Okee, we hebben weer wat nieuws: de zuipbus

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Okee, we hebben weer wat nieuws: de zuipbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 20:27

Ik zit net naar het journaal te kijken en nu kwam er een item voorbij over de zuipbus.

Omdat er vanaf 1 januari geen alcohol meer geschonken mag worden aan jongeren onder de 18 in Nederland hebben handige mensen de zuipbus uitgevonden. In België mag er namelijk nog wel vanaf 16 gedronken worden.

De zuipbus krijgt verschillende opstaplocatie's in Nederland en vervoert de jongeren naar discotheken in Vlaanderen waar ze uit hun dak kunnen gaan.

Ik benijd in elk geval de chauffeur die de terugweg mag gaan verzorgen niet.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Okee, we hebben weer wat nieuws: de zuipbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:29

In België mag er vanaf 16 enkel bier en dranken onder de 5% gedronken worden, alles daarboven mag ook pas vanaf 18 ;)
En de meeste discotheken laten je ook pas binnen vanaf je 18e, dus wordt dat even pech :'D

foxy80

Berichten: 7867
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:30

Doet me denken aan de instant klassieker: busje komt zo!

Nou, genoeg danscafé ' s waar ze wel binnen kunnen hoor...

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:31

En mensen staan hier van te kijken omdat...??

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 20:32

Nee, dat wordt geen pech. Ze krijgen een polsbandje om zodat ze niet aan de sterke drank kunnen geraken maar de meeste discotheken juichen het initiatief toe. Klanten!!

Ik sta er van te kijken dat het zo belangrijk is voor die kinderen om te kunnen drinken c.q. zuipen

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Okee, we hebben weer wat nieuws: de zuipbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:35

@Percy, mijn ouders zijn uitbaters van een dancing in Vlaanderen en geloof me, niet iedereen juicht het toe. Dronken jongeren brengen sowieso problemen met zich mee, en volgens de wet mag je iemand die dronken is geen alcohol meer verkopen.
De enige dancings die dit toejuichen zijn de dancings die slecht draaien en écht nood aan klanten hebben.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 20:53

Highstreet in Hoogstraten draait toch niet slecht maar was wel op het journaal en positief. Jouw ouders zitten misschien wat verder van de grens. Mij lijkt het ook geen goede zaak. Inderdaad lijken mij dronken jongeren geen feest voor een dancing. Maar de zuipbus doet het in samenspraak met verschillende dancings aan de grens.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Okee, we hebben weer wat nieuws: de zuipbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:58

Wat een stelletje losers _O- Dat ze zich niet schamen voor zichzelf.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:34

:'). Ik zou e ook niet blij mee zijn. Mensen die alleen maar zuipen om te zuipen (en niet voor de gezelligheid, anders blijf je wel alcoholloos in eigen omgeving) veroorzaken meestal overlast. Dat jaagt vaste gasten weg. Als er ineens alleen maar irritante belgen bij mijn vaste toko's komen ben ik ook snel weg (ik praat voor mezelf in de tijd dat ik nog wekelijks uitging) Geen winwin dus. Wel origineel bedacht.

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Okee, we hebben weer wat nieuws: de zuipbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 08:41

Nederland doet zichzelf de das aantrekken. Het alcoholprobleem onder jongeren wordt nu alleen maar groter.

inochiyo

Berichten: 851
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Belgie

Re: Okee, we hebben weer wat nieuws: de zuipbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 09:21

Meer inkomsten voor belgie kan nooit geen kwaad :P

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Okee, we hebben weer wat nieuws: de zuipbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 09:37

Ach het lost zich vanzelf wel op. Als het straks gewend is, kraait er geen haan meer naar. Laat staan dat ze dan naar Vlaanderen gaan.

Domi_94

Berichten: 2046
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:01

lieveli schreef:
Ach het lost zich vanzelf wel op. Als het straks gewend is, kraait er geen haan meer naar. Laat staan dat ze dan naar Vlaanderen gaan.


Inderdaad en ik denk niet dat jongeren uit deze regio met een zuipbus naar België gaan.

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:06

Denk dat de busmaatschappij en de chauffeurs het snel "zat" zijn. Heb als beveiliger regelmatig de laatste bus uit Ouddorp mogen begeleiden, dan heb je ook bus vol tieners die uit hun dak zijn gegaan, daar ben je niet blij mee hoor. Incidentjes waren er meer wel dan niet.