Dierenactiviste wenst kankerpatiëntje dood.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Dierenactiviste wenst kankerpatiëntje dood.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 13:27

Ik begrijp dat je tegen dierenmishandeling bent en ik begrijp dat je woedend bent maar een ziek kind van 8 jaar dood wensen vind ik tever gaan.
Uit nieuwsgierigheid ben ik benieuwd he bokkers hierover denken.
Gelukkig word deze person gevolgt want naar mijn mening gaat dit echt te ver.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2677 ... ood__.html

Gwahir

Berichten: 755
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: ʕ·ᴥ·ʔ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:29

"nieuws" in de telegraaf... altijd lachen :')

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Dierenactiviste wenst kankerpatiëntje dood.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:39

Het is nooit aardig om iemand dood te wensen, of ie nou kanker heeft of niet. Dus ja, goed dat ze vervolgd wordt.

Maar ik vind het ook nooit oke om stierengevechten leuk te vinden, of je nou kanker hebt of niet. Dat iemand ziek is vind ik niet echt een reden om dan maar alles goed te vinden. Iemand die ernstig ziek is en z'n moeder ofzoiets vermoordt wordt ook niet tegen gezegd "oh maar je bent zielig, laat maar zitten".

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:41

tja,of het kind nu kanker heeft of niet....mensen die van stierenvechten houden zijn zeker ook mijn vrienden niet.Maar om ze nou dood te wensen?Gaat te ver...

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:43


keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:44

Och weet je mensen zeggen nu eenmaal wel eens dingen die ze achteraf beter niet hadden kunnen doen.ik begrijp deze vrouw ook goed,maar of de reactie nu de juiste was is de vraag.maar om iemand hier voor op te zoeken vind ik onzin iedereen is vrij om te zeggen en denken wat hij wilt.het jongetje kun je niet kwalijk nemen hij is waarschijnlijk groot gebracht met het stierenvechten.dus ja.kom op.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:46

Volgens mij wordt je tegenwoordig al doodgewenst als je iemand verkeert aankijkt, en als er een idioot met 100 door de bebouwde kom scheurt dan kijkt niemand er van op als er iets gezegd wordt als 'dat die zich maar te pletter rijdt' :Y)
Het is natuurlijk een vreselijke sport, dat stierenvechten waarbij de emoties natuurlijk hoog op kunnen lopen vanuit de kant van de dierenactivisten. Dus ik snap het op zich wel. Toch zou ik zoiets nooit roepen/plaatsen, niet omdat het jongetje kanker heeft, maar omdat het een kind van 8 is wat ermee is opgegroeid en gewoon te jong is om te begrijpen wat dierenmishandeling is. En om zo iemand dan dood te wensen gaat wat ver..

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Dierenactiviste wenst kankerpatiëntje dood.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:48

Ik ben het wel met haar eens, ze hadden het niet op die manier moeten brengen. Maar een voorliefde voor stierenvechten? Nee dat gaat er bij mij niet in.. Als ouders zijnde moet je hier toch over praten met je kind. Maar ik vermoed dat die van hetzelfde kaliber zijn.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:48

Stierengevechten mogen wat mij betreft per direct afgeschaft worden. Dat is gewoonweg een walgelijke sport. Maar die vrouw gaat er fel over. Er zijn andere manieren om je punt te maken.

Sterkte aan de jongen. Ik wens hem veel beterschap. :(:)

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:49

Met Geerke eens.
Maar dat vervolgd worden valt nog maar te bezien natuurlijk. Nu ken ik de Spaanse grondwet niet, maar stel dit was in Nederland geweest dan was het sowieso een loos gebaar geweest van de stichting.
Immers is er niks illegaals gebeurt; zou een ander verhaal zijn geweest als de activiste had gezegd 'als ik je tegenkom zal ik je ziekte even een handje helpen' of iets soortgelijks megagrof. Want dan ben je met bedreigen bezig.
Plus ze moeten dr eerst ook nog eens zien te vinden voordat ze een aanklacht in kunnen dienen.

Maar diep triest natuurlijk dat je een kind van 8 dood wenst om wat hij wil worden. Alsof een kind van 8 enig idee heeft wat voor leed er achter die gevechten schuil gaat...zeker een 8 jarige die opgroeit in een cultuur waar zulke gevechten heel normaal zijn en de stierenvechters als helden worden gezien, heeft dat inzicht helemaal niet.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:56

Als een matador in de ring doorboort wordt vindt ik dat 1-0 voor de stier.
Risico van het vak en moeten ze maar stoppen met dat achterlijke volksvermaak uit de middeleeuwen.

Maar zoiets over een klein ziek kindje zeggen
Sorry. Dan ben je niet erg lekker van boven.

Gwahir

Berichten: 755
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: ʕ·ᴥ·ʔ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:58

Brainless schreef:
Gwahir schreef:
"nieuws" in de telegraaf... altijd lachen :')

Ook in het AD...
http://www.ad.nl/buitenland/spaanse-die ... ~ab57753f/


Extra bedroevend! Voorop gesteld dat ik zowel stierenvechten als iemand dood wensen gruwelijk en belachelijk vind, is het me niet helemaal duidelijk waarom zo'n idiote opmerking van een zekere spaanse dierenvriendin internationaal in het nieuws komt? Mensen maken andere mensen voortdurend voor rotte vis uit op social media, helaas.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Dierenactiviste wenst kankerpatiëntje dood.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:09

Wat een sneu mens.....

Het ventje is 8! Die ziet stierenvechten waarschijnlijk nog als iets "stoers" en niet als iets gruwelijks. Rond die leeftijd is vechten nog cool en stoer en gaaf en hebben ze totaal geen besef dat het gruwelijk en verschrikkelijk is.
En waarschijnlijk hebben zijn ouders heb daar wel meer over vertelt. Maar kom op zeg, hij is 8!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:11

Dat kind zal nog niet eens weten waar het over heeft. En om nu dan al dood te wensen gaat veel te ver

Mondy

Berichten: 11821
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:13

Even advocaat van de duivel ( mijn eigen mening erbuiten gelaten)
Maar ik zie regelmatig vooorbij komen dat de torero's maar doodgemaakt moeten worden zoals de stieren, of mensen uit t publiek die erbij staan te kijken.
Daar doet niemand raar over (tenzij je voor stierenvechten bent)
Nu is het een kind van 8 die terminaal ziek is ... en het is not done ;)

Wat is het verschil ?

Ik ben tegen het stierenvechten en snap niet dat dat in deze tijd nog kan bestaan.. :n

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:15

Mondy
Jij vraagt echt het verschil tussen iets wat een kindje zegt later te willen worden en wat een volwassen doet?

Serieus?

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:23

Hij is (terminaal) ziek en zijn droom is om stieren publiekelijk kapot te prikken?

Het jochie publiekelijk doodwensen gaat iets te ver, al doet ze eigenlijk bijna hetzelfde als wat die jongen later wil doen...?!

Nu is de jongen nog erg jong, opgegroeid met het feit dat stierenvechten normaal is en hij weet dus niet beter...

Vreemde wereld. Waarom bestaat stierenvechten eigenlijk nog -:(-

Mondy

Berichten: 11821
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:26

bruintje123 schreef:
Mondy
Jij vraagt echt het verschil tussen iets wat een kindje zegt later te willen worden en wat een volwassen doet?

Serieus?


Voor mijzelf...nee want het is belachelijk ;)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:30

Nee dat jij het verschil niet ziet van een kindje doodswensen of een volwassenen .

Een kindje is een kind.
Die opgegroeid is in die wereld en het stoer vind in wat zijn omgeving doet. Geen consequenties ziet.
Misschien als hij 25 had mogen worden was hij wel tegenstander gaan worden.


Daarom zeg ik. Vraag jij je dit echt serieus af.

prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:32

In Spanje is stierenvechten heel normaal, imo kan je er niet over oordelen. Kinderen groeien er mee op, en weten niet beter. Dit kind is 8, heeft nog geen besef dat het eindelijk niet echt diervriendelijk is.

Goed dat mevrouw voor de rechter gesleept word :)

Mondy

Berichten: 11821
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:36

bruintje123 schreef:
Nee dat jij het verschil niet ziet van een kindje doodswensen of een volwassenen .

Een kindje is een kind.
Die opgegroeid is in die wereld en het stoer vind in wat zijn omgeving doet. Geen consequenties ziet.
Misschien als hij 25 had mogen worden was hij wel tegenstander gaan worden.


Daarom zeg ik. Vraag jij je dit echt serieus af.


Dan heb je mijn bericht toch anders opgevat ;)
Ik vind iemand doodwensen nl helemaal niet kunnen.... en vraag me af waarom t ene wel kan en t andere niet. Oftewel niet zoals jij denkt het wel normaal te vinden maar juist niet.
Dat vraag ik mij af ja..waarom die terechte heisa nu alleen is.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:39

Dat de vrouw vervolgd wordt vind ik dan weer belachelijk. Wat ze zei was dan wel niet netjes, ronduit grof zelfs, maar we hebben niet voor niets vrijheid van meningsuiting. Ze heeft niet gedreigd om het jongetje wat aan te doen. Volgens mij bestaat daar überhaupt geen wet tegen, of ligt dat anders in Spanje?

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:41

Ik denk dat torero voor deze jongen een droomberoep is, zoals hier iedereen vroeger (gok ik) dierenarts of wedstrijdruiter of politieman of astronaut wilde worden..
Ik vind het dan ook totaal ongepast van deze mevrouw om het jongetje hier op aan te spreken..
Hij is veel te jong om dit te begrijpen, in zijn cultuur/zijn wereldbeeld is dit zijn droomberoep, is dit stoer en is dit iets voor helden..

Sowieso ben ik van mening dat mensen doodwensen niet kan. Om welke reden dan ook. Maar dat is een andere discussie :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:44

@mondy
Dan heb ik je bericht inderdaad precies tegenovergesteld opgevat. :)

En wat annemiek zegt.
ZE heeft niet dat jongetje bedreigt.
Dus haar vervolgen zie ik ook niet zitten.
Dat ze niet lekker in haar bol is om dit over een ziek kindje te zeggen is wel duidelijk.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 11-10-16 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Mondy

Berichten: 11821
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:45

bruintje123 schreef:
@mondy
Dan heb ik je bericht inderdaad precies tegenovergesteld opgevat. :)


Had t door :) Geeft niks.