerika weren is geen racistische opmerking? Ik vind het behoorlijk racistisch maar wellicht beschik ik over wat meer empathie.

Of je snapt niet goed wat racisme is.
Moslims zijn geen ras :+

Bovendien was het meer opportunistisch van hem om dat te roepen aangezien het niet mogelijk is voor hem om dat daadwerkelijk te doen (iets met grondwet en niet mogen discrimineren op geloof).


Wauw, moslims discrimineren is geen racisme?
Er bestaan geen rassen bij mensen, dus dan is niets racisme.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:12

janderegelaa schreef:
Ik verbaas me er echt over hoe jullie je zo ontzettend zorgen kunnen maken over iemand die nu al als een blad aan de boom omgedraaid is terwijl hier in Nederland omaatjes in verzorginghuizen maar 3 keer per dag mogen plassen. Schrijf daar eens 82 pagina's over vol.


Dat omatjes weinig mogen plassen is vreselijk natuurlijk (ookal weet ik dat dat vaak wel gewoon kan), maar als het dadelijk zo is dat omatjes van christelijke achtergrond 10x mogen plassen en moslimas maar 2x gaat er toch iets grondig mis.
Een president die discriminatie en haat promoot vind ik eng.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, EvelienKiss, Groetje, mriek1990, Shalimar, tienus63 en 6 bezoekers