supermarkt 1ste kerstdag open.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

supermarkt 1ste kerstdag open.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 11:25

Ik hoorde vanmorgen op het nieuws dat er 100 supermarkten open zijn op 1ste kerstdag.
Persoonlijk vind ik dat niet normaal en ook echt niet nodig.
Tegenwoordig kan je al 7 dagen in de week boodschappen doen en tot sávonds laat.

manumol

Berichten: 682
Geregistreerd: 12-01-11

Re: supermarkt 1ste kerstdag open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:28

Nou lekker als je daar dan moet werken óf je moet 300% uitbetaald krijgen :o ....
Ik vind het ook wat overdreven hoor :j

Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Re: supermarkt 1ste kerstdag open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:32

Uhm... Wat wil je met dit topic bereiken? :o

Johanna59

Berichten: 1673
Geregistreerd: 12-03-09

Re: supermarkt 1ste kerstdag open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:36

Werken met kerst is zeker niet leuk. Heb een jaar lang in de horeca gewerkt. Dus juist met kerst werk je dan. En dat is zwaar. Al die blije mensen. Dan wil je maar een ding en dat is ook naar huis!

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:36

manumol dat is toch gewoon op vrijwillige basis, oftewel alleen wie wil werken en niet dat je verplicht wordt.

Anoniem

Re: supermarkt 1ste kerstdag open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:37

Tja ik werkte bij de beninzepomp en dan werkte ik ook beide kerstdagen en oud en nieuw.. Had ik weinig problemen mee, lekker hoor 300% uitbetaald krijgen en t was op zich ook nooit gek druk...

Je wordt nooit verplicht die dagen te werken, wie wil werken kan en mag werken en daar houdt het wel mee op.. En je hoeft ook niet perse naar de supermarkt te gaan, je kan en mag ook thuis blijven :+

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:37

Nou het zal wel meevallen denk ik.
Er zijn genoeg mensen die het niet erg vinden om op zo'n dag te werken. Mensen met een ander geloof of mensen die echt helemaal niks met kerst hebben.. Ik gok ook dat het vooral in grote steden is (randstad?) Al ben ik wel van mening dat we best een dagje zonder winkel kunnen :+

manumol schreef:
Nou lekker als je daar dan moet werken óf je moet 300% uitbetaald krijgen :o ....
Ik vind het ook wat overdreven hoor :j

Ibonn

Berichten: 2438
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: Overloon - Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:38

Zie het probleem niet echt hoor, ten eerste zijn er genoeg mensen in Nl die geen kerstmis vieren en ten tweede, moet iedereen in de restaurants ed dan ook maar thuis blijven?
Diegenen die moeten werken, zullen er echt wel goed voor betaald worden en krijgen op een andere dag vrij zodat ze mss iets nuttigs op die dag kunnen doen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:39

Er zijn genoeg mensen die niets met kerst hebben én gewoon graag werken die dag. Al het OV rijdt ook gewoon met kerst, die mensen moeten ook gewoon werken..

Ik heb zelf wel vrij, maar tussen kerst en oud&nieuw niet en dat vind ik dikke prima.

Je bent niet verplicht om naar de supermarkt te gaan he.. maak je er niet druk over joh :)

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:43

Ik zie de toegevoegde waarde ook echt niet..je boodschappen tot het laatste moment bewaren, kans is groot dat alles dan al uitverkocht is. Men maakt er al zo'n vreetfestijn van en hier is het al gekkenhuis bij de betaalbaardere supermarkten..op 1e kerstdag zal het hetzelfde boodschappen doen zijn als s'avonds..misgrijpen bij wat je nodig hebt voor je gerecht..dus nee, waarom open?! (ik had liever gezien dat ze deze week elke avond open waren en maandag ook nog, maar dat dan weer niet, vaag)

Ik was al flabbergasted te zien dat vorig jaar op sommige plaatsen de supermarkt op 2e kerstdag open was?!

Heb vroegah ook met kerstdagen gewerkt, had wel iets speciaals, de sfeer was anders, baas regelde altijd wat lekkers en nam het niet zo nauw met de hoge werkdruk (ben ik ff genept trouwens, ik kreeg toen maar 200% hahaha)..moet ik wel zeggen, was dan altijd wel om hooguit 19uur thuis.

En idd, een dagje of 2, winkels dicht, krijgt niemand iets van hoor..
optijd alles doen wat je moet doen..(ben ik hier in the middle of nowwhere toch al gewend)
ennuh, denk niet dat iemand zich hier druk om maakt hoor?! Alleen de verbazing dat zelfs op dagen als Kerst, buiten het hoognodige om, nu ook open is..
Laatst bijgewerkt door Amy77 op 19-12-13 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:44

Volgens mij heeft de supermarkt ook nog eens voordelige CAO waardoor je zoveel % extra krijgt dus zie het hele probleem niet. Horeca is vaak verplicht werken en dan heb je ook nog eens niets extra. Ik werk alleen eerste kerstdag niet, maar kerstavond, oud en nieuw wel. Vind het wel lekker, knallen in de drukte.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:45

ach ja er zijn zoveel mensen die werken met kerst. Denk aan bv de zorg, ov, benzinepompen, mensen die met dieren werken, politie en brandweer, de horeca, beveiliging, bewaking in gevangenis etc.
Kunnen die 100 supermarkten er ook wel bij.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 19-12-13 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:45

Bij ons is de supermarkt al jaren op 1e kerstdag open en ik vind het heerlijk! Wij vieren geen kerst (en vele mensen met ons), dus voor ons is het een uitkomst. Geen overdrukke winkel, hoewel.... je kunt er dan evengoed nog over de hoofden lopen, maar het is toch anders.

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:46

manumol schreef:
Nou lekker als je daar dan moet werken óf je moet 300% uitbetaald krijgen :o ....
Ik vind het ook wat overdreven hoor :j

Wat vind je er overdreven aan dan? Er zijn mensen die in ploegendienst werken en voor hen is het een uitkomst. Bovendien zorgen supermarkten er op deze manier voor dat er werk is voor meerdere mensen, iets waar heden ten dage aardig over geklaagd wordt.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:47

Het OV rijdt niet gewoon, althans, de bussen hier niet. Die rijden eens per half uur max, en dat is dus beperkter dan de beperkte zomerdienstregeling.

Verder kan niemand inderdaad verplicht worden om met Kerst in de supermarkt te werken (staat in de CAO), dus wat dat betreft vind ik het niet zo erg. Er is er hier in Utrecht in elk geval 1 open. En daar komen meestal heel wat mensen op af.

Op kerstdag ga ik me er vermoedelijk niet aan wagen, maar ik geniet nog haast elke week van de zondagsopening, wat heerlijk! Dat past zoveel beter in mijn ritme dan zaterdag voor 17:00.

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:49

Ik vind het wel vervelend persoonlijk. Werk zelf in een supermarkt die open is met kerst en zelfs op nieuwjaarsdag.
Vind vooral nieuwjaarsdag onzin. Wie komt er dan boodschappen doen? :o

manumol

Berichten: 682
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:49

[quote="opisop_shop"]manumol dat is toch gewoon op vrijwillige basis, oftewel alleen wie wil werken en niet dat je verplicht wordt.[/quo

Dat kan natuurlijk nooit...... kan me niet voorstellen dat "iedereen" dat vrijwillig doet.

Er zal altijd een leidinggevende moeten zijn, genoeg personeel en mensen met kennis..... je kunt niet een winkel laten draaien op alleen de mensen die er dan "vrijwillig" zijn. En dan daarbij, het is een extra service voor de klant..... moet je daar dan voor niets gaan staan??

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:50

Hier genoeg mensen, die dan boodschappen komen doen. Maarreh, je bent niet verplicht om dan te werken hoor. Je mag ook "nee" zeggen. ;)

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:52

xTammyy schreef:
Ik vind het wel vervelend persoonlijk. Werk zelf in een supermarkt die open is met kerst en zelfs op nieuwjaarsdag.


Maar jij hoeft toch niet te werken als je niet wilt? Wat is het probleem?
Het is hier bij die supermarkt die open is altijd afgeladen stampvol. Wie er dan precies komt weet ik niet, maar het zijn er in elk geval veel.

Anoniem

Re: supermarkt 1ste kerstdag open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:53

Zondagsopening in Utrecht ben ik ook nog steeds heel erg dankbaar voor. :j

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:54

Vivian__ schreef:
Uhm... Wat wil je met dit topic bereiken? :o


Uhm wat wil je met jouw bijdrage bereiken?

(Vind je een topic niets reageer dan niet in plaats van zo).

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:55

Jans schreef:
Er zijn genoeg mensen die niets met kerst hebben én gewoon graag werken die dag. Al het OV rijdt ook gewoon met kerst, die mensen moeten ook gewoon werken..

Je bent niet verplicht om naar de supermarkt te gaan he.. maak je er niet druk over joh :)

Idd. En denk aan politie, de zorg etc. Die moeten ook gewoon werken.

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:01

Shadow0 schreef:
xTammyy schreef:
Ik vind het wel vervelend persoonlijk. Werk zelf in een supermarkt die open is met kerst en zelfs op nieuwjaarsdag.


Maar jij hoeft toch niet te werken als je niet wilt? Wat is het probleem?
Het is hier bij die supermarkt die open is altijd afgeladen stampvol. Wie er dan precies komt weet ik niet, maar het zijn er in elk geval veel.


Ik kan je zeggen dat geen enkele chef of team leider blij is wanneer je zegt dat je niet kan of wilt werken op zulke dagen.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: supermarkt 1ste kerstdag open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:03

In dat geval is het probleem meer dat chefs en teamleiders buiten hun boekje gaan. Misschien dat dat meer aandacht moet hebben dan wel of niet open op zich. Dat lijkt me uberhaupt geen gek idee, want ik hoor dat wel vaker, ook als het gaat om vrije dagen, uren inleveren etc.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:06

Voor mij hoeft het niet. Ik werk niet in een supermarkt maar ik zou die dagen niet werken. Het zou mij wel goed zijn. Nog even en de supermarkten zijn 24/7 open. Verder moet ieder dat voor zich weten. Er zijn altijd mensen of beroepen waarbij je klaar moet staan. Iedereen moet het zelf weten en ik heb geen idee of je een topdrukte kan verwachten of dat er anderhalve klant binnen gewandeld komt. Maar wie wil verdienen moet ruim zijn in openingstijden.